Ik ga ook bij de V&D werken!

Leuke job hebben de verkoopsters op de kledingafdeling. Ze hoeven tegenwoordig geen kleding meer op te ruimen van mensen die met handen vol (gepaste) kleren uit de pashokjes struikelen.

Zo ook ik. Ik had een uurtje tijd om te shoppen en bij V&D hebben ze wat leuke merken bij elkaar (Esprit, Desiqual, S.Oliver e.a) Dus ik heb wat jurkjes,jassen en jeans bij elkaar gegraaid,ik kon er nog net bovenuit kijken 8) en hup, naar de pashokjes.

Grrr, er zat helaas niks bij en met een rood hoofd stapte ik het hokje weer uit, op zoek naar hét kledingrek om gepaste kleding aan op te hangen. Hè, waar is dat ding nou, ik moet weg!

De enige verkoopster die in de buurt was aangeschoten en gevraagd waar ik de kleding kon laten:

“Dat moet u zelf weer terug hangen waar u het vandaan heeft mevrouw!” :shock:

Nu ben ik zo netjes dat ik dat braaf doe maar het liefst had ik het op een bult op de toonbank gelegd en was ik weg gelopen. Tijdens het terughangen mompelde ik tegen haar :“Waarom werk je hier dan ??”

:silenced:

Haar baan is heel duidelijk…mensen vertellen waar ze de ongewenste kleding kunnen stoppen. :wink:

Hier staan ze als havikken bij de pashokjes, en als je je gewenste kledingstuk niet angstvallig tegen je boezem drukt en roept hoe graag je het wilt kopen, rukken ze alles uit je handen nog voordat je broek volledig opgehesen is en je bh weer op zijn plaats zit.

Hihi…snap je wel hoor…maarre…zo heeft het toch altijd gewerkt bij V&D?

In meerdere winkels gaat het zo…zelf terughangen…tenzij de verkoopster naast je pashokje gaat staan en hulp aanbied…maar medewerksters van de V&D zijn medewerksters…geen verkopers…

ehhh ik ruim altijd netjes mijn spullen op :wink:

als het niet past, laat ik het niet rondslingeren, maar hang het netjes terug…

maar elke winkel heeft zijn eigen werkwijze…

bij de hM hangen ze allles zelf netjes op een rek…

maar dan roep ik altijd, ik hang het zelf wel terug…

niemand hoeft mijn gepaste getrokkken uit een rek kleding zelf op te ruimen…

Ik kan me voorstellen dat als je er niet op voorbereid ben het lastig is,

maar over het algemeen vind ik het heel normaal dat je gepaste kleding gewoon weer terug hangt.

Ik vind het nog steeds erg apart om mijn gepaste kleding (die ik ook zelf uit het rek gehaald heb) aan een verkoopster te geven.

Als het nou bh’s zijn oké…die kan ik niet zo ingewikkeld op het hangertje hangen, maar een broek of shirtje op een kledinghangertje doen kan ik best :wink:

ik hang het eigenlijk zelf altijd terug :think:

Ik vind het altijd knap dat mensen onthouden waar ze iets vandaan hebben, ik dus (meestal) echt niet. Als ik iets zelf moet terughangen geef ik geen garantie dat het op de goede plek teruggehangen wordt :wink:

Ik hang meestal zelf kleding terug. Enkel in de wat duurdere winkels en kleine boetiekjes bieden ze het aan om het van je aan te nemen, maar meeste standaard winkels niet is mijn ervaring.

Ik roep meestal terug, joh ik hang het zelf wel terug, kleine moeite

Ik hang het ook altijd zelf terug, weet eigenlijk niet beter. Kan me zo voorstellen dat zij ook hun werkzaamheden hebben, als ze dan van iedereen alles terug moeten hangen komen ze daar niet meer aan toe.

@oessie wrote:

Dat doe ik ook altijd hoor, ik loop meestal de kledingrekken voorbij maar dan heb ik ook meestal maar 1 of 2 dingen die ik wil passen. Ik had nu zó veel (ik wilde niet steeds heen en weer hoeven te lopen maar dat hoef ik verder niet uit te leggen lijkt mij). ik miste gewoon wat hulp bij het terug hangen. Als ik er gewerkt had, zou ik zeggen dat ik het wel terug zou hangen. Daar werk je er toch voor ?

Daarom shop ik dus in andere winkels, ik wil wel bediend worden.

Dus ik vraag ook aan de verkopers, wat the must haves zijn en laat hun het ook pakken, ook als ik een grotere maat nodig heb en ik hang niets zelf terug :angel:

Ik zou het ook niet laten hangen in het pashokje, maar ik geef het idd aan de verkopers of kassiere, maar zelf terug hangen … nee :eh: sorry :angel:

Ik shop graag alleen. En dan vind ik het vreselijk onhandig als ik maar 3 kledingstukken mee mag nemen in het hokje en er is verder niemand die me kan helpen. Als ik dus een andere maat wil, moet ik me eerst weer aankleden (kan toch moeilijk met een te kleine skinny door de zaak lopen :smiley: ) en ik moet mijn tas met persoonlijke spullen bewaken.

Ik heb deze week erg weinig tijd en ik moet op de valreep naar een zakendiner van mijn man. En in een uurtje tijd krijg ik heel wat gepast bij de V&D want daar mag je je hokje volstouwen wat je wil. Maar wel zelf terug hangen dus.(lees, niet eens hulp aangeboden gekregen terwijl ik met mijn armen volstond :?) Een les voor de volgende keer.

Ik ben ook niet anders gewend dan dat ik alles zelf terug hang.

Ik onthoud ook altijd waar ik iets gepakt heb.

Daarbaast is er bij dat soort winkels vaak ook nog een limiet aan het aantal kledingstukken wat je mee mag nemen in de paskamers dus heb je eigenlijk ook nooit zoveel dat je vergeet wat waar hing.

Edit: lees nu dat die limiet bij de V&D niet van toepassing is :oops:

hier is het ook dat er een limiet aan zit hoeveel je mee naar binnen mag nemen, maar ook dat ze je hulp aanbieden om het terug te hangen

en moet zeggen de manier waarop het gezegd wordt… dat zou ik ook niet zo fijn vinden.

maar hang het ook meestal zelf terug, als (zoals meerdere al zeiden) ik het nog kan vinden…

@oessie wrote:

Ik ook of er moet zo’n irritante (ja dat vind ik dus) medewerkster staan die vraagt of het naar m’n zin was :sick: dan geef ik maar snel de kledingstukken die ik niet hoef maar anders hang ik het net zo lief zelf terug.

@Karin2 wrote:

@oessie wrote:

Dat doe ik ook altijd hoor, ik loop meestal de kledingrekken voorbij maar dan heb ik ook meestal maar 1 of 2 dingen die ik wil passen. Ik had nu zó veel (ik wilde niet steeds heen en weer hoeven te lopen maar dat hoef ik verder niet uit te leggen lijkt mij). ik miste gewoon wat hulp bij het terug hangen. Als ik er gewerkt had, zou ik zeggen dat ik het wel terug zou hangen. Daar werk je er toch voor ?
Ik dacht dat je daar maar max. 3 kledingstukken tegelijkertijd mee het pas hokje mocht nemen?

Ik heb ooit een bijbaantje gehad bij de C&A, en ook daar was geen rekje om gepaste kleding op te hangen. Ik vond het altijd wel bijzonder dat klanten daar van opkeken! :roll:

En, echt, ik had meer dan genoeg te doen zonder ook die kleding te moeten opruimen 8) .

Overigens werd het eerste kledingrekje dat je tegenkwam als je uit de paskamers liep ook gebruikt als dumpplek, dus was je daar alsnog de hele dag mee zoet… :wall:

Voor zover ik weet, werd hier in Rotterdam in de V&D ook alles gewoon gehangen op een kledingrek welke meerdere malen per dag leeg werd gehaald door de mensen die daar werkten en werd het netjes teruggehangen in de rekken.

En ja, ik ben het met Victoria eens. Ik wil dus ook bediend worden, ik wil als ik wat leuks zie en ik neem het mee naar het pashokje, dat als het te klein of te groot is, dat er een verkoopster is die mij helpt. En dat ik niet zelf in mijn half opgehaalde broek door de winkel moet lopen.

Zelfs in de C&A kan je het gewoon hangen in een daarvoor bedoeld hangrek. Daar hoef je het ook niet zelf terug te hangen. Nee hoor, ik ga graag naar winkels waar nog echt bediend wordt. Noem mij ouderwets, maar ik geniet daar toch echt wel van.

Ik ben toch een klant, en een klant hoort bediend te worden is mijn instelling. Zij willen wat verkopen? dan mogen zij mij ook wel goed bedienen dan ook. Maar, dit is mijn mening he :wink:

Ik kan niet anders dan het met je eens zijn Debbie.

Ik heb enkele maanden bij v&d gwerkt , daar heb je helemaal geen tijd voor om de kleding terug te hangen.

Als je nagaat dat je met 3 man of vrouw :wink: op een hele afdeling staat.

Eentje achter de kassa, en 2 op de vloer waar dameskleding + lingerie en de kinderkleding + sportkleding/artikelen.

Je rent je werkelijk je poten uit je lijf de hele dag voor een hongerloontje en het laatste waar je tijd voor hebt is de stapels kleding van mensen opruimen.

Ik heb niet eens mijn proefperiode afgemaakt, toen ik met 40 graden koorts 4 keer werd gebelt of ik toch niet kon komen werken ben ik er niet eens meer naar teruggegaan.

Toen ik je titel las wilde ik je al sterkte wensen :silenced: , maar das gelukkig niet nodig.

Overigens ruim ik in een winkel ook altijd mijn gepaste kleding zelf weg, of ik laat Ran een rondje door de winkel maken die staat toch niets te doen :mrgreen: :wink: