Ik heb er persoonlijk geen moeite mee. In het begin noemde ik het ook ‘klussen’ en ‘hubbie’ hier op het forum, paste me nl aan aan de taal die in het begin dat ik hier schreef (5 jaar geleden) gebruikelijk was. Iedereen gebruikte die termen.
Later ben ik meer mezelf geworden en ben ik ook gewoon Nicole en mijn lief is Marco. Vrijen of sex klinkt ook veel lekkerder dan klussen.
In het gewone leven wordt ik door vrienden Nicje genoemd en dat vind ik erg fijn. Mensen komen zoveel dichterbij voor mijn gevoel.
Ik vind afkortingen en verklein woordjes liefkozend.
‘Me’ ipv ‘mij’ is taaltechnisch niet juist, dus dat vind ik los staan van ‘hubbie’ en ‘klussen’. Ik denk dat mensen nog wel weten wat de juiste termen daarvan zijn, en dat betwijfel ik bij het gebruik van ‘me’ en ‘mijn’
Ik heb bij manlief even geinformeerd en hij zei: Hubbie? Dat is toch dat autootje?
Hij bedoelde Herbie
En toen: het klinkt net als bellen blazen met kauwgum (hubba bubba denkt ie aan denk ik )
kortom de conclusie na 5 blz: de een gebruikt het wel en de ander vind het niets.
:mrgreen:
ik ben ook schuldig :mrgreen:
ik erger me wel aan het woordje zij ipv zei 8)
Hubbie vind ik stom ja. Maar ook ’ is’ terwijl het ’ eens’ of desnoods ‘es’ moet zijn.
bijvoorbeeld: “kijk is hubbie”