IUI-Deel 10

Welkom propje20!



Ik weet niet echt iets van endometriose af… Hoe was het in het zkh?

Mocht je weer beginnen met spuiten?



Wij gaan nu de eerste cyclus in zonder hormonen.

Ben gister op dag 27 ongesteld geworden, dus zit nu te wachten op telefoon van het zkh!

Hoi kell.

Endometriose is een chronische ziekte waarbij ook baamoederslijmvlies aan de buitenkant van de baarmoeder groeit. Dit groeit dus ook door progesteron en tijdens de menstruatie word het afgestoten waardoor het zich kan verspreiden in de buikholte. Dit veroorzaakt verklevingen en veel pijnklachten. Tijdens menstruatie, gemeenschap, eisprong innesteling en regelmatig ook de gehele cyclus door. Je hormoon spiegel ligt veel hoger waardoor je erg moe en prikkelbaar bent.



Hierdoor krijgen wij ook maar 3 IUI pogingen. Nu ik dit hier typ besef ik me eigenlijk pas dat we dan al in februari maart zullen starten met IVF. Maar daar wil ik nog helemaal niet aan denken. De rede dat het allemaal wat sneller gaat is omdat de hormonen die ik moet spuiten de endo extra stimuleren. Het gaat hierdoor dus sneller groeien.

Maar ja eerst maar eens richten op de IUI, erg spannend allemaal dinsdag mag ik beginnen met spuiten.



Kell doen ze bij jou IUI zonder hormonen? In het radbouth doen ze dat helemaal niet. Ze willen namelijk de kans vergroten door 2 eitjes te bevruchten.

Poe! Klinkt heftig zeg…



Wij zijn bij het VUmc onder behandeling, daar doen ze er eerst 3 zonder hormonen en dan 3 met. Wij willen echter het liefst geen hormonen, dus wordt het waarschijnlijk 6x zonder hormonen. Dit is een bewuste keuze omdat wij geen het geld en de ruimte niet hebben voor 2 of meer kindjes.



Succes dan vast in deze cyclus!!

De kans op een meerling is zeker aanwezig maar zelfs die is klein.

Wist je dat de meeste zwangerschappen beginnen met een tweeling en dat de ene het niet overleefd doordat het andere ei te sterk is.

Althans dat heb ik ooit eens gezien bij een documentaire op Discovery.:think:





Maar voor ons zal een tweeling ook helemaal niet uit komen. Maar daar passen we wel weer een oor aan. Niet te denken aan alle energie die het kost en de weinige energie die ik al heb. En dan nog niet te vergeten wat het met m’n lichaam doet :doh: maar De wens is zo groot en de kans op onvruchtbaarheid is aanwezig dat het ons dus niet veel meer uit maakt.



Ik hoop voor je dat je snel kunt gaan starten met de IUI

Net gebeld, 21 november afspraak voor de echo!

Hallo allemaal

Mag ik weer aansluiten? Ik lees allemaal nieuwe verhalen en ben er tijdje uit geweest. Net de 4e mislukte poging IUI achter de rug. Ik wens jullie allemaal heel veel succes meiden! :-*

Net terug van het VUmc, even gekopieerd vanuit het stopforum:



Had om 8.40 uur de afspraak, liep maar 5 minuutjes uit, dus dat viel mee! Weer met de benen in de beugels en gaan!

Na een beetje porren en duwen de follikel kunnen vinden, deze zit nu op 16mm! Omdat ze mijn cyclus nog niet goed kennen mag ik morgenochtend om 9.20 uur weer terug komen voor een tweede meting! En dan moet ik meteen mijn Pregnyl meenemen, dan maken zij de injectie vast voor mij klaar. Maaaaaaaaar… Zij zeggen; als het goed is heeft u 2 doosjes meegekregen met in totaal 10.000 ie (internationele eenheden), dus ik zeg nee, maar 5.000! Dat was te weinig dus… Eigen apotheek gebeld, kastje naar de muur verhaal… Maar bij mijn eigen apotheek hadden ze het niet, dus weer terug naar de balie van het VU. Gelukkig konden zij mij helpen en gaven ze me een recept, deze kon in direct ophalen in het Polikliniek gebouw. Ik heb m’n wandelingen wel gehad voor vandaag, want ik had m’n auto bij het Amsterdamse bos geparkeerd, haha!



Morgen maar weer even de meting afwachten dus… :slight_smile:

Weer even een kopietje:



Nou vanmorgen mocht ik weer in de beugels!

Deze vrouw had m’n ei sneller gevonden en tadaa 18mm!

Ik mocht meteen door naar de prikkamer om m’n injectie klaar te laten maken en een keer op mezelf te oefenen… :shock:



's middags belden ze; ik moest 's avonds tussen 18.00 en 18.30 uur prikken en zaterdag om 08.00 uur moet m’n vriend er zijn om z’n “semen op te wekken” (moet steeds zo lachen om hoe ze dat zei) en dan word ik om 11.30 uur geinsemineerd!!



Net kwam ik om 18.00 uur thuis en denk, prik meteen wel!

Maar ik had al sinds 12.00 uur niets gegeten, dus werd er helemaal raar van… Moest echt even op de bank gaan liggen… Ehh



En daarna dus wachten…



Hoe gaat het met de rest hier? Het is allemaal zo stil…

Vandaag de insiminatie gehad.

Spannende 2 weken breken aan. Duimen dus…

Dus we zijn beide gister geinsemineerd, propje?

Kunnen we samen gaan duimen! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :pray:

Dat kunnen we zeker :pray:

Ik ben vanmorgen geinsemineerd en mag 12-12-2012 testen :pray:

@Becky wrote:

Ik ben vanmorgen geinsemineerd en mag 12-12-2012 testen :pray:




Spannend weer! Ik vind 12-12-12 een prachtige datum voor een positieve test! :pray: :pray: :pray: :-*

@Elle wrote:

@Becky wrote:
Ik ben vanmorgen geinsemineerd en mag 12-12-2012 testen :pray:




Spannend weer! Ik vind 12-12-12 een prachtige datum voor een positieve test! :pray: :pray: :pray: :-




:-



Meiden, werken jullie met ovu testen? Soja, worden jullie dan o de dag van de positieve test Geinsemineerd ood de dag daarna?



Ik had gisteren een positieve test, maar de test werd in de avond.al iets lichter en vanmorgen was Huh heel licht. Nu ben ik bang dat dat niet goed was en ook deze iui misschien te laat of te vroeg was :shifty:

12-12-12 is zeker een mooie datum!

Sterkte met wachten! :slight_smile:

@kell wrote:

12-12-12 is zeker een mooie datum!

Sterkte met wachten! :slight_smile:




Dank je :mrgreen: ik ben best nerveus al eigenlijk :shifty:

Ja ken het gevoel… Als ik het weekend van 8/9-12 niet ongesteld wordt moet ik voor een bloedtest op 10-12…



Ik haat wachten :wink:

Ik haat het wachten ook :frowning:

Dames ik duim voor jullie mee! Hier helaas onze tweede ronde spontaan voor een tweede ook niet geslaagd, dus ook hier komt de iui weer dichterbij.

Helaas, vanmorgen ongesteld geworden, dus eerste ronde mislukt :cry:



Zoals ik al had verwacht komt de klap weer wat harder aan dan toen we het allemaal zelf nog aan het proberen waren en ik die hoop daar van al had laten varen… Meteen weer aangemeld voor de volgende ronde, dus wachten op een telefoontje van het VUmc vanmiddag…