Thanks dames
Het is op zich niet dat ik er ‘klaar’ mee ben, maar ik vraag me heel even af waar ik het voor doe. Als het niet meer toeneemt, dus. Ik ben nu weer even aan het bijhouden hoeveel ik kolf op een dag om te kijken of het nog toeneemt. Heb nu 3x gekolfd en 200cc bij elkaar.
Het vreemde is, dat het 's ochtends (juist als ze het volst zijn) het het moeilijkst toeschiet. Vanochtend voelde ik zelfs enkele harde plekken en juist die borst deed het maar ‘matig’, had ook niet het idee dat het leeg was terwijl er al vrij snel bijna niets meer uit kwam :think:
Misschien is het inderdaad een goed moment om serieus te gaan proberen haar aan de borst te krijgen. Zoals borstvoeding.com zegt; kolven zegt iets over hoeveel je kolft, niet over hoeveel je kind kan drinken…
lily en hoeveel tijd laat je tussen de kolfsessies?
Ik heb bij Jesse de 1e 3 maanden fulltime gekolfd en nog een kindje in huis gehad en ik vond het slopend!
dus wil je een :hug: geven en zeggen dat je T super doet hoor!!!
Het kan een dagje een dipdagje zijn he? Het ging in ene zo snel… Hoeft natuurlijk niet elke keer zo te zijn…
Hoop zo voor je dat ze lekker bij je aan de borst zal gaan drinken! :thumbup: :thumbdown:
:hug:
Ik heb nog steeds veel respect voor je.
Echt advies kan ik je niet geven, maar misschien heeft de lk nog tips.
Die zou je toch nog inschakelen?
Gebruik je ook domperidon erbij? Overleg dat anders eens met je lactatiekundige.
Waar je het voor doet…
Voor elke druppel denk ik! Als je het mij vraagt is jouw poging om te relacteren al geen poging meer, maar mag je het gerust als gelukt beschouwen!
Megamijlpaal :inlove:
Ze heeft vanochtend al 2x aan de borst gedronken
heeeee :dance: ben helemaal blij voor je :dance:
Was ze ook tevreden na het drinken al? Of heb je het idee dat het ‘te weinig’ was voor haar? Ze krijgt veel meer uit de borst van je kolf he, dus kan best dat het al zat was/is!
Op naar keer nr. 3!!! :dance:
wow wat ontzettend goed zeg. Ben echt een tikkeltje jaloers. In de kraamweek besloten om te stoppen was moe, ging allemaal niet lekker al megakloven omdat ons meisje goed aanhapte maar na een aantal minuten op het puntje begon te zuigen. Na een aantal weken gehad over relactatie en zo spijt dat ik er niet voor ben gegaan.
Het gaat je vast lukken om je meisje volledig aan je borst te krijgen, zet hem op :dance: :-*
Ja, Lily, wat supergoed zeg!
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd of ze er genoeg aan had. En of ze nu zelf misschien wat kan ‘regelen’ om het nog meer op peil te krijgen ofzo :think:
Jaaaaaa, wat goed zeg :dance:
Ben super trots op jullie.
:mrgreen:
Nou, ze liet op een gegeven moment los en toen heb ik haar niet opnieuw aangelegd omdat ik het niet wilde pushen. Maar de borst was absoluut niet leeg, beide kanten niet. Ik krijg haar alleen nog niet altijd even goed aangelegd, daarom wil ik er ook voorzichtig mee zijn. Ik ga straks ff de LK bellen om te vragen of ze langskomt om te helpen aanleggen.
Ik heb haar toen nog fles aangeboden en daar heeft ze 80cc van gedronken (van de 165).
De 2e keer heb ik haar aan één borst aangelegd maar het was allemaal nogal rommelig, ze was al de hele tijd onrustig, had wat buikpijn, poepte tussendoor enz enz. Ik kreeg haar niet goed aangelegd omdat ze onrustig was en had dus telkens pijn. Daarom ben ik ermee gestopt, heb nog fles aangeboden en daarna leeggekolfd; 100cc.
