Hoi meiden,
De rode :evil: is gearriveerd. Nu is het definitief, we moeten voor ivf.
Liefs Heidi
Briggite,
Van harte meid geweldig hoor!!!
Heidi,wat ontzettend kl :silenced: te meid!!!Nu ga je dus toch met ivf beginnen waar je zo tegenop zag!!!Maar meid ik heb ook iui gedaan en daarna ivf en bij de eerste keer was ik zwanger,dus wie weet meid!!!iig heel veel sterkte!!!En kop op hoor!!!
Urs :-*
Heidi⦠:wall:
Ik leef met je mee.
WE mogen ons rot voelen en dat hele belangrijke gaan we echt wel krijgen. Stukje voor stukje moeten we de weg bewandelen en niet te ver vooruitkijken en niet te veel hopen. Uiteindelijk komt het allemaal wel goed. Waarschijnlijk wordt het een jongen of een meisje, mocht dat niet voor ons weggelegd zijn dan wordt het misschien wel een kind met 4 poten, lange bruine haren en een staart. :?: :?
Wie zal het zeggen
Liefs Rennic
Rennic,
Tuurlijk mogen jullie je rot voelen!!!Het is soms ook gewoon zo oneerlijk,en het is gewoon flink kl :silenced: te dat het gene wat je zo graag wilt en er zo lief en goed voor zou zijn,dat juist datgene niet zomaar even lukt.Terwijl iedereen om je heen zwanger lijkt te zijn of kinderen heeft,dan mag je zeker wel af en toe heel boos zijn en je er ellendig om voelen!!!Maar geef de moed niet op hoor!!!
Urs :-*
Heidi meisje tochā¦de tranen springen me gewoon in de ogen, ik weet zo goed wat je voelt, wat is de wereld toch oneerlijk verdeeld, maar goed, verhalen zoals de mijne en die van Urs moeten je misschien met de tijd toch weer wat moed geven. Maar voel jij je maar even kl :evil: teā¦je hebt er alle recht toe
liefs en een dikke knuffel van mij
Hoi meiden,
Bedankt voor al jullie lieve reakties. Is nog een beetje vreemd en erg vers dus hopen dat alles goed blijft gaan.
Ik hoop dat het niet demotiverend werkt voor de rest, is juist bedoeld als opkikker!! Het kan zomaar ineens goed komen. Ik dacht ook dat gebeurd mij niet hoor. Maar net toen ik het allemaal wel best vond en twijfelde aan IUI (toch een grote stap) gebeurd het dus ineens wel. Altijd blijven hopen en proberen!! :inlove:
Heidi en Rennic: tuurlijk mogen jullie je rot voelen. Weet wel dat we allemaal met jullie meeleven en dat ook blijven doen!!
Kop op en vol goede moed door blijven gaan, ook al is het soms heel erg moeilijk.
Dikke kus,
Brigitte
Hoi meiden,
Bedankt voor al jullie lieve reakties. Is nog een beetje vreemd en erg vers dus hopen dat alles goed blijft gaan.
Ik hoop dat het niet demotiverend werkt voor de rest, is juist bedoeld als opkikker!! Het kan zomaar ineens goed komen. Ik dacht ook dat gebeurd mij niet hoor. Maar net toen ik het allemaal wel best vond en twijfelde aan IUI (toch een grote stap) gebeurd het dus ineens wel. Altijd blijven hopen en proberen!! :inlove:
Heidi en Rennic: tuurlijk mogen jullie je rot voelen. Weet wel dat we allemaal met jullie meeleven en dat ook blijven doen!!
Kop op en vol goede moed door blijven gaan, ook al is het soms heel erg moeilijk.
Dikke kus,
Brigitte
Hoi meiden,
Ik heb even behoefte om wat frustraties af te reageren.
Het is weer reuze gezellig in huis. mijn zegt al weer een hele tijd niets tegen me. Ik weet dat hij boos, verdrietig en teleurgesteld is. Maar ik weet en voel ook dat hij mij van deze hele ellende de schuld geeft. En daar heeft hij waarschijnlijk gelijk in, maar dat doe ik toch niet expres. Ik heb er toch ook niet om gevraagd, ik wil het net zo graag als hij. Soms zeg ik wel eens, misschien was het beter als je met iemand anders was getrouwd. En in plaats van te zeggen, ik hou van jou en ik wil alleen jou en met jou oud worden, zegt ie: daar denk ik ook wel eens aan. Geregeld zegt ie iedereen kan zwanger worden behalve jij. Ik voel me dan zo klein en gekwetst en het liefst zou ik van de aardbodem verdwijnen. Ik voel me absoluut niet gesteund. Hij laat me ook niet toe om hem te troosten of iets dergelijks. Er is zelfs een tijd geweest dat ie smsjes stuurde met daarin dat ik hem genoeg ellende had bezorgd en dat ie het niet meer zag zitten. Na een paar dagen is het meestal wel weer over, maar het wordt steeds moeilijker om hier mee om te gaan. Ik zit zelf ook wel eens te denken om er een punt achter te zetten, hoe zou het zijn weer op mezelf te wonen en weer echt verliefd te zijn. Maar aan de andere kant wil ik hem ook niet kwijt, ik hou heel veel van hem. Het idee alleen al dat ie een andere vriendin zou hebben en samen met haar in ons huis zou wonen. We hebben ook wel mooie en leuke tijden samen, maar de negatieve dingen nemen de overhand. We kunnen minder van elkaar hebben en hij zegt ook dat ie mij niet kan steunen. We hebben een aantal jaren geleden ook een vervelende situatie meegemaakt en daar geeft hij mij ook de schuld van en dat neemt ie me nog steeds kwalijk. Dat speelt hierin ook een rol. Ik weet het gewoon niet meer. Ik weet ook je moet geen kinderen nemen om je relatie te redden, maar ik weet zeker als er geen problemen waren met zwanger worden, zouden we nu zeer gelukkig zijn samen. Hij tilt alleen zo zwaar aan kinderen, hij vind dat je voor niets hebt geleefd als je geen kinderen op de wereld hebt gezet. Ik wou dat iemand tegen me kon zeggen over een half jaar ben je zeker zwanger en dan komt het allemaal goed, of stop met je realtie en wordt gelukkig met een andere man, die je neemt zoals je bent.
Sorry hoor meiden, voor dit negatieve verhaal, maar ik moest het even kwijt. Hebben jullie nog tips of adviezen voor me?
Liefs Heidi
Lieve, lieve Heidi,
Tja, wat is wijsheid in zoān situatie. Moeilijk hoor. Maar neem geen overhaaste beslissingen. Jullie hebben het er allebei moeilijk mee. Dat is duidelijk, maar NU kunnen jullie ook niet zonder elkaar, lijkt me. Het beste lijkt mij om er toch over te praten op een geschikt moment. Is misschien niet makkelijk, maar als je echt van elkaar houdt, moet je moet elkaar kunnen praten. Ook als dat voor ĆĀ©ĆĀ©n van de twee niet zo makkelijk is. Dit is te belangrijk en te kostbaar. Bespreek wat je voor elkaar voelt en wat er evt. nog kwalijk wordt genomen, zoals je het noemt. Op een gegeven moment moet ook daar overheen gestapt kunnen worden, anders keert het ooit weer tegen. Of komt het onverhoopt weer boven, op een moment dat het nog slechter uitkomt.
Maak ook duidelijk dat bepaalde opmerkingen jou flink kwetsen. Vaak hebben mannen niet door wat ze zeggen, of schijnen het dan niet zo bedoelt te hebben.
ik denk dat een goed gesprek veel duidelijk zal maken⦠Of even afstand nemen van elkaar⦠Ik wou dat ik je kon beloven snel zw te zijn⦠De vraag is nu wel of dat wel een oplossing zou zijn⦠Kop op!
