Informatie flesvoeding verboden :S

dubbel posten…hoe meer zielen… :wink:

@OliviaMay wrote:

ik zet wel m’n vraagtekens bij je stukje dat je zo jong was en dus nog niet alles zelf kon uitzoeken.

ik schreef; ......ik was 22 en zwanger van mijn eerste, hoe blue ben je dan wel niet Ik dacht daar toen echt niet over na.

staat niks bij over t feit dat ik iets niet kon....toch?

@Jennifer77 wrote:

is dat nou werkelijk waar zo bijster raar??? :think: :think:

Als je ervan uit gaat dat je bv gaat geven en verders niets…

ik ben ook niet op pufcursus gegaan…

Natuurlijk heb ik veel boeken gelezen en veel info gelezen op internet e.d over zwangerschap en bv. Maar echt heel specifiek bv…nope!

Nee op zich is dat niet bijster raar, ik kan me ook voorstellen dat je bijvoorbeeld ervan uti gaat dat je op een natuurlijke manier wil moederen: dat je alles vanuit je intuitie wilt doen en je niet dood wilt laten informeren door allerlei boekjes. Die pufcursus heb ik bijv ook niet gedaan, juist omdat ik denk dat bevallen ook zonder les kan. ik had je opmerking echter opgevat als: ik was jong, dus ik heb me nergens in verdiept, al had dat eigenlijk wle gemoeten…

misverstand dus

ja misverstand…toch vind ik je nog steeds heeeel aardig hoor :thumbup: Jullie allemaal hoor.

Nee ik dacht echt…ik ga bv geven, zo hoort het ook en that’s it. Nooit bij nagedacht dat het veel energie kost, tepelkloven ontstekingen, veeeeeel doorzettings vermoegen. Dat soort zaken.

even los van de eerdere berichten er is tegenwoordig internet en er is zoveel bekend rond om borstvoeding en kunstvoeding

Denk niet dat je in deze tijd nog onvoorbereid een kind krijgt :think:

Was zelf 16 toen ik me dochter kreeg niet gepland wel gewenst maar ik was wel zeker op de hoogte. Wilde graag borstvoeding geven en daarna ben ik gaan uitzoeken welke kunstvoeidng het beste paste bij haar en keek dat hoe ze reageerde

en ja…ik geef toe…had ik me maar meer verdiept hierin…dan was ik niet zo onzeker geweest en dan had ik het misschien ook langer volgehouden.

Maar ja…whats done is done en ik heb 2 keigezonde dametjes in mijn bezit :thumbup:

Ik was zelf 17 toen ik voor t eerst zwanger werd en dus 18 toen ik beviel. Tijdens de zwangerschap werd er niet aan mij gevraagd of ik bv wou geven of niet. Het werd me meer opgedragen. Maar omdat Tyler niet wou hebben ze hem (zonder mijn toestemming) meteen bijgevoed. Want ja ik was zo dom dat ik m’n jeugd nu al vergooide en wist niet waar ik aan begon, volgens de zusters daar!!!

Mijn kraamhulp was van iets ouder en heeft haar best gedaan om mij te begeleiden maar Tyler wou gewoon niet.

Ik zag dat iemand vroeg waarom Friso, bij deze:

Mijn zoontje kon niet tegen Nutrilon, dus dacht ik dan gaan we Friso maar proberen. En het ging echt meteen een stuk beter. Dus wil ik met Ukkie voor t geval dat Friso in huis hebben. Kan Ukkie er niet tegen, dan gaan we over op een ander merk. Elk kind is ook anders.

Denk niet dat je in deze tijd nog onvoorbereid een kind krijgt

doel je daarmee op mij??

ja mijn meiden reageerden na de bv het beste op friso en deden het “slecht” op nutr.

Ah okee. Ik bedoel dat niet specifiek voor jou, meer in het algemeen. Misschien had ik “men” moeten gebruiken in plaats van “je”.

Respect heb ik ook voor jouw mening, ook al is 'ie anders dan de mijne op dat vlak.

lees ff terug, misschien begrijp je me dan iets beter.

grrrr had al in de sportschool moeten zitten…soms heel irri die kokverslaving

moet ff wachten tot mijn stijltang heet is…dus tot die tijd, kopje thee een kok :mrgreen:

Je heb er zin in hé Jen 8)

Even over info over evt KV…met BV moet je ook dingen ‘‘uit proberen’’ wat je wel niet kan eten waar je kindje op reageert en hoe…dit geldt natuurlijk net zo voor KV…het is niet anders dan uit testen omdat je simpelweg niet weet hoe een kindje reageert op eten…

En ja meer info over BV is natuurlijk ook omdat de techniek van aanleggen e.d van belang zijn…

Al heb ik nooit iets gelezen of een cursus gedaan,alleen om te bevallen,maar ik vond het mutsen leuk met die zwangere dames :lol: ,en ik heb beide kinderen serieus zonder slag of stoot bv gegeven (en geef nog :inlove: ) het is een kwestie,naar mijn mening :shifty: ,van goed naar je lichaam luisteren,goed voor jezelf zorgen en de mazzel hebben (zoals ik) dat je beebje goed hapt en drinkt :wink:

Maar ik ben er allang achter dat ik een uitzondering ben wat dat betreft 8)

Denk niet dat je in deze tijd nog onvoorbereid een kind krijgt

Ieder zijn eigen mening idd, maar als je weinig keus hebt kan je nog zo je best doen maar je botst altijd wel met je 1e kindje. Niemand weet alles al als ze voor het eerst een kind krijgen. Waarom denk je dat er zo veel mannen/jongens weggaan als hun (ex)-vriendin zwanger zijn van hun 1e kindje??? Omdat zij vaak denken het niet aan te kunnen, zij kunnen idd makkelijk weglopen om zulke redenen. Een moeder kan dat niet! (Sommige misschien wel)
Ik was inprincipe ook onvoorbereid, ondanks alles wat m'n omgeving allemaal voor tips gaf. Iedereen doet het anders en je leert het vanzelf wel naar mate je langer moeder bent.

ja zo af en toe is zo’n gesprek als deze best leuk en leerzaam.

Ja je bent een uitzondering…en wees er rete trots op :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

klopt kikjuh

@Jennifer77 wrote:

moet ff wachten tot mijn stijltang heet is…dus tot die tijd, kopje thee een kok :mrgreen:

hahahahahaha, dat duurt idd lang!

@Jennifer77 wrote:

ja zo af en toe is zo’n gesprek als deze best leuk en leerzaam.

Ja je bent een uitzondering…en wees er rete trots op :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

:mrgreen: :-* Ben ik ook! :inlove:

heb je renzo ook zo lang gevoed?