Hoi meide,
Ik heb ff een vraagje.
Hoe lang duurde het dat jullie ongi werdt na de inseminatie??
Ik heb namelijk nu echt het gevoel dat ik ongi gaat worden
Ik zit nu op dag 9 na de inseminatie.
Sorry dat ik ff zit te sippe.
Liefs Claudia
Hoi meiden
ik vind het jammer om te horen dat voor een aantal het ivf verhaal wel heel erg dicht bij komt. Maar tegelijke tijd hoop ik voor jullie dat dat meer baad heeft bij jullie. Een nicht van mijn man is zwanger geworden van weer iets anders XI of zoiets dat betekend dat ze het eitje bevruchten en dan eerst nog laten delen voor ze het veer terug laten plaatsen. (ik had daar nog nooit van gehoord) betekend wel dat ivf nog niet het eind is als je datzou willen in iedergeval.
Bij mij zit IUI er verloppig nog niet in ze gaan nu eerst een HSG onderzoek doen. Daarvoor moet ik eerst wachten tot ik ongi ben en dat kan bij mij nog wel even duren maar bid er voor dat het dit keer niet pas op dag 55 komt maar dag 30 ofzo. Als uit de andere onderzoeken blijkt dat ik een te laag oestrogeen gehalte heb dan krijg ik een pompje (weet iemand daar wat van?) en als die redelijk is dan krijg ik die injecties. Blijkt dat die clomide helemaal niet heeft gewerkt. ookal zei die andere arts dat het een maand wel goed was. De gyn die ik nu had zei dat ook die maand het gehalte te laag was. De tranen hebben in ieder geval al flink gevloeid. Artsen werken soms zo raar. Daar krijg je echt geen hoogte van.
maar in ieder geval hebben we de komende maanden rust, maar daar heb ik helemaal geen behoefte nog aan ik heb het gevoel dat we nog helemaal niks gedaan hebben. (feitelijk is dat ook zo emotioneel alleen niet).
Ik zal jullie wel op de voet blijven volgen en ook reageren op jullie berichtjes. Maar het wordt nou wel tijd voor een zwangerschaps berichtje dus wie gaat ervoor???
liefs Simbi
Hoi Meiden,
Simbi,je bedoelt denk ik icsi en dat is weer een stap verder als ivf,hierbij pakken ze een zaadcel waarvan ze denken dat die het sterkste is en prikken hem in het eitje,hieraan vooraf ook hormonen spuiten en een punctie snappie???
Verder heel veel sterkte meid,misschien is het ook wel even goed een beetje rust,dan kan je er weer met frisse moed tegenaan sterkte hoor meid!!!
En iid wie komt er met een positief bericht???Kom op meiden!!! :thumbup: :thumbup:
:thumbup:
Urs :-*
ja sorry mijn schoonmoeder zei dat het xi heten maar denk dat wat jij zei klopt
simbi
Hoi meide,
Hoe is het met jullie ??
Hopelijk hebben jullie wat leuks te melden
Ik voel me vandaag ff een beetje klote als ik het zo mag zeggen.
Ben ongi geworden en tot overmaat van ramp moet ik nog een cyclus gaaan wachten met de volgende IUI poging
Want in de week van 30 april tot 9 mei is het micro laboratorium gesloten en dat is dan net de week dat ik weer geinsemineerd moet worden :?
S6 meide en tot snel
Liefs Claudia
Hoi Meiden,
Claudia, wat balen zeg. Dat die :evil: er weer zijn. En dan moet je ook nog eens een maand langer wachten omdat die stomme dokters perse vakantie willen houden. :x Hoeveel pogingen heb je nu gehad? (sorry, maar ben een beetje vergeetachtig).
Simbi, het is echt heel klote om achteraf te horen dat het allemaal voor niks is geweest. Ik weet er alles van. (Zo heb ik zeker 2 misschien 3 iui pogingen gehad die gewoon gedoemd waren om te mislukken, door dommigheid van de artsen). In ieder geval heel veel succes met wachten. Ik hoop voor je dat je ongi maar snel komt. Krijg jij trouwens ook nog een kijkoperatie of gaan ze alleen een hsg doen?