Veel kracht en sterkte meis! Ik denk aan je! :-* :-* :-*
Lieve Heidi,
Als ik je verhaal lees krijg ik weer tranen in mān ogenā¦ik moet je eerlijk zeggen dat ik weinig begrip op kan brengen voor jou mannetje. Juist in deze periode heb je elkaar heel hard nodig, en hoe kan hij nou zeggen; iedereen kan zwanger raken ! Misschien moet ie zich daar een keer in gaan verdiepen, het zal hem verbazen hoeveel leed hij tegen zal komen. Ook kan ik me voorstellen dat je duidelijk gaat twijfelen aan deze relatie, want ondanks dat je (mochten jullie echt nooit kinderen krijgen) natuurlijk in een heel diep gat valt. Er is toch meer op deze aardbol en in het leven om samen van te genieten ???
Dus sorry, kan je helaas geen goeie tips geven, hoop alleen maar heel erg voor jullie dat hij weer een beetje bijdraaid en dat jullie er toch samen uit komenā¦
Want wat nou als je wel zwanger raakt en jullie krijgen bv een kindje wat niet gezond is ??? Dat is toch ook heel moeilijkā¦zwanger worden is 1 ding maar dan, dan komt het volgende vraagstuk; is mān kindje wel gezond etc. Ik denk juist dat je relatie megasterk moet zijn als je samen een kindje krijgtā¦
Lieve Heidi, heel veel sterkte
Liefs,
Syl
Hoi meiden,
bedankt voor jullie lieve reacties. :-*
Ik vind het ook heel belangrijk om goed met elkaar hierover te praten. Mijn man ziet dat weer anders, het doet hem te veel verdriet ,dus wil hij er niet over praten. Hij zegt ook dat hij heel bang is dat er vast wel iets aan de hand zou zijn als ik ooit eens zwanger mocht worden. Dan doelt hij op een miskraam of een kindje met afwijkingen, want bij mij gaat altijd alles via de moeilijke weg volgens hem. Ik vertel hem dan ook dat dat soort opmerkingen mij enorm kwetsten, maar hij lijkt het er soms gewoon om te doen. ik heb pijn dus jij ook. Hij snapt denk ik niet dat de hele situatie mij ook pijn doet net als bij hem. Hij wil geen suikeroom worden en leuk doen met kinderen van een ander, maar met zijn eigen kinderen. Hij vind het al erg dat hij geen jonge vader meer zal worden. Hij is nu 32, Toch helmaal niet oud? Laat staan dat ie helemaal geen vader wordt. Hij weet dan ook niet zeker of hij dan wel met mij verder wil, als we geen kinderen kunnen krijgen. Meiden, ik weet het gewoon niet meer wat ik moet doen of zeggen.
Liefs Heidi
Heidi, Tjee wat lees ik nou allemaal?
Wat ontzettend moeilijk om me in jouw situatie in te leven omdat het zo hard is wat je man zegt en hoe hij tegen jou doet. Hij is echt niet redelijk in mijn ogen! Hoe kan hij zo naĆĀÆef zijn?
Inderdaad, laat hem maar eens mee lezen op deze site en ziet hoeveel lotgenoten er zijn en dat je niet zo 1 2 3 zwanger kan raken, maar dat het een WONDER is als je zoĆĀ“n kleintje mag krijgen, hij beschouwd het meer als iets vanzelfsprekendsā¦
Ik begrijp hem ook totĆĀ”al niet dat hij je zo kwetst met zulke harde woordenā¦houd hij echt wel van je?
Bij ons ligt het probleem niet bij mij, maar bij mijn man en hij voelt zich ontzettend schuldig hierover, hij vindt zichzelf een sukkel, maar ik zeg ook dat datgene wat bij hem niet zo goed werkt, er niks aan zijn persoontje veranderd. Hij kan er niks aan doen!!! en dat geld hetzelfde bij jouw!!! Waarom begrijpt hij dat niet?
Het enige is toch echt een gesprek aangaan en dan misschien niet over het zwanger raken hebben, maar terug gaan naar de basisā¦waarom zijn jullie bijelkaar? Wat trekt jullie in elkaar aan en wat zijn de leuke dingen in het leven⦠Het lijkt alsof jullie 2 verschillende wegen aan het bewandelen zijn en dat moet weer 1 weg worden.
32 jaar is nog heel jong en er zijn natuurlijk legio andere mogelijkheden om kinderen op te voeden. Hebben jullie bijv ook over adoptie gedacht?
Er zijn dus nog zoveel dingen om over te pratenā¦
Nou meissie, heel veel sterkte deze tijd en hopelijk vinden jullie elkaar weer. Ik denk aan je.
Liefs Rennic
Hoi Heidi en Rennic wat kl^te dat het toch is gekomen en jullie verder moeten met ivf ik had zo voor jullie gehoopt dat het zou lukken. Voel je maar lekker rot dat mag absoluut. :evil:
heidi na het lezen van jouw verhaal heb ik je een pb berichtje gestuurd sterkte in iedergeval en denk goed na over wat jij zelf wil.
Brigitte onwijs gefeliciteerd ik vroeg van de week nog of iemand met een goed berichtje zou komen en zie het resultaat ik denk dat ik dat maar elke dag ga vragen dan is binnen no time iedereen hier op de site zwanger zijn en dat zou super tof zijn. Geneit er in iedergeval onwijs van ik ben blij voor je.
Nou ik heb niks nieuws te melden het is maar wachten tot ik uiteindelijk weer ongi wordt. en dan het hsg onderzoek. Heeft iamand dat van jullie wel eens gehad en zo ja hoe is dat. De arts zij namelijk dat het pijn kon doen.
Liefs Simbi
Hoi meiden,
allemaal heel erg bedankt voor al die lieve berichtjes. Het is fijn om te weten dat er iemand achter je staat en je steunt.
Ik heb nog eens met mijn man gepraat. Hij vind kinderen krijgen het aller belangrijkste wat er is en er zijn geen andere leuke dingen op de wereld. en als ik niet zwanger kan worden, ziet hij het niet meer zitten en zet hij een punt achter onze relatie. Ik heb hem nu al genoeg verdriet bezorgd zegt ie. We hebben nu al 3 rot jaren achter de rug en er is altijd wel wat met mij en ik zorg altijd voor ellende. Kortom alles ligt aan mij. Ik heb hem gezegd dat ik geen afspraak meer ga maken voor ivf. Ik wil dat alleen doen als we er samen 100 % achter staan en zeker met elkaar door willen. Hij geloofde er toch al niet meer in (in ivf) en vond het prima.
Nou meiden, zoals het er nu naar uitziet zal een scheiding niet lang op zich wachten.
Liefs Heidi
heidi
ik lees alleen gewoon mee. maar moet nu wel even reageren.
bah wat vervelend meid. sterkte.
het is toch ook voor jou belangrijk dat er kinderen komen toch? en niet alleen bij hem. ik nap wel dat hij graag kinderen wilt. en dat hij nu baalt. maar ik snap niet dat hij dat allemaal zegt wat hij nu gezegt heefd. vind dit heel erg voor jou. net of jij graag geen kinderen wilt en dat is natuurlijk wel zo. ik hoop dat jullie er nog uit komen. maar ik kan me voorstellen dat jij je nu diep teleurgesteld bent in hem.
heel veel sterkte meid. :-*
Jemig Heidi! Wat een ellende! IVF is al zo zwaar maar als hij er niet achter staat komt alle last op jouw schouders en dat ga je niet trekken hoor!
Maar waarom vragen jullie niet of je een gesprek mag hebben met maatschappelijk werk? Die zijn er ook voor jullie! Zijn totaal onpartijdig en kunnen de juiste vragen stellen die misschien helpen om tot een oplossing te komen!
Kijk hoe hij nu reageert kan best een front zijn wat hij nu ophoudt. Wat er allemaal achter steekt zal hij alleen weten, en misschien jij een klein beetje?! Misschien is de shock teveel, nooit iets vervelends meegemaakt en valt hem dit nu extreem rauw op zijn dak? Kan er niet mee omgaan want dat wordt wel duidelijk uit je stukjes.
Ik hoop zo ontzettend dat je het mis hebt en dat jullie huwelijk te redden is! Dat jullie er samen of met hulp toch uitkomen, want jullie zijn indertijd niet voor niets getrouwt!
Meid ik ga voor je duimen, en hopen en wens je ontzettend veel geluk met wat er nu voor je ligt!!
Sjeetje,Heidi meid wat een ellende!!! :thumbdown:
Misschien is Rhiannon,s idee zo gek nog niet!!!(Naar een maatschappelijk werker)Je bent tenslotte toch in voor en TEGENspoed met elkaar getrouwd!!!Meis,ik vind het echt zo erg voor je!!!
Ik hoop van harte dat jullie er samen toch nog uit komen,ik ga er voor duimen :thumbup: dat jullie het toch samen redden!!!Heel veel sterkte hoor meid,ik denk aan je :-
Urs :-
Hey,
Ik schrijf even hier een antwoord ipv bij het ivf-deel.
Ik denk dat je de juiste keuze voor jezelf maakt. Als je je steun van je man niet hebt. Ga je het niet redden. Je hebt je man echt nodig en deze moeilijke dingen MOET je samen doen. Wat zit jij in een moeilijke situatie.
Ik vind het van Rhi een goed idee om met een maatschappelijk werkster te gaan praten, je kunt ook alleen gaan, je man lijkt me ook niet in te zijn voor een gesprekje met een ander. Misschien krijg jij je hoofd op orde als je een helder gesprek met een onafhankelijk iemand hebt. Ik word zo boos als ik eraan denk hoe jou man je behandeld op dit vlak. Dus ik kan er geen zinnigs woord over zeggen. Ik hoop in ieder gval dat je er met jezelf uitkomt en dat het je goed gaat. Of dat nou alleen of samen is. Je hebt nog zoveel! EN het einde van je relatie is niet het einde van je kinderwens. Onthoud dat goed.
Zorg dat je de juiste keus maakt meis.
Ik denk aan je en wens je het allerbeste
Iiefs Angela
Heidi, ik vind je een sterke meid en je mag echt trots op jezelf zijn dat je deze stap durft te zetten enne ik vind ook dat je groot gelijk hebt als hij niet bijdraait ij hij je gewoon niet waard!!! Sterkte meid, Tans( vanIVFgedeelte)
Hoi Heidi,
Wat een ellende allemaal zeg en wat een opstapeling van verdriet, ook ik kan niet meer zwanger worden en heb het daar heel moeilijk mee gehad en soms nog en heb ook tegen mijn man gezegt als eerste reactie van dit had je ook niet gedacht toen je met mij trouwde waarop hij heeeeel boos op mij werd en zij ik hou van je met of zonder kinderen. Dit is naar mijn idee ook de reactie die je behoort te krijgen (denk ik nu) want in eerste instantie ben je toch daarom met elkaar getrouwd. Zo niet dan hadden we eerst wel een medische keuring laten doen zij ie.
Jij hebt er net zoals ik ook niet voor gekozen om dit allemaal mee te maken als je wel had kunnen kiezen dan had je het wel anders gedaan en zo werkt het niet bij moedertje natuur. ook jij hebt veel verdriet en alle lichamelijke rompslomp.
Wel heb ook ik hulp gezocht bij een bedrijfsmaatschappelijk werkster omdat ik sterk de behoefte had om met een buitenstaander over alles te praten en dat heeft mij heel goed gedaan en sterker gemaakt dus ik denk zeker dat het idee van Rhiannon niet zo slecht is en baat het niet het schaat ook niet.
Heidi je hebt recht op steun van je partner en zo niet dan moet je daar je eigen conclusies uit trekken ik wens je daar heel veel succes mee en veel kracht om voor jou het juiste te doen.
Liefs van Shouka (ivf)