IUI-Deel 10

Hai meiden ,



Davina dank je wel en gefeliciteerd :slight_smile:



Becky dank je wel meid vrijdag hoor ik meer zal dan wel die pillen krijgen en hopen dat het werkt ā€¦



ik ga hopen dat de IUI goed zal verlopen spannend ik ga duimen voor je



fijne dag allemaal :-*

Wat erg voor je Natascha. Sterkte meid! :frowning: :hug:



Vandaag het gesprek gehad met de gynaecoloog en omdat ik eigenlijk geen andere keus heb als we graag een tweede kindje willen, hebben we toch besloten voor IUI te gaan. Wel gaan we dit iig voorlopig ongestimuleerd doen.

Het is wel even raar nu. Vanmorgen wisten we eigenlijk nog niet wat we nu eigenlijk wilden, wel of niet behandelen en nu heb ik volgende week al een afspraak voor de eerste follikelmeting.

Hey meiden. Ik kom weer eens kijken, had een beetje afstand genomen van het forum door drukte thuis :slight_smile:

Natascha, wat een teleurstelling meid :hug: Ik vind het echt zo naar voor je. Begrijp dat je wacht tot het spontaan op gang komt? Ik heb tussen mijn zoon en dochter ook een missed abortion gehad bij 8 weken, maar heb direct besloten dat het dan maar gecurreteerd moest worden. Ik trok het niet om af te wachten :frowning: . Heel veel sterkte :-*

Davina, wat een verrassing meid! Gefeliciteerd. Al een beetje aan het idee gewend? :mrgreen: En ook nog gewoon spontaan!



Zelf zit ik weer op het wachtbankjeā€¦

Meiden, even gauwā€¦



Net bij de poli geweest,er zit al een heel mooi eitje van 17 mmā€¦Hij verwacht dat deze woensdag gaat springen. Moet vanavond, morgen en woensdag testen met ovulatietesten. Mocht ie woensdag positief zijn dan wordt ik woensdag al geinsemineerd



Is ie woensdag niet positioef dan moet ik komen voor een echo en gaan ze hem waarschijnlijk opwekkenā€¦



Zo, nu gauw naar mijn werkā€¦kom vanavond nog wel even babbelen

@Becky wrote:

Meiden, even gauwā€¦



Net bij de poli geweest,er zit al een heel mooi eitje van 17 mmā€¦Hij verwacht dat deze woensdag gaat springen. Moet vanavond, morgen en woensdag testen met ovulatietesten. Mocht ie woensdag positief zijn dan wordt ik woensdag al geinsemineerd



Is ie woensdag niet positioef dan moet ik komen voor een echo en gaan ze hem waarschijnlijk opwekkenā€¦



Zo, nu gauw naar mijn werkā€¦kom vanavond nog wel even babbelen




:pray: :pray: :pray: :-*

@Elle wrote:

@Becky wrote:
Meiden, even gauwā€¦



Net bij de poli geweest,er zit al een heel mooi eitje van 17 mmā€¦Hij verwacht dat deze woensdag gaat springen. Moet vanavond, morgen en woensdag testen met ovulatietesten. Mocht ie woensdag positief zijn dan wordt ik woensdag al geinsemineerd



Is ie woensdag niet positioef dan moet ik komen voor een echo en gaan ze hem waarschijnlijk opwekkenā€¦



Zo, nu gauw naar mijn werkā€¦kom vanavond nog wel even babbelen




:pray: :pray: :pray: :-






:-



Het streepje is wel iets donkerder dan vanmorgen, nu maar hopen dat het morgenochtend een knalstreep afgeeft :pray: :pray: :pray:



Morgen gaat vroeg de wekker zodat ik de ā€œeerste ochtendurineā€ uit kan plassen en duik daarna nog even mijn bedje in zodat ik de test kan gaan doen als ik echt wakker ben :shifty: :oops: Dan heeft J ook nog tijd om eventueel naar huis te komen, mocht het nodig zijn :oops:

Even gekopieerd vanuit ander topic



@Becky wrote:

Even gauw vanaf mijn werk



Nou er was een heel gedoe vandaag. Maandag was me gezegd dat J vandaag zijn zaadjes om half 9 moest inleveren en dat ik vandaag geƃĀÆnsemineerd zou worden. Nu staat J daar vanmorgen en werd hij weer naar huis gestuurd. want ze was ervan overtuigd dat het niet zou gebeuren vandaag. Want ik mocht niet 2x testen en daardoor had ik vals positief getest volgens haarā€¦echter was mijn ovu test vanmorgen een stukje lichter.



Uiteindelijk heb ik de ochtend vrij moeten nemen om naar het ziekenhuis te moetenā€¦Heb ik om half 11 een echo gehad en om 10 voor 12 zijn we dan alsnog geƃĀÆnsemineerd. Het is nu dus heel hard hopen!!!



Op de echo bleek namelijk dat het slijmvlies en het eitje al troebel werden, dus verwacht de gyn wel dat deze vandaag of morgen gaat springen. Hij zei ook dat hij het liever erop gokte om vandaag nog te insemineren dan morgen, want morgen kon hij weleens al gesprongen zijn en omdat het kwaliteit van J ook al niet super is, zouden de zaadjes morgen waarschijnlijk nog mindere kwaliteit hebben in verband met de zaadlozing vav vanmorgen.



Maar de telefoniste van maandag heeft dus uiteindelijk verkeerde informatie gegeven. De gynacoloog zag ook dat de receptioniste degene was die mij vorige keer ook al verkeerde informatie heeft gegeven en vanmorgen J ook! Dus er is nu een klacht neergelegd.



Maar eerlijkā€¦Je voelt het echt wel! Het was niet echt fijnā€¦mijn hele bm was aan het verkrampenā€¦Nog steeds wel een beetjeā€¦



Nu zitten we dus op het wachtbankjeā€¦laten we hopend at al dit gedoe niet voor niets is geweest :lol:



Gyn zei ook al: ā€œdoe me een lol en raak deze ronde gewoon zwangerā€ :mrgreen: Dan hebben we dit gedoe niet meer :mrgreen: :lol:



Gelukkig heb ik een hele leuke gyn en dat maakte het allemaal ook wel weer dragelijk want hij begreep heel goed onze frustratie en boosheid. De receptioniste wordt er dan ook echt op aangesproken omdat ze destijds met de samenlevingstest ook de verkeerd euitslag gegeven hadā€¦

becky spannend meis! Mijn duimpjes draaien voor een positieve test over twee weken. :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :-*

@Elle wrote:

becky spannend meis! Mijn duimpjes draaien voor een positieve test over twee weken. :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :-*




Dank je lieverd! Ik hoop het echt zo! Kunnen wel wat positief nieuws gebruiken :shifty:

Gisteren de hele dag na de IUI krampjes gehad, en ook de ovulatietest was gisteravond een heeeel stul lichter.



Krampjes zijn nu zo goed als weg. Af en toe een beetje een trekkerig gevoel maar dat heb ik elke maand na mijn eisprong.



Nu dus maar op het wachtbankjeā€¦



Ga gauw mijn broodje smeren en dn naar mijn werk :-*

Wat is het hier rustig?

@Becky wrote:

Wat is het hier rustig?




Ja, ik kom alleen ff kijken hoe t met jou gaat af en toe, maar zit op dit moment zelf natuurlijk niet in de iuiā€™s, dus klets ik verder niet mee. Hoe is t met jou? Nog geduldig :liar: op het wachtbankje?

@Elle wrote:

@Becky wrote:
Wat is het hier rustig?




Ja, ik kom alleen ff kijken hoe t met jou gaat af en toe, maar zit op dit moment zelf natuurlijk niet in de iuiā€™s, dus klets ik verder niet mee. Hoe is t met jou? Nog geduldig :liar: op het wachtbankje?




Ja, zit nog steeds erg geduldig te wezen :liar: Die wachtweken hebben nog nooit zo lang geduurd als duit keer.



Uit zelfbescherming ga ik er vanuit dat het niet gelukt is :shifty: Voel ook helemaal nietsā€¦dus zal ook wel niet raak zijnā€¦Zou ook te mooi om waar te zijn als het de eerste keer meteen raak zou zijn toch?



Ik vraag me alleen af hoeveel zaadcelletjes er bij iedereen is ingebracht? Bij ons dit keer 5 miljoen en volgens de verpleegkundige waren het allemaal goede zaadjesā€¦Maar ben gewoon nerveus .



En al de afgelopen 2 dagen (met deze er dus bij) een beetje emotioneel. Denk dat het allemaal iets te veel wordtā€¦dat wachten allemaal :-*

Hier gewoon weinig nieuws onder de zon, ik zit nog anderhalve week op het wachtbankje. Ik heb zelf niet het idee dat het deze maand gelukt is, maar misschien is dat ook zelfbescherming. Ik voel iig helemaal nietsā€¦

Suz@nne, ik voel ook echt helemaal nietsā€¦niets noppes nadaā€¦

Alleen iets meer afscheiding als normaal, zover ik me mijn cyclussen van de vorige keer kan herinneren.



haat de wachtweken :angel:

Hallo iedereen!



Ik kom hier ook even om de hoek spieken omdat wij vandaag te horen gekregen hebben dat we voor IUI mogen gaan! We zijn nu 1,5 jaar bezig voor de eerste en uit onderzoeken (laprascopie) bleek dat ƃĀ©ĆƒĀ©n van mā€™n eileiders dicht zit en ook de samenlevingstest was niet heel goed. Gelukkig heeft mā€™n vriend wel goede zaadjes!



Vandaag bij het VU geweest en nu wachten op de brief van het IVF centrum. Hopelijk komt de brief snel en kunnen we er voor gaan! Mā€™n lever en schildklier moeten alleen even opnieuw getest worden met een bloedonderzoek, mā€™n leverwaarden waren namelijk verhoogtā€¦



Ik lees bij jullie verschillende dingen over medicatie, hormonen neem ik aan? Mijn vriend en ik hebben besloten zonder hormonen te insimineren, ook al willen we heel graag een kindje, wij kunnen er 2 (of meer!) tegelijk niet aan, dus hier heel bewust voor gekozen. Hopelijk lukt het ook zonder! :slight_smile:

Wij zijn ook bezig met IUI zonder hormonen, maar wel met een eenmalige injectie Ovitrille (vervanger Pregnyl) om de eisprong op te wekken.

Mijn gyn adviseert wel om na 3x zonder hormonen, het de laatste 3x met hormonen te proberen. Of we dit gaan doen weten we nog niet, want ivm rugklachten is een meerling hier ook niet echt handig. :?

@Suz@nne wrote:

Wij zijn ook bezig met IUI zonder hormonen, maar wel met een eenmalige injectie Ovitrille (vervanger Pregnyl) om de eisprong op te wekken.

Mijn gyn adviseert wel om na 3x zonder hormonen, het de laatste 3x met hormonen te proberen. Of we dit gaan doen weten we nog niet, want ivm rugklachten is een meerling hier ook niet echt handig. :?




Wij ook eerst 3 zonder medicatie en daarna 3 met medicatieā€¦

Hopelijk zijn die niet nodigā€¦maar uit zelfbescherming ga ik er wel vanuit :shifty:

@kell wrote:

Hallo iedereen!



Ik kom hier ook even om de hoek spieken omdat wij vandaag te horen gekregen hebben dat we voor IUI mogen gaan! We zijn nu 1,5 jaar bezig voor de eerste en uit onderzoeken (laprascopie) bleek dat ƃĀ©ĆƒĀ©n van mā€™n eileiders dicht zit en ook de samenlevingstest was niet heel goed. Gelukkig heeft mā€™n vriend wel goede zaadjes!



Vandaag bij het VU geweest en nu wachten op de brief van het IVF centrum. Hopelijk komt de brief snel en kunnen we er voor gaan! Mā€™n lever en schildklier moeten alleen even opnieuw getest worden met een bloedonderzoek, mā€™n leverwaarden waren namelijk verhoogtā€¦



Ik lees bij jullie verschillende dingen over medicatie, hormonen neem ik aan? Mijn vriend en ik hebben besloten zonder hormonen te insimineren, ook al willen we heel graag een kindje, wij kunnen er 2 (of meer!) tegelijk niet aan, dus hier heel bewust voor gekozen. Hopelijk lukt het ook zonder! :slight_smile:




Welkom Kell!



Spannend hoor!

MAria hoe is het gegaan?