Irritant

@purpled82 wrote:

@Karin2 wrote:
Ik ben in ieder geval geen ruzie aan het maken, is zo zinloos. Ik kom alleen voor mijn mening uit en ik zou het heel vervelend vinden als dat als slap wordt betiteld.

In ieder topic, wat voor onderwerp dan ook, vind ik dat je je mening mag geven zonder de ander te kwetsen. Ik vind dan ook niet dat ik iemand gekwetst heb. Ik heb wellicht het woord beuken als zeer onaardig opgevat maar ik kan dat woord ook alleen maar onaardig opvatten, vandaar mijn post hierover.

Purple heeft het uitgelegd, klaar toch ?

Ja hoor voor mij is het wel klaar :wink: Ik heb mijn eerste stukje in dit topic ook even ge-edit.

Inderdaad klaar :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :thumbup:

Of als je af staat te rekenen en niet snel genoeg bent volgens de persoon achter je, die dat dan door geïrriteerd te zuchten en te kreunen duidelijk wil maken.

Dan ga ik juist net extra langzaam aan doen. Grrrrrr. :twisted:

Of wanneer het NIET druk is en ik Kimberly de flessen in het retourapparraat laat doen, en er komen mensen die de flessen uit haar handje sleuren, mij vals aan kijken en vervolgens zeggen:“zo dan gaat het wat sneller als ik even help!”

Daar kan ik echt niet tegen.

@Becca wrote:

Vinden jullie het ook zo irritant als de persoon achter je in de rij bij de kassa van de supermarkt zo dicht op je staat, terwijl er achter haar helemaal niemand staat? Voelt dan echt alsof ze in “mijn ruimte” staan zeg maar…

Of dat de drogist mijn kleine meisje een dropje in haar handen duwt zonder aan mij te vragen of ze het wel mag? Waarop ik het af moet pakken, omdat ik een meisje van 2 te klein vind voor drop en de drogist ook nog is beledigd als ik aangeef dat ze het voortaan eerst aan de ouders moet vragen?

Ik wel in ieder geval :wink:

Ja. Dat vind ik ook.

En ik heb vandaag ‘even’ de grote boodschappen voor kerst gehaald, was om 17.15 thuis en ben nog steeds over de pis van al het duw en trek-leed dat me is aangedaan, dus kom morgen wel even vertellen hoe gezellig het winkelen was.

En dan was ik zelfs zonder kindjes…

@henriette1309 wrote:

Kimmiejj schreef:

EN ja oke sommige mensen horen niet goed,maar dan hoeven ze NOG niet dwars door ene pad te staan

Ik zal er rekening mee houden :mrgreen:

zo bedoel ik het niet haha :-*

@kimmiejj wrote:

@henriette1309 wrote:
Kimmiejj schreef:

EN ja oke sommige mensen horen niet goed,maar dan hoeven ze NOG niet dwars door ene pad te staan

Ik zal er rekening mee houden :mrgreen:

zo bedoel ik het niet haha :-*

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: weet ik... :lol: :lol: :lol: vandaar ook de smilie erachter... :wink:

@Bagheera wrote:

Of als je af staat te rekenen en niet snel genoeg bent volgens de persoon achter je, die dat dan door geïrriteerd te zuchten en te kreunen duidelijk wil maken.

Dan ga ik juist net extra langzaam aan doen. Grrrrrr. :twisted:

:mrgreen: Ik draai me dan altijd expres naar ze toe en zeg: "Tja, je staat ook altijd in de verkeerde rij he?" :mrgreen:
Meestal beamen ze dat dan ook.

Of ik roep: "We hebben allemaal tegelijk oudjaar hoor!"

Oh ja, en voor de voorgaande posts: Vrede op aarde! :wink:

Dat is toch onderdeel van de kerstgedachte? :)

ik zondag, in de etos (altijd smal daar)… moest voor 3 huishoudens boodchappen doen en pillen en poeders halen (iedereen ziek behalve ik… jéééh…)

Sta met mijn dikke winterjas over mijn tas, winkelmandje, andere arm 4 plastic tassen… staan 2 gezette gekleurde dames achter mij een beetje geirriteerd naar me te kijken… weet neit waarom…

Draaide me later om, en merk later pas dat er iets was gevallen. Die dames lopen voorbij… tsssss ze zegt nog een eens sorry…

:shock:

ik liep weg… maar ben weer teruggegaan en gevraagd, zeg… wat is nu het probleem???

“ach mens, je kop staat me niet aan”

#$%$%&%^&$^#$@!#@ ik wilde haar iets doen met mijn winkelmandje, maar dacht, dan ben ik voor mijn leven disabled als die mevrouw kwaad bovenop me gaat zitten… ben dus maar weggegaan

maar zoooo onbeleefd allemaal.

Zo’ beurtbalke heet bij ons een miendientje (gronings, mien is mijn en dien is jouw)

Waar ik me ontzettend aan stoor in de supermarkt: ik sta in de rij, lange rij… En dan wil er iemand door de rij heen. Prima, dat kan. Maar in plaats van even netjes te vragen of je er langs mag, gewoon mij bij mijn bovenarmen pakken en aan de kant duwen zonder iets te zeggen :think: En dan sta ik nog steeds in diezelfdde rij (even kletsen met kinderen in de buggy) en dan komt diezelfde persoon weer vanachteren en duwt mij zo weer zonder een woord aan de kant :evil:

Dus dan zeg ik: Ja natuurlijk mag u er wel even langs!!!

Op de een of andere manier trek ik dit soort gedrag aan, want het is me al vaker overkomen in de supermarkt.

Offe: “ik ga even voor u hoor, want ik heb maar twee dingetjes”

Huh? je kan toch gewoon vragen: mag ik even voor u, omdat ik maar twee dingetjes heb? Sterker nog: ik laat mensen heel vaak gewoon uit mezelf voorgaan, ik heb toch geen haast, IK heb nog alle tijd (dat zeg ik als mensen zichzelf voor laten gaan…haha)

En de topper van de afgelopen maanden:

Drie kinderen in en om de buggy, veel boodschappen, dus duurde allemaal wat langer, krijg ik zo een kar in mijn rug geduwd. En niet te zacht ook. Oke, kan gebeuren. maar als het daarna nog twee keer gebeurt, dan is het vast niet per ongeluk. Ik draai me om, ouder echtpaar, man kijkt me schaapachtig aan.

Ik: u duwt uw kar al drie keer in mijn rug meneer.

Meneer: dat doe ik niet, dat doet mijn vrouw.

Ow? Dus? Da is het goed? :wink:

Maar goed, IK heb nog alle tijd denk ik dan en dan ga ik dus heeeeeeeeeeel relaxt afrekenen.

Oudere mensen die vragen wanneer de baby komt. Um…de baby zit in het zitje van de winkelwagen…maar haar tweeling heb ik opgegeten.

Ok mensen…ik weet het nu wel hoor…ik ben zo dik ik lijk wel zwanger! HAHA… :roll:

Ook zo irritant…mijn z-toets die het te pas en te onpas af laat weten. Een hele post met e of oek of itten…grrr

hahaha, wat een reacties!

Ik zal me maar niet uitlaten over alle opmerkingen die je krijgt als je met een tweeling loopt :mrgreen:

Voor mij is het vaak heel irritant, maar ik vergeet soms wel eens een beetje dat andere mensen nog nooit een tweeling hebben gezien en dat je dan natuurlijk publiekelijk bezit bent geworden en mensen dus alle tijd moet geven om aan ze te zitten, persoonlijke vragen te stellen (ivf?) en dergelijke…

En als je haast hebt en je gaat er niet op in, loopt door, geeft een kort anwoord,vraagt of mensen niet aan ze willen komen, hebben de mensen alle recht om je onbeschoft te vinden natuurlijk. :wink: :wink:

Ahaha…en dan snap ik niet dat vrouwen met een kinderwens “egoistisch” genoemt worden. Per slot van rekening krijgen we dus kinderen zodat vreemden ze kunnen aanraken!

:lol:

geeeeniaal dit topic… k zit me hier smakelijk te lachen :dance: :thumbup:

Ik ben blij dat winkeliers tegenwoordig dit zinnetje gebruiken als ze een extra kassa openen :

De eerstvolgende klant/wachtende mag hier komen afrekenen!

Sommige mensen die helemaal achteraan staan rennen meteen naar de pas geopende kassa rennen terwijl jij al 20 minuten staat te wachten…

:?