Ik denk dus eerlijk gezegd dat 's ochtends zeker een hele voeding erin heb zitten, nu moeten we alleen nog eraan werken dat ze een hele voeding uit de borst drinkt of totdat ze leeg zijn, zodat ik niet meer hoef te kolven. Ik ga er dan vanuit dat ze het idd zelf zal gaan regelen, als ze dan vaker komt is dat maar even zo.
We gaan zometeen voor de volgende poging en ik heb nog een volle fles gekolfde melk staan :shifty:
Wow, wat onwijs goed!! echt super :dance:
Hopelijk lukt het aanleggen beter met behulp vd LK
:dance:
Wat goed zeg!!!
:-* wat super gaat het!
Lily, hoe is het gister verlopen?
Hmm, ik heb haar een paar keer aangelegd, en dan drinkt ze ook wel. Maar ze ligt bijna nooit goed en drinkt dus ook de borst niet leeg.
Vanochtend heb ik haar aan beide kanten een paar keer aangelegd en ze drinkt wel beter, maar nog niet goed genoeg. Toeschieten lijkt trouwens vreemd genoeg totaal geen probleem dan :think:
In de rugbyhouding krijg ik haar beter aangelegd, maar dat vindt ze zelf niks en ligt dan de hele tijd te wringen en te duwen :?
Het voornamelijkste probleem is denk ik dat ze niet genoeg borst in de mond heeft, zeker 's ochtends met volle borsten.
De LK zou me gisteren tussen 16 en 17u terugbellen, heeft ze niet gedaan :thumbdown:
Beetje jammer, want ik wil graag de stap maken naar iig 2 voedingen volledig aan de borst (8.00 en 20.00) en minder kolven, want het gaat me nu wel heel veel tijd kosten…ik ben toch al gauw een uur bezig met voeden zo met fles erachteraan en dan kan ik nog bijna een halfuur kolven voordat ze leeg zijn…
Dat gaat echt niet met een peuter erbij dus ook wel eens aandacht van zijn mama wil.
Om 7.00 heeft ze dus aan de borst gedronken tot ze stopte en om 11.00 kolfde ik gewoon vrolijk weer 120cc.
Ze heeft dus vanochtend bv gehad plus een beetje fles, om 11.00 een volle fles bv en heb alweer bijna een volledige voeding staan…
kan ze ook niet drinken als je de borst ondersteund? dus je ligt zeg maar en ondersteund dan de borst. Lastig uitleggen realiseer ik me nu… Thijs drinkt in ieder geval ook niet als ik hem zo alleen de borst geef, ik moet de neus goed vrijmaken en zo de borst beetje liften zeg maar, anders laat hij hem op een gegeven moment weer los. Wel super dat je voeding nu goed op gang is! :dance: Nu nog goed aan de borst!
Mja, ondersteunen doe ik eigenlijk automatisch ook wel
Maar ik voel vaak pijn, en als ik geen pijn voel komt er een witte en/of afgevlakte tepel uit haar mond, dus ik denk echt dat het aan het aanleggen ligt.
Ze heeft nl vanochtend wel even in rugbyhouding gelegen en toen ging het volgens mij ook behoorlijk hard met de melkstroom. Maarja, die houding wil ze dus niet :roll:
Als je je borst aan de onderkant vasthoudt en dan knijpt, kun je hem een beetje vormen. Bij je rechterborst heb je dan je vingers links en je duim rechts tegen je borst aan, dan vorm je hem zo naar het mondje. Je kindje hou je dan met je linkerhand vast en je ‘duwt’ het hoofdje op je borst.
Ik hoop dat he het een beetje begrijpt, op deze manier heb ik ons mannetje geleerd meer borst te happen en kwam mijn tepel er weer mooi uit
Pfff, vervelend zeg, dat het aanhappen niet goed lukt nog. Hopelijk krijg je gauw nog contact met je LK, want die pijnklachten zouden inderdaad kunnen komen van verkeerd aanhappen.
Wel goed dat je een paar uur na de voeding weer best veel kunt kolven!