Ik vind het zoooo moeilijk...

marco heeft ook zo een beetje achterstand maar sind hij op die school zit gaat hij goed vooruit.
en hij krijgt ook logopedie

Goeimorgen ik werd op half 6 wakker en ben dus vandaag in ieder geval op tijd… ;D

hahah dat kun je wel zeggen hahah
pffffffff half 6 :o

ja ik durfde niet in mn bed te blijven hoor…Hoewel we sinds gister ook nog naast de wekker radio een bellenwekker hebben.
Ik heb me echt nog nooit verslapen…wil ik ook niet meer memaken… ;D Ben wel moe nu want ik lag er pas om 1 uur in… :o

als het rond is dan gaat marco vanaf 14 februari de dinsdag en vrijdag hele dagen naar school en blijft hij op die school tot hij 5 jaar is.
hij gaat goed vooruit zeiden ze dus een goed teken

dat is fijn Ingrid!

Goh, ben jij ook een ochtendmens MoJo?
Grappig dat je de ceedees van Dirk Scheele noemt. Ik heb ze ook omdat onze kinderen ermee weglopen. Maar ik heb ze ook al diverse malen op school gebruikt voor kinderen om ze op een andere manier te bereiken.
Eén jongetje met fikse ADHD reageerde er goed op. Ik heb een bandje voor hem gemaakt en daar ging hij echt mee naar bed…

Mijn kids hebben ook adhd,en pdd nos en zij reageren er ook erg goed op.als ik ff gek word van ze zet ik in nood meestal de dvd op… ;D maar echt ze zijn er ook beter door gaan praten…

Dat geloof ik meteen! wat is muziek toch een prachtige uitvinding he?!
Moet trouwens niet makkelijk voor jullie zijn adhd en pdd-nos…Wanneer zijn jullie daar achter gekomen?

Mijn oudste dochter was 2,5 toen ze wel extem driftig werd en hele vage dingen deed.
Oa hoofdbonken tegen muren en zelfs muren opeten.
toen ben ik in hetonderzoekscircuit terecht gekomen.
Toen mn andere kind dezelfde kenmerken kreeg,lees fladdere met handen van slag bij dingen die net iets anders gingen etc heb ik aan de bel getroken…
meteen mn jongste zon laten controleren en toen kwam de diagnose.
dit alles duurde 2 jaar.
Mn jongste was toen nog te jong voor de onderzoeken marals ik verhuisd ben en wat rust heb gaat ook zij de medische mlen door.
kreeg vorige week een brief met de vraag of we mee willen doen met en onderzoek bij een geneticus daar ze nu opeens denken dat het erfelijk is.
Ik geef toe dat het soms erg zwaar is…maar ik heb tot nu toe alleen maar complimenten van de medici gehad over hoe ik ermee omga en dat geeft dan weer niewe moed zeg maar…

Ja, dat begrijp ik…
Wat goed dat je zo alert bent, en naar je gevoel blijft luisteren!
Ben je al met het verhaal “medicatie” in aanraking gekomen?
Of word ik nu brutaal? Je hoeft geen antwoord te geven hoor, maar ik vraag me af hoe jullie daarmee omgaan. Noem het beroepsdeformatie…
Ik kan me namelijk zo voorstellen dat je als ouders besluit om geen medicatie te geven ivm grote karakterverandereingen en zo, maar ook weer wel… :-/

De pscychiater die in 2003 de diagnose stelde vond mn boys toen nog te jong voor medicatie.
Mn oudste dochter heeft een tijdje dipiperon geslikt,zij is ook nog opgenomen geweest in het rmpi waar ze haar snel van die medicijnen afhaalden.
Ik weet niet wat ik van medicatie moet denken,die medicijnen van mn dochter toen krijgt geen kind meer van me.
Mn dochter was zowat een zombie toen…
Omdat ze adhd en pdd nos hebben is een goede combi van medicatie lastifg te vinden is mij verteld dus ik weet het verder ook niet.
Vooralsnog is het zonder medicijnen uit te houden hoewel ze de laatste paar dagen iedere nacht rond 3uur klaarwakker zijn… dat is voormij niet echt vol te houden… :-/

Pffff…nee dat snap ik. is er niemand die je even af kan lossen? Nu je zwanger bent, heb je je rust hard nodig!

Ik vind dat ook wat die medicatie. dat kind met adhd dat bij mij in de groep zat, is uiteindelijk op de Ritalin gegaan. Het deed me pijn toen ik zag dat hij van een ontwapenend, spontaan, energiek en enthousiast mannetje veranderde in een in zichzelfgekeerde kleuter. Voor zijn schoolwerk was het wel beter, al vraag ik me wel af of dat beter is voor de leerkracht of voor het kind…? :-/

Mn vriend is momenteel ff vrij,dus hij helpt veel met de kids en sowieso gaat hij gewoon later naar zn werk om de kids in ieder geval in het busje te zetten.
Daarnaast gaat hij ook s avonds naar ze toe als er wat is.Allen mn jongste wil momenteel alleen mama dus dan ga ik ff
Ben wel blij dat ze nu naar school gaan,beetje rust overdag…

Dat is fijn dat je door je vriend zo geholpen wordt!
Lekker he even wat rust overdag en wat tijd voor jezelf!
Gewoon, zonder schuldgevoel, van blijven genieten hoor.

Scholen mogen nooit weigeren en mogen geen wacht lijst hebben. Dan moeten ze leerkrachten zoeken als ze te groot worden.

Sorry ik kan het even niet volgen Maris;
Waar HEB je het over???

Ik wil graag even reageren op dat puntje over medicatie. Wel even of topic, maar ik zie dat het ter sprake komt, en ik wilde even de andere kant belichten.

Mijn broertje heeft ook ADHD en slikt ritalin. En hij heeft er alleen maar baat bij. Zonder de medicijnen zit hij zichzelf in de weg, is dwars en kan zichzelf bijna alleen op een negatieve manier uiten. Concentreren is er niet bij, laat staan leren of werken.

Met ritalin is hij vriendelijk, vrolijker, rustiger voor zichzelf, en erg prettig in de omgang. Hij kan zijn energie beter verdelen en heeft zichzelf meer onder controle. Ook de communicatie met anderen is een wereld van verschil.

Hij is inmiddels bijna 22, en slikt nog steeds. Op zich wilt hij wel graag zonder medicijnen, maar hij kan niet zonder. Ik moet eerlijk zeggen dat ik precies kan zeggen als zijn ritalin is uitgewerkt. Een compleet ander mens. En niet een aangenaam persoon…

Ons gezin heeft zeker in het begin (hebben pas op zijn 7e ondekt wat hij mankeerde) om mijn broertje gedraaid. Van de andere kinderen werd maar verwacht dat we er maar mee om konden gaan. En nog steeds is het zwaar voor mijn ouders. Ze gaan nu heel bewust zonder hem op vakantie, om bij te tanken. Om eerlijk te zijn heb ik nog steeds moeite om er mee om te gaan. Ik heb een behoorlijke haat-liefde verhouding met hem. De haat zonder zijn medicijn, de liefde met medicijn…

Groetjes, Astrid

Ik begrijp het Assie, ik ken ook voorbeelden van kinderen die er baat bij hebben. Al doen er wel geruchten de ronde over bijwerkingen… :-/

Het lijkt me zwaar als kind met een broer of zus met een “handicap”. (sorry voor het woord als ik hiermee iemand kwets!)
Vaak draait het om het kind die de aandacht wel verdient, maar die aandacht verdienen de andere kinderen ook.
Als ouders lijkt het me ook beremoeilijk om die aandacht op een zo goed mogelijke manier te verdelen trouwens!
Hoe doe je dat MoJo?
(ik ben volgens mij wel errug nieuwsgierig he?)

hoe doe ik dat…nou ik probeer ieder kind gewooon op een bepaald tijdstip ff extra aandacht te geven maar het lukt niet altijd…
soms willen ze dan allemaal aandacht en dat resulteert in allemaal kids die over de rooie zijn…
Ja op die momenten word ik ff gek :-/

Lijkt me niet helemaal onredelijk!
Ik word soms al gek als Jelle zeurt en Minke huilt, de telefoon gaat en ik ben aan het koken… ::slight_smile: