in 99 was ik 22/23 (augustus 23 geworden) en werkte ik bij DHL in Arnhem op de incasso en debiteuren afdeling voor grote bedrijven.
Ik woonde toen in een stacaravan op een kleine camping in Stroe (oergezellig :inlove: en knus :lol: ) en maakte lol.
Lekker stappen met collega’s en vrienden en heel wat stiekeme sigaartjes gerookt na het eten…
Eigelijk was dat voor mij wel het jaar waarin ik ontdekte dat ik iets anders wilde met mijn leven dan dat mijn ouders voor mij hadden bedacht.
Ik was toen nog lid van de Jehovah Getuigen, maar kwam er achter dat ik dat helemaal niks vond, op mezelf wonend had ik aan de vrijheid geroken en die geur is blijven hangen . T heeft uiteindelijk nog wel 4 jaar geduurd voor ik me daar echt van los heb gemaakt.
10 jaar geleden… Toen deed ik niets… geen school(ben ik net mee gestopt), geen werk(dat komt pas weer in december)
Wel dronk ik veel en gaf ik veel ‘feestjes’ of waren we in een cafe… We waren toch altijd alleen thuis…
Ik was toen 17-18
Best een klote tijd als ik er aan terug denk… Maar nu eindelijk zonder vervelende bijgevoelens…
toen was ik bezig met een opleiding en een eigen huisje te vinden… toen ik net 2 weken 18 jaar was kreeg ik mn eigen stekkie… verder was ik druk met school en een bijbaantje bij een hotel…
ik was 20, zat op de SPH in zwolle.
ik werkte bij de Super de boer hier in het dorp.
ik zat bij de carnavalsvereniging en bij de danmariekes.
ik begon nu pas met flink uitgaan en al die dingen, had er daarvoor niet echt behoefte aan.
zow 10 jaar geleden…
ff denken, ik was al bij mijn huidige man werkte in de horeca als rechterhand van de baas(openen, sluiten, kas opmaken, personeel aanemen, keuken en bediening, lijsten controleren)
veel uitgegaan,
@SusanneB wrote:
Erg grappig dit… ben dus ook even in mn geschiedenis gedoken;
ik had net jaar een relatie met mn huidige man, we ging 3 keer per week tot diep in de nacht (of vroeg in de ochtend) feesten. Compleet uit onze dakjes… verder werkte ik wel veel en hard. Overdag werkte ik in Hilversum (“voor de televisie”) en 's avonds werkte ik in het meest foute cafe van Amsterdam waar we dansten op de bar in miniscule pakjes en de hele nacht shotjes dronken en naar huis gingen met een vette tip… Dat 16 uur per dag werken heb ik bijna 2 jaar volgehouden… We woonden in Hilversum in een behoorlijk studentikose woning; weinig luxe dus, jee wat was dat een drama, misschien dat ik daarom zo veel werkte; dan hoefde ik niet thuis te zijn. De relatie ging wel super…
Nou, dan woonde jij in ieder geval 10 jaar geleden vlakbij mij

in 1999 vonden Si en ik eindelijk (na 6 enorm lange maanden bij zijn ouders en 2 zussen in een 3-slaapkamer huis wonen :shifty: ) een huur huis in Cardiff. Heerlijk wonen, vlak bij de bisokoop en verschillende restauranten. We werkten allebei, maar leefde als tieners. Iedere vrijdag avond naar de film en uit eten, iedere zaterdag laat op staan en beetje in het huishouden rond huppelen, iedere zaterdag van 6pm tot zondag 6am computer spelletjes spelen (Settles!!!) en bezorg chinees eten. Zondag middag uit bed rollen en bank hangen.
Oh…die mooie tijd van laat naar bed en laat weer op…zucht
:lol:
ik was 17 :lol:
ben dat jaar verhuist naar belgie om vervolgens het jaar erop terug te gaan naar spanje.
Werkte bij de KPN in eindhoven en was met een kloodzak van een spaanse vent die meegekomen was uit spanje naar belgie.
relatie was pas 3/4 jaar later uit gegaan
@Jolanda wrote:
@SusanneB wrote:Erg grappig dit… ben dus ook even in mn geschiedenis gedoken;
ik had net jaar een relatie met mn huidige man, we ging 3 keer per week tot diep in de nacht (of vroeg in de ochtend) feesten. Compleet uit onze dakjes… verder werkte ik wel veel en hard. Overdag werkte ik in Hilversum (“voor de televisie”) en 's avonds werkte ik in het meest foute cafe van Amsterdam waar we dansten op de bar in miniscule pakjes en de hele nacht shotjes dronken en naar huis gingen met een vette tip… Dat 16 uur per dag werken heb ik bijna 2 jaar volgehouden… We woonden in Hilversum in een behoorlijk studentikose woning; weinig luxe dus, jee wat was dat een drama, misschien dat ik daarom zo veel werkte; dan hoefde ik niet thuis te zijn. De relatie ging wel super…
Nou, dan woonde jij in ieder geval 10 jaar geleden vlakbij mij, want het huisje waar ik het op pagina 1 over heb stond in Hilversum :lol: .
En je weet het…in Hilversum (vooral als je op het Mediapark werkt) is het echt ons kent ons…misschien kende ik je wel haha…
Jeetje 10 jaar geleden, ik was 18 deed examen van de kappersschool waar ik bij voorbaat al voor was afgekeurd.
Ik werkte op mijn enige vrije dag bij de ah waar ik al zo’n 3 jaar werkte achter de kassa.
Tijdens de zomervakantie kreeg ik een baantje in het bedrijfsrestaurant van het ministerie van defensie.
Daar heb ik Randy ontmoet, en nu afgelopen donderdag waren we 10 jaar bijelkaar.
Grappig dat onze levens nu redelijk veel op elkaar lijken maar 10 jaar geleden helemaal niet :mrgreen:
Ik was 24, net afgestudeerd, woonde al 2 jaar samen met m´n huidige man, bezig met mijn eerste baan als tekstschrijver en aan het sparen voor een reis van een jaar die in 2000 begon! Kinderen daar dacht ik zeker nog niet aan. En toch 3 jaar later… (per ongeluk, dat wel )
ik was toen 17 zat in het 2ejaar van scw-sra . Gewoon school, stappen , sporten. Woonde nog thuis maar leerde toen mijn man kennen
Ook ik was 10jr en zat op de basisschool :mrgreen: :mrgreen:
@lindyLindy wrote:
Grappig dat onze levens nu redelijk veel op elkaar lijken maar 10 jaar geleden helemaal niet :mrgreen:
nou ik denk dat dat wel meevalt: het enige wat ons hier allen deelt is dat we kinderen hebben/wensen/of bijna krijgen.
Maar daar kunnen natuurlijk ook nog totaal andere levens aan vast zitten, en totaal andere levensfases.
(al snap ik wel wat je bedoelt hoor!)
Toen werkte ik net 2 maanden en in september 1999 hadden wij ons 1e huis gekocht (ik was toen net 19 jaar!) .
Tien jaar geleden…
ik was toen “al” of nu bekeken “pas” 32 j.
Twee jaar voordien uiteen gegaan met mijn ex en mama van drie dochters die ik zo goed en zo kwaad als dat ging alleen opvoedde…
Zij waren toen 13, 11 en 7 jaar. Niet simpel omdat de twee oudsten stilaan begonnen te puberen.
september 99 zat ik redelijk in de knoop met mezelf (noem het maar een serieus diepe depressie) en wou een antwoord vinden op de vragen:
wie ben ik? wat doe ik hier? wat is de zin van mijn bestaan?
Via een vriendin kwam ik in contact met een medium en het spirituele.
Ik heb - enkele jaren later -mezelf gevonden !!! :dance:
Die periode was (achteraf bekeken) één van de belangrijkste in mijn leven. Het heeft me gemaakt wie ik nu ben, wat ik nu doe, …
Ik vrees dat het zonder de impact van het Hogere, heel anders had kunnen lopen voor me… :?
leuk topic !
Ts (Fiep): je doet me even terugkijken naar toen en dat brengt een grote glimlach op mijn gezicht. Dank je wel hiervoor. :-* Die glimlach is niet omdat het toen zo’n goede periode was, maar wel omdat ik er uit geraakt ben zonder veel kleerscheuren.
liefs
Gerda
Je bent wel nostalgisch bezig fiep
Maarre, ik was 16 in 1999, net de middelbare school afgemaakt en de aanmeldings formulieren voor de SPW in huis.
Dat jaar kreeg ik ook verkering met mijn huidige man, waar ik dus in maart 10 jaar samen mee was :shock: :inlove:
Dat was ook het laatste jaar dat ik actief korfbal lid was. Verder had ik een bijbaan als schoonmaakster en tot vandaag heb ik die nog steeds. Ik woonde thuis.
@mariska89 wrote:
Ook ik was 10jr en zat op de basisschool :mrgreen: :mrgreen:
hihi mooi voelde me al alleen :mrgreen:
Ik was 10 jaar geleden net 2 weken 13 en zat in de 2de van de middelbare school. Een heel gedoe, deze periode want ik zat eerst op de havo maar het ging helemaal niet :thumbdown: te zwaar en ik vertikte het om uren huiswerk te maken. Uiteindelijk na de kerstvakantie naar de mavo gegaan.
in 1999 was ik 16 en net klaar met de middelbare school.
ben toen gaan werken in een speelgoedwinkel in d’vaart en daarnaast volgde ik 1 dag per week een opleiding tot verkoopmedewerkster.