ik weet t gewoon niet meer

Als je een warme tint groen wil, let er dan wel op dat je een groen neemt waar wat geel in zit en juist geen blauw. Groen is de enige kleur die zowel warm als koel kan zijn!

Ik vind groen een heerlijke kleur, ik geloof dat we geen kamer in huis hebben zonder zelfs. Het is rustig, maar toch fris en vrolijk :inlove:

Ik denk dat het ook heel mooi is bij de grijze vloer. Misschien is het wat om nog wat meer hout terug te laten komen in de meubels( bijvoorbeeld teak, geen witgewassen eiken oid). Dat maakt al snel minder kil en past ook erg mooi bij leisteen.

Prachtige vloer, die zou ik ook wel willen! :wink:



Wat ik erbij zou doen: inderdaad een mooie zachtgroene muur, verschillende fotolijstjes maar wel allemaal met zwart-wit foto’s erin, zodat het wel een geheel blijft en bovendien goed past bij het grijs van de vloer. Verder verschillende zachte kleuren kussentjes (bv groen, paars, blauw en lila en dan liefst ook nog met subtiele motiefjes) op de bank. En dan misschien via de website van tafelzeil een mooi kleed uitzoeken (wij hebben Chazan op de tafel liggen en die is heerlijk vrolijk) in dezelfde tinten als de kussentjes op de bank. Wat misschien ook een leuk idee is als je de ruimte wil opdelen in bv een zithoek en een eethoek is om bv een stuk muur te schilderen met grijze schoolbordverf (verkrijgbaar bij de Gamma). Veel succes met je project. Laat je ons de foto’s van het eindresultaat zien? :wink:



Liefs,

Winnie

Overigens zou ik wel voor pastelkleuren gaan, aangezien kleuren zo veel invloed hebben op jou. Wat zachte kleuren bij elkaar geven een vrolijk effect zonder overheersend te zijn. En voor de meubelen zou ik voor licht teakhout gaan bij zo’n vloer, dat lijkt me prachtig.

O gut grote griebels, wat hebben jullie het allemaal netjes en strak!!! Ik voel me nu een nog slechtere huisvrouw dan ik al ben, snik.



O en Cell, paarsachtige tinten schijnen tamelijk rustgevend te zijn, staan ook mooi bij grijs. Ik vind je vloer ook mooi maar snap wel dat ie wat somber kan ogen soms…

Als tegenhanger, mijn vriendin heeft witte tegels (ook tegels genomen voor de vloerverwarming destijds, wit in het kader van lekker fris en licht) en die werd de eerste maanden helemaal krankzinnig omdat ze er letterlijk álles op zag liggen, is nu expert in snel-dweilen :mrgreen:



Ik vind de combi die iemand (naam kwijt sorry) heeft erg goed gevonden, goedkopere (maar ook mooie) spullen in combinatie met een duur meubelstuk. Deden mijn ouders ook, die konden makkelijk alles nieuw en duur kopen maar van de spaar en voorzichtig met geld generatie dus mijn moeder plukte rustig een mooie bloempot van de vuilnis mee of een oud tafeltje, dat stond dan vervolgens mooi te wezen naast de peperdure heerlijk zittende bank. Ik kies zelf als ik het op dat moment kan betalen voor de echt duurzame dingen toch liever voor kwaliteit dan voor goedkoop, soms is goedkoop echt duurkoop, en op die momenten heb ik er ook geen moeite mee om het geld uit te geven omdat ik het dan verstandelijk kan verantwoorden.

Over kwaliteit gesproken, mijn dressoir is 40 jaar oud, evenals de design lampen (jaren 60-70 model). Was allemaal van mijn ouders, zelfs de binnenverlichting doet het nog op de originele bedrading, maar ik dwaal af… :smiley:



Jouw basics zijn goed, je komt er vast uit met alle tips hier!

Ben nog op, we zijn echt tot 3 uur aan het schuiven en opruimen geweest, manlief was eerst een beetje sceptisch, voor hem was het allemaal wel goed zoals het was. Maar hij zag ook wel dat ik niet echt vrolijk werd van mijn directe omgeving.

Dus wederom onze loodzware en werkelijk niet te manouvreren secretaire opgepakt en van de zuidkant letterlijk naar de noordzijde verplaatst… hij zei “Celly, ik doe je 1 belofte… de enige keer dat die kast nu nog in mijn handen komt… is als ik er met de bijl kachelhout van maak om bij pa en ma op te stoken” :lol: :inlove:

Maar goed, die staat nu veel beter.



Verder hebben we vrij desastreus de salontafel, de tv kast en een oud grenen hoekkastje in de garage gegooid, ze gaan weg en gezien het 2e hands meubeltjes waren die ik wel 10x geschilderd heb en weer kaalgemaakt :shifty: Mogen ze gratis weg, dus als iemand nog nut heeft van een salontafel, tv meubeltje en hoekkastje, alles grenen, maar wel deeld donkergrijs geschilderd… roep maar :wink:



Het ziet er meteen beter uit.



Verder hebben we antraciete in-betweens. Het is 1 stel kamerbreed en na veel discussieren hebben we besloten ze te splitsen en er 2 stel van te maken, voor elk deel beglazing 1 stel. Dat breekt meer en ziet er meteen warmer uit.

Dus dat moet ik van de week “even” doen.



De foto’s wilde ik net nog gaan maken, maar de accu was leeg (dat krijg je ervan als je de camera ook aan de kinderen geeft om mee te “fotoveren” :inlove: ) Maar ik ben het niet vergeten en morgen ochtend first thing ga ik ze maken voor jullie. Want ben wel erg blij met de input van hier :inlove:



Die cirkels… wouwww! Gaaf zeg.

Maar dat krijg ik er bij Ruud zeker niet in. Dus dat laat ik even puur ter bewondering…

Wat het groen aangaat, ik ga kijken voor een soort van lindegroen, met gelige ondertoon. Niet TE fel dus.

in tegenstelling tot de wand die we nu steeds schilderden, ga ik die wand juist wit maken en dan de lange wand met zuidlicht groen maken.

Krijg daar helemaal good vibes bij.



Tot zover… ga mijn bedje opzoeken, moet morgen foto’s maken, tapas maken, brood bakken, taart maken enz :shifty: Petie is morgen jarig :inlove:

Veel plezier morgen :-*

Wat fijn dat je er nu al een fijner en beter gevoel bij hebt. :thumbup:

Ik zat ook meteen te denken aan de kleur paars. Is ook ‘in’ momenteel dus genoeg keuze te krijgen.

En wat hebben jullie een mooie keuken! Wauw!!

Wij willen ook nog een andere keuken (en bij ikea) dus vind het erg leuk om zo foto’s te zien.

(Met de magnetron die ik ook wil :mrgreen: )



Ik denk juist dat de cirkels die ik op de vorige bladzijde zag juist druk zijn voor je. Je zegt dat je niet alle dingen kunt verdragen in je huis. Ik vind die cirkels echt knallen en best druk. Zou hier in huis dus niet kunnen, ik zou er ook kriegelig van worden. Ik word ook kriegelig van veel prulletjes en troepjes. Dat zie je hier dus bijna niet.



Veel succes nog met je woonkamer en ik ben reuze benieuwd naar de foto’s!

En gefeliciteerd met P. :inlove:



En ik snap ook werkelijk waar niet waarom jullie inkomen erbij word gehaald. Vind dat erg onbeschoft, alsof je dat ook maar meteen geld over moet hebben voor onnodige dingen.

Cell als je gaat kijken voor groen; wat wij hebben is histor intuítie, even voor t beeld in de winkel straks :wink:

histor intuitie, oke… al denk ik wel dat het voor ons nog iettttssss zachter moet van tint.

Maar neem het zeker mee :thumbup:



Nou, de foto’s heb ik gemaakt, de visite is geweest, de tapas waren heerlijk en mijn fietskar is verkocht, dus…



de foto’s :thumbup:

verder nog

Ik vindt het wel heel mooi en sfeervol hoor! Zeker wel!

Sommige dingen “matchen” mijns inziens niet helemaal, maar das persoonlijk denk ik.



Ik vindt het een mooi, warme woonkamer!

en dan voor de ideevorming… ik wil dus alles weer gewoon wit maken en dan de wand waar NU de tv tegenaan staat groen…



De tv wil ik graag ophangen met 2 vrijhangende witte planken eronder en dat dan op de muur waar nu het kastje met de spiegel staat.



De plek waar nu de tv staat zou dan moeten worden ingenomen door een schouw met zo’n bio ethanol haardje erin…



De grijze kast iets opschuiven, de kinderhoek verhuizen naar het tussenstuk bij de keuken en wat dan verder nog… nog een grote plant erbij? :think:

nou eh persoonlijk? :shifty: ik vind het dus ook niet “kloppen” daarom zit ik mezelf dus al maanden te verbijten met hoe het vooral anders kan.



Oja, de nu nog grenen tafel hebben we gekregen, zoals je kan zien zit manlief er erg graag aan. Hij moet nog geverfd, ik denk wit, wat denken jullie? of zo laten? donker hout kleur (meer koloniaal) maken… wat doe ik met die tafel :think:

Die schouw zou IK op die wand doen waar nu die kast met spiegel staat, de tv staat daar scht het mooiste! En het centraalste.



De muur die nu “cappu” kleur is zou IK antraciet maken met dus die schouw ervoor.



Zelf heb ik niets met groen, maar het is wel heftig en misschien wel heel mooi.



De kinderspeelhoek in het “tussenstuk” is best een goed idee, maar als je dan weer een kast moet verplaatsen wordt de woonkamer best vol denk ik. Zo’n speelhoek is lekker “luchtig” en je hoeft er in die hoek niet steeds overeen te stappen als ze wat bouwen (al zie ik wel dat de kids zelf al in het “tussenstuk” gaan zitten spelen…



Als accentkleur zou ik zelf voor paars gaan, warm en fris tegelijk!

@Cell wrote:



Oja, de nu nog grenen tafel hebben we gekregen, zoals je kan zien zit manlief er erg graag aan. Hij moet nog geverfd, ik denk wit, wat denken jullie? of zo laten? donker hout kleur (meer koloniaal) maken… wat doe ik met die tafel :think:




Wit hoogglans zou die tafel niet misstaan denk ik! Haalt gelijk dat “donkere” uit dat tussenstuk. Het is ook heerlijk hoor een laptoptafel in de kamer :wink:



Persoonlijk vindt ik die 3e staande lamp te veel van het goede, en die lijst met dat “clowntjes” schilderij “past” ook niet echt…



Het lijkt erop dat je probeert “landelijk” en “modern” te combineren… En dat moet uiteindelijk best gaan lukken!

zoals je kan zien is de nu nog terra kleurige muur (is overigens koffie verkeerd van VT wonen) een muur met een barokke structuur… dat is eigelijk behang, dat is eigelijk antraciet behang :wink:

Dat heb ik binnen 5 weken al overgesausd, als er iets is wat DIRECT op mijn gemoed werkt, is het antraciet wel.

Ik ben redelijk “depressiegevoelens” gevoelig en zwart, donkergrijs en antraciet zijn nou niet bepaald “zonnige” kleuren.

Het stond wel mooi idd, maar werkt voor mij dus niet.

Mede ook omdat de huiskamer vrij diep is, ruim 6 meter en het licht valt NET niet meer op die muur.

Die muur vangt dus geen licht wat het sombere nog weer versterkte…



Met de gordijnen, de antraciete kast en de zwarte bloempotten in combi met een antraciete vloer, heb ik wel genoeg antraciet in huis voor mijn gemoedsrust :shifty:

oh enne… die clowntjes… hihihi… laat het mijn man niet horen, dat zijn geen clowntjes namelijk… dat is authentieke “naïeve kunst” uit Rusland.

Het zijn kinderen in een luchtballon die elke een ander muziekinstrument bespelen. Een prima schilderij, welke ik dan graag boven het kastje van de kinderen zou hangen… kinderkunst bij de kinderen… :thumbup:

Ik heb het idee dat de langste wand bij jullie de wand is met die grote grijze kast? Een lange wand in een kleurtje verven geeft extra diepte en breedte, dus ik zou voor die lange wand gaan dan…



Het is goed om een idee te hebben van de kleur groen die je wilt, en als je m lichter wilt dan die van ons is het helemaal fijn om het staaltje erbij te houden want op het staaltje lijkt hij al heel licht. Op het staaltje is nog 1 tint lichter; meditatie.

Ik ben benieuwd hoe het wordt, ik vind het er nu al heel mooi uitzien :thumbup: (op die terra wand na dan :shifty: die mag echt wel weer wit :thumbup: )

Dan heb je gelijk hoor! Geen antraciet muur dus! Tis ook lastig schatten idd als je de lichtinval niet echt weet…

Maar zoals Wola zegt, kan je ook de lange wand helemaal groen doen. Lijkt me “frisser”…



Maar ik vindt het moeilijk omdat je de ruimte dus niet kent…

Je banken vindt ik trouwens GEWELDIG MOOI!

Ik sluit me ook aan bij WoLa wb wand en kleur. Die foto is mooi daar, maar de secretaire past er niet bij (die had je toch weggehaald?). De buffetkast past eigenlijk ook niet echt qua stijl. Misschien is een dressoir beter? Dat is ruimtelijk ook mooier richting de tuindeuren.



Verder dus de tv laten waar hij is en de haard op de plek van het kastje met de spiegel (wat Isabel Sophie ook zegt). Die wand wit ipv mocca. Volgens mij is de zithoek zo best ok; dat geldt ook voor de kinderhoek.



Ik zou de grenen tafel eruit doen en een modernere, grote tafel er neer zetten met moderne stoelen met een lage rugleuning (kuipstoeltjes?) met een mooie tafellamp(en) erboven (die leeslamp erbij kan echt niet :wink:).

De donkere gordijnen vind ik wat zwaar.



De basis is echt goed. Vloer is mooi en bankstel ook! Qua stijl moet je alleen echt kiezen: de bank is vrij modern en de grenen meubelen kunnen daar niet zo goed bij; de meubels verven helpt mi niet.



Succes!! :thumbup: