Hond grijpt kat, heeft aangifte zin?

mijn kat is afgelopen woensdag gebeten door een stafford

de eigenaresse van de stafford is wel netjes naar mij toegekomen en heeft gezegd dat mijn kat op haar hond is gesprongen en de hond heeft gekrabbeld.

mijn kat neem ik aan is geschrokken van de hond en daarom bovenop hem gesprongen.mijn andere kat was erbij en sprong er ook bovenop om zijn zus te helpen.dus de eigenaresse moest mijn kat uit zijn bek halen en heeft daarbij een gebroken duim aan overgehouden en heeft krabbels van mijn kat. mijn kat heeft verwondingen aan haar poot (ontstekingen) en zal misschien haar poot moeten laten amputeren maar de dierenarts zegt dat dit misschien (hele kleine kans) toch nog zelf geneest. na drie dagen ben ik lang de eigenaar gegaan om te zeggen hoe het ermee voorstond maar nu was de man alleen thuis en die begon al zo te praten dat hij zich niet verantwoordelijk voelt voor de verwondingen van mijn kat, want mijn kat besprong zijn hond.

ik heb mijn verzekering gebeld en gevraagd hoe of wat en die zei dat het onder je aansprakelijkheids verzekering valt en het bij hun maatschappij wel vergoed zou worden als zoiets mij zou overkomen dus ik zei tegen de eigenaar dat wat mijn verzekering heeft gezegd.

hij zou zijn vrouw laten navragen of ze verzekerd zijn en zou het laten horen wat hun verzekeringsmaatschappij zegt.

ik ben nu al 350 euro kwijt aan de dierenarts en dan is er alleen een foto,pijnstillers en antibiotica gegeven.

dus kan je nagaan hoeveel een amputatie kan kosten.

maar ik wacht af.

Ik lees het nu pas, wat zielig… :cry:



Ik zou zeker aangifte doen, misschien help het ook als meerdere mensen aangifte doen.

(tenminste dat is bij ons wel zo…)



:hug: voor jou, Tara en de buuf!

@ladylover wrote:

mijn kat is afgelopen woensdag gebeten door een stafford

de eigenaresse van de stafford is wel netjes naar mij toegekomen en heeft gezegd dat mijn kat op haar hond is gesprongen en de hond heeft gekrabbeld.

mijn kat neem ik aan is geschrokken van de hond en daarom bovenop hem gesprongen.mijn andere kat was erbij en sprong er ook bovenop om zijn zus te helpen.dus de eigenaresse moest mijn kat uit zijn bek halen en heeft daarbij een gebroken duim aan overgehouden en heeft krabbels van mijn kat. mijn kat heeft verwondingen aan haar poot (ontstekingen) en zal misschien haar poot moeten laten amputeren maar de dierenarts zegt dat dit misschien (hele kleine kans) toch nog zelf geneest. na drie dagen ben ik lang de eigenaar gegaan om te zeggen hoe het ermee voorstond maar nu was de man alleen thuis en die begon al zo te praten dat hij zich niet verantwoordelijk voelt voor de verwondingen van mijn kat, want mijn kat besprong zijn hond.

ik heb mijn verzekering gebeld en gevraagd hoe of wat en die zei dat het onder je aansprakelijkheids verzekering valt en het bij hun maatschappij wel vergoed zou worden als zoiets mij zou overkomen dus ik zei tegen de eigenaar dat wat mijn verzekering heeft gezegd.

hij zou zijn vrouw laten navragen of ze verzekerd zijn en zou het laten horen wat hun verzekeringsmaatschappij zegt.

ik ben nu al 350 euro kwijt aan de dierenarts en dan is er alleen een foto,pijnstillers en antibiotica gegeven.

dus kan je nagaan hoeveel een amputatie kan kosten.

maar ik wacht af.




Spijt me dat ik het schrijf, ik vind het heel erg van je kat. Maar als het waar is dat jou kat haar hond heeft besprongen mag je blij zijn dat zij geen schade vergoeding aan jou vraagt voor oa haar duim. In deze zou ik zeggen, ieder zn eigen kosten. Stafoord of niet, als een kat onze hond aanvalt zou ik ook de schade willen verhalen. Sorry.

Ik hoop trouwens heel hard dat je kat zn poot niet hoeft te missen, tis al erg zat allemaal natuurlijk.

Hier heeft laatst een stuk in de krant gestaan dat je geen aangifte kan doen van zoiets. omdat alleen personen aangifte tegen gedaan kan worden. Je kan alleen de kosten op iemand verhalen als je het kan bewijzen maar helaas kan je verder niks doen.



Vind het wel heel erg van de poes :cry:

@mama van anne wrote:

@ladylover wrote:
mijn kat is afgelopen woensdag gebeten door een stafford

de eigenaresse van de stafford is wel netjes naar mij toegekomen en heeft gezegd dat mijn kat op haar hond is gesprongen en de hond heeft gekrabbeld.

mijn kat neem ik aan is geschrokken van de hond en daarom bovenop hem gesprongen.mijn andere kat was erbij en sprong er ook bovenop om zijn zus te helpen.dus de eigenaresse moest mijn kat uit zijn bek halen en heeft daarbij een gebroken duim aan overgehouden en heeft krabbels van mijn kat. mijn kat heeft verwondingen aan haar poot (ontstekingen) en zal misschien haar poot moeten laten amputeren maar de dierenarts zegt dat dit misschien (hele kleine kans) toch nog zelf geneest. na drie dagen ben ik lang de eigenaar gegaan om te zeggen hoe het ermee voorstond maar nu was de man alleen thuis en die begon al zo te praten dat hij zich niet verantwoordelijk voelt voor de verwondingen van mijn kat, want mijn kat besprong zijn hond.

ik heb mijn verzekering gebeld en gevraagd hoe of wat en die zei dat het onder je aansprakelijkheids verzekering valt en het bij hun maatschappij wel vergoed zou worden als zoiets mij zou overkomen dus ik zei tegen de eigenaar dat wat mijn verzekering heeft gezegd.

hij zou zijn vrouw laten navragen of ze verzekerd zijn en zou het laten horen wat hun verzekeringsmaatschappij zegt.

ik ben nu al 350 euro kwijt aan de dierenarts en dan is er alleen een foto,pijnstillers en antibiotica gegeven.

dus kan je nagaan hoeveel een amputatie kan kosten.

maar ik wacht af.




Spijt me dat ik het schrijf, ik vind het heel erg van je kat. Maar als het waar is dat jou kat haar hond heeft besprongen mag je blij zijn dat zij geen schade vergoeding aan jou vraagt voor oa haar duim. In deze zou ik zeggen, ieder zn eigen kosten. Stafoord of niet, als een kat onze hond aanvalt zou ik ook de schade willen verhalen. Sorry.

Ik hoop trouwens heel hard dat je kat zn poot niet hoeft te missen, tis al erg zat allemaal natuurlijk.




hoi,



hier ben ik het dus wel mee eens.

ik vindt het heel vervelend voor de kat, dat meen ik echt, en het ras hondt maakt nu dan even niet uit.

mijn hond is dus ook een keer vanuit de bosjes die naast een voetpad liep, aangevallen door een kat, gelukkig voor de kat deed mijn hond niets, terwijl ze wel naar zijn ogen greep.

als eigenaar van een hond weten ze je wel te vinden , helaas bij een kat is dat vele malen moeilijker.



ik hoop dat het met de kat zijn pootje weer beter gaat , maar afgaande als de kat dus echt de hond gebrabt heeft, ja vindt ik dus ook niet dat je de schade kan gaan verhalen .





gr mel

het gaat mij niet om welke ras de hond had

ik ben niet echt boos

maar normaal als mijn kat een hond ziet vliegt ze weg en ik heb helemaal geen probleem ermee als ze haar schade op mij verhaalt.

maar het zou fijn zijn als mijn schade ook vergoed kan worden zo niet dan pech maar ik zou misschien zelfs als mij zoiets zou overkomen waarschijnlijk de schuld op mij nemen als de verzekering dit toch vergoed. we zijn toch allebei dierenvrienden en de premie van je verzekering gaat toch niet omhoog. toch?

er worden zoveel dingen bij de verzekering opgegeven wat aan vervanging toe is en dan wordt gezegd mijn kind heeft het laten vallen(bijvoorbeeld een camera)maar dit gaat wel om een levend wezen.

maar verzekeringen willen graag hun centen in hun zak houden dus een klein beetje de feiten omdraaien zou in mijn geval ook fijn zijn

maar anders steken we ons maar in de schulden want ik heb geen kinderen en de katten voelen als mijn kinderen en daar heb je toch alles voor over

