Potverdikkie, da’s niet niks, zeg… Weet even niet wat te zeggen . Een miskraam op zich is al behoorlijk heftig (I know), dus ik kan me zo voorstellen dat dit er nog extra inhakt. Mede ook omdat het bepaalde risico’s met zich meebrengt…
Heel veel sterkte de komende tijd en neem de tijd voor jezelf!
Mag ik je misschien nog een korte vraag stellen?
Je leest dat vaker, dat er bij een BBZ van die “typische schouderpijn” optreedt; wat voor pijn is dat, kun je dat omschrijven?
Voelt het als een soort spierpijn, voelt het als steken, krampen? Straalt het uit of niet? Dat kan ik nergens terugvinden…
@uk_en_muk wrote:
Geen miskraam maar een buitenbaarmoedelijke zwangerschap
Nadat ik gisteren bij de HA was geweest mocht ik gelijk door naar het ziekenhuis (mijn eigen) Daar bleek op een echo dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had. Er werd bloed geprikt en ik mocht nog even naar huis. Om 19:45 belde ze dat ik terug moest komen naar het ziekenhuis en om 20:30 lag ik op de operatietafel. Mijn HCG was veel te hoog en ondertussen had ik ook weer meer buikpijn en schouderpijn gekregen
met een kijkoperatie is toen de zwangerschap weggehaald en mijn ene eileiderWas precies op tijd want het was ook gaan bloeden.
Mocht gelukkig vandaag weer naar huis, maar heb nog veel pijn in mijn buik en nog erg moe waarschijnlijk van de narcose.
Ik dacht valt wel me zo’n kijkoperatie maar tot nu toe kan ik dat nog niet echt zeggen :? Dus maar even rustig aan, gelukkig genoeg hulp om me heen met Rick
Oh bah, dit heb ik in september gehad.
Wat ben je trouwens snel thuis!!!
Ik ging er woensdagmorgen in en kwam zondagmiddag pas thuis.
Doe écht rustig aan hoor, want ook al is het een kijkoperatie geweest, je bent wel volledig onder narcose geweest, en je hebt al een paar heftige dagen voor die tijd achter de rug.
Als je vragen hebt dan stel je ze maar hoor!!!
Mag ik je misschien nog een korte vraag stellen?
Je leest dat vaker, dat er bij een BBZ van die "typische schouderpijn" optreedt; wat voor pijn is dat, kun je dat omschrijven?
Voelt het als een soort spierpijn, voelt het als steken, krampen? Straalt het uit of niet? Dat kan ik nergens terugvinden...
Die schouderpijn is een soort van enorme steek die echt heel vervelend is. Ik vergelijk het een beetje met zo'n steek in je zij als je aan het hardlopen of zo bent. Het straalde bij mij niet uit. maar het voelt nu nog wel wat beurs in mijn schouder ervan.
He Lydia
hebben ze bij jou ook een eileider weggehaald?? en was het ook middels een kijkoperatie? Wat fijn dat je nu weer zwanger bent :thumbup:
Maak me best wel een beetje zorgen over evt volgende zwangerschap. Maar goed eerst maar helemaal herstellen, wil zowiezo wachten totdat mijn cyclus weer normaal is.
Hey uk ,
Hebben ze bij jou een eierstok ook weg gehaald of dat niet … zo niet is zwanger raken geen probleem .
Ik ben ook gewoon weer zwanger geraakt .
En idd de steken tussen je schouders heel herkenbaar .
Liefs loes
@uk_en_muk wrote:
He Lydia
hebben ze bij jou ook een eileider weggehaald?? en was het ook middels een kijkoperatie? Wat fijn dat je nu weer zwanger bent :thumbup:
Maak me best wel een beetje zorgen over evt volgende zwangerschap. Maar goed eerst maar helemaal herstellen, wil zowiezo wachten totdat mijn cyclus weer normaal is.
Uk, ik heb hetzelfde in maart vorig jaar gehad. Ook een BBZ die met een kijkoperatie is weggehaald. Bij mij hebben ze ook een eileider weggehaald. Volgens de gyn heeft dat niet veel invloed op het zwanger worden, je eierstok produceert nog steeds eitjes en die worden dan door de andere eileider opgevangen.
In z’n soort was ik ook wel bang of ik wel zwanger kon worden (we waren tenslotte ook al een tijdje bezig), maar vrij snel na de BBZ was ik dan toch zwanger en 30 mei is ons wondertje geboren :inlove: !
Dus geef vooral niet op!
Groetjes en heel veel sterkte de komende tijd!
Willy
Hoi Uk,
Even kort mijn verhaal:
Het was mijn derde zwangerschap in 2007 en ik dacht dat ik me wat aanstelde, zo’n pijn deed het. Stom, want als je zulke pijnen hebt is er iets gewoon niet goed, maar ik wist het inmiddels niet meer na de 2 eerdere miskramen.
Ik had wel pijn in mijn schouder, maar ik dacht dat het van de spanning was. Een vriend heeft een aantal keer geprobeerd te masseren maar dat hielp niet. Logisch achteraf.
Na heel wat keertjes bloedprikken en een stel echo’s bleek pas na 2,5 week dat het een bbz zou kunnen zijn. Toen was ik al helemaal van de wereld, moe, raar etc.
Ik ben de dag voor de opname van mijn fiets gekletterd, duizelig, ook zo’n signaal, maar toch doorgaan he :roll:
De gyn heeft me direct opgenomen, de eileider is behouden maar mijn buik zat al vol bloed, vandaar mijn duizelingen etc.
Het was heel vervelend en best heftig.
Ik ben dus vrij lang in het ziekenhuis geweest, ik was er gewoon echt ziek van. Kon niet eten, niet plassen, niet slapen, niet lopen, dizzy, alles.
Dat was begin september.
14 oktober werd ik netjes weer ongesteld en dat was meteen de laatste menstruatie… Want toen bleek ik wéér zwanger, wat ik je niet echt aan kan raden.
Het gaat goed hoor, maar a. het is ontzettend spannend, de stress van de periode ervoor was nog niet echt verwerkt denk ik en b. de eileider was bij mijn nog niet helemaal genezen. Er zit in je buik wel een vers litteken (weet niet hoe dat is als je eileider is weggehaald hoor) en ik heb tot vandaag nog steeds lichte pijn op de plek links onder in mijn buik. En bij mijn navel (heb je daar ook zo’n gek gaatje?)
Maar ik ben nu 36 weken en het zal vast helemaal goed komen.
Hoop voor jou ook maar hou het wel even kalm voorlopig, beste tip die ik je kan geven.
Dat verklaart dan ook meteen waarom je zo lang in het ziekenhuis gelegen hebt. Ik heb hooguit 24 uur klachten gehad voordat ik op de operatietafel lag, maar ben toch ook nog wel 600cc bloed verloren.
En ik heb ook zo’n gekke navel, ben benieuwd of die hechtingen er nog een beetje makkelijk uit gaan woensdag
Ik ben op zich ook niet zo bang om niet zwanger te worden, want bij Rick was het ook snel raak en nu eigenlijk weer binnen 2 maanden. maar ben als de dood dat het fout gaat met mijn andere eileider :?
Maar goed daar kan ik ook niets aan veranderen, het enige wat ik kan doen is er vlot bij zijn met de echo. Dus dan ga ik echt wel op mijn achterste benen staan
Vind het wel fijn trouwens om jullie verhalen te lezen. Dank hiervoor :-*
@uk_en_muk wrote:
Dat verklaart dan ook meteen waarom je zo lang in het ziekenhuis gelegen hebt. Ik heb hooguit 24 uur klachten gehad voordat ik op de operatietafel lag, maar ben toch ook nog wel 600cc bloed verloren.
En ik heb ook zo’n gekke navel, ben benieuwd of die hechtingen er nog een beetje makkelijk uit gaan woensdag
Ik ben op zich ook niet zo bang om niet zwanger te worden, want bij Rick was het ook snel raak en nu eigenlijk weer binnen 2 maanden. maar ben als de dood dat het fout gaat met mijn andere eileider :?
