ik weet t gewoon niet meer

Dat grenen ben ik mee eens…tis wat te oranje van kleur. Wij hebben hier ook 3 verschillende kleuren meubels, maar ik vind het niet storend (teak, donkerbruin (hoe heet dat ook weer :doh: ) en wit. Het teak heeft een grijzige nerf, vandaar dat wij voor een grijze vloer zijn gegaan, tip van een internetsite :thumbup: ) Maar misschien zou het al helpen als je de eethoek wit verft. Of je moet iets leuks vinden op mp ofzo :think: Tafel met een strakkere poot zou mooier zijn icm met jullie stevige bank :thumbup: Verder heb ik er eigenlijk helemaaaaal geen verstand van :mrgreen: dus doe lekker wat voor jullie goed voelt :wink:

Hey Cell…

Ik zou idd die tafel hoog glans wit maken.

En als je het durft zou ik alles wit of off white maken (donswit is mooi) en ik zou ook de lange muur pistache groen maken,dat is zéér rustgevend en warm en sfeervol heb ik eens gezien bij iemand,.

Ik heb varengroen,is ook heel mooi maar ik denk al té aanwezig voor jou.

:-*

Kan me wel vinden in wat de meesten voor me al zeiden.



Tv laten staan waar die staat, eventueel wel hangend en met planken zoals je al zei.



Dat kacheltje dan aan de muur waar nu het kastje met spiegel staat.



Persoonlijk, als ik er naar kijk dan vind ik dat je een geweldig mooi huis hebt, met een goede ruimte.



Wat mij vooral opvalt is het ‘rommelige’. Ik vind die 3 staande lampen bijv erg veel.

Die 2 bij de tv zijn mooi, die op de hoek is net te veel.

Ook vallen de loshangende kabels mij op. Ik heb een man die daar allergisch voor is, en hier is zowat alles weggewerkt in muren en onder vloeren, dus dat valt mij in ieder geval op.



Het schilderij met de ‘clowntjes’ viel mij ook op, maar zo naast het kinderhoekje kan het best. Daarbij vind ik ook dat je ruimte moet kunnen hebben voor je persoonlijke spullen, ipv een strak en stylish ‘VT-wonen plaatje’.



Wat betreft het schilderen van de muur/muren. Ik zou de wand van de tv doen (waar die nu staat), of de wand waar het kastje met spiegel staat, maar dan niet het hoekje om, zodat je ook de wand met de deur mee neemt.

Dan zou ik ook voor een wat pittigere kleur gaan, vind paars/aubergine wel heel leuk (eigenlijk ook antraciet, maar heb je reactie gelezen).

De lange wand is ook een optie maar die zou ik dan rustiger houden, groenig kan bijvoorbeeld, maar dan rustiger.



Vind de grijze kast ook een beetje uit de toon vallen, maar weet niet zo goed wat daar mee te doen.



Het verven van je eetset weet ik ook niet…

Misschien een witte tafel, grijze stoelen net zoals de kast zodat dat weer een beetje matcht?

Of helemaal wit, maar dan grijze kussens op de stoelen?

Of dat je dan weer gaat spelen met de kleur die op je muur komt.

Weet je Cell, je geeft gewoon heel veel geld uit aan allerlei kleine tijdelijke oplossingen. Je koopt duur behang en verft het binnen de kortste keren over. Koopt een mooie kast en verft het weer. Je schaft een antieke kast aan van veel geld en biedt het te koop aan voor echt weinig. En zo ging het ook in het huis in Utrecht als ik me niet vergis. Zo kan ik me nog wezenloos duur behang herinneren op de kamer van Aniek.



Je bent duidelijk geintereseerd in je inrichting. Bent er veel mee bezig. Je bent voor je verhuizing naar de woonbeurs geweest en ik denk dat als ik je in die tijd kaarten had gestuurd voor de meubelbeurs in Keulen dat je er ook naar toe was gegaan. En dat is gewoon hartstikke goed. Dat doet mijn meubelhart een slagje harder kloppen :inlove:



Door je ADD ( of was het nu borderline? Ik weet het niet meer :oops: ) ben je erg wisselend en bepalen veel dingen je eh gevoelsleven. Daar kan ik me alles bij voorstellen. Juist daarom kan het handig zijn om in een goede interieurzaak je wensen te bespreken. Zodat je een goede basis hebt. En vandaaruit kun je met acceasoires wisselen.



Je hebt in je kamer een schilderij hangen met veel felle kleuren. Ik begrijp dat het iets is wat in jullie kamer blijft hangen. Dat schilderij zou ik als basis nemen. Een kleur daaruit kiezen wat je als kleur gaat gebruiken. De meuren zou ik wit houden voorlopig. Verfen van een muur gaat namelijk snel genoeg. dat moet een toevoeging zijn en geen basis.

De banken die je hebt zijn mooi maar wellicht wat grof in de ruimte waar ze staan. Het kastje en de tafeltjes zijn klein. Zeker in verhouding tot de bank. Dat zou ik er dus uithalen. De tv wel op die plaats maar op een langere tafel/kast. Iets wat bijna die hele muur vult. En dan de schouw op de nu nog terra muur.

Als je iets aan de muur hangt dan moet je er voor zorgen dat je alles op ooghoogte 1/3 hangt. En dan het korte deel boven en het lange deel onder :think: Verder is het best als je alle kunst op een lijk hebt. Niet allemaal naast elkaar maar de ruimte tussen plafond en bovenste rand kunst op een lijn. Door je hele huis. Dat geeft meer rust. (tv uitgezonderd natuurlijk. )

Verder zou ik de kleine prularia weg doen. Voor elk raam 1 pot met plant. 1 grote vaas op tafel en een mooie stevige kaars ofzo.

Wellicht kun je kijken op de site van Eric Kusters. Nu werkt hij heel veel met donkere kleuren dus dat zal je neit aanspreken. maar hij werkt wel met grote dingen. En dat is wat ik bij jou bedoel



Enne over jullie inkomen… Dat schrijf je natuurlijk in verschillende topics zelf. Emotioneel kan ik me niet voorstellen dat het je moeite kost om geld uit tegeven. Gezien het eerste stuk wat ik schrijf en er zijn nog wel meer voorbeelden waaruit ik haal dat je best geld uit geeft. Maar geef het uit aan duurzame dingen. ipv tijdelijke oplossingen. Want als voormalig debiteuren beheerster weet je vast heel goed dat goedkoop vaak duurkoop is :-*

oke… had een heel bericht getyped… eigelijk voornamelijk voor Ariel… maar heb besloten me er verder maar niet druk om te maken.



Laten we het erop houden dat sommige dingen in mijn leven niet in mijn koude kleren zijn gaan zitten en de combi van een jeugd waarin altijd sprake was van schulden, 2 x dakloos zijn geweest door huisuitzetting en de 4 x verhuizen in korte tijd met het idee dat het allemaal wel goed zou komen er voor hebben gezorgd dat ik me ontheemd en rusteloos voel.

Dit huis voelt goed, de omgeving is super. Ik wil hier zeker niet meer weg. Nu dus na alle onrust, zaak om weer vastigheid te creeeren in mijn interieur.



Dat ik makkelijk geld uitgeef aan behang (voor mijn kinderen ja) en kleding (voor mijn kinderen ook weer) en andere items voor mijn gezin, zegt niets over dat ik met alles dus wel geld uit kan geven. Met meubels kan ik dat dus echt niet en dat behang wat is overgesausd in de woonkamer is ook behang van 11 euro een rolletje van kwantum… dus daar ga je al mis met je conclusie…



Maar goed, daar gaat het ook niet om. Ik vroeg gewoon advies over wat ik zou kunnen doen en dan hoeft niemand te gaan roepen dat ik maar gewoon goed advies en dure meubels zou moeten kunnen betalen omdat ons gezinsinkomen goed is.

Iets met het gevoel dat mensen die hoog vliegen ook hoog vallen en iets met nog altijd niet willen vertrouwen op inkomen van een baan die ook kan eindigen en weten wat het is om zonder dak boven je hoofd te moeten leven.

Ik dwing mezelf om elke maand van een vast bedrag te leven en de rest word eigelijk op een zeikerige manier gespaard omdat ik veel te bang ben dat er ooit een tijd gaat komen dat het ons niet voor de wind gaat.

Dan kun je best 100 euro uitgeven voor een jurkje, hell dat past dan in mijn maandbudget en op=op. Maar 1000 euro uitgeven voor een peperdure sjeike tafel gaat er bij mij gewoon niet in.



ik zeg dat, neem dat maar van me aan dat het ook zo is en zullen we het daar dan maar bij laten.



Verder heb ik veel aan jullie adviezen en geloof het of niet, ook aan de “regels” die jij(ariel) opsomde heb ik wel wat.

Dat bonte schilderij gaat echter geen middelpunt worden want IK vind het een “het kan, maar vind het niet schitterend” schilderij.

Ruud heeft dat gekozen, hij vind het geweldig en wij zijn een gezin waarbij we vinden dat er voor beide iets moet zijn wat fijn is in huis.

Ik ga het dus niet klakkeloos weghalen of zo.

Dan maar een ander plekje, maar het blijft en word niet gebruikt als basis. :wink:

Ik vind dat je een supermooi huis hebt!!!

Alleen het grenen vind ik er niet zo bij passen :oops:

Wat jullie met die kast achter de bank hebben gedaan (die kleur grijs) vind ik supergaaf!!! Hele mooi kleur.

Persoonlijk zou ik al het grenen verangen voor wit en de beige muur een zacht grijze tint geven…



En laat iedereen maar denken over je inkomen/uitgave patroon. Dat mag jij helemaal zelf weten!!!

ik vind het allemaal best mooi hoor, alleen die tv meubel met die lampen en boxjes er naast zo rommelig…

Ik zou voor een groter meubel gaan, met daarop een lampje indien nodig, en kleine boxjes, of kleine boxjes hoogaan de muur ophangen…

Weet je wat ik jammer vind, is dat de twee grootst aanwezige items niet bij elkaar passen, en je die ook niet 1,2,3 veranderd omdat het te duur is. nl. de vloer en de bank. Is een hoes om de bank of een plaid oid geen idee? Ik denk dat je af moet van die bruin tint. Lekker in wit-grijs en een hoofdkleur moet gaan zitten.

@#puk# wrote:

Weet je wat ik jammer vind, is dat de twee grootst aanwezige items niet bij elkaar passen, en je die ook niet 1,2,3 veranderd omdat het te duur is. nl. de vloer en de bank. Is een hoes om de bank of een plaid oid geen idee? Ik denk dat je af moet van die bruin tint. Lekker in wit-grijs en een hoofdkleur moet gaan zitten.




grappig… dat is juist hetgeen MIJ het minste stoort.



We hadden in Utrecht een hele andere woonkamer, veel meer vierkant en dan 7,20 x 7 ofzo… daar stond die grote bank geweldig, we hebben hem dus gekocht voor dat huis.

Gezien de prijs, de enige keer dat ik met veel tegenzin geld heb uitgegeven, gaat die bank niet weg en het zijn allemaal vast kussens.



Wat betreft het rommelige van de tvkast, eens :thumbup:



Deze aankomende week mag ik aan de slag.

Mijn budget om met weinig toch wat anders te maken is 300 euro. Niet van de spaar :wink: maar van de verkoop van mijn fietskar…dat zie ik een beetje als gefundenes vressen zoals wij zeggen en dus mag dat op aan t huis.



Ik ga de wand van de tv schilderen en laat de tv daar.

De versterker en CD speler gaan we in de wandkast zetten en de boxen meer vrij in de ruimte. Ook ga ik de ombouw van de boxen wit lakken.

Het zijn nogal dure boxen uit manliefs vrijgezellentijd, dus ook die gaan niet 1,2,3 weg aangezien we graag muziek luisteren. Dat geluid vind je niet in kleine boxjes van merk x.



Verder heb ik bij Ikea een langwerpige open schappenkast gezien die je ook kan hangen. Hij is lang, dus meer wandvullend zoals Ariel aangaf.

Die komt dan aan die wand te hangen voor de tv.



Er komt dan over een poosje wel een haardje, maar niet een hele grote.



De bank is vrij diep, ik zag in een woonblad een soortgelijke bank die lichter was gemaakt door rechthoekige extra rugkussens die rugdeel breed waren. Dus ga daar zeker even voor kijken en die dan ecru of iets. Zodat de bank wat lichter oogt.



De schemerlamp die teveel is, verhuisd samen met het meidenkastje naar de tussenruimte bij de keuken en daar doen we dan de spullen van de kinderen in. Dan krijgt die lamp een eigen functie en heeft ook echt nut aangezien het in die ruimte donker is.



De eettafel… ik ben het met de meeste eens dat hij eigelijk te lelijk is.

Maar een beetje eettafel van dat formaat kost toch wat.

Dus ik ga kijken wat ik vinden kan, strakker, met gewone rechte poten.

Het mag van mij best allemaal wat moderner, maar die grenen meubels zijn deels een overblijfsel van…

Ik denk dat de meeste mensen niet in staat zijn om al hun meubels in 1x te vervangen, dat gaat vaak item voor item en dat is hier niet anders.



Wellicht dat ikea ons verder helpt en anders moet dat gewoon even wachten tot de volgende ronde en kan ik in de tussentijd volstaan met wit verven.



Begin langzaam het idee te krijgen dat we er wel komen, ik heb in elk geval veel aan jullie tips en ideeen en het is ook wel eens goed om anderen met een frisse blik naar je interieur te laten kijken.

Mijn trots staat me soms in de weg, dan denk ik… dat moet me toch zelf wel lukken… maar ik ben meer een kunstenaar die creatieve dingen doet met schilderen, naaien, kastjes en items pimpen… een interieur is een samenspel van items en onderdelen en dat zie ik allemaal niet zo.



Dus bedankt zover… :-* :thumbup: :inlove:

Ik vind dat je een hele mooie ruimte hebt. De vloer vind ik prachtig alleen de muurkleur vind ik erg saai en de meubels bij elkaar ogen nogal rommelig.



Ik zou de muur die je nu geschilderd hebben inderdaad weer wit maken en de muur bij de televisie zou ik of heel zachtgroen of een lichtkleurtje lila schilderen. Ik zou de bank die nu een klein eindje van het raam staat toch onder het raam schuiven omdat je (denk ik hoor) met die ruimte erachter niets doet. Zo kun je de andere bank ook een stuk opschuiven en heb je een hoop ruimte over. Ik zou denk ik ook kiezen voor een wat groter televisiemeubel (en die zou ik aan diezelfde wand zetten). Een groter televisiemubel in de vorm van een heel lang dressoir of een wandkast zodat je er een boel spullen in kwijt kan en niet overal kastjes hoeft neer te zetten. Dan zou ik een voor een lange eettafel gaan (of je tafel wit hoogglans schilderen en er een grenen salontafel op marktplaats bijzoeken en die ook wit schilderen) met lekkere stoelen (mooie lamp erboven) en zou ik inderdaad die derde staande lamp weglaten. Ik zou ook dat enorme schilderij weghalen. Ik vind hem namelijk echt TE groot (en heel chaotisch… zou er zelf knettergek van worden :shifty: ). Misschien zou je bijvoorbeeld een stuk MDF op maat kunnen laten maken en dat in de kleur van je muur schilderen en dan nog drie doeken met foto’s van je kindjes erbij laten maken en dat zeg maar in twee rijen van drie onder elkaar hangen op die plaat en die dan op de plek hangen waar dat schilderij nu hangt. En dan nog een mooie grote salontafel in de zelfde stijl en kleur als je eettafel. Niet meer overal kastjes (of eventueel één wat kleinere naast de deur naar de keuken) en het tafeltje voor de kids zou ik wit schilderen zodat het mooi matched met de planken erboven.



Als je elke keer goedkope meubeltjes koopt omdat je niet zo veel uit wil geven maar deze meubeltjes telkens vervangt dan zit je toch al wel snel aan een groter bedrag en dan zou je misschien toch beter meteen iets duurders kunnen kopen. Maar ook Ikea heeft echt leuke niet al te dure meubels (denk aan wandmeubels) hoor. Of struin marktplaats af naar een set van een salontafel en eettafel bijvoorbeeld. Daar kom ik ook wel eens enorme leuke niet al te dure sets tegen.



Succes ermee en kom je het (eind)resultaat nog laten zien?

KIlinkt goed wat je gaat doen.



Wat betreft de boxen, wij hadden dat ‘probleem’ ook.

Wij hadden grote zwarte, en die kon ik niet lakken omdat er zo’n stom geplastificeerd laagje op zat.



Mijn man heeft er héél veel geld aan uitgegeven en de kwaliteit was ook gewoon top.

Maar helaas altijd een doorn in mijn oog geweest.



Uiteindelijk heb ik mijn zin gekregen, er mochten andere komen, mits de kwaliteit en het geluid hetzelfde of beter waren.



Uiteindelijk hebben we een set van Bose gekocht, en die hebben we in beide hoeken aan de muur hangen. Kwaliteit is veel beter zelfs.

De andere boxen hebben we via MP verkocht.



We hebben nu deze, ze zijn er ook in helemaal zwart, maar mijn man vond dit meer ‘breken’.











Het is maar als idee hoor… :wink:

Ze zijn er ook nog in het mini, en die kun je dan bijv op je tv kast zetten, oid.

Cell, al stapelde je al je geld op en leefde je in een klein armoedig huisje, jouw keuze en niemand verantwoording schuldig, ongeacht aanwijsbare oorzaken of niet. AL ging je iedere week 5 keer uit eten, als jij niet veel geld aan je interieur kwijt wil, dan is dat zo. En waarom iemand anders er bij moet halen dat jij best geld uitgeeft en daar een oordeel over vormt, don’t let it get to you. Dat zegt meer van het gebrek aan inlevingsvermogen van een ander dan van jou. Ik kan je geen advies geven over je interieur, ben geen ster in het inrichten, maar volg wel dit topic voor evt. ideeën in ons nieuwe huis.



Voor Ariel: Borderline en ADD, dat zijn nogal 2 zeer verschillende dingen! Mag ik overigens benadrukken dat mensen zonder ADD tegen dezelfde problemen aan kunnen lopen als Cell?

Een goede interieurszaak kan dan wel helpen, maar wil dan ook graag geld er voor terug. En volgens mij geeft Cell al tig keer aan dat zij dat geld het niet waard vind, zolang ze hier goede ideeën kan vinden. Waarom daar dan toch steeds op blijven aandringen?




[/spoiler]

Soleil, ik weet dat Borderline en ADD heel verschillende dingen zijn. Maar ik schrijf al heel lang met Cell en ik weet nog dat ze ons vertelde dat ze borderline had en op haar verhaal ben ik gaan zoeken naar wat borderline nu is. Nu komt ze met ADD. Tja daar raak ik van in de war.

Is het al wel eens in je opgekomen dat ik het erg vervelend voor Cell vindt dat ze zo onrustig is/wordt door haar woonomgeving? Dat ik haar met tips probeer te helpen?

En inderdaad ook mensen zonder ADD kunnen onrustig worden van een onrustig huis. Ik word daar zelf ook heel naar van.

En een goede interieurzaak zal zeker geen geld in rekening brengen bij een woonplan als je daar meubels koopt.

Ten eerste kun je mensen ontzettend kwetsen al bedoel je dingen nog zo goed door opmerkingen te maken die heel naief zijn.



Ten 2e heb ik nog nooit stellig gezegd Borderline te hebben, simpelweg omdat ik dat niet heb. Het is echter wel genoemd als mogelijkheid en ik ben altijd eerlijk geweest in het aangeven dat veel van mijn klachten er ook op lijken.

Echter zolang iets niet duidelijk is vastgesteld, heb je het niet.

Daarbij is er vaak genoeg sprake van misdiagnose, dus is het ALSNOG niet heel kies van je om aan te halen dat ik iets al dan niet gezegd of geschreven zou hebben… 3 jaar geleden :roll:



Jij bent zelf uiteraard ook nog steeds exact dezelfde persoon als 3 jaar geleden toch? Jij verandert niet?



Ik wel, dus is mijn situatie ook verandert en zoveel weet jij niet af van mijn huidige leven gezien ik als geruime tijd NIET meer met jullie WENS te schrijven.

Ik heb me niet zonder reden al voor de zwangerschap van Michel teruggetrokken. Dus waar je vandaan haalt dat je me wel kent omdat we al zo lang schrijven… mwoah… mag ik daar dan de kritische noot in zijn.



Ik zal proberen niet te twijfelen aan je intenties. Maar als intenties goed zijn en iemand toch aangeeft zich gekwetst te voelen, waarom dan op dezelfde voet doorgaan? Dat snap ik niet.

Zeggen mij te willen helpen, maar als ik aangeef me gekwetst te voelen omdat je er dingen bij aanhaalt die niet ter zake doen, ga je gewoon door, zelfs nog een stapje verder en haal je er dingen bij van jaren terug.

Iets met oude koeien uit de sloot halen ofzo… :think:



Ik ben er klaar mee, Ik ben oprecht blij met alle GOEDE tips en ga ermee aan de slag.

Het eindresultaat plaats ik wel in het showforum.

Hallo



Enig dat je met je woonkamer ana de slag gaat, je hebt al veel opties gekregen!

Belachelijk dat er uberhaubt over een geldkwestie wordt gesproken, en in de weinig respectvolle manier waarop dat gebeurt.



Ik sluit me bij de rest aan dat ik het grenen een likje witte verf zou geven. Een mosgroene kleur vind ik ook een goed idee, een paar kussen in die kleur, was accesoires en je hebt een heel andere kamer. Wat betreft die schouw, daar typ ik eigenlijk een berichtje voor. De standaard haarden zijn erg duur en een standaard formaat. Als je een wat meer aangepaste wil hebben kan je eens in de buurt rondkijken naar eimand die ze kan maken. Wij hebben er zelf één gemaakt voor nog geen 100 euro, incluus sfeerhaard. Mocht je belanstelling hebben dan stuur ik je een foto.



Het gaat vast mooi worden, ik ben iig fan van de bank, de vloer en de tuindeuren!

Wil ik toch nog wel even voor ariel opkomen…ze bedoeld het wel zeker goed maar aangezien meerdere van ons clubje al langer meelezen met Cell en daar wel vaker dingen in voorkomen waarvan wij denken HUH?? kan ik het me ook voorstellen dat Ariel wel bepaalde dingen naar boven haalt…maar dat ze het goed bedoeld is een ding wat zeker is…

Ik denk niet dat Ariel achterban nodig heeft.



En dat mensen dingen van mij lezen en denken huh… ja dat heb ik ook wel eens.

Maar op de 1 of andere manier ga ik er gewoon niet van uit dat mensen statisch hetzelfde blijven.

Ik leer elke dag bij en iets wat ik 2 jaar geleden vond, kan ik nu wel niet vinden om de doodeenvoudige reden dat ik dan argumenten heb gehoord voor de andere kant en mijn idee en mening heb bijgesteld.



Vind dit een manier van iemand onderuit halen. Alsof ik iemand ben die maar wat roept en niet serieus hoeft te worden genomen.

Nogmaals… ik gaf direct aan dat ik het niet nodig vond om te gaan reppen over inkomen.



Men schijnt te vergeten dat hetgeen soms in de besloten delen word geuit, niet naar een openbaar deel hoeft en dat gebeurt nu wel.



Zie mezelf als een work in progress en vind het bijzonder irritant en ook niet erg eerlijk om dingen van lang geleden nu in mijn gezicht te smijten.

Cell, je gaat er zelf op door… Ik gaf alleen antwoord aan soleil. Aan haar richte ik het ook. En misschien had ik dat per pb moeten doen maar dan voelt het voor mij als roddelen. En daar houdt ik niet zo van.



Natuurlijk verander je. Dat doet iedereen. Maar jij doet het wel heel snel achter elkaar. En daar maak ik me soms best een beetje zorgen over.



Ik hoop dat je huis snel een fijn plekje is. En dat je er de rust vindt die nodig is.



Veel succes met verven :-*

Even off-topic:



Jeetje, ik kan me voorstellen dat Cell zich niet gemakkelijk voelt bij het feit dat iemand anders persoonlijke informatie als inkomen, beroep en aandoening/‘ziekte’ plaatst in een topic! Zeker niet wanneer deze absoluut niet relevant zijn voor het topic…

En daarbij: zelf iets kenbaar maken op een forum betekent niet dat het onnodig herhaalt hoeft te worden door anderen.


Maar jij doet het wel heel snel achter elkaar. En daar maak ik me soms best een beetje zorgen over.


Ongetwijfeld een serieuze bezorgdheid, maar misschien niet de meest handige voor een ADD-er :roll:

Ben zelf een ADHD-er, en ik heb zoveel veranderingen en gebeurtenissen meegemaakt in mijn leven, dat anderen vaak denken dat ik al minstens 300 jaar moet leven :wink: . En soms is het 'helaas' geen kwestie van (bewust) simpel 'doen'. Voor anderen kunnen veranderingen en keuzes heel impulsief overkomen, terwijl keuzes voor mij heel bewust kunnen voelen. Mijn hersenen werken nu eenmaal op volle kracht, en dat is hard rennen om bij te houden :wink: Maar goed, wat ik wil zeggen: zeg niet tegen een AD(H)D-er dat hij/zij het te snel doet, want veranderen is niet makkelijk (of mogelijk!) en daarbij misschien wel niet nodig! Met dit soort opmerkingen kun je juist het tegenovergestelde bereiken...

Maar goed, genoeg off-topic.

Ik heb voor mijn nieuwe woning ook iets in gedachten van wat grijstinten, en dit dan combineren met lichtroze of oudroze accessoires. Misschien ook nog een idee?
Aan de andere kant is beige ook een mooie basiskleur. Ik denk dat dat het belangrijkste 'probleem' is: welke kleur wil je als basis gebruiken? Meer de grijstinten of de beige-tinten?


Ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit...

Ik ben wel benieuwd naar het resultaat straks! Misschien dat ik dan van jou weer wat ideeën kan opdoen!