Ik ben net terug van een andere V&D en hier hadden ze wel een kledingrek staan. Er wordt dus per filiaal een ander beleid gevoerd.
@victoria wrote:
@Rooike wrote:Zoals ik al zei, is hun werk dat de schappen (en rekken) er mooi en netjes bij liggen (hangen), gelabeld en wel, en ook idd adviseren. En dat het allemaal netjes blijft liggen! Want je hebt er mensen bij die altijd die stapels omver trekken.
Ik ben destijds toch zeker niet aangenomen om iemands gepassen kleding terug in de schappen te hangen zeg…
Had wel andere dingen te doen in het grote warenhuis!
Kijk dan maar eens goed naar de omschrijving die L.ous van hun eigen site heeft gehaald.
Het hoort er dus wel degelijk bij![]()
Het kan er misschien wel bij horen maar wij hoefden dat destijds dus niet te doen. Aan het eind van een dag werd er glpbaal bekeken wat er verkeerd terug was geplaatst in de rekken en schappen en we legden dat dan weer op zijn plaats.
En onder opruimwerkzaamheden kan ook zijn dat je dus kleding die net binnen is gekomen in de winkel moet gaan stallen e.d.
Hoeft niet per definitie te betekenen dat je rekken met gepaste kleding terug moet leggen/hangen.
@Karin2 wrote:
@Anneke wrote:
En ik vind de V&D dame nou niet bepaald onbeschoft geweest.
Ze had best kunnen helpen, eens. Maar ik vind de reactie erop ook een beetje overdreven.
Een topic openen dat je ook bij de V&D gaat werken omdat je daar blijkbaar betaald krijgt om uit je neus te vreten, en je ook afvragen wat ze daar dan wél doet. Terwijl je zelf ook gewoon haast hebt en je teveel spullen hebt gepakt.
Anneke, een beetje jammer dat je nu wederom hierop doordraaft. Ik dacht dat ik duidelijk was geweest en het helemaal niet denigrerend heb bedoeld. En je hoeft me ook geen woorden in de mond te leggen, ik heb de woorden neus en vreten niet genoemd.
Beetje jammer dat jij doordraaft op het denigrerende deel, want heb ik ergens gezegd dat jij dat doet?
Anders graag een quote…
En woorden in de mond leggen doe ik ook niet, ik omschrijf het gevoel hoe jouw reactie op op mij overkomt.
Jij typt als topictitel ‘Ik ga ook bij V&D werken!!’
Dat komt na het lezen van je openingspost op mij over als: ‘want daar hoef je schijnbaar niets te doen’.
Ik heb daarbij ook nergens gezegd dat ik dit letterlijk van je heb overgenomen, toch?
Ik zie mij nergens jouw naam noemen, of jou op de persoon aanspreken.
Ik reageer ook op de berichten die na jouw post zijn verschenen.
Dus, wat het probleem nu is…?
Het probleem is dat ik me persoonlijk aangevallen voel en dat jij me dat gevoel geeft. Maar goed, ik wil hier ook helemaal niet over discussiëren, ik heb voldoende uitgelegd hoe ik het bedoel.
Nou, dan kunnen we elkaar de hand schudden.
Ik heb het gevoel dat jij elk woord dat ik typ letterlijk neemt en op jezelf betrekt.
Maargoed, over 1 ding zijn we het eens, ik heb ook geen zin in een discussie.
Ik heb daarom ook een haat liefde verhouding met discussiëren op papier.
Ik heb van die momenten dat ik alles verkeerd overbreng en/of opvat. :roll:
@Rooike wrote:
Het kan er misschien wel bij horen maar wij hoefden dat destijds dus niet te doen. Aan het eind van een dag werd er glpbaal bekeken wat er verkeerd terug was geplaatst in de rekken en schappen en we legden dat dan weer op zijn plaats.
En onder opruimwerkzaamheden kan ook zijn dat je dus kleding die net binnen is gekomen in de winkel moet gaan stallen e.d.
Hoeft niet per definitie te betekenen dat je rekken met gepaste kleding terug moet leggen/hangen.
Rooike ik ben altijd al allergies geweest voor mensen die zeggen, dat is niet mijn taak :eh: daar ben ik niet voor aangenomen, dat doe ik niet en nog meer van zulke uitspraken.
Een beetje eigen initiatief tonen, klantvriendelijk zijn, inleven met je klant, behulpzaam zijn is nog nooit iemand van doodgegaan en kun je juist meer mee bereiken.
Dus letterlijk alleen je taken uitvoeren, dus maar shirtjes opvouwen en niet willen helpen, tja ik vind het een beetje jammer
@victoria wrote:
@Rooike wrote:Het kan er misschien wel bij horen maar wij hoefden dat destijds dus niet te doen. Aan het eind van een dag werd er glpbaal bekeken wat er verkeerd terug was geplaatst in de rekken en schappen en we legden dat dan weer op zijn plaats.
Rooike
Dus letterlijk alleen je taken uitvoeren, dus maar shirtjes opvouwen en niet willen helpen, tja ik vind het een beetje jammer
‘‘dus maar shirtjes opvouwen’’ :think: medewerkers van de V&D of wat voor kleding zaak doen vast nog wel meer dingen dan alleen dat denk ik…
En misschien wordt de medewerkers gezegd door hogerhand dat ze dit niet mogen doen, dan zijn ze de hele tijd bezig met kleding van mensen terug hangen en komen ze niet aan hun andere taken toe, mensen helpen met hun kleding keuze, afrekenen, kleding opvouwen

Ah joh, hoger hand…Menen jullie dit nou?
Punt in winkels klantvriendelijkheid, klaar…
Dan heb je vast ook vaste taken, maar inderdaad is er niets mis met iniatief…
@Karin2 wrote:
Ik heb daarom ook een haat liefde verhouding met discussiëren op papier.
:-*
@Anneke wrote:
@Karin2 wrote:Ik heb daarom ook een haat liefde verhouding met discussiëren op papier.
Wat voor moment ik nu ook heb, dÃt kan ik natuurlijk maar op 1 manier opvatten

@Mama wrote:
’‘dus maar shirtjes opvouwen’’ :think: medewerkers van de V&D of wat voor kleding zaak doen vast nog wel meer dingen dan alleen dat denk ik…
En misschien wordt de medewerkers gezegd door hogerhand dat ze dit niet mogen doen, dan zijn ze de hele tijd bezig met kleding van mensen terug hangen en komen ze niet aan hun andere taken toe, mensen helpen met hun kleding keuze, afrekenen, kleding opvouwenen weet ik veel wat nog meer.
Als je klanten helpt, ben je echt niet alleen bezig met kleding van mensen terug hangen hoor.
Hoe kom je daar toch bij. En hoger hand die gaat zeggen, je mag klanten niet helpen hoor … nee jou taak is om bij de planken te blijven staan, shirtjes vouwen en mensen te wijzen dat zij zelf alles moeten terug hangen :think: ik betwijfel het :think:
Ik ken meerdere die in kledingzaken hebben gewerkt en ze doen echt ook klanten helpen, andere maten pakken, kleding terug hangen en/of leggen … vaak doen ze het juist liever zelf, omdat klanten het nooit hetzelfde vouwen en terug leggen als de winkel het zou willen

@Karin2 wrote:
@Anneke wrote:@Karin2 wrote:Ik heb daarom ook een haat liefde verhouding met discussiëren op papier.
Wat voor moment ik nu ook heb, dÃt kan ik natuurlijk maar op 1 manier opvatten![]()
:thumbup:
Als ik iets pak om te bekijken, een shirt bijvoorbeeld even uitvouwen dat gevouwen op een plank lag, dan probeer ik het altijd zo netjes mogelijk terug te leggen.
Soms zie je mensen het echt als een prop stof weer terug mieteren.
