Informatie flesvoeding verboden :S

ik bedoelde niet per definitie tv reclame, maar informatie over KV in het algemeen. Zodat je inderdaad een eerlijke afweging tussen BV en KV kunt maken. (alle voors- en tegens en alle rozengeur en manenschijn of juist niet- verhalen erbij)

Zo maak je de juiste keuze die bij je kindje en jezelf past. (ik vind mezelf nl ook belangrijk… dan maar egoistisch)

En daarna is het zaak dat je kunt kiezen welke KV je dan wil hebben, daar mag van mij gerust reclame voor gemaakt worden (en dan niet per se op tv maar bv op hun websites… daar vindt je nu niks tot 6 maanden)

zodat ik kan kiezen welke KV het beste is!



gr

muts

@muts99 wrote:

ik bedoelde niet per definitie tv reclame, maar informatie over KV in het algemeen. Zodat je inderdaad een eerlijke afweging tussen BV en KV kunt maken. (alle voors- en tegens en alle rozengeur en manenschijn of juist niet- verhalen erbij)


Tja, je kunt daar zo diep op ingaan als je zelf wilt denk ik. Hier op het forum zijn in ieder geval genoeg ervaringsverhalen terug te vinden over zowel borstvoeding als kunstmatige zuigelingenvoeding. En als je alle voors en tegens naast elkaar wilt zetten en een eerlijke afweging wilt maken dan zul je toch eerst de reclame voorbij moeten gaan, dat zul je helemaal, maar dan ook echt helemaal los moeten laten. Je zult dan eerst terug moeten gaan naar de basis en dat is borstvoeding. Dat is immers ook hét voorbeeld voor kunstvoedingsfabrikanten, dat is wat zij proberen te benaderen met hun product. Mijn ervaring is dat als je je in borstvoeding verdiept, dat je dan pas tot de ontdekking komt wat de verschillen precies zijn en hoe groot deze verschillen zijn. Voor mij is dat proces in ieder geval een echte eye opener.

Ik zat vannacht dus te denken wat voor informatie men dan zou willen??



Toen ik Mateo met 10 weken Friso ging geven waren er inderdaad dingen die ik niet wist.



Zoals:



Hoeveel mag je geven, verdeeld over hoeveel flessen per dag.



(hmmm, gisteren had ik er dus iets meer)…Maar dit waren eigenlijk allemaal praktische zaken…(die vragen stelde ik trouwens allemaal hier, leve kok)…



Dus vooral vraag aan de ts, wat zou je voor informatie willen hebben… :think:

@Marlous wrote:



Dus vooral vraag aan de ts, wat zou je voor informatie willen hebben… :think:




zoals ik al zei: waarom moet ik dan voor Friso kiezen of juist niet?

@muts99 wrote:

@Marlous wrote:


Dus vooral vraag aan de ts, wat zou je voor informatie willen hebben… :think:




zoals ik al zei: waarom moet ik dan voor Friso kiezen of juist niet?




Ja maar daar heb je de overheid/fabrikant toch niet voor nodig??



Want Friso zal heel veel mooie dingen opnoemen waarom jij voor hun moet kiezen, en nutrilon doet hetzelfde over hun product…



Niet objectief dus…



Dus als je zo’n vraag wil stellen, kan je beter bij ervaringsdeskundige zijn…

mijn dochter reageerde vroeger niet goed op alle merken voeding constand spugen tot ik simulac gebruikte.



Het is een stuk goedkoper maar net zo goed want het werd al gebruikt toen wij klein waren. en mijn jongste zoon kreeg dat ook nadat de borstvoeding niet meer lukte.



Ik zweer bij simulac maar denk dat je er vanuit mag gaan dat alle voedingen goed zijn hoor. Je hebt zoveel merken zelfs kruivatmerk ook prima alleen wordt in zakjes verpakt dus moet aparte bus of bak hebben waar je het dan in doet.



Denk dat het vooral de prijs is want in alle voedngen zal het zelfde zitten vermoed ik ook al beweren ze anders. Voor simulac betaal ik 6 a 7 euro voor 900 gram in tegenstelleing tot nutrilon van 10 euro of hoger.



Stel de borstvoeding zou niet lukken je hebt overal nachtapotheken en overdags kun je het overal krijgen en de kraamhulp zal misschien ook wel iets bij hebben.

@Marlous wrote:

Ik vind het ook goed…



Ik denk dat wij ons als nederlanders rot moeten schamen als je kijkt naar hoe weinig vrouwen er bv geven in vergelijking met andere landen…






Ons rot moeten schamen??? :think:

Dus wat ze in andere landen doen moeten wij hier in NL ook maar doen dan?



Nou euh sorry, maar als iemand gewoon geen BV wil geven is dat zijn eigen beslissing toch?

Ik heb bij mijn tweede geen BV gegeven omdat ik er gewoon geen zin in had.

Ik vond de fles makkelijker.

Moet ik me nou dus “rot schamen”???

nee…je had niet aan een tweede moeten beginnen. Zo vat ik het althans op.



Wat een bullshit zeg.



Wie is men om te veroordelen waarom iemand niet voor of niet volledig voor bv kiest.

Ik vind t nogal krom. Bv is de beste voeding…helemaal mee eens. Maar hoeveel “verpeste kinderen” lopen er hier niet rond in de wereld? Daar helpt bijv de bv niet tegen. Vind het nogal meten met 2 maten!



Dan nu;



Waarom is er nog geen min of meer verplichte cursus over bv die je volgt in je zwangerschap, net zoals een gym of net zoals de bezoekjes aan de vlk of gyn??

Buiten het feit dat ik het geestelijk niet trok, was het verd*mde handig geweest als ik beter was voorbereid. En nee…ga niet zeggen; je had zelf op onderzoek uit moeten gaan…ik was 22 en zwanger van mijn eerste, hoe blue ben je dan wel niet :think: Ik dacht daar toen echt niet over na.

Over die kleinere verpakkingen hoef je je geen zorgen te maken.

Mocht het nou in de kraamweek niet lukken dan kun je je vk bellen en die neemt een kleine verpakking mee.

Dit deed ze tenminste bij ons wel toen ik in de kraamweek moest beginnen met bijvoeden.



En ik begrijp dat je het lastig vind dat het zo moeilijk gemaakt word, maar dit is nu eenmaal een wet en Friso heeft zich daaraan te houden.

@Jennifer77 wrote:



Buiten het feit dat ik het geestelijk niet trok, was het verd*mde handig geweest als ik beter was voorbereid. En nee…ga niet zeggen; je had zelf op onderzoek uit moeten gaan…ik was 22 en zwanger van mijn eerste, hoe blue ben je dan wel niet :think: Ik dacht daar toen echt niet over na.




Maar… met alle respect hoor, hoe bleu je misschien ook was, je hebt toch de behoorlijk ingrijpende beslissing gemaakt om voor een kindje te gaan? (Okee, de meesten van ons dan…), Dan denk je toch ook na, over hoe het zal zijn als het kindje er is? Eerste levensbehoefte als voeding??

Ik heb zelf uitgezocht waar een voorlichtingsbijeenkomst was over bv. Daarnaast had ik gelezen dat het handig was een pakje kv in huis te hebben voor als het echt niet mocht lukken met de bv.



Voor mij was het ook de eerste hoor, maar juist daarom ben ik me overal gaan inlezen (en natuurlijk aangemeld bij KOK :mrgreen: )



Ik vind dus als je je verantwoordelijk genoeg acht om een kindje op de wereld te zetten, dat je ook de verantwoordlijkheid moet nemen om een en ander uit te zoeken. Wat je verder met de informatie doet moet je helemaal zelf weten, maar je bent dan in ieder geval op de hoogte!



Groetjes,

OliviaMay

…het is iid ook lastig en aan de ene kant begrijp ik het ook heel goed, al die probv campagnes. Maar mijn inziens moeten ze het gewoon slimmer aanpakken. Structurele voorlichting in je zwangerschap. Weet zeker dat het percentage bv’ers en langdurige bv’ers toe zal nemen.

je schrijft met alle respect van dien, maar vervolgens veroordeel je me min of meer wel een onverantwoorde keuze te hebben gemaakt…hmmmm :think:



Uhh nee…heb me niet bezig gehouden met voedingen. Ik dacht, ik geef bv en klaar ermee. Maar mennn daar komt veel bij kijken, dat wist ik niet.

Ik wist van te voren dat ik geen borstvoeding MOCHT geven ivm mijn medicijngebruik. Omdat ik ook al wist dat ik IN het ziekenhuis moet bevallen heb ik gewoon afgewacht welk merk voeding het zieknhuis zou gebruiken omdat mijn kleintje dan dat gewend zou zijn. En dat is mijn man toen gaan halen. Zo ingewikkeld is het toch allemaal niet? Je zal dus ook nooit de allereerste voeding in de aanbieding zien, nr 2 en 3 wel.



Ook gaan ze via ziekenhuis of wijk hier nauwelijks over op speciale voeding bij kinderen met krampjes of spugen. Maar dat is mijn eigen ervaring.



Maar maak je nog maar geen zorgen hoor, je hoeft nog niet te kiezen, volg je gevoel gewoon als je kindje er is en dan helpt de verloskundige of kraamhulp je wel met al je vragen.



Volgens mij kreeg ik in een of ander pakket ook zakjes met 1e voeding en die nam ik mee voor onderweg voor nood.



Succes, Petri

klopt

Nee van mij hoef je je niet rot te schamen als je geen bv geeft. Dat even voorop.



Ik snap eerlijk gezeg dook echt niet zo goed wat je met informatie van fabrikanten moet over hun product, das toch zo subjectief als de neten, daar ga je toch je keuze niet vanaf laten hangen??? :shock: Ik kan me de vragen die marlous bijvoorbeeld noemt wel voorstellen, maar het lijkt me dat die info wel gewoon voor handen is toch??


En nee...ga niet zeggen; je had zelf op onderzoek uit moeten gaan......ik was 22 en zwanger van mijn eerste, hoe blue ben je dan wel niet Ik dacht daar toen echt niet over na.


maar hier zit ik dus echt zo achter mijn pc: :eh: :shock: Ik was ook vrij jong toen ik zwanger raakte, 23, maar uh dat is toch geen enkel excuus om je niet goed te informeren? Zodra je moeder wordt, krijg je een bulk verantwoordelijkheden, of je nou 18 bent of 41. Het lijkt me dat het je taak is om die verantwoordelijkheid te nemen... :think: Ik vind iig absoluut niet dat ik het zou kunnen maken om tegenover nano bij wat dan ook te meoten verklaren: ow ja, nee, daar had ik me echt neit in verdiept, ik was nog zo jong (en ook nog alleenstaand....) :think: :naughty:
maar hier zit ik dus echt zo achter mijn pc: Ik was ook vrij jong toen ik zwanger raakte, 23, maar uh dat is toch geen enkel excuus om je niet goed te informeren? Zodra je moeder wordt, krijg je een bulk verantwoordelijkheden, of je nou 18 bent of 41. Het lijkt me dat het je taak is om die verantwoordelijkheid te nemen... Ik vind iig absoluut niet dat ik het zou kunnen maken om tegenover nano bij wat dan ook te meoten verklaren: ow ja, nee, daar had ik me echt neit in verdiept, ik was nog zo jong (en ook nog alleenstaand....)


is dat nou werkelijk waar zo bijster raar???? :think: :think:
Als je ervan uit gaat dat je bv gaat geven en verders niets....
ik ben ook niet op pufcursus gegaan..
Natuurlijk heb ik veel boeken gelezen en veel info gelezen op internet e.d over zwangerschap en bv. Maar echt heel specifiek bv...nope!

@Jennifer77 wrote:

je schrijft met alle respect van dien, maar vervolgens veroordeel je me min of meer wel een onverantwoorde keuze te hebben gemaakt…hmmmm :think:


Nee, hoor, ik schrijf dat je zelf moet weten wat je doet met voeding, als je maar op de hoogte bent. Nergens zeg ik dat je onverantwoorde keuzes hebt gemaakt :think: , ik zet wel m'n vraagtekens bij je stukje dat je zo jong was en dus nog niet alles zelf kon uitzoeken.

Is dat een veroordeling..? :think:

veroordeling naar wie/wat?

Maar ik zie dat het een beetje dubbel is, wat Fiep en ik schrijven… tegelijkertijd gepost!

Ik vind dus als je je verantwoordelijk genoeg acht om een kindje op de wereld te zetten, dat je ook de verantwoordlijkheid moet nemen om een en ander uit te zoeken.


staat er toch? Dus omdat ik geen specifieke bv info heb opgezocht.........
je spreekt met "als je dit, dan moet je dat"......
snap je?