Hopelijk krijgt ze nu snel de buisjes.
Ik stond er bij jinthe echt van versteld dat ze vanaf ze na de ingreep haar ogen opendeed ook duidelijk terug veel beter kon horen. Wat een verschil!
Ze heeft twee keer buisjes gecombineerd met neusamandelen laten doen en dat viel reuze mee!
Meid :hug:
mag ik vragen waarom ze getest word op von willebrand ?
Is erfelijk bij ons. Ik heb type 2, L.R. heeft type 1 en mijn man is drager. Verder de kanten van beide moeders hebben het.
:shock: Nou meis dat is nogal niet wat.
tja het rode oor en er naar grijpen, doen ze dus niet, hier ook niet hoor…
Ik hoop dat de uitslagen goed uitpakken je meisje geholpen en zo zij weer wat opknapt.
Hoe is het met schreeuwbuien? :oops:
Ik las de eerste pagina en zag de leeftijd van I.S, dacht gelijk ohhh het hoort bij de leeftijd die brutale mond, niet luisteren en vooral steeds een weerwoord en dan de peuter die kopieert :roll: :wall:
Was gisteren dus ook na een week thuis van Merel in de schreeuwfase beland :silenced:
Vandaag is ze te doen :oops: , arm schaap…
Anyway, hopelijk heeft je meisje baat bij de geplande dingen rondom haar gezondheid :-* :-*
@Debbie & Lana wrote:
Is erfelijk bij ons. Ik heb type 2, L.R. heeft type 1 en mijn man is drager. Verder de kanten van beide moeders hebben het.
Ok, jee is ook wat, dat is natuurlijk wel balangrijk om te weten.
gaat praten wel goed?
Praten gaat inderdaad ook niet goed. Sommige letters kan ze niet goed uitspreken. Staat ook op de wachtlijst voor logopedie. Nu maar hopen dat dat niet nodig is als ze haar buisjes heeft.
F’lien, bij jou dus ook schreeuwbuien :hug: Hoop dat het snel weer over is.
Van het zo slecht horen, dat wist ik dus echt niet. Ik vind het nogal wat, de mate waarin zij nog hoorde. Vind het zo zielig voor haar, al die maanden ruzie omdat ze gewoon niet kán horen.
Ach… ik merk deze vakantie dat het al heel anders er aan toe is gegaan dan de overige vakanties. Tis rustiger, weinig boos hoeven worden. Echt zoals het hoort te zijn dus!
@Debbie & Lana wrote:
Praten gaat inderdaad ook niet goed. Sommige letters kan ze niet goed uitspreken. Staat ook op de wachtlijst voor logopedie. Nu maar hopen dat dat niet nodig is als ze haar buisjes heeft.
Van het zo slecht horen, dat wist ik dus echt niet. Ik vind het nogal wat, de mate waarin zij nog hoorde. Vind het zo zielig voor haar, al die maanden ruzie omdat ze gewoon niet kán horen.
Ach… ik merk deze vakantie dat het al heel anders er aan toe is gegaan dan de overige vakanties. Tis rustiger, weinig boos hoeven worden. Echt zoals het hoort te zijn dus!
Alleen maar fijn dat je nu wel weet waarom toch, komt vast goed.
:hug: :hug: :-*
@Debbie & Lana wrote:
Nooit gemerkt aan haar hoofd op een bepaalde manier kantelen?
Of ‘moeilijk’ kijken bij aanspreken?
Gek he, ‘naar’ gevoel heb je dan achteraf maar niet te lang bij stil meis, je wist het niet :hug: :hug:
:-* :-*
Tja, ze keek wel raar, maar meer van ik hoor je wel, maar ik luister niet. Echt dat oost-indische gedoe zeg maar. Als ze iets niet begreep, keek ze je wel aan, gaf je dan een goedkeurende glimlach en ging weer verder. Voorheen dachten we echt dat ze glimlachte om uit te lachen, of zo iets. Maar nu begrijpen we dat ze dat doet omdat ze dan niet weet wat je zegt. Ze verstaat je niet of begrijpt je niet. Maar ze doet maar iets om te laten “zien” dat het het zogenaamd wel begrijpt.
Vergelijkbaar met een grap die aan je verteld wordt, alleen je begrijpt hem niet of je vat hem niet en de rest van de personen om je heen begrijpen hem wel. Dan lach je eigenlijk maar een beetje dommig mee om zo niet door de mand te vallen. Zo’n lachje doet I.S. dus.
Het nare gevoel is gelukkig inmiddels weggetrokken. 2 weken geleden had ik het er wel moeilijk mee. Maar inmiddels weet mijn gevoel ook wel dat ik er niets aan had kunnen veranderen omdat we het gewoon niet wisten.
Wat ‘fijn’ te weten wat er nu aan de hand is, en wat ze er ook aan gaan doen! Ik hoop voor jullie dat de buisjes en amandel verwijderen het gewenste effect heeft en zou idd even vragen nog of de ontstekingen geen evt. letsel hebben aangericht.
Ze hoort aan beiden oren even slecht?
Heel veel sterkte ermee en ik hoop dat ze uiteindelijk ook geen drager is.
groetjes,
Louise
wat een herkenning voor mij.
Hier dus ook zo’n mannetje wat een loopje met me neemt dacht ik.
heb me de afgelopen maanden ook heel wat keren moeten verbijten omdat ik gek van zijn gedrag werd.
en nu is half december ook gebleken dat hij knetter doof is aan beide oren.
ook meerdere ontstekingen gehad zonder op te merken ( heel vaak onverklaarbare koorts gehad, maar gewoon doorgaan)
eind van de maand krijgt hij buisjes en gaan de amandelen er uit.
ik hoop zo dat hij dan weer opknapt.
( al zal ik het verbasteren van liedjes wel gaan missen denk ik :inlove: :inlove: )
voor jou ook heel veel sterkte, en onverstelbaar wat voor een impact zoiets op je gezins leven kan hebben he. :hug:
Debbie, ik wilde je nog even laten weten dat we vandaag bij de kno arts zijn geweest. Er zat (nog steeds) heel veel vocht achter haar oor. Ze gaat nu 31 januari buisjes krijgen. Ik ben zo benieuwd of er iets gaat veranderen, ik ben dat geschreeuw van haar zoooooooooooo beu!
Miffy, ik kan het me heel goed voorstellen. Ben hier allang blij dat ze iets doet als wij dat vragen, zonder dat we boos hoeven te worden. A.s. dinsdag naar de kinderarts voor het testen op Van Willebrand. Als ze dit heeft, dan gaat ook zij naar het Sophia kinderziekenhuis. Ach… kom er net vandaan, weet dus nu hoe alles gaat.
Jorien, dat onverklaarbare koorts hebben, dat hebben wij hier ook gehad. Maar met alleen koorts (hoge koorts, lees boven de 41 graden) ga ik niet naar de ha. Maar blijkbaar heeft zij dus meerdere oorontstekingen gehad (minimaal 6x per jaar).
Het heeft inderdaad een enorme impact op het gezinsleven. Maar ik ben ZO blij dat het stukken beter gaat al nu. Gewoon door meer begrip te creëren naar I.S. toe. Zelfs de juf op school zei het vrijdag nog, dat ze veel rustiger is geworden, toegankelijker, liever.
Ben zo blij dat te horen!
Dat is fijn :hug:
I.S. heeft afgelopen dinsdag haar oorbuisjes gekregen. En wat een enorm verschil is dit zeg! Ik hoef niet meer hard te praten, ik hoef niet meer te schreeuwen eer ze mij verstaat. Ze hoort mij, begrijpt mij en handelt daar ook naar.
Zelfs op school was de juf erg te spreken over de buisjes. Ze hoeft niet meer 3x iets te zeggen tegen I.S.
I.S. houdt haar hoofd ook niet meer schuin als er tegen haar wordt gesproken.
Tis gewoon zoveel rustiger in huis nu! Zo blij dat de ingreep zo snel kon plaats vinden.
Ook haar spraak gaat ineens enorm vooruit. De L is nog steeds moeilijk, maar de sp werd een f en nu is dat gewoon sp(ons) ipv f(ons). Binnenkort weer even bellen naar de spraakdame (ben kwijt hoe ze heet :lol: ) Maar I.S. heeft toch even wat hul[ nodig bij sommige letters. Maar dat geeft niet, het is goed, want het gaat nu ook goed :thumbup:
Fijn om te lezen dat de oorbuisjes zo’n succes zijn. Hopelijk kan ze snel bij een logopediste terecht voor haar spraak.
Kei mooi dat ze zo vooruitgaat met de buisjes. Ik herken het in een vriendinnetje van Anne :thumbup: . Nu zal ze snel meer vooruitgang boeken en wat een geruststelling voor jullie kan ik me zo voorstellen dat dit al zo goed helpt.
@Debbie & Lana wrote:
I.S. heeft afgelopen dinsdag haar oorbuisjes gekregen. En wat een enorm verschil is dit zeg! Ik hoef niet meer hard te praten, ik hoef niet meer te schreeuwen eer ze mij verstaat. Ze hoort mij, begrijpt mij en handelt daar ook naar.
Zelfs op school was de juf erg te spreken over de buisjes. Ze hoeft niet meer 3x iets te zeggen tegen I.S.
I.S. houdt haar hoofd ook niet meer schuin als er tegen haar wordt gesproken.
Tis gewoon zoveel rustiger in huis nu! Zo blij dat de ingreep zo snel kon plaats vinden.
Ook haar spraak gaat ineens enorm vooruit. De L is nog steeds moeilijk, maar de sp werd een f en nu is dat gewoon sp(ons) ipv f(ons). Binnenkort weer even bellen naar de spraakdame (ben kwijt hoe ze heet :lol: ) Maar I.S. heeft toch even wat hul[ nodig bij sommige letters. Maar dat geeft niet, het is goed, want het gaat nu ook goed :thumbup:
heerlijk hoor meis, wat een verschil twee kleine ronde dingetjes kunnen maken in de oren van je kind.
Hier is het ook echt heel erg vooruit gegaan na het plaatsen van de buisjes. Qua taal maakt hij nu echt sprongen, voorheen had hij toaal geen intresse in de letters opzich, puur omdat hij ze niet goed kon horen.
Nu is hij heel de dag door letters aan het spellen, woorden plakken enz.
heerlijk!
Wat fijn dat het zo goed gaat nu, en haar ernstige slechthorendheid te verhelpen is. Doof is een begrip wat meer wordt gebruikt bij een gehoorverlies boven de 100 db. Cayla is doof en naast het plaaten van een CI, welke ze niet op wil, is er niks aan te doen.
Misschien kun je je titel veranderen?