IUI-Deel 10

lenie wat spannend weer! Heel veel succes dinsdag en mijn duimpjes draaien voor een positief resultaat!

Vandaag de inseminatie gehad. Wel weer spannend hoor. Beetje rotgevoel in mijn buik dus doe lekker rustig aan.

lieve zus… (slijm slijm hihih) ik hoop ook zeker dat deze iui gelijk raak is. Het word wel weer tijd voor een baby in de familie!!!



xxx Je zusje

lenie spannend zeg! Ik ga duimen voor een knaltest over 1,5 week.

Ohhh jeetje nu weet ik weer hoe ik mij voelde na pregnyl.

Ik ben echt moe en met stemmingswissel en een opgezette onderbuik.

Hebben jullie daar ook zo veel last van???

@lenie wrote:

Ohhh jeetje nu weet ik weer hoe ik mij voelde na pregnyl.

Ik ben echt moe en met stemmingswissel en een opgezette onderbuik.

Hebben jullie daar ook zo veel last van???




Ik had wel eigenlijk niet zo veel last van de pregnyl (van de clomid ook niet trouwens), behalve de laatste keer en toen kwam het waarschijnlijk omdat ik zwanger was :wink:

Sterkte met de kwaaltjes en hopelijk heb je ze straks nog wat langer omdat je dan zwanger bent.

Wij zijn ook begonnen met IUI na twee jaar proberen, een operatie om te kijken of de eileiders goed toegankelijk zijn en de conclusie dat alles goed is en er geen aanwijsbare reden is waarom we niet zwanger worden.



Vorige week 5 dagen Clomid geslikt en vandaag eerste echo gehad (cyclusdag 10). Het eitje is al erg groot (door de Clomid natuurlijk), maar het baarmoederslijm is nog niet dik genoeg.



Hebben jullie dat ook gehad?

Clomid staat erom bekend dat het een nadelig effect op je baarmoederslijmvlies heeft. Ik hoop voor je dat het nog gaat groeien.

En anders zou hormonen spuiten een optie kunnen zijn. Succes!

Waarom vraag je anders niet om utrogestan bolletjes?

Ik heb inderdaad ook Pregnyl in de koelkast liggen en dat moet ik spuiten als de gyn het aangeeft. Maar dat is enkel voor het opwekken van de eisprong.

Jij hebt het vast over andere hormonen?

Morgen heb ik weer een echo en dan zal ik vragen wat de mogelijkheden zijn. Bedankt voor het meedenken Becky! Zal het opschrijven.

Benzaiten Spannend zeg! Je baarmoederslijm kan inderdaad dunner blijven door de Clomid. De eerste keer dat wij iui kregen was het bij mij ook aan de dunne kant, maar toch is die poging toen gelukt. Ik neem aan dat de gyn ook wel ingrijpt als de Clomid een geslaagde poging in de weg staat (inderdaad dan door hormonen te spuiten). Succes met het traject en hopelijk snel een positief resultaat.

Becky Utrogestan is bedoeld om het baarmoederslijmvlies op dikte te houden na de eisprong. Daarvoor moet het eerst wel op de juiste dikte groeien en daar helpt Utrogestan niet bij. Voor het groeien van het baarmoederslijmvlies heb je weer andere hormonen nodig. Van Clomid is bekend dat het een nadelig effect op de groei van het baarmoederslijmvlies heeft. Als het te dun blijft, moet er andere medicatie gezocht worden.

Bedankt Elle! Dat stelt mij weer meer gerust.

Vanochtend weer een echo gehad en mijn gyn zei dat ik goed mijn best had gedaan op het laten groeien van het baarmoederslijm (ik heb zo’n leuke gyn!).



Dus woensdagavond om 22.00 uur Pregnyl prikken en vrijdagochtend moet vriendlief zijn bijdrage leveren en 1,5 uur daarna vind de inseminatie plaats. Gelukkig wordt dit ook door mijn eigen gyn gedaan.



Vind het allemaal wel spannend hoor. In mijn achterhoofd heb ik ook continue dat stemmetje dat zegt: reken er nou maar niet op, want elke ronde IUI is de kans max. 20% en hoe vaak is het nu al niet mis gegaan… Maar ja, de hoop blijft…

Benzaiten goed nieuws zeg! En wel moed houden op een positief resultaat hoor. Bij de zwangerschap van mijn dochter was het de eerste iui-poging raak en bij deze zwangerschap was het de tweede poging raak. Daarmee hebben wij natuurlijk reuze mazzel gehad, maar ik wil er maar mee zeggen: het kan wel snel goed gaan.

Bedankt Elle! Hoe zijn jullie destijds in het IUI traject terechtgekomen?

Wilde het ook niet lukken zonder aanwijsbare reden of was er iets aan de hand?

Hier de eerste na 5 pogingen en de tweede met de tweede poging! Spannend hoe het nu gaat lopen

Benzaiten wij hadden net als jullie al een hele tijd zelf geprobeerd zwanger te worden (1,5 jaar),maar zonder resultaat. Dus toen de molen in met alle onderzoeken, inclusief een kijkoperatie. Het enige dat bij ons niet goed was, was drie keer een negatieve samenlevingstest. Waarschijnlijk heeft mijn baarmoederslijmvlies een te hoge zuurgraad, waardoor de zaadjes er niet doorheen komen. Met iui wordt dat probleem mooi ontweken. Bij de laatste iui was het zaad ook erg slecht (maar 100.000 over na opwerking, en voor iui heb je er eigenlijk minimaal 1 miljoen nodig), maar ze hebben de poging toch laten doorgaan omdat we er toch waren en ik ben er nog zwanger van geworden ook en nog wel van een tweeling. Die kans was echt nihil. Wondertjes bestaan dus echt. Zelf een hele kleine slagingskans kan dus toch positief uitpakken.



lenie spannend weer zeg! Nog maar even geduld en dan weet je of deze poging gelukt is. :pray: :pray: :pray:

Samenlevingstest doen ze bij ons in het ziekenhuis niet, maar voor de rest is jouw verhaal precies hetzelfde als bij ons. Ik vind het echt ontzettend spannend en kan mij op mijn werk maar moeilijk concentreren.



De Pregnyl prik kijk ik niet echt naar uit. Heb ook angst voor naalden en van wat ik in de bijsluiter las wordt ik niet blij. Maar goed, de kijkoperatie vond ik ook eng en dat viel achteraf ontzettend mee.



Dat wat Clomid met je doet vond ik onzettend meevallen. Ik had ontzettende stemmingswisselingen verwacht, omdat ik normaal al heftig op mijn eigen hormonen reageer. Maar volgens mijn vriend werd ik er juist liever van. :lol: Rustiger, relaxter. Ik had het er alleen wel ontzettend heet van! Geen opvliegers, maar gewoon continue warm. Vooral 's nachts was dat geen pretje.