Hond grijpt kat, heeft aangifte zin?

hoi,



hoe is het met het poesje, arm dier :hug:



maar de hondt met stokken slaan heeft dan niet veel zin omdat hij daar alleen agressiever van zal worden :?

en een bull terrier is GEEN agressieve hond en vallen ook niet onder de rad wet.

uiteraard heb je bij ieder ras wel ( niet te vertrouwen honden)

maar , ik vindt het echt schandalig dat ze de poes zo hebben laten liggen.

hoop dat het beestje er weer bovenop komt :hug:



gr mel

Ojee ook al een slachtoffer van dat hondenras.

MIjn kat is vorig jaar doodgebeten door een hond van een verboden(pittbull)ras.

Ik kon GEEN aangifte doen tegen een hond of zijn eigenaar.

Ze hebben er wel een mutatie van gemaakt,maar daar word dus niks mee gedaan.

Ik hoop dat dat katje er wel goed vanaf is gekomen.

sterkte iig. :hug:

Ze maken er max. een rapport van en dat is het hoor…



en eigen grond las ik ergens… geld alleen als je er een hekje heg etc. omheen hebt :slight_smile:

eigenlijk raar dat je geen aangifte kan doen :think:

maar ik vindt het altijd wel moeilijk beoordelen, in ( enkele gevallen) bijt de hond puur uit eigen bescherming, niet dat het goed te praten is , maar ja wat moet hij anders.



altijd wel moeilijk beoordelen zoiets, maar in dit geval is het dus duidelijk dat hij vaker op katten jaagt, hij hoort zowiezo vast te zitten,



p.s irry-me was het een echte pitbull?





gr mel

kunnen ze ook geen schade voor dierenarts kosten, verhalen?

dat zal toch zeker wel.

en heeft de poes het overleeft :pray:

Hoi meiden,



Sorry dat het even duurde, maar moest werken vanavond en ben nu net terug…

Tara (het poesje) heeft gelukkig verder geen inwendige bloedingen. Morgen maken ze nog meer foto’s om te kijken of er nog meer breuken zijn, het beestje was einde van de middag nog zo in shock dat ze het vandaag verder met rust laten. De kaak moet geopereerd worden, ze hopen dat ze er nog wat van kunnen maken :?

Vind het echt rot voor de buuf en het beestje.



De kosten verhalen, zou mooi zijn als het via een aansprakelijkheidsverzekering zou kunnen… Kosten zijn nu al geschat op 400,- (verblijf daar, medicatie, hechten tong, opereren kaak enz.) Dus een flink bedrag voor een alleenstaande moeder van 2 puberende jongens :?



Het probleem is echt de familie waar de hond van is… Ze wil geen problemen, dus heeft wel met politie overlegd, wijkagent neemt contact met haar op. Ze is bang voor represailles (schrijf je dat zo?).

Ik heb ook gezegt dat ik de stoute schoenen zou aantrekken en er langs gaan. Geen vijandige houding aannemen, maar netjes duidelijk maken dat je getuigen hebt die hebben gezien dat hun hond haar kat heeft gegrepen. En dat je graag zou willen dat ze de medische kosten via een aansprakelijkheidsverzekering vergoeden.



Maar ja, wie weet hebben ze niet eens zo’n verzekering… De hond is van de zoon. (die al meerdere keren in de bak heeft gezeten en nu volgens mij nog zit of net weer vrij is).

Vader wilde hond wegdoen/op straat zetten en zoonlief daarom tegen moeder gezegt dat hij dan zijn huis plat brand :shock: ( wij wonen dus in hetzelfde blok) :?

Dochter is een tienermoeder en midden in de nacht met baby van 3 maanden op straat gezet door vader omdat hij het zat was :twisted:

Vader drinkt vaak, zie hem vaak buiten staan/lopen met een blik bier en zijn “vriendjes”… Mept ook graag zijn vrouw :thumbdown:

Vader rijd als een idioot hierachter wat officieel een woonerf is en kindjes dus redelijk veilig moeten kunnen spelen…



Dit dus om een idee te geven waarom we niet veel durven te zeggen/doen, is toch eigenlijk te idioot voor woorden dat mensen met zulke dingen weg komen, maar ja wat moet je dan? :wall:



Bedankt voor het meeleven en denken, zal de buuf het nog wel laten lezen.

