Je kan misschien eens het e.e.a. nazoeken op de site van Tros Radar. Daar hebben ze het vaak gehad over apparaten die na de zgn. garantie van de fabriek toch kapot gingen en wettelijk gewoon gerepareerd ofzo moeten worden. Er is daar ook eens een advocaat voor in het programma geweest, weet niet zeker maar misschien staan er zelfs voorbeeld brieven op de site om te gebruiken eventueel.
Print die zooi eens uit die ik je gaf en ga dan eens een Ikeamedewerker om de oortjes meppen, het is van de zotte dat jullie achter de leverancier aan moeten, volgens mij is Ikea nog altijd eerste verantwoordelijke :-*
@Madre wrote:
We hebben nog steeds niets gehoord.
We hebben na de mail een bevestiging gekregen dat we binnen 2 weken wat zouden horen maar dat is dus al 3 weken geleden. Mark gaat vandaag of morgen bellen. Ware het niet dat een normaal klachtentelefoonnummer niet te vinden is.
(vind het zooooooo vreselijk slecht als je een bedrijf niet gewoon goed kan bereiken he…)…
Dus nog steeds geen oven en begin een beetje pissig te worden. :shifty:
Heel snel een advocaat om de hoek bellen en je verhaal uitleggen, dit slaat kant nog wal. Jullie staan volledig in jullie recht en dat zal de advocaat beamen en jullie op weg helpen.
Veel sterkte
ik zou toch ook wel een beetje mijn geduld verliezen hoor.
Nou, anders ik wel.
Ik verwacht eigenlijk ook niet dat mijn apparaten voor/tijdens/na de garantietermijn ontploffen.
En dat je dan al zolang zonder oven zit, ik gebruik dat ding dus váák. Kan me je pissigheid goed voorstellen.
@~Melanie~ wrote:
Print die zooi eens uit die ik je gaf en ga dan eens een Ikeamedewerker om de oortjes meppen, het is van de zotte dat jullie achter de leverancier aan moeten, volgens mij is Ikea nog altijd eerste verantwoordelijke :-*
Dat klopt… jij hebt helemaal niets met de fabrikant te schaften. Jouw aanspreekpunt is de winkel waar jij het product hebt gekocht: Ikea dus!! Zij zullen contact met de fabrikant moeten opnemen en het probleem oplossen.
En dit zou bij mij overigens totaal niet onder de noemer “normale slijtage” vallen :snooty: . Notabene nog veiligheidsglas ook :roll: .
HIER trouwens een stukje gevonden waar je wellicht iets mee kan

Idd je hoeft echt niet de fabrikant te benaderen, zijn ze helemaal
Ikea is jou eerste aanspreekpunt, en schandalig dat zij nog niet gereageerd hebben :thumbdown:
Ik zou er vandaag nog een aangetekende brief uitdoen, en daarin stel je een termijn van bijv. 10 dagen.
Mocht diegene waar je een product hebt gekocht failliet zijn, dan kun je de fabrikant rechtstreeks benaderen en je garantie eisen.
Maar daar is hier totaal geen sprake van :thumbdown:
@victoria wrote:
Idd je hoeft echt niet de fabrikant te benaderen, zijn ze helemaal
Ikea is jou eerste aanspreekpunt, en schandalig dat zij nog niet gereageerd hebben :thumbdown:
Ik zou er vandaag nog een aangetekende brief uitdoen, en daarin stel je een termijn van bijv. 10 dagen.
Mocht diegene waar je een product hebt gekocht failliet zijn, dan kun je de fabrikant rechtstreeks benaderen en je garantie eisen.
Maar daar is hier totaal geen sprake van :thumbdown:
Hebben we inderdaad vandaag gedaan.
Vandaag op de dag dat we de rechtsbijstand wilde gaan inlichten kregen we een brief van de Ikea. We hadden de deadline op afgelopen dinsdag gezet en hadden ze nog wat tijd gegeven. 8)
Whirlpool komt binnenkort kosteloos de deur vervangen. :thumbup:
Mag ook wel na bijna 2 maanden.
Verder stond er in dat ze geprobeert hadden te bellen maar omdat Mark geen voicemail had zij niet konden inspreken. Verder hadden ze geen andere mogelijkheid (bv nog een paar keer bellen tot ze iemand aan de lijn kregen, of reageren op alle mails die we hebben gestuurd) om contact op te nemen.
Al met al ben ik blij dat ik vanaf maandag 21 juni weer mijn oven kan gebruiken maar de manier van communicatie is bar en bar slecht hoor…
:dance: :dance: :dance:
ondaks alles een goede afloop
@marloes vip wrote:
:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: Wat heerlijk. En dan pizza’s, lasagne, witlof met gesmolten kaas, brood met kaas en ui en dat allemaal op het menu? :drool:
jaaaah echt wel.
Het is zo stom, ik heb pas 3,5 jaar een oven maar je raakt zo snel gewend aan zulke luxe…
:thumbup: Dat het toch uiteindelijk wordt opgelost. Maar idd, hun manier van communicatie verdient niet de schoonheidsprijs… :thumbdown:
He he, eindelijk. Meid wat heeft dat lang geduurd :snooty:…
nou ja, het heeft even geduurd maar dan heb je toch wat!
Raar hoor dat ze niet meteen deze oplossing boden.
Ik heb het altijd al gezegd: Ikea sucks. Big Time. :mrgreen:
Wel fijn dat het nu eindelijk geregeld wordt!
Dussssssssssss…
Kreeg een nieuwe deur (dachten we) hadden ze alleen het eerste glasstuk besteld, bewust.
Mark en ik konden allebei niet dus heeft mijn moeder de honneurs waargenomen.
Heeft die pipo dus allerlei onderdelen gebruikt van de oude oven gebruikt, moest wel want hij had alleen het safetyglas bij zicht.
Is er dus een schroef en plastic stukje waar het plastic in moest gebroken en de monteur deed alsof er niets aan de hand was. Heeft hem dus gewoon geinstalleerd terwijl de deur los zat en dus elke moment weer had kunnen vallen.
Mark weeeeeeeeeeeeeeeeeer een brief geschreven en over een week komt er weer een monteur van Whirlpool, met een HELE nieuwe deur…
Ach, gelukkig heeft het maar 3 maanden geduurd ofzo. :wall:
:evil: zucht… dat wordt dus nooit weer iets van Whirlpool bij jullie in huis denk ik?
Goeie service allemaal zeg :thumbdown: :evil:. Ik zou zeggen een koude douche voor Whirlpool en Ikea.
Vind dit trouwens niks voor Ikea. Die zijn over het algemeen keurig met service. Dat is tot nu toe mijn ervaring.
Ik vind dit eigenlijk ook niets voor IKEA :think: Kregen een keer een frontje voor de keuken dat niet mooi bij de rest van de keuken kleurde. Kreeg keurig een nieuwe bij de volgende levering(1 week later, want een aantal deurtjes/frontjes duurden langer om te bestellen)… En tja dat de bestekmand van onze vaatwasser stuk is, daar kunnen ze nou echt niks aan doen, dus toen hebben ze ons doorverwezen naar de Whirlpool. Die heeft ze overigens gewoon liggen, maar zitten aan de andere kant van de stad en we zijn te lui om het op te halen :shifty: ach, dan maar met die oude, als je oplet waar je wat in stopt doet ie’t ook nog wel
He, onze bestekmand is ook al stuk.
Over het algemeen ben ik echt Ikea-fan, maar vind dit toch echt heel erg bizar en lang duren.