Hond grijpt kat, heeft aangifte zin?

voor zover ik het begrijp heeft die loslopende hond een kat gegrepen die in eigen tuin (prive-terrein) liep?

Volgens mij kan je er wel wat mee doen.



Ik ben 15 jaar geleden getuigen geweest van een bull-achtige die een yorks terrier gebruikte als vod. Het beestje was ook zo overleden. Mijn moeder heeft toen op de bull ingeslagen met een stok, maar helaas voor de terrier kon ze niks meer doen. De politie is er toen aan te pas gekomen en die heeft de hond in beslag genomen.

Later lazen we in de krant dat de hond een spuitje gekregen had. Er waren ook al eerder meldingen geweest van die betreffende hond. (en de terrier was aangelijnd)



Aangifte heeft dus in mijn ogen altijd zin. En je kan als buurt zijnde natuurlijk aangeven bij de politie dat je je onveilig voelt door dit incident, en vragen was je kan ondernemen. Zeker ook omdat de hond ook al in jullie tuin is geweest en omdat jullie een klein kindje hebben.



Ik snap dat je kookt van woede, zou ik ook doen, ik voel nu al boosheid…



succes!!



En laat je weten hoe het met het katje is afgelopen??

Wat een godvergeten asociale lui met die hond…

Woest word ik ervan…



Alleen daarom al zou ik toch proberen actie te ondernemen, al is het richting schadevergoeding (dierenartskosten). Dus als aangifte niet lukt, bij ze aanbellen met de rekening.



Nu maar hopen dat het poesje het overleefd heeft…



GRRRRR :evil: :cry:

@wwb wrote:



Aangifte heeft dus in mijn ogen altijd zin. En je kan als buurt zijnde natuurlijk aangeven bij de politie dat je je onveilig voelt door dit incident, en vragen was je kan ondernemen. Zeker ook omdat de hond ook al in jullie tuin is geweest en omdat jullie een klein kindje hebben.


Ja ook daarom al, als er nog meer meldingen zijn kan het geheel op een gegeven moment misschien wel tellen.
Al krijgt ze geen schadevergoeding, dat er wel een notitie van bestaat bij de politie.

ik neem even snel mijn woorden terug want ik had het fout sorry :oops:

ik begon enorm te twijvelen dus heb ik gewoon de politie gebeld met die vraag en die zeggen dus…en hond mag nooit loslopen ,maar een kat dus wel .MAAR de eigenaar van de hond zoals als van de kat hebben hun eigen verantwoording over hun dier ,en de politie doet hier eigelijk nooit wat mee zeiden ze me…het is iets dat beide eigenaren met elkaar overeen moeten komen…



sorry sorry sorry dus… :oops:

@Kes wrote:



De baasjes ken ik helaas maar al te goed, is geregeld overlast van hun.

Die hond heeft hier ook al 2x in de achtertuin gezeten






Dan zou ik zeker wel aangifte doen ja!!!

Oke, wat ras betreft zat ik ernaast, dacht namelijk dat het iets anders was, maar heb even op afbeeldingen gegoogled en het is een Bull terier volgens mij.



Merel, maakt niet uit, vind het fijn dat er zoveel reacties komen van mensen die meedenken :thumbup:





Heb net mijn buurvrouw even gesproken, katje is nog bij de dierenarts.

Sowiezo mist de kat een stuk van haar tong, een gebroken kaak (aan de zijkant) en een shock en een serie bijtsporen.

De kat krijgt nu wat kalmerends en ze gaan haar nog verder onderzoeken. Er zitten namelijk verder geen bijtsporen rondom de nek/kaak maar wel op de schouders. De kaak is op zo’n manier gebroken dat het er nu meer op lijkt dat die breuk is veroorzaakt door het slaan met de stok, dan door de hond. :shock:

Of er nog verdere verwondingen zijn is dus nog even afwachten, hopen dat het hierbij blijft.



Groetjes Natascha.

Ik zou wel aangifte doen alleen al om het feit dat het dan daar bekend is.

Als er dan in de toekomst nog iets mocht gebeuren (hoop natuurlijk van niet) maar dan heb je toch al meer info zwart op wit staan.

Zeker als je als buren ook aangeeft dat dat beest in de achtertuinen loopt kan de politie volgens mij op zijn minst wel een waarschuwing geven.

@Kes wrote:

Oke, wat ras betreft zat ik ernaast, dacht namelijk dat het iets anders was, maar heb even op afbeeldingen gegoogled en het is een Bull terier volgens mij.



Merel, maakt niet uit, vind het fijn dat er zoveel reacties komen van mensen die meedenken :thumbup:





Heb net mijn buurvrouw even gesproken, katje is nog bij de dierenarts.

Sowiezo mist de kat een stuk van haar tong, een gebroken kaak (aan de zijkant) en een shock en een serie bijtsporen.

De kat krijgt nu wat kalmerends en ze gaan haar nog verder onderzoeken. Er zitten namelijk verder geen bijtsporen rondom de nek/kaak maar wel op de schouders. De kaak is op zo’n manier gebroken dat het er nu meer op lijkt dat die breuk is veroorzaakt door het slaan met de stok, dan door de hond. :shock:

Of er nog verdere verwondingen zijn is dus nog even afwachten, hopen dat het hierbij blijft.



Groetjes Natascha.




deze verwondingen klinken niet best :cry:

Aangifte doen! Zijn die mensen nou helemaal betoeterd om zo’n ras los te laten lopen?! :evil:

tjee Natascha wat zielig! Ik duim dat ze er goed bovenop komt! Arm diertje…



Ik zal duimen voor het beestje

Zeker de eigenaren van de hond aansprakelijkstellen voor de medische kosten voor de kat.



Die kunnen erg oplopen hoor.



Die Staffords hebben inderdaad een kaakklem. Toen de hond van de buren onze hond aanviel wilde hij ook niet loslaten. Mijn moeder was (na ongeveer al een 20 minuten geprobeert te hebben die hond los te krijgen) zo slim om de wurgketting van onze hond over te doen naar de hond van de buurvrouw en deze zo hard aan te trekken, dat hij wel los moest laten om adem te halen.



Misschien hebben die eigenaren van die hond wel geprobeerd hun hond los te krijgen door op hem te slaan, en daarbij het katje te hebben geraakt. Zoals de dierenarts zegt van de verwondingen.



En als die eigenaren van de hond gewoon een aansprakelijkheidsverzekering hebben wordt de schade gewoon vergoed daardoor. Dus het hoeft geen probleem te zijn dan.

Ik zou hartstikke wild worden als de politie er niks mee zou doen… op mijn terrein… mijn huisdier… oewwwww… :silenced: :silenced: :silenced:

brrr, wat zielig voor het katje :frowning:



klinkt raar maar waar: als een hond zich heeft vastgebeten, en hij laat niet los, dan moet je een stok in zn kont doen :shock: :o 8) dan laat hij los. dit doe je natuurlijk niet graag bij een hond, maar stel dat hij een kindje vasthoud, dan doe je het wel hoor :wink:

@maria74 wrote:

brrr, wat zielig voor het katje :frowning:



klinkt raar maar waar: als een hond zich heeft vastgebeten, en hij laat niet los, dan moet je een stok in zn kont doen :shock: :o 8) dan laat hij los. dit doe je natuurlijk niet graag bij een hond, maar stel dat hij een kindje vasthoud, dan doe je het wel hoor :wink:






Ja? Goh wist ik niet…

@faizaa wrote:

Ik zou hartstikke wild worden als de politie er niks mee zou doen… op mijn terrein… mijn huisdier… oewwwww… :silenced: :silenced: :silenced:




Ja begrijpelijk…



Maar Merel ik weet niet wie jij gebeld heb maar de politie moet hier wel wat mee doen. Het is een strafbaar feit dus Kes ik zou zeker aangifte doen of je buurvrouw in dit geval.



Het is (hoe krom het ook klinkt) vernieling art. 350

Een dier wordt gezien in de wet als een goed…en de baas van de hond wordt in dit geval als verantwoordelijk gezien, dus ja zeker aangifte doen!



Dat arme beessie…

@merel33 wrote:

ik neem even snel mijn woorden terug want ik had het fout sorry :oops:

ik begon enorm te twijvelen dus heb ik gewoon de politie gebeld met die vraag en die zeggen dus…en hond mag nooit loslopen ,maar een kat dus wel .MAAR de eigenaar van de hond zoals als van de kat hebben hun eigen verantwoording over hun dier ,en de politie doet hier eigelijk nooit wat mee zeiden ze me…het is iets dat beide eigenaren met elkaar overeen moeten komen…



sorry sorry sorry dus… :oops:






LovelyEllen lees wat ik zelf heb gezegt de vorige pagina…de politie dus

Ja nee dat begrijp ik wel maar ik verbaas me over hun antwoord :think:

Heb je 09008844 gebeld?

ik heb het plaatselijke buro gebeld…

Nou dan vind ik dat echt raar :? ze hebben zeker geen zin om een aangifte op te nemen…



Als het ze teveel wordt gooien ze het op een civiele zaak…

Hoe is het nu verder gelopen?