ik weet t gewoon niet meer

cell volgens mij heb je dezelfde vloer als mijn ouders :smiley:

Ik heb er nog een, even langs kind heen kijken :mrgreen: zie je het effect goed van het groen met grijs

Is zoiets misschien iets? Ik verander de doek op deze plaat ieder 1/2 jaar (stofjes van Ikea)



Let niet op de rommel…Enne de foto is zonder flits genomen, dus beetje onscherp!

ik vind het juist :inlove: :inlove: :inlove: heel erg mooi…



rood doet het ook altijd goed, vind ik …paars is nu ook erg in, dus misschien de kussentjes paars, de doek aan de muur, met paarse tinten…

Ik denk ook direct aan knalrode accessoires en vloerkleed.



Heb ik zelf ook… :mrgreen: :thumbup:

Ik zou ook voor knalrood gaan. Het voordeel van rood is dat het direct een blikvanger is , je hebt er niet zo veel van nodig voor een groots effect. Een rood wollen kleed, een paar knalrode kussens en je bent al een heel eind. Kijk maar eens op de ikea-site en tik bij de zoekopdracht rood in, dan krijg je wel leuke ideeen :thumbup:

Ik zou op de muren pastelkleuren doen, iig veel meer kleur in de ruimte. En dan juist geen felle, donkere kleuren, want doet de grijze vloer juist meer opvallen.

Ik zou lichtblauw doen. Of licht lindegroen ofzo. Rustige kleuren. Of als je durft pastelroze.



En als je het te donker vindt, zou ik je meubelen ook niet grijs gaan schilderen :shifty: Wederom lichte, rustige kleuren

Cell, misschien wordt het tijd dat je eens gaat kijken in de echte interieurzaken. In zwolle zitten een aantal goede. Bijvoorbeeld Nibourg ( maar die gaan verhuizen dus misschien is de winkel niet optimaal) of Spinde ed.

Daar doe je vast goede ideeen op. Je vloer is goed. Denk dat je het in de meubels moet zoeken. Gewoon groot en goed van kwaliteit. En met jullie inkomen van ongeveer 4500 en straks misschien wel 5400 euro netto in de maand (2,5 - 3 x modaal) moet dat toch geen enkel probleem zijn.



De basis is goed. Wit en grijs. Enkele goede meubelstukken en wellicht een advies van een architect moet je absoluut helpen.

@Anne-marie wrote:

Is zoiets misschien iets? Ik verander de doek op deze plaat ieder 1/2 jaar (stofjes van Ikea)



Let niet op de rommel…Enne de foto is zonder flits genomen, dus beetje onscherp!






Ik wil hier ook nog bijpassende kussentjes bij kopen. De doek heb ik vandaag pas veranderd. Er hing afgelopen zomer een zwart-wit gestreept doek.......vandaar ook de zwart witte kussens.

Een kleed zou ook wel mooi zijn inderdaad. Misschien eens kijken voor een leuke knalkleur.

toen ik je bericht las dacht ik ook meteen aan appeltjes groen. en misschien felle ass. erbij.

Wij hebben ook een donkere (houten) vloer en hebben een donkerpaarse muur. De andere muren zijn wit. Ik vind het erg warm en ben er tevreden mee.



Ik zal eens kijken voor een foto…

Ik zou juist eerder kiezen voor warme kleuren, zoals beige en oker. En qua meubels de juiste combi tussen design en Ikea.



Wij hebben een eiken parketvloer, maar voor de rest alles wit (veel hoogglans). Daar hebben we wat oker, beige en donkerbruin bij en dat maakt het wat minder klinisch. Laat evt morgen nog wel ff een foto zien.

Ik ben juist meer van de warme en felle kleuren. Ik zou voor rood gaan in combinatie met grijs. Een fel accent inbrengen om maar zo te zeggen, bijv. in de vorm van een rode muur en wat rode bloempotten/vazen.

@ariel wrote:

Cell, misschien wordt het tijd dat je eens gaat kijken in de echte interieurzaken. In zwolle zitten een aantal goede. Bijvoorbeeld Nibourg ( maar die gaan verhuizen dus misschien is de winkel niet optimaal) of Spinde ed.

Daar doe je vast goede ideeen op. Je vloer is goed. Denk dat je het in de meubels moet zoeken. Gewoon groot en goed van kwaliteit. En met jullie inkomen van ongeveer 4500 en straks misschien wel 5400 euro netto in de maand (2,5 - 3 x modaal) moet dat toch geen enkel probleem zijn.



De basis is goed. Wit en grijs. Enkele goede meubelstukken en wellicht een advies van een architect moet je absoluut helpen.




Vind het een beetje boel flauw omdat er bij te halen want mijns inziens heeft ons inkomen er geen ruk mee te maken.

Iemand met minder kan bijvoorbeeld goed sparen en iemand met een vergelijkbaar inkomen kan het wel helemaal niet willen om heel veel geld uit te geven aan meubilair.

Wij zijn dus van de laatste soort, ik heb hele slechte tijden gekent in mijn leven en ben psychisch en emotioneel nog altijd niet in staat om veel geld uit te geven aan meubilair. Dan kijk ik ergens, zie iets moois en sta mezelf toch niet toe het te kopen want stel… zo voelt dat en dat krijgt Ruud er niet uit.

Meestal is het dus Ikea of 2e hands, gewoon puur omdat ik meubels achterlijk duur vind en niet in verhouding tot waar ik het voor gebruik.



Maar nogmaals… flauw omdat er nu bij te halen. :frowning:

Ik zie heel vaak rood voorbij komen, rood gaat niet werken.

Ik heb gemerkt in ons andere huis dat Rood mij hyper maakt, het werkt teveel op mijn gevoel. Net als oranje en fel roze.

Ik heb ooit een fel roze salontafel gehad met een rode muur en werd er letterlijk gek van.

Het heeft nog geen 3 maanden geduurt en toen maakte ik alles weer creme.



Ik heb ADD en ondanks dat ik dus verder niet heel druk ben, zit ik toch nooit stil en ben snel overprikkelt.



Ik ga dus denk ik toch voor dat groen. Wat Wola liet zien vind ik prachtig!

Onze vloer oogt echter meer als wat Anne-marie liet zien.

het lijkt een beetje op leisteen of graniet.



Manlief en ik gaan NU opruimen en schuiven en dan zal ik es foto’s maken en ze later vanmiddag plaatsen. :thumbup:

Ben erg benieuwd naar het resultaat!!



hier wil ik ook boel veranderen dus ik ga van de week maar eens aan de slag denk ik!

lichtgroen vind ik een hele goede keuze (maar het is natuurlijk allemaal smaak gebonden).

Je hebt hele mooie groenen die je kunt kiezen. Ik zou vooral voor zacht & licht gaan, dat zorgt voor rust.

Cell, hier iemand die aardig wat overeenkomsten heeft met jou als ik het af en toe zo allemaal lees…



Pastelkleuren, werken hier op mij aardig rustgevend, maar ook lichtinval is heel belangrijk voor mij. Ik herken het niet tegen felle kleuren kunnen. Is misschien zon lamp die van kleuren wisselt een idee? Dan kun je de kleuren aan je stemming aanpassen en positief beinvloeden. Ik overweeg dit tenminste voor ons nieuwe huis, misschien ook iets voor jou?



Ik snap ook niet wat Cells inkomen ertoe doet…en helemaal niet dat het door een ander nog eens op het forum in cijfers wordt uitgedrukt. Ik hoef Cells inkomen niet te weten, maar kan me ook voorstellen dat ze niet wil dat iedereen het zomaar kan lezen

Groen komt wel heel precies, dus laat je in een goede zaak adviseren. Ik heb te vaak gezien dat mensen net de verkeerde kleur kozen.



Hier mijn foto’s…

Appeltjesgroen is ook erg fris en staat ook prima met grijs.



En je hebt van bijv. flexa ook “metaaltinten”. In ons vorige huis hadden we een muur geverfd in witgoud. Stond fris, maar ook wel weer warm ('s avonds met kunstlicht zag het er gelijk weer anders uit). En we hadden één muur behangen met een groot en grof motief. In een neutrale kleur, maar het maakte het net wat speelser. En we hadden nog een rode muur, maar een stuiterende Cell moeten we niet hebben, dus dat moet je maar niet doen :mrgreen:



En wat fotolijstjes aan de muur in niet te strakke opzet, maakt het vaak ook wel gezellig.



En de prijs van meubels heeft niks te maken met gezelligheid en je inkomen staat er al helemaal buiten. Dus daar heb je helemaal gelijk in (snap ook niet waarom dat aangehaald word in je topic, maar komt op mij heel jaloers en gefrustreerd over).