Ik vind het zoooo moeilijk...

alles went,maar soms… :o ::slight_smile:

Ik ben nu druk bezig met het uitzoeken van een school voor Juul. Ze wordt in september 3 jaar.



Ik heb bij drie scholen schoolboekjes aangevraagd en algemene info over het onderwijssysteem. Ik wil achter het systeem staan waarvan ik denk dat het bij mijn kind past. Verder let ik op de verhouding allochtoon - autochtoon. Maar ook wat voor autochtonen kinderen er zitten *(zgn 1,25 kinderen). Dat schijnen leerlingen met een rugzakje te zijn, scholen krijgen daar dan extra middelen voor. Je moet als je je kind laat inschrijven ook info over jezelf geven zoals je eigen hoogst genoten opleiding, gescheiden, wijk, etc. Als kind van gescheiden laagopgeleide ouders heb je volgens de overheid een groter risico op achterstand en krijg je dus wat meer geld als school. Dus dat wil ik ook weten.



Verder kijk ik naar de doorstroomresultaten. Zit best veel verschil in. Op de Jennaplan school is veel minder doorstroom naar vmbo dan op de school met veel rugzakkindjes.



Ook vind ik het belangrijk dat de school creatief is, leuke en zinvolle schoolreisjes en uitstapjes heeft, zich met de kinderen inzet voor goede doelen e.d.



Afstand tot de school is voor mij het minst belangrijk. Ik fiets liever wat langer en maak gebruik van overblijf als er een school is die goed bij mn kind past. Maar ik vind het erg moeilijk om nu al in te schatten wat past bij mn kind. Maar gezien de wachtlijsten moet ik nu wel gaan kiezen. Lastig dus. Want ik weet nu nog niet of ze heel geschikt is voor Jennaplan of juist extra ondersteuning heeft die een rugzakjesschool beter kan bieden. Pffffft.

Hoi…



Ik heb chey-Ann al ruim een jr voordat ze 4 werd ingeschreven bij een school hier achter in de buurt.



Ben eerst een beetje door de buurt gaan fietsen en ik kwam langs een openbare school en zag daar een leerkracht staan bij wie ik t gevoel kreeg dat ie uit een kraakpand was gestapt. Nou heb ik persoonlijk niks tegen piercings, tattoo’s en of een alternatief uiterlijk, maar ik vond t niet zo’n prettig idee dat zo’n type qua uiterlijk dan mijn 4 jarig moppie lesgaf.



Iets verder op zat de RK school…daar mijn basisschooltijd op een montessori school c.q. RK school is geweest en gedeeltelijk een openbare school. Vond ik persoonlijk de RK school beter overkomen.



Dus heb ik in december 2002 mijn mop ingeschreven bij de RK school, de directrice gaf aan dat elke geloofsovertuiging welkom is. En dat het bij hun op school meer gaat om het respect voor elkaar.

De school heeft een skala aan afkomst en geloof betreft…er zitten:

blanke kinderen, afrikaanse kinderen, marokkaanse/turkse kinderen, antiliaanse/surinaamse/kaapverdiaanse kinderen, griekse kinderen en ga zo maar door… multicultureel is echt de beste omschrijving.



En de kwaliteit v.h. ondewijs is ook …top :thumbup:



gr vicky

Ik woon nu in een dorp waar ik zelf de school voor Zoe kon uitkiezen. Aangezien er achter ons huis een basisschool zit, was voor ons de keuze snel gemaakt.

Toen Zoe 2 jaar was hebben we haar opgegeven, zij was toen de eerste voor dit schooljaar.



Nu sprak ik al een moeder op het schoolplein die haar tweede kind (3 mnd) al moest opgeven om het met het 4de jaar op de school te krijgen. :shock: :shock:



Ik ben nu zwanger van de tweede en heb van de juf heeft al gezegd dat ze na de bevalling een inschrijfformulier zou meegeven. :shock: :shock:

Moet ik er wel bijzeggen dat ze achter de school een hele nieuwe wijk aan het bouwen zijn. Dus daar zal het ook wel mee te maken hebben. :expressionless:



In ons oude dorp (waar ik en hubbie ook zijn opgegroeid)mochten we dus niet kiezen naar wat voor school Zoe zou gaan, dit omdat alle scholen in het dorp protestantse scholen zijn en met z’n alle een vereniging vormen.

Je mocht wel een eerste keuze aangeven, maar dan weet je zeker dat je kind daar niet naar toe gaat.(echt vriendjespolitiek) :twisted:



Daarom ben ik heel blij dat ik nu hier woon, en dat Zoe dichtbij op school zit, binnen 5 minuten zijn we thuis en ook weer op school. :dance: :dance:

Zoe heeft middagpauze van kwart voor 12 tot half twee, dus heeft ruim de tijd om haar boterham op te eten en nog even te spelen.