Hond grijpt kat, heeft aangifte zin?

@mama van anne wrote:

@ladylover wrote:
er is al inderdaad eerder een incident geweest met deze hond dat heeft de baas nog laten ontvallen dus is er geen sprake van eenmalig incident

maar mijn kat gaat pas sinds 2 maanden naar buiten na verhuizing en ze is al ouder dan 6 jaar en dan kan je niet meer verzekeren anders had ik het wel gedaan

en ik betaal alles wel maar als het verhaald kan worden moet je dat toch proberen of niet maar ik ga nog even navragen

maar er zijn getuigen die ik nog niet heb gesproken dus ga nu het nog vers in het geheugen ligt gelijk vanmiddag even de buurt langs

Ik begrijp jou echt niet. Wel of niet eerder een incident. Als een kat een hond aanvliegt vind ik dat de hond recht heeft zich te beschermen. Je schrijft ook nog dat je andere kat ook op de hond sprong om zn zus te beschermen, dan vind ik niet dat het een erg agressieve hond is als ie maar 1 kat te pakken had. En ik blijf erbij, als jou kat een hond aanvalt vind ik het niet terecht dat je geld bij hun verzekering vandaan probeerd te toveren. Als de hond jou kat aanviel, dan is het wat anders. Dus wel je goed recht om uit te zoeken wie er begon. Ik vind het wel netjes dat de mensen je kwamen vertellen wat er was gebeurd.

Ik vind dat je van geluk mag spreken dat die mensen hun schade niet bij jou verhalen. want met het eigen risico is er een kans dat die gebroken duim hun toch wel wat geld gaat kosten en dat zouden ze op jou kunnen verhalen. daarbij heb je geluk dat die hond niks heeft want een kat kan toch flink wat schade aanrichten bij een hond.

Jou kat was schuld dus heb jij inderdaad geen recht op geld als die mensen het gaan opgeven bij hun verzekering en hun verzekering komt erachter dat het niet hun schuld was is het fraude en hebben die mensen een probleem. de verzekering zal ook die gtuigen willen horen dus dan komt het al uit.

@ladylover wrote:

mijn kat is afgelopen woensdag gebeten door een stafford

de eigenaresse van de stafford is wel netjes naar mij toegekomen en heeft gezegd dat mijn kat op haar hond is gesprongen en de hond heeft gekrabbeld.

mijn kat neem ik aan is geschrokken van de hond en daarom bovenop hem gesprongen.

Ik sluit me aan bij wat de anderen al hebben geschreven, maar tegelijkertijd vraag ik me af of het erg waarschijnlijk is dat het inderdaad zo is gegaan als die mevrouw aan jou verteld heeft.

Een kat die zomaar bovenop een hond springt? Ik vind het niet het meest voor de hand liggende scenario.

En wie heeft het nog meer zien gebeuren? Alleen die mevrouw?

Tja… je kunt er niets mee, maar het zou me niet heel erg verbazen als haar versie iets zou afwijken van wat er werkelijk is gebeurd 8)

@Mar10e wrote:

@ladylover wrote:
mijn kat is afgelopen woensdag gebeten door een stafford

de eigenaresse van de stafford is wel netjes naar mij toegekomen en heeft gezegd dat mijn kat op haar hond is gesprongen en de hond heeft gekrabbeld.

mijn kat neem ik aan is geschrokken van de hond en daarom bovenop hem gesprongen.

Ik sluit me aan bij wat de anderen al hebben geschreven, maar tegelijkertijd vraag ik me af of het erg waarschijnlijk is dat het inderdaad zo is gegaan als die mevrouw aan jou verteld heeft.

Een kat die zomaar bovenop een hond springt? Ik vind het niet het meest voor de hand liggende scenario.

Tja… je kunt er niets mee, maar het zou me niet heel erg verbazen als haar versie iets zou afwijken van wat er werkelijk is gebeurd 8)

Je haalt mij de woorden uit de mond. Ook ik denk dat het verhaal niet helemaal klopt :eh: Instinctief rennen katten (die niet gewend zijn aan honden ) volgens mij altijd weg. Een kat die een hond aanvalt en ook nog eens hulp krijgt van haar zus :think: :eh:

Als het echt zo gegaan is als die mevrouw zegt waarom hebben zij dan geen aangifte gedaan tegen Babylover? Dat vraag ik mij dan af. Maar ja bewijs maar dat wat die vrouw heeft gezegd klopt of niet.

Uhm hier lopen veel katten rond en ook de kat van een kennis van ons en die valt ook honden aan. Heel stiekum van onder uit een auto pakt hij ze. Dus het is geen onaannemelijk verhaal.

mijn hond is ook al 2x aangevallen door een kat hoor dus het kan wel degelijk…vaak zitten die straatkatten in de bosjes en schrikken zich dan een ongeluk wanneer er ineens een hond voorbij komt…uit schrikreactie vallen ze dan soms aan…

hier laatst in de straat ook weer…een hond aangevallen door zo’n straatkat…nu bleek dat de poes in kwestie een nestje kittens onder de struiken had liggen dus ze wou haar nest beschermen…kan je haar ook niet kwalijk nemen maar wel de eigenaar die die katten weer eens ongeholpen de straat op gooien en ze vervolgens jonkies op straat krijgen…wat ik er mee wil zeggen dat het meerdere redenen kan hebben dat een kat aan valt…het kan ook goed terratoriumdrift zijn…

Mar10e wrote:
[quote=

ik kan alleen maar zeggen dat mijn katten schuw zijn en zelfs als ik visite krijg en de deurbel gaat vliegen ze al naar boven en komen zolang er visite is niet meer naar beneden
daarom ben ik ook van plan nog iets rond te vragen bij de buren want het is nog geen vijf meter van mijn tuingrens gebeurt

maar voor iedereen die het wil weten.
ik heb geen problemen met mijn verzekering in te schakelen voor haar schade ook al zou het wel de schuld zijn van haar hond.
daarom ben je verzekerd.
ze kom maar, geen probleem.
maar als er geen getuigen zijn dan kan ze inderdaad wel zeggen dat mijn kat begon maar ik weet dat mijn katten schijtbakken zijn dus in mijn ogen is de kans klein dat ze echt zelf erop is gesprongen

Hallo

Ik heb hetzelfde vorig jaar mee gemaakt met onze kat die is dus(terwijl ze lag te slapen in de tuin! :evil: )door een stafford gebeten en daaraan overleden.

die mensen van die hond hebben alles netjes met ons afgehandeld.

Ik wou aangifte doen van dit bijt incident,maar dat kon dus niet. :?

Het blijkt dat je tegen een dier geen aagifte kan doen!

ze hebben er wel een mutatie van gemaakt,maar er werd niets tegen die hond of z,n eigenaar gedaan.

Bij mij zit de schrik er nog goed in.

Inmiddels hebben we een kitten van 5 maanden rondlopen,maar die mag van mij niet naar buiten!

irry-me wrote:
Hallo
Ik heb hetzelfde vorig jaar mee gemaakt met onze kat die is dus(terwijl ze lag te slapen in de tuin! :evil: )door een stafford gebeten en daaraan overleden.
die mensen van die hond hebben alles netjes met ons afgehandeld.
Ik wou aangifte doen van dit bijt incident,maar dat kon dus niet. :?
Het blijkt dat je tegen een dier geen aagifte kan doen!
ze hebben er wel een mutatie van gemaakt,maar er werd niets tegen die hond of z,n eigenaar gedaan.

nou ik heb door dit incident echt geen hekel gekregen aan honden want ik ben een allround dierenvriend maar denk dat mijn kat er anders over denkt
ik ga ook verder niets ondernemen want het zit toch in de aard van honden om katten te pakken zoals het in de aard van katten zit om muizen en vogels te pakken

sorry dat ben ik niet met je eens hoor…niet alle honden willen katten grijpen dat zijn toch helaas weer vaak de grijpgrage hondjes zoals herders,jack russels,rotwijlers ,dobermans enz…ik heb een labrador en die kijkt niet op of om als die een kat ziet.en zo zijn er hier in de straat heel veel honden die niet naar een kat omkijken…

@merel33 wrote:

sorry dat ben ik niet met je eens hoor…niet alle honden willen katten grijpen dat zijn toch helaas weer vaak de grijpgrage hondjes zoals herders,jack russels,rotwijlers ,dobermans enz…ik heb een labrador en die kijkt niet op of om als die een kat ziet.en zo zijn er hier in de straat heel veel honden die niet naar een kat omkijken…

Het heeft echt niets met ras te maken of een hond wel of niet naar katten omkijkt. Onze vorige golden had een zeer groot jacht instinct en greep werkelijk elke kat die bij hem in de buurt kwam. Onze huidige Golden is opgegroeid met kat en kijkt er dus niet naar om…

(sorry maar wordt altijd een beetje kriegel als bepaalde rassen als onvriendelijk en aso worden bestempeld terwijl het toch echt grotendeels te maken heeft met hoe wij mensen/ eigenaren met onze huisdieren omgaan!) Ik ken vriendelijke en minder vriendelijke dobers, jacks, tekkels, goldens, staffords etc. Net als ik ook vriendelijke en minder vriendelijke mensen ken…

Het gaat hier niet om wat voor hond of wat voor een kat. Het gaat erom dat iemands kat een hond heeft aangevallen, de hond pijn heeft gedaan en daarop de kat heeft gebeten. Tevens heeft de hond een 2e kat op zn nek gehad. Eigenaresse kat wilt geld verhalen bij verzekeraar van eigenaar hond: terecht of onterecht?

Onterecht, kat heeft hond aangevallen, kat is schuld, zelf voor je kosten opdraaien en de kosten van de ander vergoeden.

Maar goed das mijn mening, en ik walg (sorry) ervan dat er mensen zijn die onterecht geld via verzekeraars willen eisen, omdat het toch maar kan…bah.

