Ik overweeg relactatie- We gaan ervoor!

Ik ken via twitter een lk die dit onlangs met een moeder heeft gedaan. Kindje kreeg 1 week kunstvoeding. Daarna is ze het kind toch weer borstvoeding gaan geven. Dus het kan echt :slight_smile:

hoe was het vamiddag bij de lk gegaan

Lily, je weet al dat ik het super van je vind dat je het weer gaat proberen!

Je schrijft dat je de madonna-houding zo lastig vindt. Dat vind ik dus ook. C.as heeft veel sturing en steun nodig in z’n nekje. Ik voed hem daarom in de rugby-houding. Ik leg mijn voedingskussen achter mijn rug langs en ga in de hoek van de bank zitten aan de kant waar ik hem wil voeden. Het voedingskussen steunt daar op een ander kussen en ik leg C.as er bovenop. Met mijn arm ‘duw’ ik zachtjes tegen z’n ruggetje en billen om hem tegen me aan te drukken. Met mijn hand ‘duw’ ik tussen zijn schouderbladen en zijn hoofdje rust op mijn vingers. Ik schrijf ‘duw’ want ik zet natuurlijk niet echt kracht, maar ik stuur hem wel bij en geef hem houvast. Met mijn andere hand houd ik mijn borst vast. Dat gevoel heb ik zelf nodig, want als ik die hand los laat, heb ik het gevoel dat hij teveel aan mijn tepel trekt en dat beangstigt me. Dus ik ondersteun gewoon m’n borst als hij drinkt. Werkt perfect. Het enige wat ik er dus niet zo handig aan vind, is dat ik geen hand vrij heb om lekker aan hem te plukken… En dat ik niet zonder kussen kan voeden… Dus ik wil toch gaan proberen om in de madonna-houding te gaan voeden…

Veel succes, Lily!

Heb je wel eens gehoord van biological nurturing? Misschien heb je daar wat aan?

Of nog een andere houding om te voeden (ik voedde graag wat achterover zittend, laid back madonna noemen ze dat).

Lilly anderss probeer je de rugby houding , die vond ik heel prettig heb je goed zicht op het aanhappen

Mereltje; biological nurturing? Ga ik eens opzoeken…

Karin; rugbyhouding deed ik bij mijn zoon ook idd. Al zei de lactatiekundige dat ik t best goed deed, ik voelde wel dat ze niet goed lag. We blijven nog maar even knutselen ermee :roll:

Ellentje; thanks voor je duidelijke uitleg! Die behoefte om de borst te ondersteunen herken ik inderdaad. Heeft miss ook iets te maken met de maat van mijn ‘cupje’ :wink:

Nou, de LK denkt dat er echt wel een goede kans van slagen is om een productie op te bouwen. Zeker omdat ik wel stuwing gekregen heb in de kraamtijd en het bij mijn zoon in eerste instantie ook goed op gang kwam.

Heb nu een kolfschema opgesteld en ik ga domperidon nemen. Volgens de LK zou ik dan volgende week toch wel echt een toename moeten gaan zien.

Heb iig vanavond al een mini-hoera-momentje beleefd; ik kolfde in 10 min uit één borst evenveel als alles van de 12u ervoor uit twee borsten sámen :dance:

In totaal is het miss maar een theelepeltje :oops:, maar toch…

Maar GOD wat is een LK dúúr :shock: Als mijn verzekering het niet vergoedde zou ik t amper kunnen betalen :?

Alle beetjes helpen he!

Top hoor :inlove: :thumbup:

Lynn besloot na 9 maand te weigeren , ben toen eerst gestopt maar na spijt heb ik het weer opgepakt. Helaas wilde ze niet meer happen maar heb nog een maand gekolfd. Met behulp van domperidon begon met 20cc en had uiteindelijk 200cc zo kreeg zoiezo elke avond mijn melk Op gegeven moment liep het terug (ik toen niet weten waarom dat kwam , nu wel achteraf)en ben ik gestopt

Wow, 200 cc! Haalde je dat uit een kolfbeurt, of spaarde je dat op?

Ik zou idd al gelukkig zijn met een of 2 voedingen per dag. bijv ochtend en avond/nacht :inlove:

Nee hoor niet na 1x kolven bij elkaar gespaarde voeding van een dag

komt goed, je meisje is nog jong als ze zo meteen goed gaat happen en aanzuigen is je productie snel weer op gang

Wederom een klein hoera-momentje!

Net geprobeerd haar aan te leggen (die laid-back madonna werkt echt super! Veeeeeeeel makkelijker en nog relaxt ook) en ze hapte echt een aantal keer supergoed! Als er nu snel voeding was geweest was ze denk ik wel blijven ‘plakken’.

Ik ga idd aan de LK vragen of een borstvoedingshulpset kan helpen!

Oh fijn zeg.

Hopelijk kan de bv-hulpset je helpen, en anders die nesuspray misschien?

ja idd daar zat ik ook nog aan te denken. neusspray syntocinon zit oxytocine in. voor het toe schiet reflex.

hoe gaat het nu . komt de lk nu elke dag langs?

Weer een update…

Gisteren een nieuyw voorplaatje gehaald voor mijn kolf dus ik kan weer dubbelzijdig kolven. Dat scheelt tijd! :dance:

C blijft echt supergoed happen en zuigen aan de borst, dus dat oefenen we ook een paar keer per dag.

Verder heb ik de afgelopen 3x ruim 10cc bij elkaar gekolfd, dus we gaan vooruit!

De LK waarschuwde me gisteren nog dat ik wel moest bellen als het ‘te hard’ zou gaan en ik ongelooflijke stuwing zou krijgen omdat ik nu én domperidon gebruik, én kolf én haar aanleg. Maar zoon vaart zal het niet lopen lijkt me :think:

En dan nog, ik hóóp juist dat ik stuwing krijg. Ik heb er weinig last van en dan is het daarna hopelijk een kwestie van vraag & aanbod…maar ik ga er niet vanuit dat dat lukt.

Vandaag ga ik de 30cc halen :slight_smile:

Karin, hoeveel domperidon nam jij? Ik 4x 10

Wat supergoed dat je zo doorzet. Het gaat vast goedkomen!

@Lily2006 wrote:

Vandaag ga ik de 30cc halen :slight_smile:

Karin, hoeveel domperidon nam jij? Ik 4x 10

3 maal daags 1 tablet :think: :think:

Ow, geen 10 tabletten, 10 mg :wink:

Is dus 4x 1 tabletje

nu moet ik goed nadenken hoor hahaha volgens mij nam ik 3 maal 2 tabletten niet erg veel

kwam je even een :thumbup: geven, topper. en al 30 cc wauw! fijn dat de lk ook goed meedenkt, komt ze nog regelmatig?