Vinden jullie het ook zo irritant als de persoon achter je in de rij bij de kassa van de supermarkt zo dicht op je staat, terwijl er achter haar helemaal niemand staat? Voelt dan echt alsof ze in “mijn ruimte” staan zeg maar…
Of dat de drogist mijn kleine meisje een dropje in haar handen duwt zonder aan mij te vragen of ze het wel mag? Waarop ik het af moet pakken, omdat ik een meisje van 2 te klein vind voor drop en de drogist ook nog is beledigd als ik aangeef dat ze het voortaan eerst aan de ouders moet vragen?
Ik wel in ieder geval
dat is zeker irritant ja
zelf ook aardig wat ervaring mee
zelfs meegemaakt dat mn nichtje van 4!!! maanden een dikke plak leverworst in der handjes kreeg van een verkoopster want ze was toch al wel groot genoeg
(ze is/was erg klein voor der leeftijd)
mn schoonzusje en ik waren woest op die vrouw
Mensen die hun winkelwagentje tegen je enkels aan rijden, en dan boos naar je kijken. Ja sorry hoor, dat mijn enkels net in JOUW gangpad stonden!
Mensen die WETEN dat je in de rij staat te wachten, en dan gewoon VOOR je gaan staan.
Mensen die chagerijnig door de supermarkt stompen als het retedruk is. Alsof dat het winkelen sneller maakt.
Mensen die mijn baby of zoon aanraken. Ja, ze zijn schattig en lief en GEEN PUBLIEK BEZIT!!
“And exhale”
Ohmmmmmmmm
Oeh ja, soms zijn mensen zelfs zo irritant dat ze met de winkelkar tegen je billen aan staan te duwen :wall: Ik begrijp dat echt niet. Helemaal niet als er niemand achter staat. Soms doe ik expres een flinke stap (lees duw) achteruit. Dan gaan ze vanzelf aan de kant.
Oeh, ik heb weleens gehad dat ik met de voetenplank tegen mijn voorganger haar hielen zat, en altijd dooe mijn onoplettendheid: dan ben ik de boodschappen op de band aan het zetten, en kijk dus niet naar het voetenplankje: maar daar is nog nooit iemand boos om geworden gelukkig. Ik zeg altijd meteen sorry (want je voelt dus echt wel dat je tegen iemand aanzat!) en dan krijg ik juist een lach terug (of misschien mijn schattige kindjes? :think: :mrgreen: )
Ja, en dat voordringen is ook irritant, maar vaak laat ik het maar zo eigelijk. Vind het niet de moeite er wat van te zeggen, en als mijn zoon iets tegen mij daarover zegt, zeg ik wel wat in de trant van: "tja, die heeft zeker haast, maar het is idd netjes om het eerst ff te vragen’
Ik vraag als ik aan het werk ben idd eerst altijd aan de ouders of kind een plakje worst mag…
Als mensen opzettelijk met een kar tegen me aan duwen,geef ik een flinke zet met mn achterste terug…
Voordringers:Ik kijk ze aan en zeg:“jawel hoor”…Kijken ze je aan van wat bedoel je?“Oooo,ik dacht dat u vroeg of u even voor mij aan mocht”…
Mensen die hun boodschappen al op de band zetten, terwijl ik nog niet op de helft van mijn karretje ben… :evil: :evil: :evil: :evil:
@Nefarious wrote:
Mensen die mijn baby of zoon aanraken. Ja, ze zijn schattig en lief en GEEN PUBLIEK BEZIT!!
Inderdaad.. :naughty:
Ah jah! Mensen die hun karretje OVERDWARS in het gangpad zetten, ik hem aan de kant zet, vragen waarom ik dat doe? Of ik er niet gewoon langs kon of even kan wachten tot ze terug is? Ik verschoof hem nog geen meter :think:
Of ik aan de kant sta omdat er een vrouw langs moest met rollator, en iedereen ineens denkt dat ik daar wel ff blijf staan, of hun karretje gewoon voor de mijne zetten ik dus vast sta!
En ja , dat voordringen, zien dat ik in de rij sta, maar afstand houd van de mevrouw omdat ze haar spulletjes op de band moet zetten . En ik daarbij misschien in de weg kan staan, en dan er tussen gaan staan ‘Oh stond uw in de rij, er was zo een gat’… 1 meter zat er tussen :eh:
Of gewoon achter je gaan staan, en dan ‘Pff’’ ahh…’ gaan roepen omdat ik diegene niet voor laat gaan omdat diegene toevallig 2 dingen minder dan mij hebben.
Ik heb nooit begrepen waarom mensen voordringen als ik met een buggy of kinderwagen voor de kassa sta. Hallo! Hoe groot en aanwezig kan ik zijn met wagen en kinderen ?
Zodra je een wagen of kind aan jezelf hebt hangen ben je ineens onzichtbaar. Bij kassa’s, in de rij voor een toilet, in de winkelstraat (mensen moeten altijd even snel voor je langs :?)…
Ik heb een keer aan een mevrouw die voordrong gevraagd of ik werkelijk onzichtbaar was :?
Oh sorry kreeg ik toen als antwoord.
Jaja :snooty:
je zwangere buik aanraken :naughty: :think:
@wwb wrote:
Dat is mijn vorige twee zwangerschappen nooit gebeurd, behalve door mijn moeder dan… (maar dat was ook maar 1 keer, en toen ik aangaf dat ze nog over mijn darmen wreef omdat de beeb nog ónder mijn schaambot zat, was dit ook gelijk over

Maar laatst had ik dit dus wel, op het KDV: een leidster zei dat het zo snel gaat, en wreef zo over mijn buik! Ik vond het maar vaag, maar ook niet de moeite waard om er wat van te zeggen. Tja, als zij dat graag wil :think: :mrgreen:
Ik irriteer me zo vaak in de winkel aan mensen,laat het ook altijd duidelijk weten en dan kijken ze je of vuil aan of ze lopen hard door :think:
@miranda79 wrote:
Ik vond het maar vaag, maar ook niet de moeite waard om er wat van te zeggen. Tja, als zij dat graag wil :think: :mrgreen:
Ik vind dat ontzettend onprettig voelen. Alsof men in mijn ruimte komt.
Bij mij deed een een of andere verre collega dat (geen directe zeg maar, wat die weten wel dat ik dat niet wil). Ik heb niks gezegd maar kom niet meer bij haar in de buurt.
In mijn vorige zw. deden mensen het ook al. Alsof je publiek bezit bent met zo’n toeter.
@wwb wrote:
Of bijv. in de supermarkt zo dicht tegen je aan gaan staan/voor je langs willen lopen dat ze tegen je buik aan lopen. OEH wat wordt ik daar geïrriteerd van. Halloow, denk ik dan, blijf eens van me af!
Ja sommige dingen zijn irritant…maar om je nou overal aan te gaan ergeren. :roll:
Daar erger ik me dan weer aan.
@Pupke wrote:
Ja sommige dingen zijn irritant…maar om je nou overal aan te gaan ergeren. :roll:
Daar erger ik me dan weer aan.![]()
Wat is overal ? Ik zie hier geen rare dingen staan hoor.
Herkenning! :mrgreen:
Ik kan me er ook aan irriteren als mensen achter je hun boodschappen op de band gaan laaien, zo’n balkje er ook nog bijzetten en dat jij net je 1e fles cola erop hebt gezet en je hele kar nog moet.
Ga ze dan ook aan staan te kijken.
Ik werk in een drogist (en ik vraag eerst altijd netjes aan de ouders of het kind een snoepje mag Al moet ik toegeven dat ik kindjes liever geen snoepjes geef… :shifty: ), en daar heb je weleens klanten die tijdens het vragen zo dicht tegen je aan gaan staan dat je schouder tegen schouder staat.
Als je dan een pas opzij zet, doen zij dat ook. :?
En vandaag ook, het was echt retedruk in de supermarkt, een hel gewoon… :evil:
Stond ik daar met 2 kindjes fijngeperst te worden voor het vak met versartikelen, door al die overstresste mensen die hun karren volgestouwd hadden met kerstspul.
Ik kon de aardappeltjes niet vinden, dus stond even te zoeken, komt er ineens een vrouw van rond de 50 achter me staan, of ze even bij de aardappels mocht.
Gelukkig zag ik wat ik hebben moest, pakte het snel en terwijl ik weg liep zei ik ‘doe maar kalm hoor, ik ben al weg’.
Wacht dan gewoon eventjes, dat moest ik ook bij het brood, de melk, fruit, drinken, enz, enz…
Dat je dan meteen begint te zeiken, jemig…
Zei ik al dat ik het vreselijk vond om in die drukte boodschappen te doen… :mrgreen:
Dat is de reden dat ik voor de ergste drukte alles al in huis heb… vreselijk die drukte… Dat gedouw getrek…En dan ben ik ook nog eens doof aan 1 kant … dus als er mensen achter me staan, heb ik dat niet zomaar in de gaten…
Laatst wou iemand ook iets hebben… en ik had ze niet gehoord… Kreeg me daar een sneer… :shock: Of ik even aan de kant wilde gaan??
Ik zei… Ja dat wil ik wel, maar pas nadat ik datgene gepakt heb wat ik nodig heb… :evil:
Maar ik heb u al 1 keer gevraagd…
Dus ik zei… In mijn geval is het hetzelfde als een blinde in het gezicht slaat en zegt: Die zag je niet aankomen he???
Keb ze verbouweert laten staan… :mrgreen:
@Nefarious wrote:
Mensen die hun winkelwagentje tegen je enkels aan rijden, en dan boos naar je kijken. Ja sorry hoor, dat mijn enkels net in JOUW gangpad stonden!
Dit heb ik afgelopen weekend gedaan 8)
Er stond zo’n vent midden in het gangpad en ik vraag: ‘Pardon, zou ik er even langs mogen?’ Geen reactie dus ik nog een keer ‘Pardon?’ Nog geen reactie dus ik zucht en duw (zie EDIT!) dat karretje tegen zijn benen :roll: en toen kon hij ineens wel om kijken, dus ik: ‘oh oeps sorry’ (met een hele lieve glimlach

En dan heb je ook nog bejaarden die menen dat ze voor mogen. Ik sta mijn boodschappen op de band te laden en er komt zo een bejaarde vrouw langs me lopen en ik dacht nog even dat ze bij de meneer vooraan hoorde. Maar nee hoor, mevrouw pakt een beurtbalkje en legt haar brood zo voor mijn booschappen :eh: Dus mijn vriend loopt naar haar toe en zegt: ‘misschien kunt u voortaan even vragen of u voor mag’. Zegt die mevrouw: ‘ik kan u niet verstaan ik ben doof’. Mijn vriend nog een keer in haar oor schreeuwend dat ze voortaan even moet vragen of ze voor mag, loopt ze naar de kassa toe en zegt ze verontwaardigd tegen de cassiére: ‘dat doen ze nou altijd!’ Maar vervolgens kon ze de cassiére wel prima verstaan. Tjonge jonge altijd maar dat gezeik over die jongeren van tegenwoordig maar die ouderen van tegenwoordig… die kunnen er ook wat van!
Edit: Ik schreef eerst beuk ipv duw maar dit werd opgevat alsof ik hem met grof geweld omver gereden had dus heb het maar even ge-edit. Typisch gevalletje van verkeerde woordkeuze?