in de retro-mood: wat deed jij 10 jaar geleden?

Ben benieuwd: hoe zag jullie leven eruit in september 1999?

Ik was net klaar met middelbare school. Helaas afgewezen voor de opleiding tot docent drama die ik heel graag wilde doen. Dus beetje met handen in het haar wat te doen. Ben allerlei baantjes gaan doen om jaar te overbruggen en te bedenken wat ik daarna wilde studeren. Eerst in fabriek en magazijn tussen allemaal vrouwen van 40+ gewerkt, die het heel leuk vonden dat jonge meisje een beetje te treiteren :shifty: En daarna bij de post terecht gekomen, waar ik, als jong meisje tussen allemaal mannen…, echt de tijd van mijn leven heb gehad. Heerlijk 's morgens beetje met collega’s ouwehoeren en daarna lekker buiten de postbode uithangen.

thuis was wel gek; mijn ouders waren net gescheiden, mijn broer en zussen het huis uit, dus ik zat opeens met mijn vader alleen (terwijl ik een gezin van 6 gewend was).

Hoe zag jullie leven er tien jaar geleden uit?

September 1999 begon voor mij het examenjaar van de Havo.

Toen woonde ik met Richard nog op een appartement en ben ik gisteren begonnen met de baan waar ik nu nog zit. Zenwachtig dat ik was :lol:

Ik werkte daarbij ook nog op de vrijdagavond en zatermorgen bij Albert Heijn achter de kassa.

Leuk deze topics :inlove:

Toen werkte ik al waar ik nu werkte, hing teveel in de kroeg, en was volgens mij nog single…

Na een jaar studeren in Zwolle, toch maar iets dichter bij huis gezocht en was net begonnen met mijn eerste jaar SPH.

Ik werkte bij ‘Zwartjes, van 1883’, een sjieke schoenenzaak.

Mark en ik hadden al ruim 6 jaar een relatie.

We woonden toen samen bij mijn ouders. Een half jaar later zouden we onze eerste (halve) woning intrekken.

In 1999 hebben hub en ik ons huis gekocht. We werkten allebei bij hetzelfde bedrijf, waar ik nu nog werk en hub niet meer. Gingen veel uit en dachten nog niet aan kinderen… :mrgreen:

ik was 13.

Dus ik ging naar school, volgde netjjes iedere les, was aan het kletsen met vriendinnen.

Maakte geen huiswerk, ging winkelen met vriendinnen.

Gewoon het leven van een 13 jarige.

13 :shock: :shock: :shock: !!!

Ik was 24, ben 10 september getrouwd :inlove: en kreeg (toevallig) 2 weken later de sleutel van ons eerste (30-er jaren) koophuis.

Dat betekende het begin van maanden zwoegen naast ons fulltimewerk, maar het is wel heel leuk geworden :inlove: .

En in 2003 hebben we het weer leuk verkocht :shifty: :oops: :lol: :lol:

@Tamma wrote:

Voor mij ook!

@Vlinder83 wrote:

@Tamma wrote:

Voor mij ook!

Voor mij ook! :mrgreen:

september 1999 begon ik aan mijn laatste jaar SPW.

Ik liep stage bij een NSO en was veel aan het stappen.

Ik woonde nog thuis, met mijn ouders.

@Jolanda wrote:

13 :shock: :shock: :shock: !!!

Ik was 24, ben 10 september getrouwd :inlove: en kreeg (toevallig) 2 weken later de sleutel van ons eerste (30-er jaren) koophuis.

Dat betekende het begin van maanden zwoegen naast ons fulltimewerk, maar het is wel heel leuk geworden :inlove: .

En in 2003 hebben we het weer leuk verkocht :shifty: :oops: :lol: :lol:

ik was net 10 :oops: dus ik ging nog mooi naar de basisschool groep 7 dacht ik veel herriner ik me er niet van :stuck_out_tongue: maakt ook niet uit toch niet de leukste paar jaar uit m’n leven :stuck_out_tongue:

Oeps, in 1999 was ik al 10 jaar getrouwd :? en ben Schoevers gaan doen, naast mijn fulltime baan (2 jaar lang iedere zaterdag)…

jeetje… :think:

ik zat in een huwelijk waar ik niet op mijn plek was doodongelukkig te wezen.gelukkig ben ik er uitgestapt en ben nu heel gelukkig getrouwd met de liefste man ter wereld. :inlove:

@Madre wrote:

Na een jaar studeren in Zwolle, toch maar iets dichter bij huis gezocht en was net begonnen met mijn eerste jaar SPH.

Ik werkte bij ‘Zwartjes, van 1883’, een sjieke schoenenzaak.

Mark en ik hadden al ruim 6 jaar een relatie.

We woonden toen samen bij mijn ouders. Een half jaar later zouden we onze eerste (halve) woning intrekken.

Zou mijn verhaal kunnen zijn (tot op zekere hoogte dan ;))

In '98 examen HAVO gedaan, toen een jaar in Zwolle gestudeerd… was m niet dus in '99 overgestapt naar de SPH, dus daar begon ik in september…

Ik werkte daarnaast in de Hema… en woonde op kamers in een studentenhuis. Mooie tijd :smiley:

Ik was moeder van 2 kids in 1999 en ook in een huwlijk wat geen relatie te noemen was.

Werkte volgens mij toen bij center parcs wat echt een hele leuke tijd was.

Ik zat in het examenjaar van de MTRO , ik liep stage bij Rekro Reizen in Rotterdam, ik woonde daar met een vriendin. (was echt een supertijd) ik had toen nog niet met hub. Ik werkte ook nog bij de C1000 als kassiere

Erg grappig dit… ben dus ook even in mn geschiedenis gedoken;

ik had net jaar een relatie met mn huidige man, we ging 3 keer per week tot diep in de nacht (of vroeg in de ochtend) feesten. Compleet uit onze dakjes… verder werkte ik wel veel en hard. Overdag werkte ik in Hilversum (“voor de televisie”) en 's avonds werkte ik in het meest foute cafe van Amsterdam waar we dansten op de bar in miniscule pakjes en de hele nacht shotjes dronken en naar huis gingen met een vette tip… Dat 16 uur per dag werken heb ik bijna 2 jaar volgehouden… We woonden in Hilversum in een behoorlijk studentikose woning; weinig luxe dus, jee wat was dat een drama, misschien dat ik daarom zo veel werkte; dan hoefde ik niet thuis te zijn. De relatie ging wel super…

In september 1999 kreeg ik een relatie met mijn huidige man.

Ik was net klaar met de middelbare school en begon aan mijn opleiding tot Laborant.

Ik ging de school op, mijn man was net klaar en begon aan zijn nieuwe baan. We hebben elkaar ontmoet op wat voor mij mijn introductie feest was, het was zijn afscheidsfeest op die school.

Enkele maanden later gingen mijn ouders scheidden en gingen mijn zus en ik bij mijn vader wonen (moeder had nieuwe partner).

En verder was ik verschrikkelijk blij (ik was 16), als ik foto’s terug kijk, denk ik… méééénnnnn… :o

In '99 werkte ik heel hard aan mezelf bij een pshyciater. Wilde in 2000 graag voor kinderen gaan maar wilde dan wel goed in m’n vel zitten.

Daarnaast aten we een paar keer per week buiten de deur met goede vrienden van ons. Ook werkte ik fulltime in een leuke baan bij KPN Mobiel.

Mijn vriend is in oktober van dat jaar als meubelagent gaan werken. Een drukke baan maar voor het eerst in jaaaaren hoefde hij niet meer op zaterdat werken. Dat was even wennen voor mijn vriendin en mij :lol: We waren gewent om te winkelen samen.