Ikea oven knalt uit elkaar

niet netjes van whirpool vind dat ze er echt iets mee moeten het is hun apparatuur wat ikea verkoopt

@Madre wrote:

Nou…Het wordt door whirlpool niet vergoed omdat ze het zien als gewone slijtage… :shock:

Beetje jammer he… :wall:

Ze gaven ons de tip een klacht met foto’s bij Ikea in te dienen. Vaak besluiten zij het dan te vergoeden.

Maar vind het een slechte zaak van Whirlpool hoor. Hoezo slijtage na 3,5 jaar. Dit mag toch gewoon niet…

zennnnnnnnnnn

Ik ben geen lid meer van de consumentenbond, maar zover ik weet heeft een product een bepaalde levensverwachtig, 3.5 jaar voor een oven is te kort en horen ze in elk geval een deel van te vergoeden. Je kan daarover heel kort met een advocaat bellen en telefonisch advies inwinnen. In elk geval, zo gaan wij met zaken om waarbij we ons in de maling genomen voelen. Als je lid bent van de consumentenbond kan je ook hun hulplijn bellen en die leggen je haarfijn uit wat te doen.

Sowieso een schriftelijke klacht neerleggen bij ikea aangezien het apparaat daar gekocht is en reactie eisen binnen bv 1 week.

Uitleggen dat het aparaat nog lang niet zijn levensverwachting voorbij is en jullie een passende oplossing zoeken.

Dit is echt niet overtrokken, want zo laten veel mensen zich ompraten tot het kopen van iets nieuws. Het is zelfs zo dat garantie bijkopen totaal zinloos is aangezien je vanuit dus die levensverwachting al automatisch langer garantie hebt. Veel mensen weten dat niet en zo verdienen bedrijven weer meer.

@Madre wrote:

Nou…Het wordt door whirlpool niet vergoed omdat ze het zien als gewone slijtage… :shock:

Beetje jammer he… :wall:

Ze gaven ons de tip een klacht met foto’s bij Ikea in te dienen. Vaak besluiten zij het dan te vergoeden.

Maar vind het een slechte zaak van Whirlpool hoor. Hoezo slijtage na 3,5 jaar. Dit mag toch gewoon niet…

zennnnnnnnnnn

als je rechtsbijstand verzekerd bent zou ik daar naar toe bellen met dit geval.

ten eerste moet je bij de ikea wezen en niet bij whirlpool(dat schijnen al winkels te doen maar zo hoort het niet).

kijk maar eens op de kassa site van vara die heeft het vaak over garantie en hoe daar mee om tegaan.

want je word echt vaak genaaid door de ontwetendheid van de mens!

Een gewone advocaat helpt je telefonisch ook gratis op weg weten wij uit ervaring, dus als je niet verzekerd bent gewoon een advocaat om de hoek bellen en je probleem uitleggen, hun weten je haarfijn uit te leggen hoe en wat.

@mama van anne wrote:

Een gewone advocaat helpt je telefonisch ook gratis op weg weten wij uit ervaring, dus als je niet verzekerd bent gewoon een advocaat om de hoek bellen en je probleem uitleggen, hun weten je haarfijn uit te leggen hoe en wat.

:thumbup: mooi weet ik dat ook weer, dat wist ik niet.

marlous laat het hier echt niet bij zitten je hebt zoveel meer rechten dan je denkt als consument!!!

Dank voor alle reacties.

Wij hebben nu een klacht bij Ikea ingediend. Mogen we daar een negatieve reactie op krijgen dan gaan we onze rechtbijstand inschakelen.

Wat een bizarre reactie van whirlpool!

Pleit ook niet echt voor de kwaliteit van hun artikelen als ze zelf zeggen dat een oven na 3,5 jaar al zoveel slijtage vertoont dat het glas uit elkaar barst :eh: . Ik bedoel dus te zeggen dat ik vind dat ze zo niet echt hun eigen artikelen aanprijzen :wink: .

Maar ik zou het er ook niet bij laten zitten. Hopelijk gaat het allemaal lukken!

goh wat een vreemd verhaal zeg… 3,5 jaar dat is toch nog ‘nieuw’ voor een oven???

Na 3,5 jaar lijkt het mij echt geen gewone slijtage!

Als het vastloopt kan je ook altijd het juridisch loket bellen. Dat is ook gratis.

En dan kunnen we ook nog wel een discussie hebben over wat “slijtage” is. Ongeacht welke slijtage ook, je oven mag niet zomaar uit elkaar exploderen.

Dit is gewoon bullshit en ze willen zich er makkelijk van af maken.

En dan na 3,5 jaar is erg kort…

Zeker niet bij laten zitten !

Succes verder in ieder geval

wat belachelijk zeg van whirlpool :evil:

Zoiets hebben we ook een keer gehad met onze Siemens combi (binnenkant glas volgens mij).

Geen idee hoe oud hij toen was (5 jaar?waarschijnlijk nog net binnen garantie?) maar is gewoon vervangen door de monteur.

Het meest vervelende met dit soort dingen is dat het gebeurd, wanneer je er juist gebruik van wilt maken (of maakt) :wall:

En ik vind het ook nog steeds een soort van eng om het glas schoon te maken :shifty: Al slaat dat helemaal nergens op :doh:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Tjee Madre…bizar…

En wat een eikels bij de fabrikant zeg, och och och :wall:

Meestal is Ikea wel ‘schappelijk’ dus ik duim voor je. :pray:

Tjee Lous, wat zullen jullie geschrokken zijn. En belachelijke reactie van Whirlpool! :evil:

Hoop op een goede afloop! :-*

ben benieuwd wat voor reactie je van ikea krijgt, want vind dit gewoon belachelijk!

We hebben nog steeds niets gehoord.

We hebben na de mail een bevestiging gekregen dat we binnen 2 weken wat zouden horen maar dat is dus al 3 weken geleden. Mark gaat vandaag of morgen bellen. Ware het niet dat een normaal klachtentelefoonnummer niet te vinden is.

(vind het zooooooo vreselijk slecht als je een bedrijf niet gewoon goed kan bereiken he…)…

Dus nog steeds geen oven en begin een beetje pissig te worden. :shifty:

Nou, ik vind het al knap dat je nu pas pissig begint te worden hoor!

Maar zonder gekheid…al zou die oven 30 jaar oud zijn…Hij mag toch simpelweg nooit en te never niet uit elkaar knallen…

Als dat geen koude douche voor Whirlpool waard is dan weet ik het ook niet meer.

Wat bizar zeg… 3,5 jaar lijkt me idd wel heel erg kort voor een oven. Ben benieuwd hoe dit verder af gaat lopen. :?

Ik lees dit nu pas… Jeetje wat een schrik en ook balen.

Nu snap ik ook je vraag over de kapsel bakken in het taartforum. Ik dacht nog: heb je eigen oven… nee dus…nu even niet… :thumbdown:

:shock: schandalig zeg, dat je nog steeds niets gehoord hebt. Misschien de servicelijn even bellen, dat is zegmaar de klantenservice (daar belde ik ook steeds heen als er iets met m’n wasmachine was): 076-5306400. Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen!