Hulp gevraagd (dochter is geholpen :D), update p8 (27/2)

En als ik heel eerlijk ben, ben ik “blij” dat het niet aan mij ligt :oops: Dat het dus echt pure frustratie van beide kanten is :oops:

ach meid toch, ik kan me je gevoel zo goed voorstellen :hug:

Ik hoop dat je snel wat meer informatie krijgt en of er wat te aan te doen is. Sterkte!

achnee, wat naar voor haar! Ik kan me voorstellen dat het je enigszins oplucht omdat het niet-luisteren een duidelijke oorzaak heeft…maar dit is natuurlijk niet zo leuk voor haar en jullie. Hopelijk kunnen ze haar helpen met een gehoorapparaatje oid :hug:

"gelukkig"dat jullie het nu weten, sterkte de komende tijd!

o, wat fijn dat er een verklaring is, maar wat jammer dat ze niet goed hoort.

:hug: :hug: :hug:

Wat ‘fijn’ dat jullie nu weten wat er aan de hand is… Maar wat vervelend voor jullie dochtertje toch… :frowning: Aan de andere kant is nog totaal niet zeker hoe en/of wat er precies aan de hand is, misschien is het wel vocht ( heeft de huisarts dat nog bekeken?) of misschien is het maar aan 1 oortje… Hopenlijk kan de KNO arts jullie meer informatie geven over het hoe en wat…

Sterkte erme… :hug:

Kno gaat zeker verder onderzoeken. 3 januari hebben we de eerste afspraak. Ze belde vanavond om 19.15 uur nog op om een afspraak te maken. Helaas kon ze niet eerder een datum geven dan die 3 januari.

Ik hoop dat het met iets simpels verholpen kan worden. Ha had inderdaad in haar oren gekeken, maar kon niet echt iets zien of vinden. Haar gehoor ingang was vrij dus daar lag het niet aan.

Omdat wij sinds maandag er rekening mee hebben gehouden dat ze inderdaad niet goed kan horen, merken we zoveel rust hier in huis. Ok… we moeten veel herhalen wil ze ons verstaan/begrijpen. Maar ik kan nu gewoon niet boos op haar worden omdat ze niet luistert, want ze doet het niet expres.

Echt… ik heb deze week helemaal niet boos hoeven te worden. Ze is ZO anders nu wij háár begrijpen.

Ze was altijd zo’n heel lief, gevoelig, schattig meisje, lekker ondeugend, maar lief.

Maar langzaamaan veranderde ze voor ons gevoel in een vervelend meisje, wat totaal niet luisterde, waar geen land mee te bezeilen viel.

Ja… gek toch als ze je niet hoort :wall: En hoe vaak ik wel niet dacht de laatste tijd, was ze maar niet hier :frowning: Dat is ZO erg om zo over je kind te denken. En nu… nu is ze weer dat lieve meisje als dat ze altijd is geweest, puur omdat ik háár begrijp. Zij hoefde mij niet te begrijpen, ik moest haar leren begrijpen.

En ik ben trots op haar en blij met haar, omdat ze ondanks alles toch nog naar me lacht, met mij dolt, kroelt en kusjes geeft.

Dat is onvoorwaardelijke liefde!

Heb net het hele verhaal gelezen en wat fijn dat het nu zoveel rustiger is voor iedereen en dat zij nu ook begrepen wordt. Ook al is het heel vervelend, maar misschien is er iets aan te doen en gebarentaal kan ook altijd nog. Ik heb tijdens mijn stage op een babygroep een jongetje gehad van 1 jaar die doof was, met gehoorapparaat en die heb ik een tijdje begeleid. Kinderen pikken dingen heel snel op!

Heel veel succes en sterkte. En fijn dat er in ieder geval duidelijkheid en meer rust is nu met de feestdagen, hopelijk kunnen jullie genieten met elkaar!

Dikke knuffel voor jou!

@Debbie & Lana wrote:

Omdat wij sinds maandag er rekening mee hebben gehouden dat ze inderdaad niet goed kan horen, merken we zoveel rust hier in huis. Ok… we moeten veel herhalen wil ze ons verstaan/begrijpen. Maar ik kan nu gewoon niet boos op haar worden omdat ze niet luistert, want ze doet het niet expres.

Echt… ik heb deze week helemaal niet boos hoeven te worden. Ze is ZO anders nu wij háár begrijpen.

Ze was altijd zo’n heel lief, gevoelig, schattig meisje, lekker ondeugend, maar lief.

Maar langzaamaan veranderde ze voor ons gevoel in een vervelend meisje, wat totaal niet luisterde, waar geen land mee te bezeilen viel.

Ja… gek toch als ze je niet hoort :wall: En hoe vaak ik wel niet dacht de laatste tijd, was ze maar niet hier :frowning: Dat is ZO erg om zo over je kind te denken. En nu… nu is ze weer dat lieve meisje als dat ze altijd is geweest, puur omdat ik háár begrijp. Zij hoefde mij niet te begrijpen, ik moest haar leren begrijpen.

En ik ben trots op haar en blij met haar, omdat ze ondanks alles toch nog naar me lacht, met mij dolt, kroelt en kusjes geeft.

Dat is onvoorwaardelijke liefde!

Wauw, tranen in mijn ogen hoor, hiervan! Je dochter neemt jou in elk geval helemaal niets kwalijk! Fijn dat het nu ‘goed’ gaat in huis en jullie weer van elkaar kunnen genieten :inlove: Dat is toch heel wat waard?!

Succes in het ziekenhuis en sterkte met dit verwerken. Erg fijn dat je nu al wat rust vind voor jullie met dit nieuws. Geniet lekker van elkaar en hoe ‘slecht’ of ‘goed’ ze straks blijkt te horen, zoals al door iemand gezegd: kinderen passen zich erg makkelijk aan en dan krijgt vast alles een plekje. :hug:

Hier bleek het slecht horen van jinthe door vocht achter detrommelvliezen te komen, HA had dit niet gezien!

Bij de gehoortest bij KNO bleek ze 50% gehoorverlies te hebben in beide oren. Kon verholpen worden door het plaatsen van buisjes.

Ondertussen heeft ze voor de tweede keer buisjes.

Ik duim mee dat het bij jullie ook zoiets is!!

Sterkte!!!

Ik wil je even een dikke :hug: geven. Wat enorm vervelend dat jullie meisje dus inderdaad niet goed hoort. Hopelijk is het inderdaad met bijvoorbeeld buisjes op te lossen! :pray:

Sterkte.

Gaat dit over mijn dochter?

Echt Debbie, alsof je hier mijn verhaal zit te vertellen…

wij hebben een afspraak voor de kno arts op 7 januari.

Succes en ik lees met veel aandacht je topic!

Lieve Debby…

ik vind je zoooo oprecht en puur in je topics… zo goed joh… Je schuldgevoel kan ik me heel goed voorstellen, maar het is, zoals je zelf schreef, niet eerlijk naar jezelf toe.

Gisteren heb ik voor het eerst tegen mijn man gezegd “zou Wessel doof zijn”… Ik moet werkelijk alles 3 x vragen/zeggen en sinds gister valt het me zo op dat hij zo enorm hard praat (Madre schreef dit ook over haar zoon).

Nou… ik ga het in de gaten houden…

Heel veel sterkte meid…

overigens; wel apart dat school al met een “intern onderzoekje” bezig was en jullie nog niet hadden verwittigd. Dat zou toch de eerste stap moeten zijn bij een vermoeden.

Dank je wel lieve Preggie! Heb je al een tijdje niet voorbij zien komen in veel topics, begon je al te missen.

Als ik iets heb geleerd is dat ik mijn gevoelens niet voor me moet houden. Iedereen mag weten hoe ik voel, wat ik denk. Want het is de waarheid, en die ontkennen naar anderen toe, is mijn eigen gevoelens voor mijzelf ontkennen. En ja, het kan soms hard overkomen, het is soms niet de juiste gevoelens, maar dat maakt niet minder dat ik het voel.

Wij hebben vaak gezegd over I.S. : Wat heeft ze toch een "rot"stem. Zo hoog, zo schel en ze praat ook zo hard.

Klinkt misschien l*llig t.o. haar, maar het is wel zo.

De juf wilde eigenlijk eerst zeker van zijn, dat I.S. niet oost-indisch doof was. Als dat was uitgesloten, zou ze het inderdaad met ons er over hebben.

Ik kan n.a.v. deze ervaring alleen tegen je zeggen, ga naar de ha als je inderdaad het vermoeden hebt, en helemaal als je dat vermoeden hardop uitspreekt. Dat is voor mij altijd een teken, als ik iets hardop uitspreek, dan geloof ik er zelf in.

Miffy, jij ook hetzelfde dus :hug: Ben benieuwd naar de uitslag van de kno 7/1!

Ik hoop inderdaad dat het vocht is en dat het met buisjes verholpen kan worden. Maar hoe meer ik nadenk, hoe meer ik er achter kom dat dit niet van de laatste maanden is. Dit gaat nu 2 jaar terug. Een heel goed voorbeeld is dat L.R. net geboren was. Zaten midden in een verbouwing, woonkamer naar onze slaapkamer was open en L.R. sliep in onze kamer.

I.S. kon nóóit zachtjes doen. Hoe vaak we ook waarschuwden, ze ging gewoon door. Dus ik heb sterk het idee dat dit al veel langer aan de gang is.

Ik vind echt wel steun in jullie berichtjes. Het is alleen al fijn om er gewoon over te praten, over mijn gevoelens. En de ervaringen van mensen die hetzelfde hebben gehad en vooral vind ik het fijn om te lezen dat de meeste kindjes baat hebben gehad bij buisjes! Ik hoop dat dit ook voor I.S. zal gelden.

Wat ik me alleen afvraag, als dit al zo lang “bezig” is, is het dan niet schadelijk voor de oortjes? Want ik weet van oorontstekingen dat je daar inderdaad wat dovig kan worden als je dat te vaak hebt.

gelukkig nu te weten waar het aan ligt. maar ook een dikke knuffel omdat jullie meisje slecht hoort :hug: is niet niks om te horen.

Debby, of oorontstekingen voor langere tijd echt schadelijk kunnen zijn weet ik eigenlijk niet, maar bijv. vocht voor langere tijd kan ook echt ook en dat is zeker niet schadelijk voor het gehoor, alleen heel vervelend omdat een kind dan langere tijd slechter hoort en dus minder klanken binnenkrijgt, met evt. achterstand op de spraakontwikkeling tot gevolg.

Maar ook vocht hoeft dus echt niet altijd kort te zijn; Elise heeft al ruim 3 jaar last van vocht, bij elke meting werd er vocht geconstateerd. Er is toevallig een paar maanden geleden 1x geen vocht gezien, maar 2 weken daarna zat het er weer… dus daar kan je toch echt ook wel langere tijd last van hebben.

Sterkte ermee! En hou ons op de hoogte! Oorontstekingen zou je lijkt mij haast wel gemerkt hebben, vaak hebben kids dan toch ook bijv. een loopoor?

groetjes,

Louise