Hulp gevraagd (dochter is geholpen :D), update p8 (27/2)

Chrisje, I.S. had dus ook geen gehoor meer, alleen een beetje wat lijkt op het geluid als je met je hoofd onder water zit. Dus op dat moment was ze inderdaad doof :wink:

Wat is een CI?

Wat fijn te lezen dat de buisjes zo goed effect hebben! en dat er dus niet meer aan de hand is dan dat! (toch?)

Hier wachten we nog tot 30 maart, dan krijgt Niek ook buisjes wegens vocht achter de oortjes (lijmoortjes) en worden direct keelamandelen en neusamandel verwijderd. Ik ben ook benieuwd hoe hij daarna zal zijn!

CI = Cochleair Implant

Dat is een implantaat dat via een operatie bij de oren wordt geplaatst bij mensen die compleet doof zijn, of bijna compleet. Kindje op mijn stageplaats (kinderdagverblijf) had een CI. Hij hoorde geluiden vanaf 80 DB als ik het goed heb onthouden.

:inlove: Wat fijn meis dat jullie gelijk zo’n verschil merken.

tsja sommige dingen heeft waarschijnlijk verkeerd gehoord én opgeslagen, maar nu moet zich dat wel gaan verbeteren.

Fijn hoor meis lekker weer rust in huis :-*

Super dat het met zoiets eenvoudigs allemaal opgelost is :dance: :dance: Hopelijk blijven de buisjes lang zitten :thumbup:

@Chrisje wrote:

Wat fijn dat het zo goed gaat nu, en haar ernstige slechthorendheid te verhelpen is. Doof is een begrip wat meer wordt gebruikt bij een gehoorverlies boven de 100 db. Cayla is doof en naast het plaaten van een CI, welke ze niet op wil, is er niks aan te doen.

Misschien kun je je titel veranderen?

Dat maakt doof ook tot doof, dat het niet eenvoudig op te lossen is. In die zin snap ik de vraag van chrisje wel.

Fijn dat t zoveel beter gaat :thumbup:

Toevallig was ik van de week dit topic aan het zoeken…

Veron is eruit gepikt bij de logopediste op school vanwege zijn slechte gehoor… Had het al verwacht… Binnen nu en 6 weken krijgen we een oproep om over de resultaten te praten… Waarschijnlijk krijgt hij een nieuwe gehoortest maar ik sta er niet van te kijken dat hij ook buisjes moet…

Jeetje Veron is soms wel 2 weken slechthorend tijdens een verkoudheid om vervolgens 2 weken weer goed te horen en dan weer 2 weken zeer slecht… MOet hem dan echt vastpakken en aankijken… Je ziet hem ook wegkijken als iemand tegen hem praat omdat hij het niet hoort…

Fijn dat het bij I.S. goed geholpen heeft.

grts patricia