Ik vind het geen aantrekkelijke uitdrukking, maar kan me er niet druk om maken… Heb wel belangrijker dingen aan mijn hoofd dan me ergeren aan “hub” “me” “zun” en weet ik het wat allemaal nog meer…
Ja ik ben hier inderdaad heeeel veel mee bezig, het stoort me dusdanig dat ik verder niks meer uit handen krijg.
:wink:
Blijkbaar :wink:
Ik zeg t geloof nooit, maar durf t niet zeker te zeggen :think:
Hahaha, helemaal mee eens Frischling! Maar ik moet wel zeggen dat ik het wel ben gaan overnemen voor een gedeelte. Je probeert je nl toch aan te passen aan het forum waar op je schrijft.
anders schop je misschien tegen heilige huisjes aan.
En wat vind je dan van je eigen nick-name? :think:
Ben beetje in een pestbui vandaag en voel me dus vandaag even aangesproken door die opmerking… Sorry alvast!!!
Ik vind zulke namen op een gegeven moment kinderachtig. Ben je een stoere meid van 25, moet je je voorstellen als Lotje, ja dat vind ik vreselijk en ook idd niet mooi.
Maar mijn nickname is niet mijn eigen naam :mrgreen: ik hoef me niet voor te stellen met deze naam in het echt. vind ik toch al een heeeuulll verschil.
Hubbie, nee… bedankt… kan ik ook niet zeggen… want ben niet getrouwd.
Dus noem hem altijd mijn vriend… :silenced:
Mutsie, ik denk dat Noortje bedoelt dat je haar naam dus ook vreselijk vind.
Misschien heet Noortje in het echt ook zo… en is het niet leuk om te horen dat je alles wat op -Tje eindigd vreselijk is.
Oh ja dát ergerde mij, ik zie hier dus inderdaad ook wel eens dames hun vriend hubbie noemen, dat vind ik zo mogelijk nog vreemder dan het woord zelf :lol:
Mijn zus noemt haar vriend steeds ‘my husband’ als ze met mijn moeder over hem praat :shifty:
Misschien heet Noortje in het echt ook zo… en is het niet leuk om te horen dat je alles wat op -Tje eindigd vreselijk is.
Eh…had nogal een pestbui tijdens mijn reactie…
Ja, ik heet zo… tenminste… ik heet eigenlijk N.ora, maar daar heb ik een hekel aan, omdat ik naar mijn tante N.ora :sick: vernoemt ben… Dus 1000 x liever NoorTJE of gewoon Noor…
Ik vind Noortje zoveel liever klinken als Nora…Hier ook vroeger een Nora, die we allemaal liefkozend Noortje noemden (behalve als ze iets gedaan had wat niet door de beugel kon, dan was het “Nora!”.).
Ik kende het woord helemaal niet voordat ik hier op het forum kwam, maar inmiddels gebruik ik het zelf ook al jaren (wel alleen op internet hoor, in het echte leven heeft hij gewoon een naam :mrgreen: ). Ik wil hem liever ook niet bij zijn echte naam noemen, en om het nu constant over “mijn man” of “manlief” te gaan hebben… Nee, ik vind het woord hub(bie) voor op forums wel een makkelijke uitvinding, net als kids (nog zo’n woord wat ik in het echte leven dus ook nooit zou gebruiken).
Ik heb me in het begin rotgepiekerd waar de afkorting RED ( nog zoveel dagen voor een redday) voor stond in sommige banners. Het heeft lang geduurd voor het kwartje eindelijk viel :lol:
Ik moet bekennen dat ik me mateloos irriteer aan de ongelovelijke hoeveelheid schrijffouten die in sommige reacties staan. En dan heb ik het over de gewone huis, tuin en keukenschrijftaal, die we volgens mij toch allemaal op school hebben geleerd.
Inderdaad woorden zoals me en trug en zo kan ik er nog wel een aantal bedenken.
Niet dat ik een heilige ben en dat mijn schrijfstijl perfect is, verre van! Maar ik heb het over de woorden die mijn dochter nu op school leert, die zo in je basis ingebakken horen te zijn. Ik snap niet hoe iemand die fout kan schrijven als die persoon een nederlandse basisschool heeft afgemaakt.
Overigens heb ik dyslexie, dus wat mij betreft is dat geen excuus.
Ik gebruik het wordt hubby nooit maar ik heb er dan ook geen.
Een ander tiepisch KOK-woord is klussen. Als nu iemand van bijv mijn werk zegt we gaan van het weekend klussen - denk ik zo zo :mrgreen: Om vervolgens te bedenken van oh ja de badkamer ofzo.
Klussen inderdaad, ook zo stom…Gewoon schaamte van mensen, je kan toch ook zeggen dat je sex hebt? of dat je hebt gevreeen?
En tja, ik vind verklein woorden bij volwassen mensen ook stom.
Sorry…
Voor kleintjes nog wel leuk, maar niet voor een volwassen vrouw/man…
Noortje heet dan ook geen Noortje, dus vind ik de (kleine) discussie hier onnodig. Daarbij vind ik Nora dus veel mooier bij een volwassen vrouw dan Noortje…Het is dat zij er blijkbaar een vervelende associatie bij heeft, want lelijk is Nora niet…
Eh…had nogal een pestbui tijdens mijn reactie…
Ja, ik heet zo… tenminste… ik heet eigenlijk N.ora, maar daar heb ik een hekel aan, omdat ik naar mijn tante N.ora :sick: vernoemt ben… Dus 1000 x liever NoorTJE of gewoon Noor…
Niet persoonlijk opvatten, zo bedoel ik het niet. Is ook een mening, geen feit :-*