hallo ,
ik zie het wel zitten hoor, red me wel ermee.
Het topic ging me er enigszins ook eig om dat andré zelf zo vreemd doet en moeilijk om mee te gana, dat doet me pijn.Tzt zal ik het met hem er over hebben nog eens, ik laat het voor nu rusten en ben er zelf ook eig weinig mee bezig.
Pijnstillers reageer ik nauwelijks op, had vorige keer bij de hysteroscopie ook genomen maar verneem ik niks van hoor,
dus neem nu ook niet denk ik , maar zal wel goed gaan , nog 3 weekjes wachten
Bianca, das balen dat die pijnstillers hun werk niet gedaan hebben.
Ik hoop dat André en jij er samen uit zullen komen.
Liefs
Mira
We hebben vanaaf zon gesprek gehad, een goed gesprek. Ik kreeg van mariëlle een berichtje die me ook even deed stilstaan, de vraag waarom wil andré nu niet mee?
En ik heb hem dit voorgelegt, en het gaat vnl om zijn werk, het loopt er niet lekker enzo .
Voor de rest denkt hij dat hij weinig kan doen voor mij
Ik heb gevraagt of hij niet nu al om werk kan aangeven dat over een week of wat het zo kan zijn dat hij me emoet. Dus dat gaat hij morgen doen op werk aangeven wat kan gaan komen.
En dan neemt hij desnoods een dag vrij.
Ik zei dat ik hem nodig had en dat ik zowieso fijn vindt ook al gaat hij niet mee naar binnen, maar dat ik hem kan vasthouden als nodig bliojkt nadien.
Dus nu wil hij op zich wel mee, als het met werk kan, als echt niet wil weet ik nu iig dat hij op zich meegewild zou hebben,…en het niet ligt aan mij of aan een relatiegezeur tussen ons, daar was ik even bang voor.
Nu ja even wachten maar weer.
iig thnx meiden
mariëlle :-*
:hug: :-*
Hoi Bianca,
Ik heb afgelopen dinsdag mijn HSG gehad. En ik vond het wel te doen. Ik had 2 uur van tevoren 2 paracetamols en 1 capsule celebrex (op recept gekregen van het ziekenhuis) ingenomen. Ik was stijf van de spanning en had het enorm koud. Maar toen ik aan de beurt was, werd ik goed opgevangen door een lieve verpleegster. Ze vertelde mij wat ze gingen doen en liet mij allerlei attributen zien. Toen kwam de arts. Ook een enorm rustige man. Het cupje wat vacuum zoog was maar even vervelend. Het contrastvloeistof wat werd ingespoten vond ik het vervelends, heftige ongikrampen voel je. Maar voor je het weet, is het al voorbij. En boven je gaat er een schijf heen en weer, die maakt dan foto´s. Mijn man mocht mee naar binnen en stond bij de verpleegster, die foto´s maaktje in een aparte ruimte, maar er was een groot raam, zodat ik hem kon zien. Daarna trok de arts het scherm naar mij toe, en we bekeken de foto´s , mijn man mocht er toen ook bij. En wel raar om te zien dat het contrastvloeistof je eileiders binnentrekt. Maar gelukkig waren ze bij mij open. De arts zei dat bij de volgende follikelmeting er gekeken moest worden naar mijn baarmoeder, want hij dacht een kleine vleesboom te zien. Maar ik hoefde mij niet ongerust te maken. Poeheeeee
Na het onderzoek mocht ik mij in een badkamer opfrissen, ze hadden er handdoeken en washandjes en gelukkig hadden ze er ook maandverband, want die contrastvloeistof voelde best olie-achtig aan.
Nou meid… daarna voelde ik wel wat krampjes. Toen ik thuis kwam heb ik weer een paracetamol ingenomen en ben lekker op de bank gaan liggen. De volgende dag ben ik gewoon weer gaan werken.
Weet je al wanneer jij de hsg hebt? En weet André al of hij vrij krijgt?
Groetjes
Mira
hey hoi bedankt voor je verhaal ,
andré heeft nu aangegeven dat hij mee gaat hoe dan ook , of werk het er mee eens is of niet. We wetennogniet wanneer,
we moeten morgen de formulier afleveren in zkh en dan hopen dat we deze maand mogen, anders moeten wenogmaals een maand wachten en daar heb ik weinig zin in.
Ikben beniuewd hoe het in het umcg zal gaan
bedankt dat je je jou verhaal wou delen,
ik zie er weinig meer tegen op,
dank je liefs bianca
Hee Bianc!
Wat fijn dat Andre mee gaat!!! Hopelijk kan je snel terecht!
Liefs, mij
:thumbup: Ik duim dat je niet lang meer hoeft te wachten :thumbup:
Fijn dat hij nu toch meegaat!
Ik heb mijn HSG op vrijdag 20 oktober gehad. Ik was zo zenuwachtig!
Mijn vriend gaat gelukkig altijd mee als ik naat het ziekenhuis moet. Hij heeft ook echt op de gang bij de deur staan wachten. De assistente die alles klaar legde en bij mij bleef, totdat de gyn en de radioloog er was, was echt super aardig.
Ik was echt zo zenuwachtig, dat ik bijna de hele behandeling heb gehuild :oops: Eerst wilde ik heel graag dat hij mee naar binnen zou gaan, maar dat wordt bij ons in het ziekenhuis eigenlijk nooit gedaan. Toen ze merkte dat ik zo zenuwachtig was en steeds weer begon te snikken, vroeg ze wel 2x of ik hem toch binnen wilde. Omdat zij zo aardig en geruststellend was, heb ik toen gekozen voor niet. Ze heeft ook echt tijdens de “behandeling” mijn hand en knie vastgehouden. Zo lief!
De behandeling viel me wel mee. Het voelt absoluut niet fijn, maar niet zo zeer echt pijnlijk, meer drukkend tegen je baarmoedermond aan. Toen zei de gyn “Je kan nu een prikje voelen” en dat deed inderdaad even echt zeer, maar dat was misschien 2 sec. of zo. Dat was het moment dat het slangetje in mijn baarmoedermond ging. Daarna zei hij ook dat het nu niet meer pijnlijk zou zijn en dat klopte. Ik kon weer ontspannen 8)
Wat ik zelf erg prettig vond, was dat het scherm waar de foto’s op kwamen naast mij hing en ik dus mee kon kijken. Ik kon dus zelf al zien dat de vloeistof er aan 2 kanten goed doorstroomde. Hij heeft toen ook meteen gezegd dat het goed was.
pfoe, wat lucht het toch altijd op je eigen verhaal weer even neer te zetten…
De uitkomst bij ons is trouwens dat we het nog 4 maanden zelf proberen en dan eventueel in februari weer terug komen om te gaan praten over eventuele medische ingrepen (inseminatie, IVF etc) De gyn is er van ovetuigd dat ik voor die tijd al bel, om te zeggen dat ik zwanger ben… Hoop dat hij gelijk heeft
Jij in ieder geval sterkte!
Meis ik wil je heel veel sterkte wensen. Lekker dat je man meegaat! Dat is wel zo fijn.
Ik heb ook een HSG gehad en ik was blij dat mijn man erbij was. Het voelt als een brute menstruatie. Maar als ze klaar zijn is de pijn ook weg. Nadeel is dat je stil moet liggen vanwege het apparaat wat boven je hangt. Ik had wel veel bloedverlies tijdens het onderzoek. De rest van de dag niet meer, was ik alleen misselijk.
Dus het is alleen tijdens het onderzoek, en je krijgt gelijk uitslag dus weet je gelijk waar je het voor doet.
:hug:
Bianca: toppie :thumbup: dat André meegaat. Goed om te horen meid
Liefs
Mira
willen jullie a.s dinsdag duimen voor ons ?
Ik moet me om 8 uur melden op dagopname /radiologie,.
dan zal daar eerst urine controle zijn en dan zal het onderzoek volgen in totaal duurt het 1.5 tot 2 uur.
Ik heb recelt voor pijnstillling maar die kan ik niet nemen ( mag die niet hebben) ik neem dus eigen diclofenac in , hopen dat dat ook helpt.
Ik zal denk ik in begin van de middag wel thuiszijn en hopen dat niet zo gevoelig is, en ik me goed voel,maar als ik al jullie reacties hoor en lees is dat wel zo.
Meiden thnx en julie lezen van mij,
liefs bianca
Lieve Bianca,
Alvast heeeeeeeeeel veeeeeeel succes dinsdag!!
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Spannend meid ! Ik zal aan je denken :-*
Spannend meid
Ik zal aan je denken en voor je duimen :-*
Lieve meid, ik duim voor jullie hoor!
Heel veel succes! :-*
liefffffffffff mijn dank is groot
O getsiederrie, mijn gyn begon vandaag ook over HSG…
Als ik deze keer (heb vandaag of morgen mijn ei) niet fatsoenlijk ongesteld word, dan wil hij kijken of ik door mijn curretages verklevingen heb gekregen…
Heb vriendlief daarom maar opdracht gegeven om me NU zwanger te maken, zodat onderzoek achterwege kan blijven :mrgreen: .
Zoals ik het hier lees, is het geen pretje om het te ondergaan, dus ik pas liever… rent hard gillend weg!
hhi door het hier te elzen werd ik juist rustiger, alhoewel de spanning nu ook wel toeneeemt nu onderzoeksdag dichterbij komt,
ik ben deze maand dus niet zwanger helaas.
ik heb ook meerdere curetages gehad heb al wel endo en dus gaan ze ook bij mij zien of de eileiders open zijn en juist er uit zien
Heel veel sterkte!