Heb niet alles gelezen dus wellicht is het al gezegd; maar ik kan ook niet tegen die chagrijnige mensen die op de momenten dat het ALTIJD druk is (zaterdagochtend, 10 uur, bijvoorbeeld. Of op de dagen rondom feestdagen) hun boodschappen blijven doen. Zuchtend, steunend, vloekend en mopperend lopen ze door de winkel, blaffen het personeel af. Dan denk ik; Je wéét toch dat dit drukke momenten zijn? Winkels zijn tegenwoordig van 7:00 tot 21:00 open, 6 en soms 7 dagen in de week. Vind dan een ander moment om je boodschappen binnen te halen en val anderen niet lastig met je pesthumeur…

@~Marion~ wrote:

Heb niet alles gelezen dus wellicht is het al gezegd; maar ik kan ook niet tegen die chagrijnige mensen die op de momenten dat het ALTIJD druk is (zaterdagochtend, 10 uur, bijvoorbeeld. Of op de dagen rondom feestdagen) hun boodschappen blijven doen. Zuchtend, steunend, vloekend en mopperend lopen ze door de winkel, blaffen het personeel af. Dan denk ik; Je wéét toch dat dit drukke momenten zijn? Winkels zijn tegenwoordig van 7:00 tot 21:00 open, 6 en soms 7 dagen in de week. Vind dan een ander moment om je boodschappen binnen te halen en val anderen niet lastig met je pesthumeur…

:clap:

Dat heb ik dus ook. Hier zijn de winkels van maandag ochtend 8uur tot vanmiddag 5uur open. Je WEET wanneer het druk is (rond etens tijd of in de lunch pauze) dus als je dan gaat, neem je de drukte voor lief.

Mensen die dus die 3 dagen VOOR de Kerst hun winkelwagen volladen, terwijl alles slechts 1 dag dicht is! :wall: :wall: :wall:

Ja inderdaad, die kassaperikelen…

Net als bij het Kruidvat bijvoorbeeld. Dan zijn er twee kassa’s open en iederen snapt (vanwege het ruimtegebrek) dat je dan in 1 lange rij gaat staan en dat je dan zo doorschuift naar de eerste of de tweede kassa. Iedereen staat dus netjes in een lange rij te wachten en afhankelijk van welke kassa het eerste vrij komt, daar gaat de eerstvolgende klant dan heen.

Maar op de een of andere manier zijn er altijd mensen die dit niet snappen ofzo, dus (het gebeurde een paar dagen terug nog) twee dames komen aanlopen (hele lange rij, iedereen wacht netjes op zijn/haar beurt) en die dames zien dat de verste kassa bijna klaar is met afrekenen en gaan daar, hups, zo staan om af te rekenen.

En dan maak je mij niet wijs, dat ze het principe bij de dit soort kassa’s niet snappen hoor.

Bij de Aldi net zo: lange rijen en dan gaat iemand net om de hoek staat en als de kassa dan doorschuift, dan wordt dat karretje ineens netjes voor mijn karretje geduwd. Dat dacht ik dus niet he :lol:

Wat is er mis met even omlopen en gewoon recht achterin de rij te gaan staan? Ik vind het gewoon sneaky.

Toen ik hoogzwanger was en er nog 1 leeg winkelkarretje stond bij de Aldi (waar ik met mijn brakke bekken heenwaggelde) toen ben ik eens ingehaald door een mevrouw van (pak um beet) 50+, die een sprintje achter mij vandaan trok en over het hekje bij de karretjes"terminal" sprong om dat laatste karretje net voor mijn neus weg te gappen. Dat was toch wel het toppunt en ik vond het zo absurd om zo’n vrouw van middelbare leeftijd zo te zien rennen en springen voor dat ene karretje dat ik niets anders kon dan bijna in mijn broek piesen van het lachen :lol:

Ik moet nog “alle” boodschapen doen 8)

Mensen doen net alsof de winkels straks een week dicht zijn of alsof er een hongerwinter aankomt ofzo :eh:

Ik slenter straks heel relaxt even richting winkel, zal er nog wat liggen?

Van de week wél iets heel grappigs…ik stond te wachten mét kind en boodschappen, het was druk. Zag dat de rij naast me een stuk korter was, dus poogde van pad te wisselen. Tot ik vanachter werd ingehaald door een wat oudere man, die me ook nog eens recht in m’n giechel uitlachte. Mits dat hij z’n spullen op de band wilde zetten, werd hem verteld dat die kassa ging sluiten… :twisted: :twisted: :mrgreen: Heel jammer dat hij me niet meer aankeek…

Het zijn ook altijd die oudere mensen he… 8) :wink: