Thanks, Kim :-*
Sunrise; ik ben nu eerst de productie aan het opkrikken, het aanleggen is nog voor de ‘gezelligheid’. Als de boel op gang is, gaan we kijken hoe we haar officieel terug aan de borst kunnen kijken.
Hopelijk lukt het…de laatste dagen pakt ze de borst minder goed. Ze maakt wel een mooie hap maar ‘pakt’ hem dan niet goed. We zullen zien…
Het goede nieuws is dat ik gisteren 60cc bij elkaar gekolfd heb :shock: :dance:
Wat ontzettend goed Lily :dance:
Supergoed zeg! Hoe vaak kolf je nu dan?
En het aanleggen gewoon blijven proberen! Ik kan me voorstellen dat het voor haar ook makkelijk wordt om goed aangehapt te blijven als er eenmaal melk komt.
knap hoor, dat je zo doorzet als ze straks goed aan de borst drinkt dan komt het nog sneller op gang.
Waue wat super dat je dit doet. En al 60cc!!! :thumbup: :inlove:
@mereltje85 wrote:
Supergoed zeg! Hoe vaak kolf je nu dan?
En het aanleggen gewoon blijven proberen! Ik kan me voorstellen dat het voor haar ook makkelijk wordt om goed aangehapt te blijven als er eenmaal melk komt.
Ik kolf 6x per dag, nem 4x 1 tablet (10mg) domperidon) en probeer iig 2x per dag te óefenen’ met aanleggen, waaronder ‘tussen’ de nachtvoeding waardoor ik ook 's nachts nog een stimulans krijg.
Vandaag is het helaas een puinzooi. Ze is erg onrustig, niet tevreden en huilt veel. Ik ben moe, mijn tepels voelen mishandeld aan door het kolven en ik zie het ff allemaal niet zo zitten
Meid, respect!
Wat goed dat je het probeert.
Ik heb zelf helaas 2 negatieve ervaringen met bv, maar nu ik zwanger ben van de 3e wil ik er wel weer voor gaan.
Bij mijn 2e ging het eigenlijk hetzelfde als bij jou, nadat ik gestopt was leek ik wel lek.
Ik heb hier niks mee gedaan, maar ik denk achteraf wel dat met een beetje doorzettingsvermogen ik best een tijdje (gekolfde) bv had kunnen geven.
Nu wil ik bij problemen zo snel mogelijk, misschien al wel in de kraamweek, een lk langs laten komen.
Hopelijk lukt het je om je productie flink op te krikken en je kleintje uiteindelijk volledige bv te geven.
Ik hou je topic in de gaten, het is in ieder geval voor mij een goede motivatie.
Succes!
wilde even zeggen dat je t kan! :thumbup: Superknap hoor!!!
:hug:
Ik voed ook minstens een keer of zes per dag, en jij ben daarnaast uiteraard ook met flesjes in de weer, dus dan ben je er gewoon heel druk mee. Vervelend dat je pijn hebt van t kolven.
En niet om alle moed in jouw schoenen te laten zakken, maar is 6 x kolven genoeg om de bv op gang te krijgen? In de kraamweek gaat t toch gauw over 8-12 keer aanleggen namelijk. Ik weet dat dat al druk genoeg is, maar wil t maar gezegd hebben :shifty:
Ik zag dat er op bv.com wat ervaringsverhalen staan trouwens!
Lotte, goede voorbereiding is t halve werk… Ik hoop dat deze keer de bv slaagt![/spoiler]
Mereltje; Ik weet het, ik heb t boek en lees ook op borstvoeding.com Mijn LK heeft echter 6x voorgesteld en ik ga er vanuit dat zij t wel weet…moet ook zeggen dat 8x of meer echt niet zou gaan lukken. Dan zou ik alleen maar gefrustreerd raken omdat ik t telkens niet zou halen.
Overigens, dat ervaringverhaal over de LK wat nu op borstvoeding.com staat gaat over mijn LK! Dus dat is wel heel erg leuk om te lezen…
Inmiddels snap ik waarom het kolven (aan de rechterkant) pijn doet; ontstoken talgklier :? Ik ga dus straks ff bellen of ik daar iets op kan doen…
Vanochtend in één keer 20cc gekolfd…
Net 20cc per borst gekolfd :shock:
Ik zit dus nu al op 60cc en ik ‘moet’ nog 3x!
:dance: Goed bezig meiss… Echt super tof.
Thanks, Kwakje!
Lotte; bij mijn zoon heb ik idd ook een slechte ervaring gehad…om dit keer nogmaals een horrorkraamtijd te voorkomen heb ik dus de keuze gemaakt te stoppen. Als ik op dat moment had geweten wat ik nu weet (makkelijke baby, genoeg rust) had ik een andere keuze gemaakt. Maar op dat moment had ik die rust nodig, dus het is goed zo. Je hoeft echt geen spijt te hebben van de keuzes die je hebt gemaakt, zo gaan dingen nou eenmaal en je doet wat je nodig hebt.
Heel goed om snel voor een LK te gaan, gewoon doen!
Kan me je blijdschap heel goed voorstellen.
Wat was ik blij toen ik een keer een paar druppeltjes kolfde :oops:
Ik hoor mensen in mijn omgeving al zeggen, je bent niet goed bij je hoofd, je gaat dit toch niet ten koste van alles doen, geef toch gewoon de fles enz enz.
Ja, haha helemaal trots op mijn productie-tje
Pfft, laat die mensen! We weten allemaal dat ze van fv ook wel groot worden en dat er niks mis mee is, maar bv is nog steeds het allerbeste. Ik heb alleen mijn man uitdrukkelijk gevraagd me te steunen, want die hulp heb ik gewoon nodig om genoeg te kunnen kolven. De rest mag zijn mond houden als ze niks positiefs te melden hebben. Ik krijg overigens alleen maar positieve reacties
nogmaals ik vind dit gewoon echt super goed van je :thumbup: :dance:
Tof dat jouw LK op bv.com staat :thumbup:
En al 60 cc, dat is toch helemaal super, t lijkt me een goed teken dat je productie gewoon stijgende is :dance:
Lotte, wat nou ten koste van alles… straks in je kraamtijd lekker vaak aanleggen en als t niet gaat is er heus een alternatief, maar bv is echt de moeite waard :thumbup: En zo relaxt om de deur uit te kunnen stappen zonder te hoeven nadenken over flesjes, poeder en voedingstijden, dus gewoon proberen en genieten!
Mijlpaal :shock:
Mijn dagtotaal;
100cc :mrgreen:
Bijna een volledige voeding…
Super
jij kan gewoon beter kolven dan ik :thumbup:
:dance: