Daarom shop ik dus in andere winkels, ik wil wel bediend worden.
Dus ik vraag ook aan de verkopers, wat the must haves zijn en laat hun het ook pakken, ook als ik een grotere maat nodig heb en ik hang niets zelf terug
Ik zou het ook niet laten hangen in het pashokje, maar ik geef het idd aan de verkopers of kassiere, maar zelf terug hangen … nee :eh: sorry
Maar waar shop jij dan vic, want hie doen ze dat nergens meer.
In ieder geval niet in de grote winkelketens.
Als je bij de bonneterie of naar boetiekjes gaat wel natuurlijk, maar helaas ben ik daar al jaren niet meer binnen geweest :shifty: :mrgreen:
Ben het met jullie eens hoor, vind het ook niks om alles zelf weer terug te hangen. Geen kwestie van niet kunnen hoor Maar ben zo’n type als Karin en heb maar heel weinig tijd om voor mezelf te winkelen. Dus dat betekent in mijn eentje snel een winkel inrennen en verschillende items mee het pashokje in. Dingen die makkelijk op hun haakje zijn te hangen hang ik wel terug op het haakje, maar ik weet daarna echt niet meer precies waar alles vandaan kwam. En om het dan zomaar ergens neer te hangen lijkt me voor een winkel veel meer werk. Bovendien kunnen ze omzet mislopen, want hoe vaak is het me niet overkomen dat mijn maat er niet meer tussenhangt, maar dat je die ergens totaal anders toch nog eens tegenkomt omdat iemand hem verkeerd heeft teruggehangen (maw hoe vaak zal het wel niet geneurd zijn dat mijn maat er toch nog ergens in de winkel was…)? Ik winkel dan ook alleen nog maar bij winkels waar de verkoopsters het wel voor je terughangen, ook wanneer je (die keer) niets koopt…
Eerlijk gezegd vind ik dat “Ik wil bediend worden” een beetje uit de hoogte overkomen :oops:
Op zich niks mis mee, als je in exclusieve boetiekjes e.d. gaat shoppen maar ik denk dat áls je met die instelling gaat shoppen je sowieso niet bij een zaak als de V&D moet zijn.
Eerlijk gezegd vind ik dat “Ik wil bediend worden” een beetje uit de hoogte overkomen :oops:
Op zich niks mis mee, als je in exclusieve boetiekjes e.d. gaat shoppen maar ik denk dat áls je met die instelling gaat shoppen je sowieso niet bij een zaak als de V&D moet zijn.
Dat is inderdaad wel een beetje zo, het klinkt wel arrogant. Maar zo is het niet bedoeld denk ik. Wat ik denk dat Vic bedoeld is het gevoel wat erbij komt als ze gaat shoppen. Je bent in een winkel om kleding van ze te passen en misschien te kopen, een verkoopster is er toch voor om je hierbij van dienst te zijn, ze meer dan alleen maar een cassiere. Ik ga er ook van uit dat deze mensen er zijn om mij te helpen op wat voor manier dan ook om mij aan passende en leuke kleding te helpen. Zeker als ik erom vraag.
Daarvoor staan ze toch in de winkel ? Niet alleen maar om je keuze af te rekenen, de boel te stoffen en te inventariseren.
Sowieso vind ik dat denigrerende gedoe tegen verkopers/verkoopsters niks.
Maar, die verkoopsters zijn toch ook allemaal toegewezen aan 1 afdeling, dus bijv. de kledingafdeling?
Ik ben het met je eens dat er niet denigrerend gedaan hoeft te worden over welke beroepsgroep dan ook, maar ik vind ook dat iedereen wel wat van zijn werk moet maken. Dat halfslachtige, vermoeide gedoe, daar ben ik een beetje allergisch voor en dat kom je helaas maar al te vaak tegen tegenwoordig.
In de winkels waar de prijzen iets hoger zijn, wordt hier netjes geholpen.
Bij grote warenhuizen ook niet. Ik vind dat ook wel normaal eigenlijk. Als ik iets meer betaal voor een mooie outfit, vind ik het prettig om goed geholpen te worden.
Daarbij houd ik er ook niet van om personeel wat toe te fluisteren, dat zou niet mijn ding zijn.Spreek dan eerlijk je gevoel uit, of zeg niets.
Sowieso vind ik dat denigrerende gedoe tegen verkopers/verkoopsters niks.