Vind het altijd zo sneu… en zeker ook omdat ze op je vingers staan te kijken… dan doe ik toch sociaal, haha.
Hebben jullie dat ook altijd, dat als je tussen een rek met kleding aan hangers snuffelt, dat er dan ineens een kledingstuk afglijd (zo’n 5 truien verder zeg maar…), dat hang je terug en dan valt het weer, en weer, en wééér…
Heel irritant.
En dan laat ik het maar liggen… :shifty:
Als ik net opgevouwen kleding wil bekijken, leg ik het ook zo terug. Het heeft me eerlijk gezegd wel jaren gekost om op een bepaalde manier te vouwen :oops: Bij ons lag alles wel heel netjes opgevouwen maar gewoon straight on: mouwen op mouwen en dubbel vouwen en niet zo netjes met de mouwtjes apart naar achteren vouwen, shirt in 2 delen verdelen en dan pas dubbel vouwen.
Volg je het nog ?
Ik heb altijd het geluk dat er iets van een haakje glijdt als ik ergens tussen neus. ik moet eerlijk zeggen dat het me niette veel moeite moet kosten om het terug te hangen want dan leg ik het gewoon bovenop het rek.
@Karin2 wrote:
zo netjes met de mouwtjes apart naar achteren vouwen, shirt in 2 delen verdelen en dan pas dubbel vouwen.
Volg je het nog ?
zoals jij het omschrijft vouw ik het thuis ook… zijn van die dingen die je dan van je eigen moeder overneemt denk ik haha die deed en doet het ook zo. Maar dat is een handigheidje en kan dat sneller als manlief mouw op mouw en dubbel.
Als het van een hanger afglijdt, hebben we allemaal hetzelfde probleem :lol: :mrgreen: … dan hang ik het terug, blijft het eraf vallen dan geef ik het aan een verkoper met de mededeling dat ik er zenuwachtig van wordt :mrgreen:
Ik vouw ook zó Karin :mrgreen: en anders heb je de FlipFold
Het begint een leuk discussie-onderwerp te worden
Ik ben eigenlijk een beetje verbaasd: bij ons in de V&D altijd een dame die telt hoeveel kledingstukken je hebt (mag ik altijd een paar terug hangen omdat ik te veel heb ) en het weer van je aanneemt als je het niet koopt.
Ik kan me jouw verbazing dan ook wel voorstellen eerlijk gezegd.
Maarre…ik ben helemaal van dit systeem afgestapt. Ik koop de laatste tijd alleen nog maar kleding online.
Ik heb echt een hekel aan pashokjes: op de één of andere manier lijk je altijd doodsbleek en 10x zo dik. Het stinkt er vaak, er liggen haren op de grond :sick: en met kids winkelen…nee, daar word ik momenteel niet blij van.
En ik vind het wel zo leuk als mijn man mijn kleding kan keuren, dus alleen ga ik liever niet. Want dan heb je ook weer het nadeel dat je nét de verkeerde maat hebt gepakt en je moeilijk in je BH even heen en weer gaat rennen. En dan inderdaad die hangertjes…pfff.
:mrgreen:
Leuke discussie!
Ik ben zelf verkoopster in een lingeriewinkel en hang alles op wat de klanten gepast hebben. Vind het niet meer dan logisch.
Nu werk ik in eigen stad (erg rustig) maar ben wel begonnen in een grootstad en daar was het soms stressen met wat klanten op je tafeltje smeten.
Ik heb nog in andere kledingzaken gewerkt en vind het niet meer dan normaal om kleren weg te hangen (het hoort nu éénmaal bij de job om klantenservice te verlenen! ).
En wat bedoel je eigenlijk met aangeschoten zijn? Hier wilt dat namelijk zeggen dat ze half zat in de winkel stond. :mrgreen:
@Pé wrote:
en je moeilijk in je BH even heen en weer gaat rennen.
Doen jullie dat nooit?
Snap nu ineens waarom ik soms zo raar aangekeken word in de winkel!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: