HSG onderzoek + verhaal /verloop.(14/11) pag 5.

Hey lieve Zomer wat een lief berichtje,

wat ontzettend een goed berichtje hihi ,

ik heb zopas gebeld naar het UMCG ik wou toch weten hoe of wat of de lijst er al is, hij is nog niet aangekomen en dus zal de HSG ws uitgesteld worden naar volgende maand, heb ik dus nog even te gaan met wachten.

Ms draait dré wel bij dan en is het dan makkelijker vrij te vragen ook .

Heel veel liefs en supermega bedankt voor je berichtej :-* bianca

He kanjer!

Hier geen ervaring dus daar kan ik je niet mee helpen maar wel even een dikke knuffel. :hug: :hug:

Wel jammer even van Dre maar misschien word het allemaal een beetje te confronterend voor hem of begrijpt hij niet wat hij voor je kan betekenen. Ik hoop dat hij nog bijdraait maar anders mag je best wel eens tegen hem tekeer gaan :wink: Jullie willen samen zwanger worden alleen gaat het nu om jou lichaam…

Als hij niet mee wil kan je dan misschien je zus vragen? Je moet wel iemand bij je hebben die je steunt meis.

Nou Dre kom op!

:-*

Bianca ik heb geen antwoord op je vragen omdat de hsg bij mij tijdens de kijkoperatie is uitgevoerd wat ik wel zou aanraden praat met je partner hierover want het is iets wat je samen moet doen . Ik heb na de operatie een slechte mededeling gekregen en dan is het heel fijn als je partner bij je is om dit samen te kunnen verwerken .

Heel veel succes ,

Daniëlle

Bianca,rottig dat je dit zo moet doormaken.

Ik heb ook een hsg gehad, en helaas viel het erg tegen. Mijn man mocht er wel bij zijn en heeft dan ook de hele tijd mijn handje vast gehouden.

Hij had idd ook zo’n loden jas aan tegen de straling.

Maar…jullie zitten toch samen in dit schuitje??? Ik vind het dan wel een beetje lullig dat Andre je laat zitten. Dit doorga je toch niet voor de lol?

Je moet hem dit echt goed duidelijk maken. Mijn Andre voelt zich ook machteloos en gefrustreerd als ik weer iets doormaak, maar hij zal niet van mijn zijde wijken, want hij weet dat ik zijn aanwezigheid gewoon keihard nodig heb!! Ik doe dit voor ONS! En dus spreekt het min of meer voor zich.

Leg hem uit dat zijn erbij zijn voor jou belangrijk is, dat je daar moed uit put en zijn aanwezigheid voor jou een steun is. Je wilt toch samen zwanger worden, hoe zit het dan met elkaar door dik en dun steunen?

Ik snap best dat werk soms lastig is en vrij nemen en vragen, maar dit is echt superbelangrijk. Waar ligt zijn prioriteit?

Maar goed, dat is mijn bescheiden mening. :silenced:

Je hebt idd echt iemand nodig die met je meegaat, je zult je misschien niet lekker voelen en last hebben, dan heb je iemand nodig je je rijdt.

Ik wens je veel sterkte, met een beetje geluk is alles goed en valt het mee.

Groetjes

dank je lieverdss

voor nu rust ik kan heeeeeel ms volgende maand mee met de OK

de lijst was te laat :cry: :cry: ( ja wist ik zei hadden te laat gestuurd)

maar goed volgende maand ms , want als ik dan weer in de weekend ongesteld wordt zit je weer op een rare late dag in de week, als er dan te veel zijn wordt het opgeschoven

de hele uitslag van de OFO komt dus dan pas in januarie ipv november :?

Hey Bianca,

Ik moet onverwachts aanstaande maandag voor het HSG! :shock:

En helaas moet ik alleen, niemand die vrij kan krijgen, ook al wil zo wel mijn hubbie als mijn moeder mee.

Keep you posted!

Dominique

mij is jaloers, erg hé?

ik had me er zo op ingesteld en nu mag et niet

alleen gaan moet je niet doen kwa vervoer hoor zorg dat je iig iemand voor vervoer hebt anders taxi nemen hoor , mijn gyn heeft echt gezegt als niemand mee kan tijdens onderzoek oke maar niet met terugreis

succes meid :thumbup:

Tja, vooralsnog is er geen andere mogelijkheid. Maar als ik mij niet goed voel blijf ik een tijdje in het ziekenhuis hangen (neem een boek mee! :wink: )

Ben gelukkig wel met de auto dan.

Mijn gyn maakte zich niet zoveel zorgen (ik wel! :shock: ), gek he hoe het van gyn tot gyn verschild?

Hij vertelde mij dat ze met een ballonnetje je baarmoeder in gaan en dat daar zo doen dat het de baarmoeder afsluit. Vervolgens gaan ze met een slangetje contrast spuiten.

Ik had echt zoiets van, dat gaat niet goed komen :? , maar volgens de gyn komt het allemaal goed…

Liefs Dominique

tuurlijk komt het goed het is niet het ergste hoor, maar ja het kan ook vervelend uitpakken ,

meid gewoon megasucces en ik lees wel hoe het was

ik ga slaaaaapen nu toedeloe :-*

Welterusten en ik hou jullie op de hoogte!

Nou, ik heb uiteindelijk iemand gevonden die meegaat maandag, als chauffeur dan. Ik heb m’n vader bereid gevonden.

Liefs Dominique

:thumbup:

Vanmorgen had ik het HSG. Ik was echt stik-zenuwachtig en moest ook continue naar de WC (fijn!). Aangezien ik bang voor de pijn was (verhalen van iedereen) heb ik een goede pijnstiller vooraf genomen.

In het ziekenhuis hebben mijn vader en ik een uur moeten wachten voordat ik naar binnen mocht. (uh, moest) Bleek dat de rontgen soort van vergeten was de HSG voor te bereiden en dus ook de gyn niet echt gewaarschuwd hadden. Die kwam op een gegeven moment verhaal halen.

Uiteindelijk naar binnen, nog netjes een vriendelijke hand van de gyn en verder een vriendelijk man (de assistent van de rontgen) die zich voorstelde en een vrouw die geen woord zei maar wel meekeek (het is toch echt beleefd als je je voorsteld in zo’n geval, toch?).

De assistent liep heel de tijd heen-en-weer om alles te pakken wat nog vergeten was en de gyn probeerde a) mij op mijn gemak te stellen en b) in de chaos goed te werken (zonder handen een lichtknopje aan doen van een felle lamp, want ja hij had handschoenen aan! :smiley: ).

Hij vertelde dat ik maar zo gemakkelijk mogelijk moest gaan liggen, ook al kon hij zich voorstellen dat dat niet echt zou gaan gezien de omstandigheden… :roll: …yep daar had hij gelijk in!

Vervolgens zei hij dat hij op z’n knieen ging voor mij, maar dat dat wel 1-malig was! :stuck_out_tongue:

In het ziekenhuis waar ik was brengen ze een klein slangetje in je baarmoedermond en pompen dan een klein balonnetje op zodat je baarmoeder afgesloten is. Heel lief haalde de gyn daarna de eendebek eruit zodat je daar geen last meer van hebt.

Okay, dat gerommel met dat slangetje in je baarmoedermond is lichtelijk vervelend, zeker als hij je baarmoeder naar beneden drukt (als tegendruk om dat slangetje erin te krijgen). Maar hij excuseerde zich vriendelijk.

Vervolgens werd de vloeistof gespoten en dat voelde eigenlijk als een branderig warme sensatie over de gehele onderbuik. Dat was op dat moment eigenlijk alles. Nu ben ik een beetje dizzy en fiks ongi gevoel gepaard met soort van buikpijn en eierstokpijn (steken). Maar gelukkig wel houdbaar en ik heb nog een zetpil meegekregen voor het geval dat.

Wanneer ik morgenochtend 38/38,5 of hoger heb, moet ik contact opnemen en anders ziet hij mij maandag aanstaande voor de samenlevingstest.

Uitslag van het HSG: alles heeft vrijbaan, totaal geen obstructies te zien!! :smiley: :smiley: :smiley:

Succes Bianca met jouw HSG, maar met een pijnstiller is het wel te doen! (tenminste was mijn ervaring). Nu wel last van mijn buik, maar nog te houden. Ik bericht je wel als dat verandert!

Liefs Dominique

Goed nieuws! Blij dat het is meegevallen. Een HSG is op zich ook prima te doen, het pijnlijke zit het met name in de gevallen waar wel obstructie is. Dus een afgesloten eileider ofzo. De vloeistof kan dan niet door en dat veroozaakt druk.

Je bent nu in iedere geval ontstopt :mrgreen: , dus wie weet gaat het nu heel snel… :thumbup:

Groetjes

fijn nieuws meid dat het goed gegaan is,

ik moet volgende maand pas,

ik hoor wel van je iig sterkte en beterschap meid!!

Hey allemaal,

Gisteravond ging mijn buik wel wat meer rommelen en was vervelend als ik actief bezig was (i.p.v. rustig op de bank vertoeven).

Vannacht wel goed geslapen, maar werd helemaal brak, misselijk en vol migraine wakker. Maar dat kan uiteraard ook door de spanning komen of gewoon puur toeval.

Bianca, ik duim voor je volgende maand!!

Liefs Dominique

Vragen wb de HSG

-mag je partner er bij aanwezig zijn?

• doet het pijn?

-vloei je lang

-lang napijn

-werken de dag er na kan dat?

Hoi Bianca81 :wink: ,

Ik zal proberen om antwoord op je vragen te geven maar dit kan natuurlijk bij iedereen verschillend zijn en dit geldt ook voor het zh waar je geholpen wordt.

1 uur voordat je in het zh moet wordt je aangeraden om pijnstillers in te nemen. Ik had weken ervoor al een recept gekeregn daarvoor. Had ze ook inderdaad netjes ingenomen.

*Bij het HSG onderzoek in het AMC in A’dam waar wij patiënt zijn, mocht mijn hubbie niet mee naar binnen.

Hij heeft tijdens het onderzoek netjes op de gang gewacht. De Verpleegkundige zei wel dat ze dit wel even kon overleggen als hij er wel bij mocht zijn…tja ik had zoiets als het niet mag…dan niet geen probleem. Mijn hubbie was toch lekker dichtbij.

• Het inspuiten van de blauwe vloeistof in mijn bm deed wel pijn maar ook niet echt ondraagelijk pijn.

• Ik heb niet echt extra gevloeid…een beetje maar. Tijdens het afwegen van mijn :silenced: als ik een plasje gedaan had.

*De enige napijn die ik gehad heb, was een beetje pijn in mijn onderbuik maar dat was ok zo weer over.

*Ik had speciaal voor het HSG onderzoek vrij genomen maar dat was voor mij niet nodig geweest. Ik had rekening gehouden met hele erge pijn. Dit viel dus heel erg mee.

De volgende dag ben ik dus gewoon gaan werken.

Tijdens het HSG onderzoek wordt stap voor stap uitgelegd wat ze gaan doen en ik kreeg meteen te horen als het goed zat en dat was het geval.

Uitgebreid wordt alles nog een keer verteld tijdens de eerstvolgende afspraak.

Biana81, misschien moet je even met je vriend praten over hoe je je voelt en wat je van hem verwacht. Dat kan misschien ook helpen.

Groetjes PV

Hey Bianca,

Ik was nog helemaal vergeten je vragen te beantwoorden!

Vragen wb de HSG

-mag je partner er bij aanwezig zijn?

waar ik geweest ben niet

- doet het pijn?

Ik had meer pijn verwacht. Wel had ik een goede pijnstiller van tevoren genomen. Ik kreeg een pijnstiller voor erna mee, maar die heb ik niet gebruikt.

-vloei je lang

Alleen de zelfde dag wat weefsel, maar geen vloeistof ofzo.

-lang napijn Valt op zich wel mee, maar ik heb tegelijkertijd last van griep, dat is geen goede combi

-werken de dag er na kan dat?

Als ik geen griep had gehad wel!

Liefs Dominique

thnx lief van je de tijd te nemen mijn vragen ook te beantwoorden, ligt dus beetje aan zkh wat wel en niet mag kwa partner mee,

ik ben benieuwd of bij ons mag maar kan ik zo achter komen telefonsich

dank je :-*

Dominique: goed om te lezen, dat de HSG te behappen viel.

Ik heb 31 oktober mijn HSG… en ik stel me in om op het ergste wat zal komen, dan kan het altijd meevallen.

Bianca zie jij het nog zitten? Ik denk wat moet, dat moet maar… hoe eng ik het ook vind. En die pijnstillers zullen ook wel de pijn iets minderen.

Liefs

Mira