Hoezo ben ik nu denigrerend ? Dat is wel het laatste wat ik ben. Laat ik dat even voorop stellen :o
En ik sta daar met mijn handen vol kleding, in een praktisch lege V&D om 10 uur 's ochtends en het enige wat ik vraag is een beetje hulp bij het terug schikken van de door mij gepaste kleding. De verkoopster is bezig met het rechtleggen van wat kleding en bijt mij de opmerking toe dat ik de kleding maar daar moet hangen waar ik het gevonden heb. Wie is er dan denigrerend ? Ik ben nog altijd klant en wel een nette klant.
Ik ben arrogant :mrgreen: and proud of it :mrgreen:
Nee, ik ga misschien naar exclusieve winkels, ik weet het niet … eigenlijk weet ik niet beter dan dat je bediend word.
Hier in Den Bosch, word er altijd nog aan je gevraagd of ze je kunnen helpen en daar maak ik gebruik van, heerlijk
Als ik ga shoppen, wil ik gewoon graag goed geholpen worden … dat komt misschien al anders over :mrgreen: dan bediend, maar het betekend voor mij hetzelfde :mrgreen:
Bij grote warenhuizen ook niet. Ik vind dat ook wel normaal eigenlijk. Als ik iets meer betaal voor een mooie outfit, vind ik het prettig om goed geholpen te worden.
Daarbij houd ik er ook niet van om personeel wat toe te fluisteren, dat zou niet mijn ding zijn.Spreek dan eerlijk je gevoel uit, of zeg niets.
De prijzen van de kleding van V&D zijn niet lager dan in de Esprit,- of Desiqual winkel zelf hoor.
En ik bepaal zelf wel of ik iets in mezelf mompel. Dat doe jij nooit ? Ze heeft me niet gehoord hoor. En ik ben iemand die recht voor de raap is maar ik behandel mensen wel graag met respect.
Dat is inderdaad wel een beetje zo, het klinkt wel arrogant. Maar zo is het niet bedoeld denk ik. Wat ik denk dat Vic bedoeld is het gevoel wat erbij komt als ze gaat shoppen. Je bent in een winkel om kleding van ze te passen en misschien te kopen, een verkoopster is er toch voor om je hierbij van dienst te zijn, ze meer dan alleen maar een cassiere. Ik ga er ook van uit dat deze mensen er zijn om mij te helpen op wat voor manier dan ook om mij aan passende en leuke kleding te helpen. Zeker als ik erom vraag.
Daarvoor staan ze toch in de winkel ? Niet alleen maar om je keuze af te rekenen, de boel te stoffen en te inventariseren.
Idd ik ga er van uit, ligt misschien aan de winkels, dat zij ook verstand hebben van wat in is en wat uit.
Wat leuk bij elkaar staat, dus combinatietips
Ik kom een winkel in en zie dan totaal geen overzicht :shifty: en wordt daar gewoon graag bij geholpen.
Nu moet ik zeggen, dat wij in Den Bosch, wel hele mooie winkels hebben, dat de V&D, C&A daar kom ik idd niet voor kleding.
De V&D koop ik misschien servies van blond Amsterdam, maar geen kleding.
De Bijenkorf is een groot warenhuis, heb je weleens daar de prijzen gezien maar dan verkopen ze wel de hogere segment merken
Als ik dus naar iets duurdere winkels ga is het ook echt duurder.
Daarbij ga ik rustig naar c.a voor sommige dingen maar verwacht daar geen hoogstandje aan modieuze combinatie door personeel bij elkaar gezocht. Wat dat betreft sluit ik me dus bij je aan victioria.
Karin, je zegt in je eerste post dat je haar iets toemompelt en daar reageerde ik op. Uiteraard moet je helemaal zelf weten wat je mompelt, dat lijkt me wiedes.
Maargoed, ik zou in die staat van ergenis wel even doorvragen als ik echt een pinnig antwoord kreeg.
Ik vind het ook ontzettend irritant als er geen rek staat, waar je de gepaste kleding kunt ophangen. Als ik aan het shoppen ben, let ik echt niet op waar ik alles vandaan heb gehaald. Als je alles weer precies terug moet hangen, dan zal het bij mij regelmatig in een verkeerd rek belanden. :roll: Uiteindelijk levert dat voor een verkoopster/medewerkster meer werk op, dan wanneer ze zelf alles vanaf een rek meteen op de goede plek hangt, lijkt mij. Zij weet waarschijnlijk precies wat waar hoort.
En als ik weinig tijd of geen zin heb om continue heen en weer te lopen met stapels kleding en te zoeken waar het ook alweer hing, dan is dat voor mij een reden om zo’n winkel over te slaan. Dus zo’n beleid jaagt ook nog eens klanten weg.
van de week bij de miss etam vroeg ze of ze kon aannemen wat ik niet wou… toen ik zei dat ik het wel terug zou hangen “mocht” dat niet eens haha. Tja dan niet natuurlijk…