Ongeveer 5 weekjes geleden wist ik het zeker. Ik was zwanger. Had hele pijnlijke (.)(.) en was wat misselijk. dus getest. Deze was negatief maar was ook 1 of 2 dagen voor mijn NOD.
Twee dagen later werd ik ook ongesteld en ben dat sindsdien 2 weken min of meer… een dagje helder bloed( zelfs met stolseltjes) paar daagjes bruin, paar daagjes niks, en gisteren weer veel helder bloed ineens.
Omdat ik het allemaal zo raar vond vandaag getest en die was heel erg positief!
Ik weet nu echt niet wat ik er van moet denken :? :? :?
maar hoop dat ik zwanger ben en dat het lekker blijft zitten, volgens mij verlies ik ook te veel bloed voor innesteling???
Dus zou het ongeloofelijk vinden als het goed gaat
oh volgens mij moet het bij zwanger worden staan
oh meid, wat een onzekerheid!
Heel veel bloed verlies kan duiden op een vroege miskraam, maar er zijn ook zat mama’s die bloeding had en dan blijft het vruchtje toch gezond en zitten…
Al wat je nu kan doen is over een dag of 4a5 weer een test te doen, want zou het wel een miskraam zijn is de HCG al uit je lijf, maar als je dan nog zwanger is, zal er ook weer een positieve test uit komen.
Heel veel sterkte,
Liefs :hug:
Heee Uk, wist niet dat je er al zo mee bezig was.
Leuk!
Dat je negatief testte toen kan zijn omdat eisprong later was dan volgens jouw berekening, langere cyclus ofzo die keer.
Of je was toen niet zwanger en testte gewoon negatief en dan kreeg je je maandstonden. maar dan zou je niet twee weken aan een stuk bloedingen hebben enzo…
Misschien heb je een miskraam gehad of aan het meemaken en is de HCG nog hoog in je urine, duurt even voor die weer zakt.
En is dat de verklaring van dat bloed en toch positieve test.
Of je bent wel zwanger (en dan bedoel ik vruchtje leeft) en is er een oorzaak voor die bloedingen.
Een tweede vruchtje dat afsterft
Buitenbaarmoederlijke zwangerschap
iets mis met baarmoederhals (poliep ofzo)
innestelingsbloeding maar dat mag niet zoveel zijn en lang duren.
Ik hoop dat het geen van alles is en je gewoon zwanger bent!
Kan je bij de HA terecht voor bloedname eventueel?? Of op je werk?
veel sterkte met deze onzekerheid :-*
Vrouwen kan ook hun menstruatie krijgen tijdens een zwangerschap.
Ik weet mijn moeder was er een van…
Dus dat is ook nog een optie!
:hug:
@Hartje wrote:
Vrouwen kan ook hun menstruatie krijgen tijdens een zwangerschap.
Ik weet mijn moeder was er een van…
Dus dat is ook nog een optie!
:hug:
o ja, das waar, de mijne ook, heeft bij mij tot 7 maanden gewoon haar maandstonden gehad. Bij mijn broers dan weer niet.
He dank jullie wel voor jullie reactie
Tja zal gewoon even geduld moeten hebben maar dat is niet mijn sterkste kant.
Denk dat ik maandag even contact op neem met de verloskundige misschien willen ze wel een echo maken???
Meid…wat spannend en wat onzeker…
Aan de ene kant zit ik wel een beetje te wippen hier op mijn stoel hoor!!! Pfffffffff, ja, idd kun je alleen maar afwachten.
Maar ik zou wel de VK bellen als ik jou was! Je mag vast eerder een echo onder deze omstandigheden. Dan hoef je niet nog tot de 10 weken in spanning te zitten!!!
Ik duim voor jullie hoor!!
Spannend uk en muk… ik duim voor je dat je zwanger bent en blijft…
Bij mijn oudste ben ik ook de eerste maand ongesteld geweest…
Het komt vaker voor, dus tja, IK zou een sprankje hoop hebben… Wel zsm bij de HA laten testen, weet je het echt zeker…
Ik ga voor je duimen!!!
Hè gets, wat een onzekerheid.
Maar als je 5 weken geleden al dacht zwanger te zijn, zou je nu toch dan ongeveer 9 weken zijn? Dan mag je vast al voor een echo toch??
Sterkte
Jeeeeetje uk wat spannend… maar irritant dat je er zelf dus niets aan kunt doen dan alleen maar wachten… was die navel maar een kijkgaatje.
ja, ik zou gewoon de verloskundige even bellen, zeker als je al denkt 5 weken eerder zwanger te zijn en dat je nu dus best onzeker bent. Gewoon doen hoor!!!
Ik zou gewoon direct naar de eerste hulp in het ziekenhuis rijden. Dan word je waarschijnlijk door een gynaecoloog gezien en krijg je een echo. Het klinkt eerlijk gezegd alsof je idd een miskraam hebt gehad de afgelopen week(en) en er nog steeds hcg in je bloed zit.
Maar misschien is dat wel niet zo!
Ik zou zelf dus direct naar het ziekenhuis gaan…zou het willen weten.
Succes in ieder geval.
Ga morgen bellen met Verloskundige tenslotte heeft dit geen spoed.
ondertussen voel ik me wel moe en misselijk :?
Maar ja het gaat natuurlijk ook tussen je oren zitten
spannend uk… ik hoop het zo voor je
tja weet het immers nooit , stel dat je zwanger was van 2 ? Is ook nog ene optie hoor.
Wat een spanning, ik wens je succes metwat gaat komen.
Hopelijk mag je zwanger zijn …
alle goeds :-* bianca
Uk ik zie het nu pas zeg :oops: :oops: :oops: :oops:
Maar geweldig zou het zijn zeg om weer zwanger te zijn!
En ga met je mee duimen hoor!
Vandaag dus de verloskundige bellen! Nou spannenddddddddddddddddd
Ik kijk zekers vanmiddag nog even weer op kok!
Meid de duimen draaien hier voor jullie!!!
Heb net de verloskundige gebeld…
en waar ik al bang voor was moet nog even afwachten.
Volgens haar kunnen ze nog niet echt veel zien op een echo dus halverwege de week nog een keer testen en dan weer bellen voor een afspraak…
Misschien dat ik toch maar iets via mijn werk ga regelen… maar daar voel ik me ook niet echt prettig bij :think:
gat ze niets kunnen zien met een echo is bullschit!!!
ik heb echos gehad op 4 w en dan kunnen ze best zien of er iets zit en of dat nog vast ligt.
ze kunnen veel zien met eeb interne echo hoor.
( ik heb zelfs een echo was de vrught te zien is in de eileider, toen moest het nog innestelen )
veel sterkte!
ik hoop day alles goed gaat !!!
Hoi Uk,
Wat een onzekerheid Uk :hug: Ik kan hier allerlei scenario’s schetsen over wat er allemaal aan de hand kan zijn, maar dat kan ik niet. Ik heb helaas ook geen positief (ervarings)verhaal.
Hoeveel weken ben je nu? Zo uit je verhaal maak ik op een week of 7? Verlies je nog steeds (veel) bloed? Met een (inwendige) echo moet er toch iets te zien zijn (hartactiviteit bv.). Ik denk alleen niet dat je daar dan al een conclusie uit kan trekken. Het is heel moeilijk dat wachten…Nogmaals dikke knuffels en ik hoop op goed nieuws :hug: :hug: :hug:
Diana :-*