in de retro-mood: wat deed jij 10 jaar geleden?

in 1999 heb ik de propedeuse van de SPH in Maastricht gehaald. In de zomer van 99 ben ik met mijn vriendje (nu man) en mijn ouders naar Noorwegen gereden, daar rondreis gemaakt met een camper.

In augustus 99 zijn mijn vriend en ik daar gestart met een soort van ‘opleiding’ tot ontwikkelingswerker. In het najaar van '99 trokken we dus al liftend door scandinavie om geld in te zamelen voor het goede doel en veel ervaring op te doen, zowel al rondtrekkend als op school in lillehammer.

prachtige tijd om aan terug te denken, maar ooo zo anders als mijn leventje nu :slight_smile:

september 1999…

toen was ik 18 jaar en net klaar met de kappersacademie geloof ik en ging ik werken…

was toen geloof ik ook vrijgezel manlief heb ik in november 1999 leren kennen

10 jaar geleden was ik net 14, en zat voor de 2e keer in Mavo2… Niet de meest geweldige tijd…

Verder reed ik nog fanatiek paard (om het weekend wedstrijden op m’n eigen lieve pony), wat ik wél erg mis!

Kan me er verder eigenlijk weinig van herinneren

Ik bedoelde meer dat we nu in dezelfde ‘levensfase’ zitten, ongeacht leeftijd. Tien jaar geleden was het leeftijdsverschil bepalender zeg maar… Ik was 24 en anderen 10, dat scheelt nogal. En nu toch allebei moeder van een kleintje en toch met dezelfde dingen bezig… Vond ik wel grappig eigenlijk.

Toen was ik 10, bijna 11 :mrgreen:, zat op de basisschool, was boos omdat ik sinds ik in groep 7 zat, moest fietsen naar school ipv met het bekende busje die ons elke ochtend bracht…

10 jaar geleden was ik 19 en was ik net klaar met mijn MDGO-vp en ging verder studeren aan het HBO-V…

Daarnaast ging ik samenwonen met Jeroen, waar ik nu nog steeds samen mee ben…

grts patricia

In september 1999 was ik 24, gingen vriendlief en ik elke week even kijken bij de bouw van ons huis, woonden we beiden nog thuis (wachtend op ons huis) en werkte ik met veel plezier op een kinderdagverblijf.

Jeetje 10 jaar geleden toen zat ik nog op school en ging ik net samenwonen.

10 jaar geleden was ik 20…werkte 1 jaar bij het reisburo waar ik nu nog werk, was ik 2 jaar met de man die nu nog mijn man is. We woonden nog thuis en gingen in het weekend nog stappen.

het werk en de man is gebleven, het stappen is voorbij :mrgreen:

10 jaar geleden werkte ik net bij mijn huidige werkgever, en was nog druk aan het inwerken. Woonde nog samen met mijn toenmalige partner in ons 1e huurhuisje. Inmiddels ben ik 2,5 jaar getrouwd, woon in mijn derde koophuis en overweeg te gaan solliciteren omdat de baan die ik heb inmiddels langzaamaan minder uitdagend begint te worden :lol: .

september 1999

Even denken :think: . Toen waren we net terug van vakantie in Luxemburg en was ik aan het werk met herprogrammeren van software ivm de milleniumbug. En ik had net onze vakantie geboekt naar Egypte om te gaan snorkelen voor januari. Deze jaren stonden in het teken van reizen, relaxen, werken en filerijden.

Verder woonden we toen net een jaartje in ons eerst gekochte huis. Een vriendin van mij was toen hoogzwanger van de eerste en dat was iets waar ik nog helemaal niet mee bezig was op mijn 26e.

Pfff… als ik terug denk aan de afgelopen tien jaar … vijf keer verhuisd naar een andere omgeving, aantal keer van baan verwisseld, twee kinderen gekregen, fulltime thuismama geworden, dierbaren verloren, getrouwd en een keer of 25 op vakantie geweest in heel veel landen.

September 1999 woonde ik bij mijn ex in Luxemburg en stond ik op het punt om terug te gaan naar NL. Nog geen dag spijt van gehad… :mrgreen:

oke 10 jaar geleden op 1999 september was ik 9 jaar getrouwd op de 19de alweer en was ik zwanger zo 22 weken van mijn 4de kindje na 3 meisjes een zoon dus heeel erg blij :slight_smile:

in dat jaar tussen 1999 en 2000 is de diagnose hms vastgesteld dus ook een minder leuk jaar .

@SusanneB wrote:

@Jolanda wrote:
@SusanneB wrote:
Erg grappig dit… ben dus ook even in mn geschiedenis gedoken;

ik had net jaar een relatie met mn huidige man, we ging 3 keer per week tot diep in de nacht (of vroeg in de ochtend) feesten. Compleet uit onze dakjes… verder werkte ik wel veel en hard. Overdag werkte ik in Hilversum (“voor de televisie”) en 's avonds werkte ik in het meest foute cafe van Amsterdam waar we dansten op de bar in miniscule pakjes en de hele nacht shotjes dronken en naar huis gingen met een vette tip… Dat 16 uur per dag werken heb ik bijna 2 jaar volgehouden… We woonden in Hilversum in een behoorlijk studentikose woning; weinig luxe dus, jee wat was dat een drama, misschien dat ik daarom zo veel werkte; dan hoefde ik niet thuis te zijn. De relatie ging wel super…

Nou, dan woonde jij in ieder geval 10 jaar geleden vlakbij mij :wink: , want het huisje waar ik het op pagina 1 over heb stond in Hilversum :lol: .

En je weet het…in Hilversum (vooral als je op het Mediapark werkt) is het echt ons kent ons…misschien kende ik je wel haha…

Wie weet :think:

Weet niet welke kapper je destijds bezocht :shifty: ? Want euh…ik was tot een jaar ervoor nog bedrijfsleidster bij een kapsalon bij het centrum…eind 1998 begon ik net bij een accountantskantoor in Bussum, ben nu salarisadministrateur :mrgreen: Dus wat dat aangaat was 1998 heftiger :wink:

Jolanda; werd altijd op het Mediapark geknipt…

Nu kom ik soms nog steeds bij Stoop op het MP, maar hoe die kapper toen heette…geen idee…

In september 1999 ZOU ik eindelijk gaan studeren na een jaartje freewheelen. Ik woonde ruim 1 jaar op mezelf (klinkt ook niet :? ) in een leuk flatje. Maar dat studeren is er niet van gekomen, ik was in september 5 maanden zwanger van mijn (nu oudste) zoon. Verder ben ik nog steeds met dezelfde man als toen. Oh ja, ik werkte toen nog in de horeca, dus elk weekend in de kroeg (maar dan aan de andere kant van de bar) Niet veel later mee gestopt omdat zwanger zijn en een baby niet lekker te combineren waren.

Ik was toen 26, had een superleuk huurhuisje, werkte als postbode en solliciteerde in september `99 naar mijn eerste vaste (kantoor)baan omdat ik het jobhoppen/uitzendwerk wel gezien had. (en ik werd aangenomen ook)

Oja, was vrijgezel en veel ging veel uit met vriendinnen.

Leuk topic,

mijn trip down memorylane…

In 1999 verhuisde ik van Shanghai naar Chengdu (beiden China) en was ik gevraagd als Rooms Division Manager te komen werken bij een nieuw op te richten internationaal hotel. Omdat ons hotel pas eind van het raar geopend was, heb ik een jaar midden in een chinese compound gewoond, echt tussen de lokale bevolking wat voor zowel hen als mij diverse cultuurschokken teweeg heeft gebracht. Qua werk een heel leuke tijd omdat we alles vanaf niets tot een draaiend hotel met goed geinstrueerd en opgeleid personeel hebben opgebouwd met een klein team.

In die tijd was ik samen met mijn Ierse ex, Peter. Heerlijke man, maar een echte workaholic. Ik draaide met gemak 80 uur per week, maar hij werkte nog meer. Uiteindelijk draaide het jaar daarop de relatie daarop kapot.

Verder heb ik tussen de bedrijven door ook nog wat reizen gemaakt. In dat jaar ben ik op familiebezoek in Nl geweest, heb ik Thailand, Singapore, Hongkong en Tibet bezocht en diverse weekendjes bij vrienden all over China doorgebracht.

Ships, nu heb ik ietwat last van heimwee :eh:

10 jaar geleden in het jaar 1999 werkte ik bij een bloemist…Maakte de mooiste boeketten. Reed erg veel paard en genoot ontzettend van het leven. Wilde verder studeren maar gooide er met de pet naar. Heerlijk thuiswonend en een tijd om niet te vergeten :inlove:

dit is wel heel leuk om te lezen. Fiep dank u.

Ik ga nog wel reageren maar heb steeds de puf niet om de laptop te pakken :oops: