IUI-Deel 10

Jeetje wat een stilte hier! :wink:



Vanmorgen weer geweest, morgenmiddag word ik gebeld met een tijd voor de inseminatie op zaterdag en morgenavond dus mezelf weer prikken.

@kell wrote:

Jeetje wat een stilte hier! :wink:



Vanmorgen weer geweest, morgenmiddag word ik gebeld met een tijd voor de inseminatie op zaterdag en morgenavond dus mezelf weer prikken.




Succes met prikken morgen! Vind je dat eng? Ik vond het geen pretje namelijk (maar ben ook panisch voor naalden). En natuurlijk succes zaterdag (is een hele goede dag voor iui, onze dochter is ook op een zaterdag ontstaan).

Hallo dames,

Ik kom weer eens kijken hier.

Wij hebben ondertussen alweer 6 mislukte IUI pogingen gehad sinds mei. Afgelopen week in overleg met de gyn besloten om het nog met 3x te verlengen. Eigenlijk wilden ze dat we naar IVF toegingen maar omdat we nog ‘voldoende energie’ hebben en er natuurlijk 2 (met miskraam 3) zwangerschappen mee zijn gelukt, nu dus nog even door…



Ik had stiekum echt gedacht dat het nu wel weer zou lukken, maar ondertussen begin ik toch wat minder hoop te hebben…Niet dat ik niet onwijs gelukkig ben met onze 2 IUI dwergen :stuck_out_tongue: , maar ik moet toch even wennen aan het idee dat het hier wellicht bij zal blijven… :? …

Ik vind het niet eng elle, maar ik vind het ook niet erg dat het maar 1x hoeft. :wink:



Net weer terug van het zkh, het zit er weer op/in :wink: nu 2 weken duimen!! :pray:



Succes met de nieuwe pogingen maria!



Hoe was je gesprek met de gyn pearlie?

Pfffff… ik zit in dubio.

We hebben nu al bijna twee jaar een ‘pauze’ en eigenlijk wil ik wel weer voor de IUI gaan.

Maar ik zie er ook wel weer tegenop.

Al die ritjes naar het ziekenhuis, die prikken, die vervelende/pijnlijke terugplaatsingen…

En ergens in mijn achterhoofd schuilt toch de gedachte dat het wel nooit zal lukken bij ons.

We wachten nu al zó lang (9 jaar)

Op een gegeven moment geloof je er dan eigenlijk helemaal niet meer in.

Ik moet me er even overheen zetten denk ik.



Volgende week alvast de menopur en pregnyl maar bestellen, dan komt dat laatste stapje over de drempel ook wel weer :slight_smile:

En dan kom ik hier ook weer volop meekletsen!

Succes esseke ikzelf en meerdere in mijn omgeving zijn zwanger geraakt bij iui dus wens jou ook allle luck!



Hier nu zelfs zwanger van een tweeling mischien drieling krijg donderdag weer een echo…

Wauw Davina!!

Een drieling misschien!!

Spannend hoor.



Ja, de eerste 5 pogingen zijn mislukt, dus in principe hebben we nog 1 te gaan.

Maar het kan best zijn dat ze de teller weer op 0 zetten.

Wij willen in ieder geval niet verder met IVF.

Esseke wat spannend allemaal. Ik kan me goed voorstellen dat je er tegen opziet. Jij hebt ook echt al heel wat achter de rug. Ik ‘hoefde’ maar 1 keer voor onze dochter, en toch zie ik ook weer op tegen een nieuwe medische molen, vooral het prikken. Toch heb ik vandaag de HA gebeld voor een nieuwe verwijzing naar de fertipoli, want spontaan gaat het hier niet gebeuren. Jij ook veel sterkte en ik hoop en duim voor je dat het jullie toch ook gegeven is om zo’n mooi kindje te krijgen via IUI.



Davina geweldig dat je nu zwanger bent van een tweeling en misschien zijn het er zelfs drie! Merk je verschil met je eenlingzwangerschappen? Ben je nu misselijker/moeier?



Kell hoe is t met jou? Wanneer mag je testen?



Nou meiden, zoals ik al zei heb ik vanmorgen de HA gebeld voor een nieuwe verwijzing naar de fertipoli. We willen heel graag een tweede en spontaan gaat dat niet gebeuren, vrees ik (onze kans op spontaan zwanger worden is 2% per maand). Ik zal hier dus ook weer wat actiever gaan schrijven. Dat 2013 maar een vruchtbaar jaar mag worden voor ons allemaal (Davina geeft alvast het goede voorbeeld)!

davina, hoe was de echo? is het een drieling? :o



Elle, succes!! Heb je al een afspraak?



Esseke, ook alvast succes!



Hopelijk is het bij iedereen snel raak :slight_smile:





Zaterdag zit ik op dag 28, dus als ik voor maandag niet ga menstrueren moet ik 's morgens langskomen om bloed te prikken. Maar grote kans dat ik dan zaterdag of zondag zelf al ga testen.

Ook de 2e poging helaas mislukt, net ongesteld geworden.



Ben zo verdrietig weer… :cry:

He bah Kell, kan me goed voorstellen dat je verdrietig bent. Dikke knuffel voor jou en ik duim dat de volgende poging wel mag slagen.

Esther succes. Ik hoop dat je laatste iui succesvol wordt.



MEiden ik duim voor jullie en hoop op mooie wondertjes

Jammer kell



hier zanger van een tweeling

Elle succes :thumbup

Davina, leuk! :mrgreen:



Hier gisteren een gesprek met de gyn gehad. Wij krijgen nu eerst een HSG foto en dan gaan we indien er geen blokkades zijn met medicatie beginnen.



We kunnen alleen pas bellen nadat ik ongesteld ben geworden en dat wordt ik pas over anderhalve week…



Moet heel eerlijk zeggen dat ik het nu best eng vind worden. Maar we doen het voor een goed doel! Zijn nu ook beide gestopt met roken en hopenlijk maakt dat het iets beter voor de zaadcelletjes :pray:



Dus de eerste keer zal pas ergens in februari plaatsvinden?

spannend becky! Wij hebben 1 maart de eerste afspraak bij de gyn, dus officieel de molen weer in voor een tweede kindje. Misschien worden we uiteindelijk wel tegelijk zwanger, zou leuk zijn. HSG heb ik ook gehad. Bij mij wilde de vloeistof niet door de eileiders dus kreeg ik een kijkoperatie. Alles bleek toen gelukkig goed. Hopelijk gaat het bij jou in een keer goed en ben je daarna snel zwanger. Hou je het niet roken nog vol?

Elle, zou zeker leuk zijn als we samen zwanger zijn!

Ik hoop echt dat de hsg goed gaat want eerlijk gezegd zie ik er wel een beetje tegenop.



Ja,.stoppen met roken gaat nog steeds goed :mrgreen: :thumbup: Ben trots op mezelf

:lol:

HSG heb ik ook gehad, ging niet goed, dus ook kijkoperatie.

Daaruit bleek bij mij een eileider dicht te zitten en daar kunnen ze helaas niets mee :frowning:



Mag ik vragen waarom jullie niet eerder gestopt zijn met roken? Ik rook zelf niet, maar het lijkt mij dat als je heel graag een kindje wilt… Je weet dat roken een slechte invloed heeft op de vruchtbaarheid…



elle, nog even wachten dus, hopelijk is het dit keer weer in 1x raak voor je dan! :slight_smile:

Natuurlijk is roken slecht voor de gezondheid en kan het invloed hebben op de vruchtbaarheid maar wij zijn niet gestopt met roken ivm de kinderwens maar gewoon omdat we het EN zat waren…en uiteindelijk voor mijn gezondheid(chronische ziekte)



Ik zeg niet dat roken goed is voor een kindje(integendeel) maar er zijn er zat die zwanger raken en veel meer roken dan dat wij hebben gedaan.



Maar het stoppen met roken is zeker niet gemakkelijk en zo heeft iedereen zijn eigen reden waarom hij wel of niet stopt met roken…Een kinderwens is daar niet speciaal een reden voor.



Eerder was gewoon geen optie om te stoppen met roken. (Door omstandigheden) Nu waren we er beide echt klaar voor en hebben dus ook meteen de knoop doorgehakt.

Ik denk dat je voor zoiets als stoppen met roken ook echt klaar moet zijn, net zoals dieeten o.i.d.

Ik kan er zelf alleen met m’n pet niet zo goed bij dat mensen die graag kinderen willen toch blijven roken ook al weten ze dat het slecht is voor de vruchtbaarheid, maar ik weet niet hoe het is om te roken of hier niet zonder te kunnen dus ja…

Maar goed dat jullie nu gestopt zijn! Heb zelf ook een chronische ziekte en probeer wel zoveel mogelijk te laten wat dat zou verergeren. Soms is het alleen wel erg lastig om nee te zeggen tegen lekker eten (heb een darm aandoening).



Nou, ik ga lekker slapen, morgen weer vroeg op en een lange dag! Truste meiden! :slight_smile:

@kell wrote:

Ik denk dat je voor zoiets als stoppen met roken ook echt klaar moet zijn, net zoals dieeten o.i.d.

Ik kan er zelf alleen met m’n pet niet zo goed bij dat mensen die graag kinderen willen toch blijven roken ook al weten ze dat het slecht is voor de vruchtbaarheid, maar ik weet niet hoe het is om te roken of hier niet zonder te kunnen dus ja…

Maar goed dat jullie nu gestopt zijn! Heb zelf ook een chronische ziekte en probeer wel zoveel mogelijk te laten wat dat zou verergeren. Soms is het alleen wel erg lastig om nee te zeggen tegen lekker eten (heb een darm aandoening).



Nou, ik ga lekker slapen, morgen weer vroeg op en een lange dag! Truste meiden! :slight_smile:




Je hebt ook gelijk, alleen is het bij ons niet zo dat het roken heeft gezorgd dat we nu geen kindje op de normale manier kunnen krijgen. Maar zo heeft het voor iedereen zijn eigen redenen. Ik ben allang blij dat we het morgen al 2 weken volhouden.

Maar zo zijn er ook mensen die nog steeds elke dag alcohol drinken…en ook dat is niet goed voor de vruchtbaarheid…Zo zijn er nog wel veeel meer dingen die niet goed zijn. Maar doordat ik zelf weet hoe moeilijk het is om te stoppen met roken…en iedereen zijn eigen reden heeft waarom hij wel of niet stopt, of wel of niet iets doet, zal ik de laatste zijn die daar over oordeelt.