Groetjes Natascha.

een stafford heeft GEEN kaakklem

zie dit stukje;

De stafford heeft geen kaakklem, wel een gigantische kaakdruk (;kracht). Het fabeltje is er meer in geslopen omdat de stafford niet gauw los laat. Het is meer het feit dat de staff niet los wilt laten. Mocht een staff (dan ook betreft rottweiler, fila, presa, dogo, bordeaux-dog etc etc) kaakklem hebben zou dit absoluut niet met een lullig stokje (breakstix) geopend kunnen worden. Ook is er wetenschappelijk naar het schedel van de stafford en diverse honden gekeken, hier kon men gèèn kaakslot vinden.





de eigenaren zijn fout bezig met het hondje
en iedereen zegt al snel dat het een pitbull is terwijl het hoogstwaarschijnlijk een am staff is of een staffordshire bull terrier
dat zijn toch 2 erkende rassen hier in nederland

nu las ik dat het een bull terrier was?
zonder papieren vallen ze toch wel onder de RAD dacht ik? :think:

maar goed
ik heb zelf 4 staffords
ze lopen nooit los,alleen in een overzichtelijk natuurgebied.
ik weet dat mijn honden ook achter andere beesten aan zouden gaan zoals haast alle terrier rassen

het is fout om te zeggen dat er dan ook vast weleens een kind gegrepen zou kunnen worden

ik hoop dat het snel beter gaat met het katje
als ik zoiets mee zou maken zou ik op zijn minst de kosten vergoeden van de dierenarts

Sjee natascha ik zou toch ook via via proberen om wijkagent of wat dan ook om die kosten van de dierenarts door die rare mensen te laten betalen! En zelf wel uit kijken als je er heen wilt gaan wie weet wat ze van plan zijn omdat het al van die rare mensen zijn je weet nooit wat ze doen als ze al weg lopen omdat hun hond de poes heeft gepakt! Of als je er eventueel zelf naar toe wilt gaan ook al is het op een nette manier dat je dit wilt doen iemand mee nemen die bij je is heb je ook altijd getuigen als ze iets van plan zijn om te doen! Ik wil ook best wel mee gaan hoor!!! Je roept maar! Ik kom wel. Of gewoon de rekening van de dierenarts naar die mensen op laten sturen!

He gadver wat een trieste aso’s die buren.



Ik snap dat er mensen zijn die wel goed met die rassen honden omgaan, maar zulke honden in de handen van dombo’s met een sociale handicap, dat is een regelrechte ramp. En helaas, vaak als ik naar de baasjes kijk die bij zo’n hond horen… :frowning:



Gelukkig lijkt het tot zover dat poes het gaat overleven.



Oprechte excuses voor het weglopen zonder waarschuwing, excuses voor het laten loslopen van de hond, vergoeding van de dierenarts, een belofte dat de hond NOOIT meer los loopt, dat alles zou je op zijn MINST verwachten.

Ik snap dat er mensen zijn die wel goed met die rassen honden omgaan, maar zulke honden in de handen van dombo's met een sociale handicap, dat is een regelrechte ramp. En helaas, vaak als ik naar de baasjes kijk die bij zo'n hond horen....



dat is dus idd het probleem
zulke mensen verpesten het voor de echte liefhebbers van die rassen

mijn honden zijn gewoon lekker sociaal opgevoed,maar toch zijn er vaak mensen die opmerkingen maken

dat is jammer

@judith wrote:

een stafford heeft GEEN kaakklem

zie dit stukje;
De stafford heeft geen kaakklem, wel een gigantische kaakdruk (;kracht). Het fabeltje is er meer in geslopen omdat de stafford niet gauw los laat. Het is meer het feit dat de staff niet los wilt laten. Mocht een staff (dan ook betreft rottweiler, fila, presa, dogo, bordeaux-dog etc etc) kaakklem hebben zou dit absoluut niet met een lullig stokje (breakstix) geopend kunnen worden. Ook is er wetenschappelijk naar het schedel van de stafford en diverse honden gekeken, hier kon men gèèn kaakslot vinden.






de eigenaren zijn fout bezig met het hondje
en iedereen zegt al snel dat het een pitbull is terwijl het hoogstwaarschijnlijk een am staff is of een staffordshire bull terrier
dat zijn toch 2 erkende rassen hier in nederland

nu las ik dat het een bull terrier was?
zonder papieren vallen ze toch wel onder de RAD dacht ik? :think:

maar goed
ik heb zelf 4 staffords
ze lopen nooit los,alleen in een overzichtelijk natuurgebied.
ik weet dat mijn honden ook achter andere beesten aan zouden gaan zoals haast alle terrier rassen

het is fout om te zeggen dat er dan ook vast weleens een kind gegrepen zou kunnen worden

ik hoop dat het snel beter gaat met het katje
als ik zoiets mee zou maken zou ik op zijn minst de kosten vergoeden van de dierenarts


Helemaal mee eens... verder...
Dat een hond een kat grijpt wil niet zeggen dat hij vals is of dat hij een mens (kind of volwassen) zal aanvallen. Hond en kat gaat nu eenmaal niet altijd goed samen. De tekkel van onze buren heeft al meerdere keren een kat te pakken gehad maar is naar mensen toe super sociaal...

Verder erg lullig voor je buurvrouw en ik kan mij voorstellen dat ze even niet weet hoe ze nu verder moet. Toch zou ik kijken of er in een gesprek met de buren iets te regelen is. Iedereen in NL is nl verplicht om een WA verzekering te hebben en dit valt gewoon onder die verzekering. Kost de buren verder niets, is alleen wat papierwerk.

jeetje wat een verhaal!!



Ik hoop dat Tara er snel weer boven op komt, wat sneu zeg!! Geen wonder dat ze in shock is!



Hierachter woont ook een gezin met valse honden (naja ik noem ze valse honden) 1 hond heeft al eens een jack russel gegrepen. Ik liep toen net langs.

Als mijn hondje buiten loopt hoor ik meteen wanneer die valse hond voorbij loopt. Dan word ze helemaal woest, grommen, haren overeind, lijf helemaal gespannen. Terwijl ze anders naar iedereen kwispelt toeloopt. (Ik heb zelf ook een jack russel)

Ik loop echt een blokje om als ik die honden in de verte aan zie lopen. Of ik til mijn hondje op.



Ik let nu sowieso erg op bij welke honden ik haar laat snuffelen en spelen. Een vreemde hond komt ik sowieso niet bij.



Ach vind het nog steeds een rottige gebeurtenis! Bah laat je hond gewoon aan de riem als je zo’n ras hebt!

@merel33 wrote:

ik zei het ook niet om een discussie te starten,maar als beide partijen verkeerd zijn in dit geval de hond en de kat kan er simpelweg niks aan gedaan worden…de politie zal hier echt niets mee doen…




Nou ze zegt toch hiervoor nog dat hun eigen kat op hun eigen plaats ook door diezelfde hond achterna gezeten is?

Dus dan mag je op je eigen terrein geen kinderen of andere huisdieren los laten lopen vanwege “bijtgevaar” van die rothond?

Dat geloof ik niet hoor, sorry.

En als die hond al bekend staat als agressief, dan is de eigenaar zowiezo aansprakelijk, want die hond liep ook nog es los.

En als die hond een kindje grijpt? Wordt er dan ook gezegd:“ach, moet je je kind maar niet los laten lopen?”

Nee, dan is het ineens wel heel erg vreselijk en DAN moet die hond wel afgemaakt worden.



Ik vind dat het niet uit maakt wat een hond bijt: een andere hond, een kat of zelfs een kind of volwassene: een hond hoort aan de lijn en de eigenaar is aansprakelijk voor alle (dieren)arts kosten.



Hoe gaat het met de kat? Was ze erg gewond? :frowning:

@judith wrote:

een stafford heeft GEEN kaakklem

zie dit stukje;
De stafford heeft geen kaakklem, wel een gigantische kaakdruk (;kracht). Het fabeltje is er meer in geslopen omdat de stafford niet gauw los laat. Het is meer het feit dat de staff niet los wilt laten. Mocht een staff (dan ook betreft rottweiler, fila, presa, dogo, bordeaux-dog etc etc) kaakklem hebben zou dit absoluut niet met een lullig stokje (breakstix) geopend kunnen worden. Ook is er wetenschappelijk naar het schedel van de stafford en diverse honden gekeken, hier kon men gèèn kaakslot vinden.





de eigenaren zijn fout bezig met het hondje
en iedereen zegt al snel dat het een pitbull is terwijl het hoogstwaarschijnlijk een am staff is of een staffordshire bull terrier
dat zijn toch 2 erkende rassen hier in nederland

nu las ik dat het een bull terrier was?
zonder papieren vallen ze toch wel onder de RAD dacht ik? :think:

maar goed
ik heb zelf 4 staffords
ze lopen nooit los,alleen in een overzichtelijk natuurgebied.
ik weet dat mijn honden ook achter andere beesten aan zouden gaan zoals haast alle terrier rassen

het is fout om te zeggen dat er dan ook vast weleens een kind gegrepen zou kunnen worden

ik hoop dat het snel beter gaat met het katje
als ik zoiets mee zou maken zou ik op zijn minst de kosten vergoeden van de dierenarts


nee een gewone BULL TERRIER valt niet onder de rad wet, anders had ik het als bull terrier eigenaar wel geweten :wink:

ooooooooooohhh wat zielig voor die kat!

ik moet zeggen dat die kosten me nog meevallen. het is natuurlijk wel heel veel geld, maar ik had meer geschat.



maar goed mijn opa liep laats met zijn hondje aan de lijn, er kwam een andere hond van de andere kant van de straat en die viel het hondje aan… toen heeft mijn opa zijn hondje opgepakt, en omdat de andere hond tegen hem opsprong is hij zelf gevallen. ook heeft hij uit verdeding van hemzelf en zijn eigen hondje de andere hond een schop gegeven… (niet zo heel hard hoor)

vervolgens heeft hij de politie gebeld, maar die zei dat opa de andere hond niet had mogen schoppen… tjah al met al denk ik niet dat er wat aan te doen valt, maar toch zouden de kosten wel te verhalen moeten zijn op de eigenaar van de hond denk ik

Hoe is het met de poes? al weer wat beter?

Hoihoi,



Ja heb de buuf vanochtend even gesproken, Tara is weer lekker thuis. Erg schrikkerig, maar wel aanhankelijk naar haar baasje.

Ze hebben haar kaakje geopereerd en dmv ijzerdraadjes tegen elkaar gezet. Nou hopen dat het weer goed aan elkaar groeit.

Verder viel het op de tong en bijtwondjes na dus mee.



De buuf heeft zelf contact gezocht en de dochter van het gezin die o.a. erbij was toen het gebeurde is met haar vriend langsgeweest en hebben het redelijk uit kunnen praten begreep ik. Of ze meewerken om de onkosten te vergoeden weet ik nog niet.



Iedereen nog bedankt voor het meedenken/meeleven over wat te doen, ook namens de buuf :wink:



Groetjes Natascha.

Gelukkig is ze nu weer thuis zeg! En ja de schrik van tara zal denk ik nog wel even zo blijven. En toch goed dat je buurvouw met hun een gesprekje aan is gegaan en hopelijk willen ze de kosten betalen!



Groetjes,

Kletsmiep

@sylly wrote:

ooooooooooohhh wat zielig voor die kat!

ik moet zeggen dat die kosten me nog meevallen. het is natuurlijk wel heel veel geld, maar ik had meer geschat.



maar goed mijn opa liep laats met zijn hondje aan de lijn, er kwam een andere hond van de andere kant van de straat en die viel het hondje aan… toen heeft mijn opa zijn hondje opgepakt, en omdat de andere hond tegen hem opsprong is hij zelf gevallen. ook heeft hij uit verdeding van hemzelf en zijn eigen hondje de andere hond een schop gegeven… (niet zo heel hard hoor)

vervolgens heeft hij de politie gebeld, maar die zei dat opa de andere hond niet had mogen schoppen… tjah al met al denk ik niet dat er wat aan te doen valt, maar toch zouden de kosten wel te verhalen moeten zijn op de eigenaar van de hond denk ik




Huh? Had je opa z’n hond of zichzelf moeten laten bijten?