Ik overweeg relactatie- We gaan ervoor!

Lune; Ohja die greep ken ik wel…alleen als mijn borsten echt vol zijn krijg ik mijn hand er niet heel makkelijk omheen :roll: :oops:

Ik heb de afgelopen dagen aangelegd 's ochtends en nog 4x gekolfd om te kijken of het iets met mijn productie zou doen…

Vannacht heb ik haar voor de nachtvoeding aangelegd en na 1 borst en een paar slokjes viel ze in slaap, heeft het er toch 3 uur op gered! Toen ik om 8.00 ging kolven, kolfde ik dus vlotjes 170cc :shock: Oftewel een volledige voeding in 1 keer! Mijlpaal!

De overige keren kolf ik ongeveer 100cc, dus ze krijg behoorlijk wat bv binnen nu :slight_smile:

Eindelijk ook de LK gesproken…ze komt woe ochtend langs om te helpen met aanleggen zodat ze hopelijk de borst goed leeg gaat drinken.

Nog even een vraag aan de ervaren mama’s…hoe doen jullie dat nou als je een dagje (alleen) weg wil? Is het antwoord gewoon “niet”? Ik wil nl voordat ik weer ga werken een dagje gaan shoppen, en qua voedingen voor haar is het natuurlijk geen probleem, maar ik kan toch moeilijk de kolf de hele dag meeslepen? Ik zie het al voor me, in een cafe :?

Lilly, dit klinkt echt super! Ik denk toch dat er oook redelijk aan de borst gedronken word dan hoor… Soms verbaas je je erover. Maar de voeding is er in ieder geval! :slight_smile: hele dag shoppen: hier doe ik dat niet inderdaad, of met de kolf op zak. Ik ben max zo’n 5 uur weg zonder te kolven, hub heeft dan een flesje in de koelkast. Kan wel langer, maar dan ontstaat stuwing en ik durf niet de productie te beinvloeden op die manier… Veel te blij dat de voeding nnu goed op gang is.

:clap: Wat goed zeg.

Het kolven werpt dus echt zijn vruchten af.

Ondanks dat ik nog helemaal niet weet hoe de bv deze keer bij mij zal gaan is het toch een goede stimulans om te lezen dat het kolven bij jou zo goed gaat.

Respect meid.

Je doet het kei goed meid.

wat ga je goed zeg :clap: .

Misschien voor het makkelijker aanhappen/aanleggen in de ochtend het eerste er af kolven zodat ze een betere hap kan nemen/ jij je borst beter kan vormen voor een goeie hap?

En is het ook mogelijk om meer buik op buik te voeden?

Wil ze dat misschien wel? Staat wel een foto (ergens :oops: ) op borstvoedingssite. Houding wordt vaak gebruikt na ks, maar ik heb zelf in het kraambed ook veel zo gevoed, omdat het toch wat makkelijker lag allemaal.

Ik heb dus vandaag een nachtvoeding aan de borst gegeven en 3 ruimschoots volle flessen gekolfd in 4x. Komt dus neer op ruim 500cc!

Maar voor mij is het pas echt geslaagd als ze tenminste 1 of 2 volledige voedingen aan de borst drinkt.

mamamarije; de Lk had het daar ook over ja, maar eerlijk gezegd zie ik niet voor me hoe ik dat voor elkaar moet krijgen met mijn flinke borsten…het lijkt mij meer iets voor vrouwen met een wat bescheidener cupmaat?

lotte, ikaa, mlk; thanks! Ik wil trouwens gaan shoppen in een heel andere stad…en kolf mee werkt toch alleen met een handkolf…op de wc ergens? lastig hoor…

wauw wat gaje goed zeg!! :dance:

Kolven en dagje weg is wel eens lastig. In de auto (als je met de auto gaat) in een parkeergarage kan je vaak wel rustig ongezien kolven. Verder is het lastig. Openbaar voeden krijg je soms al rare reacties op. En dan kan al wat minder opvallend als kolven.

Hallelujah! Bij mijn PISa zit gewoon een handpompje wat je op het borstschild kunt ‘schroeven’. Argh! Twijfel…

Ik heb het uitgeprobeerd en had zo binnen 2 min er 20cc in zitten, dus dat argument heb ik niet meer, haha

Ik heb nu een nieuw schema:

domperidon afbouwen naar 3x p.d.

• nachtvoeding volledig bv
  • ochtendvoeding bv plus navoeden indien nodig en leegkolven
  • middag 1x kolven
  • vroege avondvoeding bv, navoeden en nakolven.

Zo krijgt ze dus straks als de nachtvoeding eraf is de helft bv en de helft fles…misschien dat als ze de ochtend en avond goed leeg gaat drinken dat ik toch die ene keer kolven houd…of haar gewoon aanleg :roll:

Lastig! Ik zoek gewoon een evenwicht tussen het goede van BV maar ook de vrijheid waar ik inmiddels toch weer aan gewend ben…

Heb dit schema vandaag voor het eerst. Op de volledig bv nachtvoeding heeft ze 3 uurtjes geslapen, de ochtendvoeding dacht ik na een uur dat de honger had, dus fles gemaakt maar na 30cc viel ze in slaap :wink: Was dus slechts een ‘toetje’ waarvoor ik haar bijk wijze van natuurlijk kan aanleggen. Dat ik daar nou niet aan gedacht heb :think:

Moet trouwens miss toch zoogcompressen gaan gebruiken 's nachts…vanochtend een flinke plek en gisteren begon het al te stromen voordat ik haar aan kon leggen! Hoezo problemen met TSR :roll:

:dance: klinkt echt super goed. Respect.

Argh, twijfel…

Nou heb ik dus vannacht volledig bv gegeven, vanochtend zo goed als, en net na de (fles)voeding kolf ik dus zo een volledige voeding. Ik móest ook echt want ik begon dus te lekken…

Zou ik dan toch…pff… :think:

Ik bedoel…ik zit tegenwoordig ook 20-25 minuten te kolven…of ik dan gewoon aanleg en navoed of tussen de voedingen door kolf… :roll:

Als ik dit zo hoor, denk ik dat je productie prima op gang is, en je zou dan denk ik net zo goed alles live kunnen voeden. Dat is misschien nog een dag of 2-3 rommelen maar dan zou je alle voedinggen op verzoek kunnen geven, dat zou je uiteindelijk flink wat tijd besparen (met eerst kolven en daarna nog de fles geven )

Dat klinkt super joh :thumbup:

en hoe gaat ie nu? :clap:

Hoi allemaal, even kijken of ik nu kans zie te updaten…

Veel gebeurd. Als eerste had ik besloten de bv volledig te gaan kolven, 3x per dag. C drinkt namelijk de borst gewoon niet leeg (zodra het niet meer met orkaankracht in haar mond spuit laat ze de borst los…:roll:) ook niet toen ze wel goed aangelegd was, heeft dan nog honger én ik moest dan nakolven. Kostte gewoon echt veel te veel tijd met 2 kids, alles kolven ging gewoon sneller.

Echter, met het afbouwplan van de LK met de domperidon (één tabletje minder) klapt de productie echt al omlaag van 500 cc naar 250-300. Dit betekent dus dat om de productie zo te houden, ik 6x per dag zou moeten blijven kolven plus 4x domperidon. Dit houd ik gewoon niet vol, naast 6x per dag voeden en een peuter die ook wel eens aandacht wil…Mijn lichaam neemt het dus blijkbaar niet zelf over.

Daarnaast gaat ze ook nog eens grotere hoeveelheden drinken; 180 + 6 flesvoeding sinds gisteren. En daarvoor zou ik 2x moeten kolven…

Al met al moet ik helaas zeggen dat ik het mooi vind geweest. Doorgaan zoals het ging is gewoon niet maandenlang vol te houden. Ik stop met de domperidon en ik kijk wat er nog overblijft aan voeding als ik 2x per dag kolf. Als ik daarmee nog één voeding bij elkaar krijg is dat mooi.

Maar als het stopt, is het ook goed…

Sommigen begrijpen het misschien niet, na alle moeite die ik heb gedaan. Maar ik heb altijd gezegd te stoppen als ik het niet meer leuk vond. En dat punt is bereikt. Het kolven gaat me tegenstaan. Desondanks vind ik dat deze poging tot relactatie absoluut is geslaagd! En daar ben ik best een beetje trots op…

Met alle tijd en moeite die je erin heeft gestoken, heeft ze toch nog een hoop BV gekregen en alle beetjes helpen toch? :slight_smile:

Met tegenzin weer tegen het drinkmoment aankijken is natuurlijk ook niks, uiteindelijk is het wel een keer genoeg geweest. Er kan in ieder geval niemand beweren dat je je best niet hebt gedaan! :thumbup:

Het is echt JOUW beslissing.

Ik heb alle respect voor dat wat je gedaan hebt.

Er zijn genoeg vrouwen die al veel eerder opgegeven hadden.

Het is nu vooral belangrijk dat jij je er goed bij voelt.

Een gelukkige mama is een gelukkig baby.

En zoals Mouse ook al zegt, je kleintje heeft alles bij elkaar al heel wat moedermelk gehad.

Nogmaals, alle respect meid :thumbup:

Je mag er met recht ook trots op zijn meid! :clap:

Het is jouw beslissing, wat anderen er ook van vinden. Als jij er maar achter staat. Je hebt 't top gedaan, alle respect :thumbup: :-*

Wat Lotte ook zegt, een gelukkige mama is een gelukkige baby.

En alsof het afgesproken werk is, doet mijn tsr prompt weer moeilijk :roll:

Als zij mijn eerste kindje was geweest en ik verder niets anders hoefde, was ik absoluut voor volledige bv gegaan. Maarja, dan was ik in de kraamtijd wrs niet gestopt…

Ik heb voor mezelf altijd het voorbehoud gehad dat ze góed aan de borst zou drinken, en dat doet ze gewoon nog steeds niet.

Maar, dit alles zorgt er wel voor dat ik bij een volgend kindje misschien andere keuzes maak, want we kunnen het dus wèl.

Lily, ik vind het fantastisch wat je bereikt hebt :thumbup: Hier mag je trots op zijn :slight_smile:

Doe wat jouw gevoel je ingeeft, dan is het altijd goed!

Het is super wat je bereikt hebt, petje af voor jou!