Wilde net lekker zondagse broodjes in mijn, door mij erg geliefde, oven bakken. Netjes vooverwarmd, doe de deur dicht en een minuut later knalt het glas uit elkaar. Gelukkig veiligheidsglas al viel het later natuurlijk wel in 1000 stukjes.
Ik schrok mij rot. :shock:
We zijn vandaag sowieso lekker aan het breken want vanochtend is ook een dakraam stuk gevallen
Mark gaat zo naar de Ikea. Hebben dat ding 3,5 jaar geleden gekocht en ik benieuwd of we een nieuwe deur krijgen.
Ik kan na 3,5 jaar echt niet meer zonder hoor… :shifty:
:shock: :o nou ik zou me ook rot schrikken hoor. Maar dat moet toch eigelijk niet kunnen?
:shock: :shock: dat mag zeker niet kunnen
zow wat dacht je er ontploft een bom in mijn keuken
poe hee
wat schrikken.
en hoe moet het nu met al je taarten?
@marisca77 wrote:
en hoe moet het nu met al je taarten?
hahahaha, gelukkig heb ik geen opdrachten… 8)
nee, vind het ook niet mogen kunnen. Het gekke is, is dat het alleen het veligheidsglas is. het ‘binnenglas’ is nog heel…
Ik ben zeer benieuwd wat voor reactie Mark gaat krijgen!
Hier nl. ook een Ikea oven (ander type) en ik vind het best beangstigend :eh:
Liep er op dat moment toch niemand in de keuken?
We kunnen niet naar de Ikea omdat we een bepaald nummer van Whirlpool moeten bellen en die zijn in het weekend niet bereikbaar. Mark belt morgen. Ik ben ook benieuwd.
Ik was gelukkig als enige in de keuken.
Toevallig hadden mijn ouders het laatst met hun oven van Siemens. Ook alleen het veiligheidsglas. Je schrikt je rot. Zij moesten wel zelf een nieuw raampje betalen, maar de kosten vielen mee geloof ik.
Mijn vader had de oven trouwens net goed schoongemaakt, dus hij denkt dat het daardoor kwam.
Jee! :shock:
We wonen net te ver uit elkaar om de knal te horen…mennnnn…wat schrikken zeg! :hug: En enorm balen…hopelijk wordt het snel opgelost.
Om ongerustheid bij anderen wat weg te nemen:
Wij hebben in ons appartement in Utrecht al jaaaaaaren een Ikea-oven en tot nu toe doet ie t nog prima :thumbup:
:shock: :shock: :shock:
Sow zeg wat erg!
:shock: :shock: :shock: noh zeg dan schrik je !!
Je zult er maar toevallig net langslopen of net even de oven inkijken, bah, moet je ook niet aan denken.
Ik zou ook niet meer zonder oven kunnen, gebruik dat ding zo vaak.
Jemig, dat zal ook wel een knal geweest zijn inderdaad!!!
Vind eigenlijk wel dat zij het moeten vergoeden, hoort toch echt niet te gebeuren. Ben benieuwd na jullie telefoontje morgen.
Nou dat vind ik ook niet kunnen hoor :shock:
Ben ook erg benieuwd naar het telefoontje morgen!
Jemig, dat verwacht je ook niet.
Toen ik je titel las had ik ook niet verwacht dat je het over je eigen oven had.
Vraag me af wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn? :think:
Ik hoop dat je zonder al teveel moeite een nieuwe deur krijgt.
Toen onze keuken geplaatst werd zagen we een deukje in de deur van de oven, daar hebben we ook een nieuwe voor gekregen maar dat duurde toch wel een week of 3…
Was van Siemens overigens.
je schrikt je toch het leplazerus :shock:
Onze kids vinden het machtig mooi om te zien hoe cakejes en taarten omhoog komen… volgens mij mogen ze niet meer kijken vanaf nu :oops: (en wij hebben geen ikea keuken).
Dit komt van hun eigen site:
Bovendien krijg je een garantie van 5 jaar op alle IKEA apparatuur, LAGAN apparatuur uitgezonderd. Deze garantie dekt alle gebreken die het gevolg zijn van constructie- of materiaalfouten.
Het lijkt me dat dit wel onder een materiaal/constructiefout valt eigenlijk.
Jemig! :shock: :shock: :shock:
Kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent!!!
Jammer dat Ikea zelf de klacht niet oppakt.
Wij hebben vorige week problemen gehad met en Ikea pan. Ik wilde de aardappelen afgieten, ineens breekt een greepje af :shock: Gelukkig was ik al bij de gootsteen maar anders was ik goed verbrand geweest!
Ikea heeft de klacht opgepakt en een nieuwe pan + een cadeaubon vergoed.
Maar heavy hoor, een oven die explodeert :o
Balen hoor en schrikken ook :? .
Maar officieel is Ikea verplicht de klacht aan te nemen en vanuit hun door te sturen naar de fabriek. Jullie hebben de oven bij Ikea gekocht en niet bij de fabriek, dus hun moeten dit afhandelen. Dit is bij wet geregeld, en zo maakt ikea zich er makkelijk vanaf.
Dus even poot stijf houden bij de ikea, want hun moeten dit oplossen. (en dus ook voor eventuele verzondkosten en andere kosten instaan)
Dit geldt wel alleeen binnen de garantie periode en ik wete niet of dat het geval is.
Hopenlijk wordt het netjes opgelost.
Nou…Het wordt door whirlpool niet vergoed omdat ze het zien als gewone slijtage… :shock:
Beetje jammer he… :wall:
Ze gaven ons de tip een klacht met foto’s bij Ikea in te dienen. Vaak besluiten zij het dan te vergoeden.
Maar vind het een slechte zaak van Whirlpool hoor. Hoezo slijtage na 3,5 jaar. Dit mag toch gewoon niet…
zennnnnnnnnnn
Schandalig!!!
Wat een schrik zeg!
Zou er nog niet klaar mee zijn!
3,5 jaar is toch veel te kort voor een oven om ermee op te houden!!!
Zou zowel Ikea als Whirlpool blijven bestoken met mailtjes/telefoontjes hoor!!!
Sterkte ermee!!!
Whirlpool heeft echt een K*T sevrice!!!
Ik had mijn vaatwasser kapot en een monteur van whirlpool is geweest om hem te maken. Hij heeft de vaatwasser eruit moeten halen om de vaatwasser te maken (het zat aan de onderkant :? )
en hij heeft de vaatwasser niet goed terug geplaatst.
Nu is wel mijn frontpaneel beschadigd. Whirlpool gebeld maar het was niet de schuld van de monteur, zeggen ze.
Nou sorry maar het frontpaneel was niet kapot toen hij binnen kwam en toen hij weg was wel. Dom van mijzelf dat ik het niet na gekeken heb :doh:
Maar we hebben dus wel de rechtsbijstand ingeschakeld.
Ik wil je dus even waarschuwen voor whirlpool, let heel goed op!!!
En ik zou het er ook niet bij laten zitten.
Slijtage na 3,5 jaar