Maar goed daar kan ik ook niets aan veranderen, het enige wat ik kan doen is er vlot bij zijn met de echo. Dus dan ga ik echt wel op mijn achterste benen staan
Vind het wel fijn trouwens om jullie verhalen te lezen. Dank hiervoor :-*
Ik heb deze zwangerschap in het begin heel veel echo’s gehad, daar letten ze echt wel op!!
even dit topic omhoog gehaald
Ben nu weer zwanger en het lijkt allemaal goed te gaan.
Heb alleen wel vaak een zeurderig gevoel in mijn buik.
Weet niet zo goed waar dit vandaan komt van het groeien van mijn baarmoeder misschien normaal bij tweede zwangerschap of toch wat litteken pijn??
Misschien herkennen jullie dit???
@uk_en_muk wrote:
even dit topic omhoog gehaald
Ben nu weer zwanger en het lijkt allemaal goed te gaan.
Heb alleen wel vaak een zeurderig gevoel in mijn buik.
Weet niet zo goed waar dit vandaan komt van het groeien van mijn baarmoeder misschien normaal bij tweede zwangerschap of toch wat litteken pijn??
Misschien herkennen jullie dit???
Geen nood meis! Het is gewoon je baarmoeder wat aan het werk is. Ik heb er zelf ook weer last van. Bij mijn 1e zwangerschap heb ik het 9maanden lang gehad.
Opereren in je buik om welke reden dan ook (blindedarm EUG etc) betekend een beetje kans op verklevingen. Die kunnen een trekkerig gevoel veroorzaken maar kan verder geen kwaad hoor. Kan het weten want de hele zwangerschap van Bregtje* geen last mee gehad en het veroorzaakt blijkbaar ook geen extra risico want ik kreeg er geen extra echo’s oid voor. :thumbup:
Ben niet echt in nood hoor :mrgreen: alleen ik herken het totaal niet van mijn eerste zwangerschap dus vandaar dit vraagje
hahaha je wilde gewoon graag een extra echo? Maar fijn dat er geen nood aan de vrouw is
:thumbup:
Kun je nog even lekker experimenteren met warme kruiken enzo en even lekker laten verwennen met de beentjes omhoog op de bank bv :mrgreen:
uk ik heb dat bij de beide zwangerschapen gehad, bij de eerste het ergste. Gynaecoloog zei telkens dat het idd het groeien en rekken vd baarmoeder was.
Hallo dames, ik breek even in als dat goed is. Ik heb in november een bbz gehad en waarschijnlijk nu weer zwanger. Ik durf het nog niet echt te geloven want ik heb vandaag getest (positief) en mijn NOD is morgen…
Ik ben natuurlijk heel erg bang voor weer een bbz en bang voor mijn overgebleven eileider… Ik ga morgen bellen voor een vroege echo zodat er gekeken kan worden of het op de goede plaats zit.
Hoe was dat bij jullie? Vanaf wanneer was er een zwangerschapsringetje te zien? Officieel zou ik nu ruim 4 weken zwanger zijn.
Ik heb een echo gehad bij 5 weken, was ook alleen nog een zwangerschapsringetje te zien verder geen hartactie of zo.
Succes in iedersgeval en ik duim voor je mee!!
Laat even weten wanneer je terrecht kan.
Ik kon vandaag al terecht! Ook omdat ik wat pijntjes (steken) heb die erg lijken op de bbz van toen… Ben dan ook erg nerveus…
Er was nog niets te zien maar volgens echoscopiste ook nog te vroeg daarvoor. Artsen denken daar kennelijk anders over want er is nu een plan de campagne gemaakt dat er als volgt uitziet: donderdag weer bloed prikken en echo. Dit gaat zo door totdat ze een zwangerschap zien (hopelijk op de goede plek uiteraard). "t is vermoeiend en toch wel belastend maar ben ook wel blij dat ze zo voorzichtig zijn.
Oja, HCG ook geprikt dat was 468 horende bij een prille zwangerschap.
ohh spannend. Inderdaad wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden :thumbup:
Dit zagen we bij mijn eerste echo bij 5 weekjes!
Hoop dat jij dit ook gauw te zien krijgt