Beertje, heel veel succes meid. Ik duim voor je. :thumbup: En er hoeft maar 1 zaadje door te dringen voor een positief resultaat. Dus misschien kan het toch nog. Zet 'm op!
Rennic, jij ook heel veel succes met wachten. En ik kan me goed voorstellen dat je toe bent aan rust. Even geen polonaise aan je lijf. (tenzij je over 9 maanden een klein hummeltje vast hebt natuurlijk).Ik duim voor je.
Jippie, Hoe staat het met jou?
Crien en Syll, leuk om weer eens wat van jullie te horen. Ga er maar lekker van genieten, voor je het weet zijn die 9 maanden voorbij.
Urs, bedankt voor je aanmoedingen enz, enz, enz.
Mocht ik iemand vergeten zijn. Jullie ook heel veel succes!
Ik moet nog 2 daagjes wachten. Ik hoop zo dat het nu wel raak is. Anders gaan ook wij het ivf traject in. Voor we daar aan kunnen beginnen moeten we nog een aantal maanden wachten ivm een wachttijd van ongeveer 6 maanden. Ik denk dat het weer loos alarm is. Ookal had ik vroeg in mijn cyclus last van mijn (.) (.) Dat is nu een stuk minder. Soms wel wat krampachtige dingetjes in mijn buik, maar dat kan vanalles zijn. Ik ben wel vergeetachtig de laatste dagen, maar dat is misschien ook wel de moeheid die toeslaat. Verder voel ik niets… Nog 2 dagen wachten maar, er zit niks anders op.
Liefs Heidi :-*
Hoi Heidi,
Dit was mijn eerste IUI inseminatie, dus eigelijk mag ik niet klagen :oops:
Een hoop van de meide hier zijn al verder en lopen naar de laatste IUI poging toe zoals je weet
Maar ik hoop voor jou dat het goed gaat en dat je daarlijk goed nieuws heb ik duim voor je
Liefs Claudia
Hi meiden,
Erg vervelend om te lezen dat een groot deel van jullie al richting de IVF gaat. Had zo voor jullie allemaal gehoopt en :thumbup: . Maar wie weet wat er bij een aantal van jullie nog gebeurd als jullie even “rust” nemen. Je ziet wat het ons uiteindelijk opgeleverd heeft :inlove:
Met mij gaat het verder erg goed, geen klachten, kwaaltjes of wat dan ook. Vorige week nog bij de VK; hartje klopte luid en duidelijk en hij/zij was goed gegroeid. Over 2 weken (3 mei) gaan we voor een 20 weken echo naar de gyn en hoop ik erg dat ze kunnen zien wat het wordt , ik hou jullie op de hoogte !
Succes allemaal !!
Claudia wat ontzettend K…:evil: zeg…maar ben je nu dan niet erg vroeg ongi geworden? Of tel ik nu helemaal verkeerd?
En wat raar dat ze bij jullie in deze tijd een stop hebben in het ziekenhuis? zo zie je maar, overal is het weer anders.
Kop op meid…houd moed hoor!
Heidi, die symtomen van pijnlijke (.)(.) heb ik ook…de eerste week zwellen ze op en doen ze zeer, maar gaande weg de 2e week neemt dat weer af…zou dat door de Pregnyl komen?
Spannend hoor weer…ik zal hard voor je :thumbup: deze 2 dagen!
syll, wat heerlijk om te horen dat het zo goed gaat, en wat gaat de tijd snel zeg…al 18 weken! Blijven genieten!
Ikzelf moet nog een weekje wachten, maar meestal merk ik het al wel eerder door de bruinige afscheiding (sorry voor deze details :roll: ) als het mis is…Maar ik voel me niet anders dan de afgelopen keren, dus ik reken nergens op
Verder iedereen… :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Liefs Rennic
Heidi,heel veel succes met wachten nog ik en :thumbup: voor je hoor!!!
Ook Rennic nog een weekje wachten spannend hoor :thumbup:
Claudia,jammer meid,maar kop op hoor!!!
Urs :-*
Hoi meiden,
Syll, wat heerlijk dat alles goed gaat. wat gaat de tijd toch snel zeg. Je bent al bijna op de helft. Had je een paar maanden geleden niet gedacht toch? Hopelijk mogen we je snel volgen.
Claudia, Je mag zoveel klagen als je wilt hoor meid. Ookal was dit je eerste poging, je baalt er net zo hard van als het mislukt. Hopelijk gaat het jou beter af dan bij mij.
Urs, zijn je duimpjes onderhand niet blauw en beurs :lol:
Rennic, nog even over de (.) (.), ik weet niet of het aan de pregnyl ligt. Normaal heb ik dat niet twee dagen na de inseminatie, maar begint het zo ongeveer een week of iets eerder voor mijn nod. Ik durf momenteel nergens in te geloven en ga er maar vanuit dat het weer niet gelukt is. Ookal ben ik ontzettend moe. Ik heb tot 11 uur op bed gelegen en nog zou ik zo weer kunnen slapen als ik mijn bed zie. Ik vergeet van alles en draai alles om. Twee keer de pan met soep op tafel zetten i.pv de aardappels. Alles pakken om koffie te drinken, maar vergeten om koffie in mijn kopje te doen. Je weet wel dat soort dingen. Heel raar. Waar dat aan ligt, joost mag het weten.
We kregen vandaag een uitnodiging van vrienden van ons. Hun zoontje wordt een paar dagen 1 jaar en dan wilden ze een feestje geven. Want dat is toch een speciale dag. We zijn ongeveer gelijk begonnen om zwanger te worden. Kun je nagaan. Dan wordt je toch weer even met je neus op de feiten gedrukt. Ik weet ook niet of ik het kan op brengen om er naar toe te gaan. Hoe vervelend en lullig ik het ook voor hun vind als ik niet kom. Maar ik moet toch ook aan mezelf denken?
Liefs Heidi
Hoi meiden,
Een tijdje niets van me laten horen. Wist niet zo goed wat ik nu moest. We warener helemaal klaar voor om in het ziekenhuis aan de slag te gaan met IUI. Maart zou de eerste keer worden, maar het voelde niet juist. Dus uiteindelijk had ik bedacht: stel je voor dat het de eerste keer lukt krijgen we een kindje rond de kerst. Nee doen we niet. In april zouden we wel starten.
Via wat kenissen bij een magnetiseur terecht gekomen. Deze heeft mijn energiebanen gemeten en dit bleek te laag. Nou geloof ik daar niet zo snel in maar nadat ik weer “opgeladen” was voelde ik me eigenlijk een stuk beter. Heel veel positieve berichten ontvangen over zijn hulp bij het zwanger raken. Zou 4 maanden homeopatische middelen slikken, geen doelgerichte seks en zodra hij het aangaf mochten we het proberen (klinkt stom maar heb van diverse mensen die al jaren bezig waren gehoord dat het heeft gewerkt). Dus dit zouden we gaan proberen en als het niets werd alsnog voor de IUI opgaan.
Besloot even te wachten met het slikken van de middelen tot ik weer ongesteld zou zijn (kon ieder moment gebeuren). Het bleef echter maar uit. Vorige week gestest, te snel, nog niets.
Vandaag weer gestest: ZWANGER!!!
Kan het nog niet helemaal geloven en mijn man is dolgelukkig!!
Laat snel weten of het inderdaad spontaan gelukt is zonder hulp!!
Allemaal heel veel succes, en blijven proberen hoor!! je ziet bij mij is het ook ineens gelukt.
Liefs Brigitte
Hoi meiden,
nog even snel:
Heidi ik las je berichtje en moest toch nog even reageren!! Wij hebben ook goede vrienden waar we wekelijks mee omgaan en op vakantie gaan etc. Ook ongeveer tergelijkertijd begonnen. Hun mannetje is al 1,5 jaar oud. Begrijp dus precies wat je voelt.
Je moet gewoon gaan hoor!! Tuurlijk is het 's avonds als jullie weer samen thuis zijn een klote gevoel. Maar je moet er, zeker op het moment zelf, anders tegenaan proberen te kijken.
Ik ben helemaal gek van het kleine mannetje (tuurlijk deels ook omdat ik er zelf ook zo graag eentje zou willen) en zou zijn eerste verjaardag voor geen goud hebben willen missen.
Je eerste prioriteit ligt natuurlijk bij jezelf, maar je moet jezelf juist niet tekort doen en je hele leven stop zetten omdat het niet lukt. Heb ik ook een jaar gedaan en het hielp helemaal niets!! Heel veel succes ermee en kop op he!!
Brigitte
Hoi meiden,
Brigitte, wat geweldig: zwanger!!! En dat helemaal zonder hulp van iui. Van harte gefeliciteerd. Geniet ervan meid!
Ik zie nog wel wat ik doe met die verjaardag, moet het even laten bezinken.
Het staat er slecht voor bij mij. Mijn temp was vanmorgen gezakt van 37.0 naar 36.7 En de krampen beginnen ook al te komen. Helaas meiden ook de laatste iui poging zal niet gelukt zijn. Ik ben nog niet ongi, maar dat is een kwestie van tijd.
Liefs Heidi
Brigitte dat is super goednieuws :thumbup: :thumbup: Zwanger!
Van harte gefeliciteerd hoor en dat inderdaad zonder IUI!
Ik zal voor je duimen dat alles goed blijft gaan!
Heidi,
Ook bij mij is de temp van gisteren 37.0 naar vandaag 36.7 gegaan en vanochtend dus weer de hoop op een kindje de grond in geboord…dus waarschijnlijk ook bij mij de laatste iui niet gelukt
Ook mijn (.)(.) zijn bijna niet gevoelig meer…weinig hoop dus.
Nog niet ongi, maar dat zal zeker geen week meer duren.
Heidi, veel sterkte en waarschijnlijk komen we elkaar wel weer bij het ivf clubje tegen
Liefs van Rennic
Zoooooo, wat een geweldig nieuws ! Gefeliciteerd hoor Brigitte, geniet er van ! :inlove:
Rennic & Heidi, balen he dat je dan weer die ongi op voelt komen, gatverderrie. Ik hoop zo voor jullie dat het nu 's een keer raak is, ik :thumbup: me rot, maar wie weet als je even een rustperiode krijgt en er misschien eens een keer helemaal niet aan denkt…pffff, ik blijf duimen hoor meiden, en natuurlijk ook voor de rest ! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
liefs,
Syl
JAAAAAAAHHH! :dance: :dance: :dance:
GEFELICITEERD BRIO!! Geweldig (en ook een beetje ‘raar’, hè) als het dat ineens ‘raak’ is! Super, meid! Geniet ervan, de komende weken gaan zo snel! (ookal kun je je dat nu niet voorstellen, misschien!)
Dames, ik blijf voor jullie duimen! :thumbup: :thumbup: We willen meer van dit soort berichten!
Huh? Alle banners zijn weg?!
Uhhhhh, Crien, weet niet hoe jij dat had, maar ik vond die eerste 3 maanden TERGEND… langzaam gaan hoor…ppfffff :think:
ja, maar ik heb nog steeds het gevoel alsof ik vorige week die zw-test deed en roetsj! nog maar even en we zitten op de 20 weken.
Het eerste trimester is ‘spannend’ vanwege de grens op misgaan enzo. :think:
Als je erop terugkijkt voelt het anders dan wanneer je in die periode zit… of zoiets… Snappen jullie nog wat ik bedoel?! :think: :lol: