HSG onderzoek + verhaal /verloop.(14/11) pag 5.

Bianca, ik heb ook endometriose, vandaar dat ze bij mij ook willen kijken.

Hey Bianca,

Sterkte dinsdag!

Wel apart dat het zo lang gaat duren! Ik heb wel lang in de wachtkamer gezeten, maar ik stond binnen no-time weer buiten na het HSG!

Suc6

Liefs Do

ow ik wil ook wel snel hoor hihi

maar ja ligt aan het zkh hé?

Ja, blijkbaar verschillen daar ziekenhuizen heel erg in!

Apart he? Hoop dat het wat sneller gaat dan gepland! :wink:

duimen julie? morgen om 10 v 8 moet ik me melden 8 uur mag ik heen ,

om 7 uur zitten we al in de auto en voortijds efkes douchen enzo , wordt voreg op staan ihhi ik ben nu net thuis dus nog even spieken op KOK en dan proberen wat slaap te scoren :roll: :? :mrgreen:

Hallo Lieve mensen,

Zopas heb i de HSG gehad dus.

Ik moest om 8 uur melden. Mijn urine werd gecontroleerd, geen zwangerschap en geen afwijkingen.

Mijn temp werd opgenomen was ook goed natuurlijk hihi.Maar is routine.

Toen werden andré en ik mee begeleidt naar afdeling rediologie. Daar werd andré verteld wat en hoe alles ging gebeuren, ik kon me in die tijd omkleden in een kamertje.

Toen werd ik gehaald om op de tafel te komen zitten, gegevens werden ingevoerd, gekeken of ik vragen had hoe ik er tegen aan keek.

En even wachten op de arts.

Tegen 20 voor 9 lag ik op de tafel , er werd van onder schoongemaakt met jodium en toen werd het cathetertje ingebracht, dit voelde als een soort prikje. Dat stak even pijnlijk, maar niet extreem. Daarna werd het balonnetje opgeblazen wat iets krampend voelde maar ook gene pijn te noemen .

Daarna werden de foto’s genomen,.Ik kon zelf heel duidelijk volgen op 2 schermen hoe het ging. Vanaf dit moment moest andré achter een scherm staan meekijken met de andere aanwezigen.

Nou ik heb totaal GEEN pijn gevoeld met het inspuiten van het vloeistof, niks niet vervelend.

Op een gegeven moment vroeg ik wanneer komt de pijn nu , toen zei ze dat ze al klaar was en het dus niet meer kwam hihih fijn te horen,maar toen ineens kwam er geroezemoes uit het kamertje achter glas dat ze beeldvorming niet goed hadden, want ze zagen een lange sliert en een LUI…( heeft andre niet goed verstaan) en iets van bm-hals??? was niet doorgankelijk en wouden ze dus nog duidleijker en meer fotos van maken. Dus moest nog eventjes weer. Lichten weer uit en nogmaals 3 foto’s. André zei dat op dat moment de arts niet echt positief klonk, en hij eindigde met: “hier moeten we het mee doen”. Maar ja Dré weet dus niet wat het zoal betekend.

Ik was ook niet nerveus en kon me goed ontspannen, ws ook door andré er bij was en de artsen reuzelief, de meeste kende ik ook al en dat scheelt, alleen de radiologe kende ik niet.

Daarna mocht ik in de hal even wachten even lopen en werd ik om 9 uur opgeroepen voor ene na-foto om te zien of het vloeistof goed afdreef, dit was het geval.

Om 10 over 9 zaten Dré en ik aan de koffie en konden we naar huis toe. Ik vloei alleen nu nog iets maar het totaal gene pijn, het is me dan ook 1000% meegevallen.

( teriwjl de hysteroscopie van een aantal maand terug mij zovele pijn deed.)

Ow ja en nog leuk positief nieuwtje vor ons.

We krijgen uiterlijk ovewr 3 week de uitslag van het totale OFO-onderzoek , het had al zo lang geduurd voor ons. En ze wisten nu goed hoe we er voor stonden. Over 2 week krijg ik oproep zodat dré en ik de uitslagen krijgen én een plan van anapak hoe verder met de zwangerschapswens.

Goed hé?

Nou al met al goed gegaan meiden thnx en super dank voor het duimen en meeleven dat deed me goed,

liefs bianca.

excuus voor de schrijffouten.

Nou Bianca ik ben benieuwd en zal voor je duimen voor positief nieuws :pray:

Ze hebben als ik het goed begrijp nog niet verteld of ze wel of niet open zijn?

Balen dat je daar dan nog op moet wachten.

Blij te horen dat het goed ging !

Ik heb de hele dag aan je gedacht.

Gelukkig was het onderzoek niet pijnlijk en viel het goed mee ( sterke Bianca :mrgreen: )

Nu maar afwachten op de uitslag… :thumbup:

Dat vroeg ik me idd ook af wat Angelbaby schreef. Maar de uitslag komt binnenkort… En gelukkig heb je dat ook weer achter de rug meid :thumbup:

Groetjes

Mira

zoals ik zelf kon zien waren de eileiders open idd,

maar als ik google hoeft dat niet altijd te beteken dat het ook juist is want het uiteinde kan ook gesloten zijn

en ik ben een leek wat dat aangaat, ze hebben iig niks gezegt,

of het een goed odf slecht teken is? ik heb geen idee.

Fijn dat het goed is gegaan en dat je er weinig pijn van hebt gehad.

Nu het spannende wachten op de uitslagen, gelukkig dat je niet tot januari hoeft te wachten, maar al eerder terecht kan.

Dat met die eileiders snap ik ook niet, bij mij was ook alles open en toegankelijk en de endo zat op andere plaatsen dan die het moeilijk maken om zwanger te worden

en tot op heden niks gelukt (uitzondering ivf dan)

Fijn dat het hele onderzoek zo mee is gevallen :thumbup:

Ik ga nu heel hard voor je duimen voor een positieve uitslag!

Groetjes,

Heleen

Bianca,

Wat fijn dat het zo is meegevallen…

Je kijkt er toch tegen op…

We gaan heeeeeeeeel hard duimen voor en goede uitslag :pray: :pray: :pray: :-*

Bianc! Super meis dat het zo is meegevallen!!! En jij je maar afvragen waar die pijn bleef…bikkels voelen geen pijn :wink: :mrgreen:

Nou afwachten he meis!

We gaan heel hard duimen :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

:-*