Sorry, ik vind niet dat hun verzekering hiervoor moet opdraaien, of ze het nu wel of niet zouden vergoeden :silenced:

@mama van anne wrote:

Sorry, ik vind niet dat hun verzekering hiervoor moet opdraaien, of ze het nu wel of niet zouden vergoeden :silenced:


omdat mijn kat sprong zeker

maar dat is iets wat hun zeggen ik was op mijn werk en heb mijn kat pas 5 uur na incident naar dierenarts kunnen brengen anders was het niet zo ernstig geweest

Ze zijn bereid om het na te vragen bij hun verzekering. Dan zou ik er toch op af gaan. Die gebroken duim wordt vergoed door de zorgverzekeraar en zolang ze zelf niks over onkostenvergoeding voor de duim zeggen, zou ik er ook mijn mond over houden en juist net bedanken dat ze de poes gered heeft.

Beterschap in ieder geval.

hoi,



de hond is wat ik ervanuit opmaak aangelijnt geweest en je kat liep los buiten.

dan moet je ze binnen houden, je kat kan op de straat ook aangereden worden wil je dat die mensen dat dan zouden betalen :think:

dat kun je niet verlangen, je kat hoort ook niet los op straat te lopen, vindt ik .



heb je mijn verhaal wel gelezen die kat viel dus ook zo uit het niets mijn hond aan, als mijn hond dus wel wat gedaan zou hebben, zouden ze van mij geen dubbeltje hebben ontvangen :snooty:

@melanie wrote:





heb je mijn verhaal wel gelezen die kat viel dus ook zo uit het niets mijn hond aan, als mijn hond dus wel wat gedaan zou hebben, zouden ze van mij geen dubbeltje hebben ontvangen :snooty:






dus jij zou zelfs niet proberen je verzekering daarop aan te spreken zelfs als het jou dan geen dubbeltje kosten en dus help je liever niet die mensen die misschien niet zo goed bedeeld zijn

dus jij betaald liever een verzekering zodat je er GEEN beroep op hoeft te doen zoals in deze situatie waar het zou kunnen worden vergoed

jij stopt mensen dus liever in de stront terwijl je zou kunnen helpen

wat een groot hart heb jij zeg

Ladylover, dat is wel heel kort door de bocht.



Als een hond zich alleen verdedigt zou hebben en je spreekt de verzekering aan. Wordt dat vast geregistreerd en heeft het mogelijk gevolgen voor de hond. Stel dat er nog eens iets gebeurd dan staat zo’n hond geregistreerd als “probleem hond”.



En zwart gezien is het fraude want de hond had dan geen schuld. :wink:

@ruud wrote:

Ladylover, dat is wel heel kort door de bocht.



Als een hond zich alleen verdedigt zou hebben en je spreekt de verzekering aan. Wordt dat vast geregistreerd en heeft het mogelijk gevolgen voor de hond. Stel dat er nog eens iets gebeurd dan staat zo’n hond geregistreerd als “probleem hond”.



En zwart gezien is het fraude want de hond had dan geen schuld. :wink:




jij zegt het netjes…dat was voor mij de reden om me stil te houden… :silenced: waarom zou iemand anders moeten opdraaien voor de kat van een ander…? dat had ik ook nooit gedaan.

Ja wilde ik ook zeggen wat Ruud zegt.



Je hebt gewoon geen recht op vergoeding, dus of er nu wel of niet een omweg bestaat om aan het geld te komen, je hebt er geen recht op! Ik zou het ook nooit doen, of die mensen het financieel goed hebben of niet. Blijkbaar kunnen ze wel een huisdier kopen, dan moeten ze er ook goed voor zorgen. Jou kat had ook een ziekte kunnen krijgen waardoor het veel da kosten had moeten maken, neem aan dat je je kat dan niet naar het asiel brengt, en nu ook niet. Het is een ongeluk, waar jou kat schuld aan heeft, dus je zou zoals al gezegd blij moeten zijn dat ze bij jullie geen geld halen. Als je je kat binnen houdt, krijg je ook geen verrassingen meer.



Mijn hond heeft een verzekering, dus als er iets is kan ik haar ten alle tijde de beste zorg bieden.

De kat zat in de tuin? In zijn eigen tuin??? Wat doet die hond daar dan?? De kat mag toch gewoon in zijn eigen tuin zijn? Lijkt mij dat ze die hond daar dan uit te houden hebben. En als die hond dan ook nog de poes aanvalt… reden genoeg voor aangifte. Al doen ze er misschien niks mee, wie weet als er straks 10 aangiftes tegen dezelfde eigenaar zijn wel…

@Sis wrote:

De kat zat in de tuin? In zijn eigen tuin??? Wat doet die hond daar dan?? De kat mag toch gewoon in zijn eigen tuin zijn? Lijkt mij dat ze die hond daar dan uit te houden hebben. En als die hond dan ook nog de poes aanvalt… reden genoeg voor aangifte. Al doen ze er misschien niks mee, wie weet als er straks 10 aangiftes tegen dezelfde eigenaar zijn wel…




Ik neem aan dat je op de eerste gebeurtenis dus die van de topicstarter reageerd en niet op die van Ladylover?

@mama van anne wrote:

@Sis wrote:
De kat zat in de tuin? In zijn eigen tuin??? Wat doet die hond daar dan?? De kat mag toch gewoon in zijn eigen tuin zijn? Lijkt mij dat ze die hond daar dan uit te houden hebben. En als die hond dan ook nog de poes aanvalt… reden genoeg voor aangifte. Al doen ze er misschien niks mee, wie weet als er straks 10 aangiftes tegen dezelfde eigenaar zijn wel…




Ik neem aan dat je op de eerste gebeurtenis dus die van de topicstarter reageerd en niet op die van Ladylover?


Dat neem ik ook aan. Heb de gebeurtenis van ladylover even gemist denk ik. :oops:

@Sis wrote:

@mama van anne wrote:
@Sis wrote:
De kat zat in de tuin? In zijn eigen tuin??? Wat doet die hond daar dan?? De kat mag toch gewoon in zijn eigen tuin zijn? Lijkt mij dat ze die hond daar dan uit te houden hebben. En als die hond dan ook nog de poes aanvalt… reden genoeg voor aangifte. Al doen ze er misschien niks mee, wie weet als er straks 10 aangiftes tegen dezelfde eigenaar zijn wel…




Ik neem aan dat je op de eerste gebeurtenis dus die van de topicstarter reageerd en niet op die van Ladylover?


Dat neem ik ook aan. Heb de gebeurtenis van ladylover even gemist denk ik. :oops:




Geeft niet, daarom vroeg ik het even :wink:

er is al inderdaad eerder een incident geweest met deze hond dat heeft de baas nog laten ontvallen dus is er geen sprake van eenmalig incident

maar mijn kat gaat pas sinds 2 maanden naar buiten na verhuizing en ze is al ouder dan 6 jaar en dan kan je niet meer verzekeren anders had ik het wel gedaan

en ik betaal alles wel maar als het verhaald kan worden moet je dat toch proberen of niet maar ik ga nog even navragen



maar er zijn getuigen die ik nog niet heb gesproken dus ga nu het nog vers in het geheugen ligt gelijk vanmiddag even de buurt langs

@ladylover wrote:

er is al inderdaad eerder een incident geweest met deze hond dat heeft de baas nog laten ontvallen dus is er geen sprake van eenmalig incident

maar mijn kat gaat pas sinds 2 maanden naar buiten na verhuizing en ze is al ouder dan 6 jaar en dan kan je niet meer verzekeren anders had ik het wel gedaan

en ik betaal alles wel maar als het verhaald kan worden moet je dat toch proberen of niet maar ik ga nog even navragen



maar er zijn getuigen die ik nog niet heb gesproken dus ga nu het nog vers in het geheugen ligt gelijk vanmiddag even de buurt langs




Ik begrijp jou echt niet. Wel of niet eerder een incident. Als een kat een hond aanvliegt vind ik dat de hond recht heeft zich te beschermen. Je schrijft ook nog dat je andere kat ook op de hond sprong om zn zus te beschermen, dan vind ik niet dat het een erg agressieve hond is als ie maar 1 kat te pakken had. En ik blijf erbij, als jou kat een hond aanvalt vind ik het niet terecht dat je geld bij hun verzekering vandaan probeerd te toveren. Als de hond jou kat aanviel, dan is het wat anders. Dus wel je goed recht om uit te zoeken wie er begon. Ik vind het wel netjes dat de mensen je kwamen vertellen wat er was gebeurd.