Wauw zeg!! Welke kolf heb jij?? Volgens mij moet t een behoorlijk effectieve zijn zeg :mrgreen:
:dance:
MIJLPAAL!!! :inlove:
Gisteravond kon ik mijn meisje een VOLLEDIGE bv voeding in de fles geven! En ze heeft er tot 4.15 op geslapen :dance:
En zonet kolfde ik 60cc in één keer :shock: :shifty:
Mell; Medela pump in style advanced, met dank aan Amaya :mrgreen:
@Lily2006 wrote:
Gisteravond kon ik mijn meisje een VOLLEDIGE bv voeding in de fles geven! En ze heeft er tot 4.15 op geslapen :dance:
Wat top echt super hoor gaat helemaal goed komen
Wat super van je! Kom je even aanmoedigen Wat kolf je al veel!
Ik heb zelf ook ooit succesvol gerelacteerd: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=63581&highlight=
:dance: Je bent goed bezig!!!
Heel leuk om dit succesverhaal te lezen!
:thumbup:
Gaat goed komen… :dance:
Wat een supermijlpaal zeg! Gefeliciteed!
@Lily2006 wrote:
waaaaauww!!! Wat super fijn zeg!
Hmmz voor de PISA moet ik denk ik nog wel ff doorsparen
…en we gaan nog steeds goed…vanochtend kolfde ik in één keer ruim 100cc!
Over niet al te lange tijd zal ik dus 's ochtends een volledige voeding aan productie hebben. Zou toch handig zijn als ze dan aan de borst drinkt…
Heb vamdaag de HA gebeld voor de oxytocine neusspray…ben benieuwd.
Wat goed zeg.
Leg je al aan of kolf je alleen?
Ik probeer haar iig 1x per dag aan beide kanten aan te leggen. Ze pakt de borst ook wel, maar het schiet niet of veel te traag toe.
Hierdoor gaat ze dus niet echt drinken…
ik lees hier al eventjes, maar nog niet gereageerd
vind het wel super van je, dat het zo goed gaat!!! :dance:
Misschien een gek idee of vraag, maar leg je haar dan 's morgens aan? want dan zit er de meeste melk… Als ze dan hapt en drinkt, zou ze misschien de link kunnen gaan leggen…
100 cc is super :dance:
Vlinder83; ik ga zeker jouw verhaal ook eens lezen :thumbup:
Amy: thanks! Ik vind het wel echt super bemoedigend, al die berichtjes :oops:
Mell; ik heb de motor van de kolf overgenomen van iemand hier op Kok en de gebruiksonderdelen er los bijgekocht. Jammer genoeg is hij nu niet meer nieuw te koop, en het alternatief (de freestyle) is nóg duurder :?
mlk1982; Tot nu toe leg ik haar alleen nog aan voor de ‘gezelligheid’, zodat ze rustig is en het een positieve ervaring is. Mijn borsten zijn dan wel vol, maar het schiet niet sneller toe 's ochtends, eerder langzamer :think:
Ik ga van de week de LK nog eens bellen, want ik wil ook hulp bij het leren aanleggen. Meestal doet het geen pijn, maar er komt wel vaak een afgevlakte tepel uit haar mondje.
Vanochtend heb ik het gezellig onder de douche nog eens geprobeerd. Het leek zowaar alsof ze dronk, maar…door het kletterende water kon ik niet horen of ze slikte :roll: en ik ben nog niet zo bedreven dat ik het zie of aanvoel…
Ik kolf inmiddels bijna 2 volledige voedingen op 24u. Dat betekent dus ruim 300cc :dance:
's ochtends het meest, dan wordt het steeds iets minder, vroeg op de avond het minst en later op de avond weer wat meer.
Ik heb mijn zoon onder de douche en 's morgens als hij nog half slaperig was aangelegd. Toen hij eenmaal doorhad dat er melk uitkwam wilde hij wel drinken ( had dus een paar maanden niet aan de borst gedronken ).
Heel veel succes verder!!
Pfft heb ff een dip…ik heb het idee dat mijn productie de laatste dagen niet meer echt is toegenomen…
Het is de afgelopen dagen ook telkens erg moeilijk geweest om die 6x kolven te halen, is gisteren dus ook niet gelukt
Misschien is dit het hoogst haalbare, max 2 voedingen per dag. Maar opgespaard met kolven, dus hoe krijg ik haar aan de borst voor een volledige voeding? Neusspray lijkt niet echt wat te doen qua toeschieten.
Misschien moet ik maar gewoon blijven kolven maar dan minder en tevreden zijn met die max 2 voedingen…
Kijk eens waar je al bent in die korte tijd dat je nu bezig bent, het kan niet altijd omhoog blijven vliegen! Als het een keer een dagje niet toeneemt betekent het niet dat het nooit meer toeneemt. Wanneer je niet aan je aantal keer kolven komt lijkt het me helemaal niet gek dat het daarna wat minder is. Gewoon blijven proberen, het gaat straks vast wel weer beter
:hug:
Enne, ik denk dat je er op zich nu voor kunt kiezen om de productie op peil te houden (en dus even op een lager pitje kolven, maar dan wel goed opletten dat t niet zakt - als je dat niet wilt tenminste) en over een aantal dagen weer met goede moed verder. Niet zozeer een advies voor de bv, maar vooral voor je eigen rust, bedoel ik dan. Even een soort van pauze, een paar dagen niet gaan voor vooruitgang, maar voor gelijk blijven en daar na misschien…
Proberen haar aan de borst te krijgen lijkt me ook geen gekke gedachte. Je kindje krijgt doorgaans meer uit de borst dan een kolf, en live drinken is ook beter voor de productie dan kolven.
Wellicht kun je ook proberen de tsr op te wekken met kolven en haar dan aan te leggen? Dan hoeft zij minder moeite te doen daarvoor en ontdekt ze misschien toch dat er melk komt. Verder inderdaad het half-slapend voeden en voeden onder de douche, goede ideeën.
Voor mijn gevoel zou dit best een mooi moment zijn om je kindje aan de borst proberen te krijgen. Ik krijg uit wat ik lees het idee dat je nu een beejte ‘klaar’'bent met het kolven ofzo. Het geeft je ook dubbel werk he, kolven en flesje geven.
Kun je een relaxt moment vinden om haar aan te leggen? Kijken of de LK langs kan komen, man in de buurt om voor je ventje te zorgen, of oppas regelen voor hem en dan even de tijd nemen…
Het zou zo een dubbel effect kunnen hebben: beter voor je productie en niet meer dubbel met voeden bezig. Maar goed, ik wil je niets aanpraten, het is alleen mijn gedachte.
Succes, wat je ook doet!