In het eerste verhaal van Ladylover staat niet geschreven dat ze twijfelt aan het gedrag van haar kat…echter nu er mensen reageren dat ze vinden dat ze onterecht gebruik wilt maken van de verzekeraar wordt haar verhaal anders en moet ze nog zien hoe en wat. Ben gewoon blij dat je je kat hebt (beide) en dat ze geen schade op jou verhaalt hebben. Geef om je beest, geef het alle liefde en zorg en ga niet achter geld aan wat je niet toebehoort.

ja hoor ik ben een gold digger

niet dus

maar ik blijf erbij dat ik niet weet wat er is gebeurd en dus moet afgaan op wat andere mensen(nu nog alleen de eigenaresse) zeggen

en ik weet hoe mijn kat zich normaal gedraagt

maar als het niet te verhalen is JAMMER

ik zal mijn kat heus zelf wel laten oplappen

maar jullie doen (bijna )allemaal alsof mijn kat deze aanval heeft uitgelokt

wie weet schrok ze en sprong ze de verkeerde kant op

op dit moment weet ik niets maar ik ga het wel uitzoeken

en anders is het haar woord tegen het … gejank van mijn kat die een gapend gat van 3 cm doorsnee heeft

maar ja laat maar nu klink ik als iemand die medelijden zoekt

voorlopig elke dag naar die leuke dierenarts voor prikjes, infuus en antibiotica helemaal niet vervelend

sorry maar ik kan geen medelijden met je hebben hoor…dit was nooit gebeurt als je je kat gewoon bij huis had gehouden…

@merel33 wrote:

sorry maar ik kan geen medelijden met je hebben hoor…dit was nooit gebeurt als je je kat gewoon bij huis had gehouden…

Groot gelijk, en waarom zou de eigenaar liegen? Ze zijn zelfs bij je langsgekomen om te vertellen wat er beurd is? Ik begrijp je houding voor geen meter. Ik heb vaak zat gezegd dat ik het kei sneu voor je kat vind. Tevens, wat ik nog niet gezegd heb, is dat ik het ook heel erg vind dat mevrouw er een gebroken duim aan heeft overgehouden en haar hond krassen, dus voor hun is het ook geen pretje.

Dat je naar de dierenarts moet tja, helaas, die vrouw moet naar het ziekenhuis en ook maar zien hoe de functie in haar duim blijft!

@mama van anne wrote:

Dat je naar de dierenarts moet tja, helaas, die vrouw moet naar het ziekenhuis en ook maar zien hoe de functie in haar duim blijft!

Wie heeft gezegd dat ze naar het ziekenhuis is geweest

ik niet hoor gewoon huisarts

en ik heb die hond gezien maar geen krassen te zien daarom twijfel ik aan haar verhaal

als je iets gebroken hebt moetje altijd even naar het ziekenhuis om foto’s te laten maken anders kunnen ze nooit met zekerheid zeggen of het gebroken is

@merel33 wrote:

als je iets gebroken hebt moetje altijd even naar het ziekenhuis om foto’s te laten maken anders kunnen ze nooit met zekerheid zeggen of het gebroken is

:wink:

weet nu weer waarom we de tuin catproef gemaakt hebben en onze dames nu met een gerust hart buiten kan laten spelen…

dit is toch de angst van elke katten bezitter. ik heb dan zoiets van: neem je eigen verantwoordelijkheid en hou je huisdieren bij je. een kat in je eigen tuin, voortuin… die kan er ook zo uitlopen dus echt veilig is dat niet.

ik zou ook niet lekker zitten als de katten aan de wandel zouden zijn al die gevaren…

@ladylover wrote:

@melanie wrote:

heb je mijn verhaal wel gelezen die kat viel dus ook zo uit het niets mijn hond aan, als mijn hond dus wel wat gedaan zou hebben, zouden ze van mij geen dubbeltje hebben ontvangen :snooty:

dus jij zou zelfs niet proberen je verzekering daarop aan te spreken zelfs als het jou dan geen dubbeltje kosten en dus help je liever niet die mensen die misschien niet zo goed bedeeld zijn

dus jij betaald liever een verzekering zodat je er GEEN beroep op hoeft te doen zoals in deze situatie waar het zou kunnen worden vergoed

jij stopt mensen dus liever in de stront terwijl je zou kunnen helpen

wat een groot hart heb jij zeg

hoi,

Ik heb een HEEL groot hart ja , maar ik zou geen schuld op me nemen als het mijn schuld niet zou zijn :snooty:

en je kent me nog niet eens .

voor mijn hond ben ik verzekerd :thumbup:

en ja die loopt lekker langs katten heen hij doet ze niets :thumbup:

jammer dat je zo reageert, ik begrijp best dat je boos verdrietig en teleurgesteld bent , maar je kunt niet verwachten van die mensen dat ze je kosten gaan vergoeden, als ze het wel doen heb je gewoon mazzel.

katten vallen echt wel degelijk honden aan, dus is geen lariekoek :snooty:

en die kat van hiernaast valt als hij de kans krijgt ook mijn kleinere hondje aan :thumbdown:

ik moet altijd opletten als ik ze los laat lopen in de tuin.