ik weet t gewoon niet meer

Ik zit met een stom probleem. Menigeen zal zeggen, niet zeiken, het is toch prima zo.

Maar helaas.



Al vanaf dat we hier wonen ben ik niet happy met de inrichting van de woonkamer.

We hebben een grijze tegelvloer en die “drukt” nogal een stempel op het interieur.

Ik wilde rust, dus zijn we voor wit, grijs, antraciet en bruin gegaan.

We hebben dus witte/creme muren, grijze vloer, antraciete in betweens en transparant witte rolgordijnen. Een donkerbruine bank die pas 2 jaar oud is en dus niet weg gaat.

Plantenpotten zijn allemaal zwart of zilver.



We hadden oud grenen meubeltjes, maar dat vond ik allemaal wat oubollig, dus hebben we 1 kast donkergrijs geschilderd, is prachtig geworden en dus een blijvertje.

Maar de salontafel vind ik een aanfluiting en dus is die al naar boven gegaan voor Peter als bouwtafel en nu hebben we tijdelijk 2 witte lack tafels.

Onze tv kast was oud grenen en die hadden we ook grijs geschilderd, maar die hebben we nu vervangen voor een strak wit tv meubel van Ikea.



Ik schuif me suf, heb 1 wand in de woonkamer nu al wit, antraciet, terra en roze en weer terra gemaakt, maar ik blijf zoeken naar hoe het anders kan…



Ik zoek inspiratie, wie heeft er een grijze vloer, grind, giet, tegels of anders en heeft ideeen?



Ik ga zo snel mogelijk foto’s maken voor jullie, maar nu staat de woonkamer op zijn kop want ik ben dus NU weer aan het schuiven met de meubels. :shifty:

Een kleed? Wij hebben witte tegels met grijze voeg. Ik vind het heel lelijk (binnenkort laminaat), maar we kopen elk half jaar/jaar een kleed bij Ikea en dat breekt de boel :thumbup:

hebben we al liggen :thumbup: een zandkleurige met witte strepen.

Dat doet het al wel leuk, maar het is een relatief klein kleed van 170x230 en onze woonkamer is 6x5,5 en dan nog een tussenstuk van 4x3,30



Ik zelf wil graag iets met groen of roze, maar welke tinten dan en hoe en waar… er was toch ook ooit een topic van huiskamers van anderen? :think:

Ik wilde net typen “gooi er eens wat foto’s op” maar ik lees dat ik even geduld moet hebben :mrgreen:



Als ik het zo lees, heb je een beetje “knussigheid” nodig in je woonkamer…

Heb je al gedacht aan panelen aan de muur met een mooi behangetje en foto’s ofzo? Je accessoires iets kleurrijker maken (zonder het meteen erg druk te maken bedoel ik dan)?

madre is me voor ik dacht er ook aan …

Wat denk je van een baan, verticaal dus, in limegroen op de breedte van bijv. je televisiemeubel. Dat breekt ook. En dan limegroene accessoires.

Wat ook heel leuk is, heb ik ooit eens gezien op zo’n woonprogramma: je koopt van die grote canvasdoeken en dan span je daar een leuk stofje om. Kun je af en toe ook nog eens een ander stofje er om heen doen voor de afwisseling :wink:

Kleurrijke accessoires, zou ik doen.

Die panelen zijn inderdaad leuk, heb ik weleens gezien.



Span je gewoon stof of behang op een houten frame en dat kun je aan de muur hangen.

Tegenwoordig heb je super leuke motiefjes.





Zelf hebben wij binnen 1 muur lei, bruine bank, teakhouten koloniale meubels en aqua/turkoois accesoires.



Wil trouwens ook transparante rolgordijnen, las dat jij ze ook had. Hoe zit dat met inkijk? En dan bedoel ik de ruimte tussen de vensterbank en het rolgordijn.

stof op canvas :think: Hmmm… dat zou wel leuk zijn denk ik.



Ik ga zo naar Ikea, kijken of ik daar nog inspiratie op kan doen

Ik heb niet echt inkijk, ja, als het licht binnen aan is, dan schijnen ze door.

Maar daar heb ik de antraciete inbetweens voor.



Ik heb elders een foto geplaatst van onze keuken, daar hangen ze ook :thumbup:

oh trouwens, als ik geweten had welk effect de vloer zou hebben, dan waren we voor hout gegaan.

Maar manlief wilde zo graag vloerverwarming.

Al met al kostte de vloer 10000 euro, dus niet effe d’r uit ofzo he… maar man man wat is het somber.



hier de kleur van de vloer

Mooi Cell! :thumbup:



Ik wil dan iets met een streepje ofzo erin.

Mijn man heb ik moeten overtuigen, vind het nu allemaal prima, maar had het wel over de inkijk.

Wij hebben de woonkamer aan de voorkant, en overburen.



Zo’n paneel is in ieder geval echt heel leuk. En voor relatief weinig geld en moeite heb je weer een totaal andere uitstraling.

Vind de vloer wel erg mooi!



Wij hebben travertin, en dan beige achtig. Vind dit veel mooier, maar aangezien wij donkere meubels hebben is dat misschien to much…

En daarbij, deze lagen er al in… en mijn man wil ze er niet uithalen. :wink:

Ik vind de vloer ook erg mooi, heb je verder nog meer foto’s van je interieur? Dan kan ik een wat beter advies geven.

Qua kleuren vind ik trouwens appeltjesgroen en aquablauw heel mooi bij grijs en bruin.

wij dromen juist van zo’n vloer! erg mooi!



misschien dat je fotobehang op panelen kunt bevestigen en dat aan de muur hangen?

heeel erg mooi die vloer



volgens mij hebben we dezelfde

Wij hebben ook een grijze vloer, lamintaat. Kan trouwens best met vloerverwarming hoor :thumbup: Ik zal even een fotootje opzoeken. Wij hebben 1 wand groen gemaakt. En dat kan ik als ik het zat ben zo veranderen in een ander kleurtje. Ik zou dan ook echt weer voor een leuk kleurtje gaan zodat er echt kleur in huis is. De kussentjes van de bank enzo pas ik bij die kleur aan :thumbup:

@Cell wrote:

oh trouwens, als ik geweten had welk effect de vloer zou hebben, dan waren we voor hout gegaan.

Maar manlief wilde zo graag vloerverwarming.

Al met al kostte de vloer 10000 euro, dus niet effe d’r uit ofzo he… maar man man wat is het somber.



hier de kleur van de vloer




Onder een houtevloer kan tegenwoordig ook vloerverwaming :smiley: