IUI-Deel 10

Hoelang zijn jullie al bij elkaar trouwens? :slight_smile:

We zijn dit jaar dan 3 jaar samen :inlove: Maar kennen elkaar al 15 jaar.

Hij is altijd mijn beste vriend geweest tot dus bijna 3 jaar geleden.



Toen besloten we de spriong in het diepe toch te wagen :inlove:



Waren elkaar in die 15 wel even het oog verloren, maar kwamen elkaar 3 jaar geleden weer tegen, Beide in een echtscheiding.

Besloten om wat af te spreken en waren uit eten gegaan en wat gaan drinken, en toen gaven we beide toe dat we altijd verliefd op elkaar waren geweest. Ook hadden we beide zoiets van, we proberen niets want we willen de vriendschap niet op het spel zetten. Dus ging hij zijn gang en ik de mijne. Waren we beide getrouwd…en uiteindelijk dus ook weer gescheiden.



Maar toen, 3 jaar geleden was die vonk er dus nog steeds en hebben we toch voor elkaar gekozen :inlove: En niog steeds ben ik daar dankbaar voor. Hij kent mij door en door :inlove:



En nu is hij niet alleen mijn beste vriend maar ook mijn verloofde :inlove:

En hoelang zijn jullie samen?

Mijn vriend en ik leerden elkaar kennen toen hij 25 was en ik 16, toen al behoorlijke vonken, maar het leeftijdsverschil was toen niet te doen.



Elkaar de jaren daarna steeds wel weer tegengekomen en het gevoel bleef, als we elkaar zagen was het ook altijd erg gezellig enzo…



Tot we elkaar 5,5 jaar geleden weer tegen kwamen op 1 september 2007 tijdens de cd presentatie van nota bene m’n ex, haha! Opnieuw telefoonnummers uitgewisseld en later die avond zat hij bij mij thuis op de bank en sindsdien onafscheidelijk :inlove:



Het leeftijdsverschil merken we niets meer van, ik ben bijna 29 nu en hij bijna 38.

@kell wrote:

We zijn net weer thuis van het ziekenhuis, we hadden voor vandaag een afspraak gemaakt omdat we wat vragen hadden over wel/niet hormonen.

We hebben antwoord gekregen op de vragen die we hadden, maar nog geen besluit gemaakt.

Zonder hormonen is de kans om zwanger te worden per IUI 8%, maar dat hadden we bij de informatie middag al gehoord.

Met hormonen ligt dat op 12%, toch wel 1,5 keer zo hoog dus…



De arts vertelde dat van de geslaagde zwangerschappen vorig jaar met IUI met hormonen daarvan 10% een meerling was, dus die kans is in principe te doen denk ik dan. Maar we denken er nog even over na… We kunnen ook eventueel kiezen om na 6x IUI nog eens 3x IUI te doen, je krijgt sowieso een gesprek na die 6x. Maar ik denk dat als het 6x met IUI niet is gelukt ik er wel een beetje klaar mee ben en dan over wil op IVF. Hopelijk is het allemaal niet nodig en is het straks raak, eitje zit in ieder geval aan de goede kant, rechts! Linker eileider zit namelijk dicht.



Meteen een echo gehad en zit nu op 14mm, dus zaterdagochtend weer terug komen…



Wachten duurt lang he Becky, zeker in dit soort gevallen… Je moet een hoop geduld hebben! Sterkte daarmee…




Wat l.ullig! Ik reageer helemaal niet op je berichtje! Ik heb daar gewoon over heen gelezen :oops:



Klopt inderdaad dat een meerling er wel in zit, maar wij hebben besloten om die kans te wagen. Ik ben al blij met 1 maar als het er nu 2 worden…nou, danheb ik dubbel vreugde den kik maar zo.



Ik las ook dat je "vreemd’’ ging op een ander forum :wink: Mag ik vragen welke??? Via pb?



Wachten is inderdaad verschrikkelijk maar je moet er iets voor over hebben. Ik hoop zo dat het voor ons lukt om het met IUI klaar te spelen en dat we niet door hoeven voor IVF. Wij hebben ook besloten dat we deze 4 rondes nog aanpakken maar als deze niet lukken dat we dan door gaan voor IVF. We gaan dan alleen wel naar Amsterdam over want ik wil niet met twee ziekenhuizen te maken hebben…



Kunnen ze niets doen aan je linker eileider?



:hug:

Oh geeft niets joh, kan gebeuren! :slight_smile:



Ik heb het destijds gevraagd, maar ze kunnen er helaas niets mee…



Ik zal je even een pb-tje sturen! :slight_smile:



Wachten is inderdaad het rotste en steeds weer heen en weer naar het ziekenhuis. Naar welk ziekenhuis in amsterdam zou je gaan dan? Wij zitten bij het VUmc.

Ik geloof dat dat inderdaad het ziekenhuis is wat wij willen. Het VU…is dat hetzelfde als Vumc?



Stom he, woon 20 minuten van amsterdam vandaan maar ken alleen het Lucas en AMC :lol:



Nee, dat geloof ik best dat je het niet merkt (leeftijdsverschil) Maar ik vind ook dat dat niet veel mag uitmaken. Het belangrijkste is dat je gelukkig bent en van elkaar houdt. En dat zit bij jullie wel goed denk ik zo :mrgreen:



Bij mij zit het meer in de familie…mijn nicht is net 30…haar vriend is 47

Mijn andere nicht is 33 en haar vriend is 48.

Mijn nicht van 30 was bang voor de reacties, maar ook tegen haar is gezegd dat als zij gelukkig is…dat dat het belangrijkste is.

En hij is superlief voor haar :slight_smile:

De mc achter VU staat voor medisch centrum, “gewoon” VU is de vrije universtiteit, dus we bedoelen inderdaad hetzelfde. :slight_smile:



Het gaat er inderdaad om dat je gelukkig bent! Leeftijd is ook maar een getal dan :slight_smile:

@kell wrote:

De mc achter VU staat voor medisch centrum, “gewoon” VU is de vrije universtiteit, dus we bedoelen inderdaad hetzelfde. :slight_smile:



Het gaat er inderdaad om dat je gelukkig bent! Leeftijd is ook maar een getal dan :slight_smile:




Hahaha, ja dan bedoelen we hetzelfde :mrgreen: Ik loop nu in Almere in het ziekenhuis, maar dat is een transportkliniek. Dus vandaar dat we dan waarschijnlijk willen overstappen.



Maar we gaan gewoon heel hard duimen dat het niet nodig is! :thumbup:

Ik heb geen idee wat een transport kliniek is?

Wij zaten eerst in Amstelveen bij het Amstelland, maar toen de oorzaak bekend werd hebben ze me eigenlijk meteen doorgestuurd naar het VUmc. Ik vind het daar op de Poli echt verschrikkelijk, maar het IVF centrum is veel kleiner en prettiger. :slight_smile:



En de beste resultaten van NL! http://www.vumc.nl/afdelingen/IVF-centrum/4043956/7283674/

@kell wrote:

Ik heb geen idee wat een transport kliniek is?

Wij zaten eerst in Amstelveen bij het Amstelland, maar toen de oorzaak bekend werd hebben ze me eigenlijk meteen doorgestuurd naar het VUmc. Ik vind het daar op de Poli echt verschrikkelijk, maar het IVF centrum is veel kleiner en prettiger. :slight_smile:



En de beste resultaten van NL! http://www.vumc.nl/afdelingen/IVF-centrum/4043956/7283674/




Ja, dat hadden we al gezien. Dat is 1 van de redenen waarom we naar dat ziekenhuis voor IVF over willen gaan. Maar hopelijk is dat niet nodig.



•Om voor vergoeding in aanmerking te komen moet de behandeling plaatsvinden in één van de vergunninghoudende klinieken of in een transportkliniek. Een vergunninghoudende kliniek is een kliniek met een vergunning om een IVF-laboratorium te hebben, alwaar de bevruchting tot stand wordt gebracht. In Nederland zijn er op dit moment dertien vergunninghoudende IVF-klinieken.

De hele behandeling vindt dan in één kliniek plaats. Een transportkliniek voert de gehele IVF behandeling uit, met uitzondering van de bevruchting en de terugplaatsing, voor deze laatste fasen hebben zij een samenwerkingsverband met een vergunninghoudende IVF-kliniek. Je krijgt tijdens de behandeling dan met twee ziekenhuizen te maken.

Dat lijkt me vervelend, dan kan je inderdaad beter bij 1 ziekenhuis blijven, anders ga je steeds van hot naar her…

En als amsterdam toch maar 20 minuutjes rijden is…



Als je meer info over het VUmc ofzo wilt dan moet je het me maar vragen, maar hopelijk is het niet nodig! :slight_smile:

Hoi kel en becky, ik ben er ook nog hoor! Spannend weer bij jullie. Ben je vandaag al begonnen met spuiten becky? Ging het goed? Wij hebben deze maand de laatste ‘spontane’ kans voor we op 1 maart de afspraak bij de gyn hebben en weer de medische molen in gaan. Wij gaan dan ook weer voor iui, gestimuleerd (in ons ziekenhuis doen ze in principe niet zonder, omdat de kans met gewoon groter is). Mocht dat na 6 keer niet gelukt zijn dan gaan wij ook voor iui. Ons ziekenhuis is ook transportkliniek en werkt samen met het VUmc (populaire locatie blijkbaar). Je hoeft dan maar 1 keer in de cyclus naar A’dam, de rest kan gewoon hier. Ik vind 1 keer wel meevallen, dus mocht het zo ver komen, dan blijven we gewoon in ons eigen ziekenhuis. Maar ik hoop van niet, de eerste keer ging t ook heel snel met iui. Ik duim voor jullie dat jullie ook snel een positieve test hebben.

Elle, het was even wennen. Stond heel stoer klaar tot ik de naald klaar had. Toen moest ik wel even slikken. Maar ben het gegaan en is best goed gegaan. Morgen moet ik 2 prikken gam zetten. … hopelijk gaat dat net zo goed. Ik hoop voor jou dat je de afspraak af kan zeggen 1 maart!



:-*

Elle, het was even wennen. Stond heel stoer klaar tot ik de naald klaar had. Toen moest ik wel even slikken. Maar ben het gegaan en is best goed gegaan. Morgen moet ik 2 prikken gam zetten. … hopelijk gaat dat net zo goed. Ik hoop voor jou dat je de afspraak af kan zeggen 1 maart!



:-*

Maandag mag ik weer in de beugels voor de 4e poging!

Eitje was net boven de 18mm vanmorgen, dus vanmiddag krijg ik weer een belletje met de tijden. :slight_smile:

Maandag om 11.50 uur gaan we er weer voor! :slight_smile:

@kell wrote:

Er is ook niet veel actie hier, haha! :wink:



Maar het klopt dus dat met hormonen de kansen wat hoger liggen, net nog te horen gekregen van een arts bij mijn ziekenhuis :wink:




Hallo, las net wat stukjes van jullie aangezien ikzelf 2 kinderen heb dmv IUI en de 3e keer wil het nog niet vlotten dus misschien toch weer IUI.

Ons 2e kindje ging heel vreemd. De eerste poging had ik overstimulatie door de hormonen en besloten ze ineens dat het zonder moest. Ik was zelf wat depri hierover maar toch maar proberen en je raad het…de poging is gelukt!

Ik ben benieuwd als we weer zouden gaan wat dan ons advies zou zijn.

Kell, spannend meid. Ik ga voor je duimen!



Lenie, welkom hier… bij ons slaan ze echt over als er sprake ia van overstimulatie. Dan proberen ze het ook niet.

Vrijdag heb ik de controle echo. Ben benieuwd.



Sorry voor eventuele spelfouten maar zit op mobiel.



:-*

Lenie, hoeveel pogingen haf je bij je eerste? Als ik vragen mag?