IUI deel 3

Hoi lieve lieve meiden,

Ontzettend bedankt voor al jullie berichtjes en pbtjes!! Dat doet me ontzettend goed. :thumbup:

Ik moet nu alles even laten bezinken. Angela, je hebt het goed gezien wat betreft de maatschappelijk werker, daar staat mijn man niet zo voor open. Maar ik zal eens ga nadenken of ik er iets mee kan. Rhiannon, het is inderdaad zo dat mijn man er niet mee om kan gaan. Hij gaf vanmorgen aan dat hij echt een paar dagen nodig heeft om deze teleurstelling te verwerken en dat hij het ontzettend moeilijk en kl**te vind. Ik weet in ieder geval dat ik ga vechten voor mijn huwelijk, we zijn inderdaad niet voor niets met elkaar getrouwd. Ik weet dat onze basis goed is en dat we allebei veel van elkaar houden. Het kan ook een ontzettende lieve en zorgzame man zijn. Maar ik laat niet meer over me heen lopen en gebeurt zoiets weer dan houd ik het voor gezien. Ik verdien veel beter!!!

Bedankt allemaal.

Liefs Heidi :-

Heidi wat zie je het goed! Je verdient het beste! En als hij dat niet meer kan geven dan houd je de eer aan jezelf!

Wat ik zie is dat je teveel van de zorgen naar jezelf hebt getrokken en dat dit de druppel is die de emmer doet overlopen! Maar als je niet voor jezelf kunt zorgen (op emotioneel vlak) wie doet het dan voor je?

Zorg dat je weer sterk in je schoenen komt te staan, laat de boel de boel. Doe wat jij vindt dat je NU nodig hebt. En kijk daarna weer verder wat je met jullie huwelijk gaat doen. Als het idd op de goeie basis zit en tussen jullie ook de band sterk genoeg is komen jullie hier samen wel doorheen!

Sterkte!!

Hoi meiden,

Heidi, kan begrijpen dat het jullie allemaal een beetje teveel aan het worden is. Maar je moet hier toch samen voor gaan en beiden accepteren dat het niemands schuld is. Als je man dat niet kan moet je toch nog maar eens goed naar je relatie kijken hoor!! De opmerkingen die jij noemde kunnen echt niet!! Met mij had hij al lang een giga probleem gehad hoor.

Denkt hij er straks als jullie een kindje hebben ook zo over? En als het niet lukt, blijft hij dan wel bij je? Lijkt me dat jullie eerst dit soort vragen moeten beantwoorden en dan pas verder gaan met behandelingen!!

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat alles uiteindelijk goed komt voor je.

Bij mij is het nog steeds erg spannend. Ieder bezoek aan toilet is eng, je weet maar nooit :twisted: . Maar de twee testen waren echt positief dus ik blijf er maar in geloven. Bij het ziekenhuis waren ze super enthousiast en ik heb op 2 mei een afspraak voor een eerste echo. Dat is dan weer het voordeel van alle ziekenhuisbezoekjes tot nu toe, je krijgt wel een snelle echo!! Spannend hoor allemaal.

Veel succes allemaal,

Dikke kus Brigitte

Hoi meiden,

Heidi, kan begrijpen dat het jullie allemaal een beetje teveel aan het worden is. Maar je moet hier toch samen voor gaan en beiden accepteren dat het niemands schuld is. Als je man dat niet kan moet je toch nog maar eens goed naar je relatie kijken hoor!! De opmerkingen die jij noemde kunnen echt niet!! Met mij had hij al lang een giga probleem gehad hoor.

Denkt hij er straks als jullie een kindje hebben ook zo over? En als het niet lukt, blijft hij dan wel bij je? Lijkt me dat jullie eerst dit soort vragen moeten beantwoorden en dan pas verder gaan met behandelingen!!

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat alles uiteindelijk goed komt voor je.

Bij mij is het nog steeds erg spannend. Ieder bezoek aan toilet is eng, je weet maar nooit :twisted: . Maar de twee testen waren echt positief dus ik blijf er maar in geloven. Bij het ziekenhuis waren ze super enthousiast en ik heb op 2 mei een afspraak voor een eerste echo. Dat is dan weer het voordeel van alle ziekenhuisbezoekjes tot nu toe, je krijgt wel een snelle echo!! Spannend hoor allemaal.

Veel succes allemaal,

Dikke kus Brigitte

Hoi meide,

Hoi Heidi Ik weet ff niet wat ik moet zeggen dan dat ik het heel erg rot voor je vind. Wat de meide voor mij allemaal hebben geschreven ga ik helemaal in mee. Ik werd er verdrietig van. Wij (ik en mijn hubbie) hebben weleens dat we elkaar soms niet begrijpen en ieder gaat met zijn verdriet anders om en dat bots soms :frowning: maar we kunnen er gelukkig wel over praten en respecteren ook elkaars mening. Jammer dat het bij jullie ff moeilijk gaat. Ik hoop dat jullie er SAMEN uitkomen en dat hij ook gaat begrijpen dat je dit samen moet doen en niet op deze manier elkaar verwijten maken.

Heidi ik wens je heelveel sterkte :-*

Meide succes verder en tot snel fijn weekend

Liefs Claudia

Hoi allemaal,

Hier weer eens een berichtje van Jippie.

Sorry dat ik zo lang niets van me hebt laten horen, dat bleef er steeds bij.

Ik ben gisteren helaas ongi geworden na onze 3e IUI-poging. Dus het is deze keer weer niet gelukt…:cry: Ik moet volgende week vrijdag de HSG laten maken. Daar zie ik wel erg tegenop, ik zal blij zijn als dat ook weer achter de rug is. Pas als die uitslag goed is, mag ik weer met Clomid beginnen. Dus het staat even een cyclus bij ons stil allemaal. We gaan al op 16 juni op vakantie, dus met een beetje mazzel kunnen we net daarvoor nog een 4e IUI doen. Maar dat is allemaal nog even afwachten.

Heidi: Heel veel sterkte met alles, meid! Ik hoop dat je er samen met je man uit kunt komen! Ik denk aan je!

Brio: Heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet ervan!

Alle andere meiden heel veel succes met alles!

Al reageer ik nu niet persoonlijk op iedereen, ik duim wel voor jullie, hoor! Het is jullie allemaal gegund!

Groetjes,

Jippie

huh?

Nou meiden, dit is het einde van de iui voor ons…

Ik ben afgelopen vrijdag ongi geworden :cry:

Ik ga morgen naar het ziekenhuis om het te melden en te vragen een afspraak te maken voor een intake gesprek voor ivf.

Dit is in een ander ziekenhuis helaas…dus wordt meteen een ‘afscheid’.

Ik houd jullie nog op de hoogte en ik blijf jullie zeker volgen, maar mijn ik ga mij wel aanmelden bij het IVF clubje.

Hopelijk heeft 1 van jullie meer suc6 met iui en zien we iemand met een + resultaat! :smiley:

Liefs Rennic

Hi Rennic en jippie

onwijs jammer dat de iui niet gelukt is :evil:

ik had het zo voor jullie gehoopt

Rennic ik hoop echt dat ivf wel werkt. ook wel vervelend dat je daarvoor naar een ander ziekenhuis moet. maar ja het is voor een goed doel.

Jippie op naar IUI deel 4 gelukkig mag je wel al snel voor het hsg onderzoek. Ik had van een vriendin een tip gekregen om vooraf een pijnstiller in te nemen want het schijnt nog al pijnlijk te zijn. ik weet niet of ik het ga doen maar het is in iedergeval een tip.

Ieder een heel veel sterkte

liefs Simbi :-*

Rennic,jammer dat het niet gelukt is meid :thumbdown: Maar kom op wie weet lukt het met de ivf gelijk,ik duim voor je!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Jippie,ook jammer dat het bij jou niet is gelukt op naar de 4e poging!!! :pray: :thumbup: :pray: :thumbup: :pray: :thumbup: :pray:

Alle andere meiden natuurlijk ook heel veel succes!!! :thumbup:

Urs :wink:

Heidi,

hoe gaat het nu met je???

Urs :-*

Hoi meiden,

Hier weer een berichtje van mij. Allemaal heel erg bedankt voor al jullie berichten. at doet me hartstikke goed.

Het gaat best goed hier. De rust is in ieder geval weer weder gekeerd. Mijn man gelooft er niet meer zo in en denkt dat ook ivf wel niet zal kukken. Hij is er erg somber in. Ik probeer nog hoop en moed te houden, maar dat is erg moeilijk. Hij wil in ieder geval wel met mij verder en heeft spijt dat hij zo regaeerde, maar vind het moeilijk om hier mee om te gaan. Ik heb nu een afspraak gemaakt met de gyn voor een evaluatie gesprek en om ons evt. aan te melden. Ik denk dat het voor ns toch goed is dat er een wachtlijst is. Kunnen we langzaam aan het idee wennen en misschien is het wel niet eens meer nodig :pray:

Jippie, balen zeg dat je ongi bent geworden. Hopelijk lukt het de volgende ronde wel. Succes.

Rennic, klte zeg! Ook voor jou begint nu het ivf traject. Ik verhuis met je mee, maar zal hier nog wel alles meelezen en regelmatig meeschrijven. Heel veel succes!! Weet je of er bij jou ook een wachtlijst is?

De rest heel veel succes !!! Ik duim voor jullie!

Liefs Heidi :-

Hoi meiden

kan iemand mij helpen. Ik heb net navraag gedaan bij het ziekenfonds en die zeggen dat ik van iui alleen de 2 en 3 de behandeling vergoed krijg die daarna komen dus ook niet meer. Hoe zit dat bij jullie en zo ja welke verzekering is dat. En weet iemand hoe duur de kosten voor iui ongeveer zijn. Want ik zie het nu even helemaal niet meer helder in. Ik zie de kosten al de pan uit rijzen. wat achtelijk zeg dat je voor een kinderwens je blauw moet betalen. HELP!!!

liefs simbi

Hoi Simbi,

Even in het kort voordat ik op vakantie ga: Ik ben partikulier verzekerd, bij ons werd de IUI-behandelingen helemaal niet vergoedt, ondanks dat ik een topverzekering heb afgesloten. Het kostte ons per behandeling 500 euri’s.

Dit omdat de IUI behandeling niet erkend is als een behandeling zoals IVF, sterilisatie etc etc…Het heeft geen CTOG-kode, deze moet aangevraagd worden door de ziekenhuizen!

Ik heb gedaan wat ik kon, helaas mijn ziektekostenverzekeraar (Amicon) is behoorlijk halsstarrig en wijkt van geen kanten! Houdt zich strikt aan de regels.

Inmiddels ben ik zwanger geworden door de 3e IVF-behandeling!

Sterkte en succes.

Groetjes,

Monique

Heidi, ben blij te horen dat het weer iets beter tussen jullie gaat…

Wat beterft de kosten voor IUI, ik ben particulier verzekerd, heb de duurste verzekering genomen die er is en bij mij werdt ook geen IUI vergoed, dat kwam dus op +/- Euro 500.00 per behandeling. Ze zouden bij mij wel de 1ste 3 IVF behandelingen gaan vergoed, maar daarna ook niets meer.

Hoi Simbi,

Ik zit bij OZ zorgverzekeraar en ik krijg al mijn IUI behandelingen vergoed.

Wij gaan voor 6 IUI behandelingen ( hopelijk niet nodig :pray: ) Daarbij krijg ik ook mijn hormonen vergoed.

Mij werd verteld dat dit onder gyneacologebehandeling valt.

Maar dat is wel een beetje balen voor je als je zelf veel moet gaan betalen, hopen maar dat het snel lukt dan :pray:

Ik weet dat het per ziekenhuis verschilt (IUI behandling) maar het komt rond de 500 euro per behandeling.

Krijg je je hormonen wel helemaal vergoed??

Groetjes Claudia

Oh ja…ik ben verzekerd bij Zilveren Kruis/Achmea en eigenlijk zit het zo in elkaar, dat de ziekenhuiskosten wel vergoed worden maar de hormonen moesetn we zelf betalen…en dat komt zo ongeveer dus op 500 euro per behandeling

@simbi wrote:

Hoi meiden

kan iemand mij helpen. Ik heb net navraag gedaan bij het ziekenfonds en die zeggen dat ik van iui alleen de 2 en 3 de behandeling vergoed krijg die daarna komen dus ook niet meer. Hoe zit dat bij jullie en zo ja welke verzekering is dat. En weet iemand hoe duur de kosten voor iui ongeveer zijn. Want ik zie het nu even helemaal niet meer helder in. Ik zie de kosten al de pan uit rijzen. wat achtelijk zeg dat je voor een kinderwens je blauw moet betalen. HELP!!!

liefs simbi

Simbi je verzekeraar weet het verschil niet tussen IVF en IUI!! Maak je er niet te druk om maar geef aan dat het gaat om de ‘voorbereidende fase’ voor een IVF behandeling. Dit vooral ivm wat Spooky al meldde! IUI wordt door sommige verzekeraars door die CTOG code niet erkend als behandeling maar soms wel als voorbereiding op IVF.

Maak ze duidelijk dat je een machtiging wilt hebben voor de apothekerskosten, desnoods via een verklaring van je behandelend arts die willen je vast ook wel helpen. En hopelijk kom je dan een heel stuk verder!! Succes!

Heidi,

Fijn om te horen dat jullie het weer een beetje hebben uitgepraat en dat je hubbie een beetje tot bezinning is gekomen.

Wij hebben 24 mei al een intake gesprek in het ziekenhuis, maar we hebben besloten niet eerder dan augustus te starten. (als dat zou kunnen) We hebben ff rust nodig :inlove:

Wat betreft de vergoedingen voor iui. Ik heb een soort verklaring van de AMICON, een brief, gekregen die alle kosten voor de apotheek vergoeden.

Liefs Rennic

Hoi meiden,

Hoi Rennic, wel fijn dat jullie al zo snel op intake mogen komen. Wij krijgen 17 mei een evaluatie gesprek en dan worden we pas aangemeld. Ons ziekenhuis is een transport ziekenhuis. Zij doen wel de echo’s en puncties, maar niet de verwerking en terug plaatsing daarvoor moeten we naar een ander ziekenhuis. Dus ik neem aan dat het intake gesprek daar zal plaats vinden, maar ik weet het niet zeker. Is er bij jullie ook een wachtlijst? Ik vind het toch ook wel fijn om even rust te hebben, even er minder mee bezig zijn. Het wordt straks al zwaar genoeg. Maar het moet niet te lang duren :?

Hoi Simbi, ik ben verzekerd bij het IZA (collectieve particuliere verzekering vanuit mijn werk) En ik kreeg alles vergoed. Dus alle iui behandelingen, hormonen etc. Ook krijg ik alle ivf behandelingen 100% vergoed, althans dat staat zo in het boekje vermeld. (eerst zien dan geloven). Maar het verschilt echt per maatschappij, misschien kun je inderdaad iets regelen zoals Rhiannon schreef. Succes!!!

succes allemaal

Liefs Heidi