Hond grijpt kat, heeft aangifte zin?

Ik kook bijna :twisted:



Toestraks hoorde ik een hoop geroep en geschreeuw voor het huis, o.a. 'Kom hier" en “laat los” en iets door de voortuin heen stormen.

Toen ik naar het raam liep zag ik een groepje met o.a. de bewoners van een paar huizen verder met hun hond (berucht ras die bekend staan om agressief gedrag)

Ze haalden hem net bij de buurvrouw uit de tuin en deden zijn riem om.

Ik stond met Sem in de armen dus durfde niet naar buiten, heb meteen buurvrouw gebeld dat er een kat was gegrepen en die lag bij haar in de tuin. Ik hoorde ze namelijk nog zeggen hij bloed, en ze stonden er bij te kijken. In de tijd dat ik aan het bellen was en de buurvrouw de tuin inliep waren ze met de noorderzon vertrokken :shock: :wall: :snooty:



Dus niet even aangebeld… niks…



De dierenambulance belde na 20 minuten terug dat ze gingen rijden, dus schoot ook niet op. Buurvrouw is nu zelf met katje naar dierenkliniek, hopen dat het meevalt voor het beestje. :frowning:



Heeft aangifte zin denken jullie? Of is het weer zo’n situatie waarbij eerst een kind ofzo gegrepen moet worden voor ze wat ondernemen. :?

Ik zou zeker aangifte doen, vooral omdat ze meteen met de noorderzon waren vertrokken.

Een hond hoort een riem om te hebben, al helemaal als het ras erom bekend staat ‘agressief’ te zijn.



Ik hoop dat het met het katje goed afloopt trouwens… :pray:

Is je buuf de eigenaar van de kat?

Ik denk dat ik iig wel even gebeld had, kan niet tegen dit soort dingen… :evil:



Hoop dat het goed gaat met de poes :pray:

@Kes wrote:

Ik kook bijna :twisted:



Toestraks hoorde ik een hoop geroep en geschreeuw voor het huis, o.a. 'Kom hier" en “laat los” en iets door de voortuin heen stormen.

Toen ik naar het raam liep zag ik een groepje met o.a. de bewoners van een paar huizen verder met hun hond (berucht ras die bekend staan om agressief gedrag)

Ze haalden hem net bij de buurvrouw uit de tuin en deden zijn riem om.

Ik stond met Sem in de armen dus durfde niet naar buiten, heb meteen buurvrouw gebeld dat er een kat was gegrepen en die lag bij haar in de tuin. Ik hoorde ze namelijk nog zeggen hij bloed, en ze stonden er bij te kijken. In de tijd dat ik aan het bellen was en de buurvrouw de tuin inliep waren ze met de noorderzon vertrokken :shock: :wall: :snooty:



Dus niet even aangebeld… niks…



De dierenambulance belde na 20 minuten terug dat ze gingen rijden, dus schoot ook niet op. Buurvrouw is nu zelf met katje naar dierenkliniek, hopen dat het meevalt voor het beestje. :frowning:



Heeft aangifte zin denken jullie? Of is het weer zo’n situatie waarbij eerst een kind ofzo gegrepen moet worden voor ze wat ondernemen. :?




Volgens mij kun je gewoon aangifte doen hoor! Als je natuurlijk dan wel precies weet wie die personen zijn.

ik denk dat er niks tegen gedaan kan worden…beide partijen zijn nml verkeerd…zowel de hond als een kat mogen niet los op straat lopen…helaas doet veel mensen er niks op uit :roll:

mag een kat niet los op straat lopen? :shock:

ik weet niet of het zin heeft,

eerst moet er altijd een mens gebeten worden voordat men de hond als een gevaar ziet, want hond versus kat staat altijd bekend in ruzie,

zelfs in tekenfilms,



wel heel erg voor dat katje!!! :hug:

Je kan het proberen op het politiebureau,

Maar je weet hoe de ambtenaren in functie zijn,



Ik heb ook een hond, een hele grote zelfs, maar dat is echt ee schat van een beest, hij gaat ook wel eens achter de katten aan, maar als de katten blijven staan dan wilt hij spelen of rent hij weg,

mijn hond is katten gewend dus dat is ook weer anders,



Ik zou zeggen probeer het even of bel anders de dierenbescherming om advies, succes!

Tja, het wel of niet buiten laten van je katten is hier geloof ik geen discussie dacht ik… :?



Het katje is idd van de buurvrouw en komt alleen met mooi weer even buiten en nooit verder dan de voor en achtertuin!

(alhoewel dat nu ook wel over zal zijn want ik denk niet dat het beestje nog naar buiten zal durven.)



De baasjes ken ik helaas maar al te goed, is geregeld overlast van hun.

Die hond heeft hier ook al 2x in de achtertuin gezeten, en zat toen al achter onze kat aan, die dus in eigen tuin was! Ik snap niet als mensen weten dat dat beest dat doet hem dan toch nog los op straat laten lopen :naughty: Wat als Sem daar vanochtend had gelopen? :silenced:

ik zei het ook niet om een discussie te starten,maar als beide partijen verkeerd zijn in dit geval de hond en de kat kan er simpelweg niks aan gedaan worden…de politie zal hier echt niets mee doen…

ik geloof dat je dan beter even naar het politiebureau moet bellen of de dierenbescherming want een hond mag niet los lopen, en vooral niet als hij solo is,

als je zo bang er voor bent dan kan je maar beter even contact opnemen
!

zoals merel al zegt. een kat mag ook niet los lopen dan gaat dus een ieder met eigen schade weg…

als de kat aangelijnd was dan kun je gerust aangifte doen maar als die los loopt zegt de politie gewoon, eigen schuld!



(dit heeft een vriendin van mij ook gehad vandaar)

@merel33 wrote:

de politie zal hier echt niets mee doen…




Daar ben ik ook bang voor…Ze gaat wel aangifte doen, of in ieder geval kijken of het uberhaupt zin heeft. Ze is zelf ook laaiend, :twisted: voornamelijk omdat ze de kat laten kreperen en er zelf gauw vandoor gaan zonder iemand te waarschuwen. Als ik het niet gezien had, had het beestje er waarschijnlijk nog gelegen.

ja maar ze zou de politie al wel kunnen waarschuwen dat er een hond zomaar los loopt af en toe,en ook de tuinen door gaat,

want stel je voor die hond draait door en pakt een kind?

moet het dan altijd zo ver gaan???

Wordt er dan géén onderscheid gemaakt tussen “los lopen” als zijnde los op straat (openbare weg) en los op eigen terrein vraag ik me af, want als ik het goed begrijp was dat het geval…



De hond betrad dus het “eigen terrein” van de buurvrouw…

doen ze ook niets op uit het moet eerst gebeuren voor dat ze ingrijpen :?



tja ik vind het ook te gek van woorden maar zo zit het rechtssysteem van Nederland in elkaar…

ik vrees van wel, ik geloof niet dat ze een hond zullen laten inslapen omdat ze een kat hebben gegrepen. Er moet dan eerst een kind gemolesteerd worden voor ze wat ondernemen :twisted:



De hond loopt ook geregeld aan de lijn, maar ook vaak los in het “park” wat dus bij ons voor het huis ligt. Dat beest flipt gewoon als hij een kat ziet en luisterd dan echt niet meer naar zijn baasjes, laat staan dat hij loslaat. een meisje die er toestraks even bijstond zei dat ze de hond met een stok sloegen omdat hij niet losliet :think:

Inderdaad en ik denk dat ze dus dan wel aangifte daar voor kan doen is eigen terrein en een andere loslopende hond mag niet op andermans terrein komen als buurvrouw zelf daar geen toestemming voor geeft zelfde geld was hij bij kes in de tuin gekomen en sem was buiten geweest moet er in ieders geval niet aan denken. wat er dan allemaal kan gebeuren.

Ik zou zeker aangiften doen. En hun aansprakelijkstellen voor de gemaakte medische kosten.



De hond van mijn moeder is door de hond van de buurvrouw aangevallen (ook zo’n agressief ras) en deze heeft de nek van onze labrador kapot gescheurd.



De verzekering van de buurvrouw heeft alle schade van mijn moeder gewoon netjes vergoed omdat haar hond los liep.

De kat zat inderdaad bij haar in de voortuin overigens, maar of dat veel uitmaakt…

wat voor hond is het?

een stafford?

ja die kunnen niet loslaten want die hebben een kaakklem,

dat zijn ook een van de gevaarlijkste rassen de afstammeling van de red nose aka pittbull

die zijn meestalg illigaal, dus misschien kan de politie er iets mee?

laat het ze gewoon even weten,

het is natuurlijk niet noodzakelijk dat het beestje ingeslapen word want het is ook maar een hond, maar ze kunnen hem maar beter aan lijnen,



ik ben zelf tegen inslapen van dieren behalve als hij een mens bijt,

katten zijn ook wel sluwe beesten, en de kat had ook kunnen wegrennen,