Ik overweeg relactatie- We gaan ervoor!

Hallo allemaal,

Om een lang verhaal kort te houden; in mijn kraamtijd heb ik na 4dg moeten kiezen voor kunstvoeding. Dit had vooral te maken met een traumatische kraamtijd bij mijn eerste, en het gegeven dat deze keer mijn TSR niet goed/heel langzaam werkte en mijn dochter weliswaar goed hapte maar niet goed aanzoog. Hierdoor viel ze veel teveel af en ook de kolf kreeg er maar weinig uit. Ik heb daarna wel stuwing gekregen en lekte toen ook flink. Als ik mijn borsten probeerde te koelen was vooral de linker net een druppende kraan…ook tijdens de dagen dat ik nog voedde kon de kraamhulp er vrij makkelijk wat voeding uit duwen.

Ik sta nog steeds achter mijn keuze, ondanks dat het wegduwen van de stuwing zo tegennatuurlijk voelde…maar op dat moment was het de juiste keuze.

Nu, zo’n 2,5 week verder lekt mijn linkerborst nog steeds (of alweer?) voeding. Het lijkt op colostrum, het is ook echt een beetje oranje. Mijn dochter gedraagt zich naar mijn idee als een echt bv kindje (wisselende hoeveelheden drinken, soms willen clusteren).

Vorige week was ik haar aan het troosten tijdens buikpijn, en ineens een hele natte plek in mijn shirt! Groter dan ik ook ooit gehad heb. Hierdoor ben ik op het idee gekomen…

Is er iemand die ervaring heeft? Ik weet op zich wel wat ik zou moeten doen (aanleggen aanleggen aanleggen, kolven, kolven, kolven en evt lactatiekundige inschakelen), maar zou het kwaad kunnen eens gewoon te proberen haar aan te leggen om te kijken wat ze doet?

Lactatiekundige toch gebeld…ik ga het proberen!

Morgen (of vanavond) start ik met kolven en woe komt de lk langs.

Wat goed! Succes! Ik hoop van harte dat het lukt :thumbup:

Super Lily, ik hoop dat het goed mag gaan. :thumbup:

Super :clap:

Hoop dat je van LK goeie tips etc. zet umop :dance:

Mja…ik ben er al een paar weken over getwijfeld, gespeeld met de gedachte (welnee dat doen anderen, ik toch niet) maar ik krijg er spijt van als ik het niet probeer. Waarom zou ik niks doen met wat ik blijkbaar (nog steeds) heb?

En de dingen die ik in mijn kraamtijd niet aankon en zelfs angst voor had door alles wat er de vorige keer gebeurd is, durf ik nu wel aan.

Woe om 15.30 komt de LK langs en dan gaat ze me helpen aanleggen en gaan we het hebben over evt neusspray.

Ik heb niet de garantie dat ze nu wel goed aan de borst zal drinken, maar stel nou dat ik een volledige productie toch op gang krijg…dan maar met de fles. Dat is het me wel waard, en nu kan ik het aan. Misschien had ik het 3 weken geleden ook aangekund, maar toen durfde ik het gewoon niet.

Ik vind het zo spannend!!! Vanavond ga ik beginnen met kolven en morgen doe ik een dagje ‘full speed’, dus zoveel mogelijk. Ik ben benieuwd :pray:

Oh wat spannend en goed dat je het aandurft… zal pittig zijn maar het kan wel… kijk idd even naar een goede lactatiekundige en op BV forum hebben ze veel tips… houd ons op de hoogte he meis… en succes… :dance:

wauw wat goed dat je dat gaat proberen… en net wat je zegt lukt het niet is het nog geen ramp, maar dan heb je het wel geprobeerd… succes!!!

en hou ons op de hoogte he?

Ik heb haar vanavond 2x aan beide kanten aangelegd, ze was wat aan het rommelen zonder extreme honger. Leek me ideaal.

Ze was zeker wel geïnteresseerd in de borst (trok zelfs een soort van verrast gezichtje, heel grappig) en hapte wel een aantal keer, zoog en sabbelde wel wat. Echt doorzuigen deed ze niet, net zoals in de kraamtijd.

Verder heb ik 10 min gekolfd. Er gebeurde niet heel veel, maar toch een aantal druppels aan beide kanten. Het had een mooie kleur, net als colostrum.

P.S. Hee Fai! :-*

Klinkt als een goed begin…

Heb je wel hulp vanuit de lactatiekundige?

He Lil… :inlove:

Wauw wat goed :thumbup: :inlove: Ik duim voor je dat ze lekker bij je gaat drinken, kolven kolven en nog eens kolven en proberen aan te leggen.

Wauw wat ontzettend goed dat je het gaat proberen! Ik hoop enorm voor je dat je de bv weer op gang kunt krijgen en dat ze heerlijk bij je gaat drinken.

Veel succes en hopelijk tref je een hele fijne LK die je goed ondersteunt bij de relactatie!

super gaaf vind ik dit

zet hem op :thumbup:

hoe gaat het nu???

Beetje jammer dat ik gisteravond na mijn eerste sessie gewoon mijn kolf sloop en nu dus maar 1 borst tegelijk kan kolven… :?

Moet nu eigenlijk een nieuw voorplaatje hebben…

Het goede nieuws s dat ze vanochtend echt heel goed aan de borst geprobeerd heeft! Ze hapte goed, heeft enkele minuten gezogen (echt, langer dan ooit ook al stelt het nog niks voor) en had de borst ook goed vast, ik kon hem niet zomaar wegnemen. Hoopvol dus…

kolven net leverde helaas niets op. Maargoed, is pas 2e keer…

[edit] Poging 3; slangetje bleek niet goed te zitten…nu kwam er iig aan beide kanten weer wat. Het stelt nog niets voor, maar het was absoluut meer dan gisteravond!

Jee, wat goed dat je het probeert zeg, veel succes!! Ik duim voor je!!

lily ten eerste wil ik zeggen dat ik het knap vind dat je het weer gaat proberen.

bij mijn eerste had ik ook problemen met bv geven. ze was te zwak om goed aan te happen en te zuigen. moest haar toen ook bijvoeden met kv.

kolven leverde bij mij ook maar weinig op.

toch wilde ik perse bv geven.

heb toen een borstvoedingshulpset van medela aan geschaft.

dat is een medalion waar je kv indoet. er zittenslangetjes aanvast die je naar je tepel lijdt. zo hapt de baby dus en de tepel en het slangetje, je laat langzaam de kv lopen en de baby gaat dus zuigen, maar aan je tepel. zodat ook jou bv opgang kan komen. een zuigende baby aan de borst is de beste kolf die er maar is.

bij mij was al snel de bv opgang en soraya snapte wat ze moest doen. kon dus snel live gaan borstvoeden. misschien is het ook wat voor jou.

ik hoop dat de bv helemaal gaat slagen

ieeee spannend, top dat je het probeerd. :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: voor en positieve bv ervaring voor jou :hug:

Wat knap dat je je hiervoor gaat inzetten.

Veel succes gewenst!

Maar weer even een update-je…ik vind het zo lief dat iedereen het ‘knap’ vindt :oops:

Kolfproductie blijft druppels, ik spaar zo ienimini theelepeltjes bij elkaar. Boobs voelen nu wel een beetje mishandeld, maar dat hebben we er voor over.

Anleggen gaat nog niet fantastisch, ik vind die madonna-houding zó lastig! Ik krijg haar dan ook niet goed aangehapt. Vanmiddag maar eens wat tips vragen…

Sowieso wil ik even goed vragen wat ik mag verwachten. Wat is een redelijke tijd bijv om te proberen productie op gang te krijgen?

Ga nu zo eerst even shoppen voor ons meisje :inlove: