Hoeveel werk je?

ik werk 1,5 dag per week… de maandagmiddag en de zaterdag…

@Pé wrote:

Oh, wat werken we eigenlijk allemaal hard! Het valt me op dat er nog veel uren gedraaid worden!

Tja, en sommigen hebben geen keus, maar dan nog vind ik het knap. Hoe dat allemaal te managen?

Wij hebben best een huis waar aardig in geklust moet worden, een tuin die bijgehouden moet worden.

Ik weet soms niet waar ik de tijd vandaan moet halen, hoor.

Zijn er ook thuisblijfmoeders? Of reageren die niet in dit topic? :wink:

Weinig verandering in uren van 1 naar 2 kindjes zo te zien, toch?

Een huis waarin geklust moet en een tuin die gedaan moet? Wat mij betreft zijn dat dingen die prima op de vrije dagen gedaan kunnen worden, ik vind dat bijzaken. Eerst mijn zoon en ik, en daar omheen doen we eens iets in het huis ofzo, maar je bent toch niet wekelijks aan het klussen? Tenminste, ik niet. :angel:

Ik werkte overigens voor mijn zwangerschap 36 uur, daarna resp. van 32 naar 24 naar 36 naar 28 uur, volgens contract dan. In de praktijk maak ik ook nu wel eens weken van 40 uur.

Ik werk 20 uur per week en dat is precies 20 uur teveel… rot tijden, vervelend werk, treurig salaris… maar het geld is bitter hard nodig.

Dus… ik ga maar eens solliciteren…

Ik zit er serieus aan te denken om een schoonmaak baan te gaan zoeken.

Verstand op nul en lekker poetsen… lichamelijk trek ik het wel, maar tussen mijn oren is het momenteel een chaos.

Ik loop helemaal over op mijn werk, teveel te doen in te weinig tijd en thuis is het momenteel ook een heksenketel (lettelijk, want we zijn met drie meiden :smiley: )

@D. wrote:

Een huis waarin geklust moet en een tuin die gedaan moet? Wat mij betreft zijn dat dingen die prima op de vrije dagen gedaan kunnen worden, ik vind dat bijzaken. Eerst mijn zoon en ik, en daar omheen doen we eens iets in het huis ofzo, maar je bent toch niet wekelijks aan het klussen? Tenminste, ik niet. :angel:

Wij zijn dus wel wekelijks aan het klussen, dat krijg je als je een klushuis koopt en alles vanaf de basis weer opbouwt. Inmiddels al wat jaartjes verder, maar nu was de zolder aan de beurt en zijn er twee dakkapellen geplaatst. Alle spullen staan door het huis.....
En verder heb ik twee kids, een man. We doen graag leuke dingen. Ik doe ook graag nog leuke dingen voor mezelf. Het huishouden komt daarbij.

Oh ja, en dan werk ik ook nog.

De week is eigenlijk te kort.

nu 28, tijdens zwangerschap dana 40 uur en werd toen werkeloos, na bevalling dana werk voor 24 uur en toen tijdens zwangerschapsverlof elin weer werkeloos en nu 28 uur. Had liever 24 uur gehad, maar was een leuke baan en minimaal 28 uur en ik vond het ook egoistisch zelf 24 uur te blijven werken en vriend fulltime, dus nu werk ik iets meer dan voorheen en vriend heeft ouderschapsverlof zodat hij ook van de opgroeiende kids kan genieten.

Ik werkte 25 uur, met Mik ook door blijven doen en sinds Tes er is werk ik 16 uur. Heb de rest nog ouderschapsverlof. Dit loopt af in oktober 2011 en zoals ik het nu zie/denk/voel blijf ik 16 uur werken dan.

Ik werk 16 uur verdeeld over drie dagen (ma/di/do).

Nu de kids nog zo klein zijn vind ik het ideaal zo, zeker met de woensdag en vrijdag vrij. Wellicht als ze wat groter zijn, dat ik dan iets meer uren ga werken, maar voorlopig is het goed zo.

ik werk 24uur verdeeld over 3dagen,

die dagen is suze bij oma en op het dagverblijf.

perfect voor ons gezinnetje!

Ik heb voor Naomi geboren werd 50 uur per week gewerkt.

zometeen als mijn verlof eindigd ga ik 24 uur werken.

3 vaste dagen waarvan Naomi 1 dag naar het kvd gaat.

Ik werk 24 uur per week

Voordat de eerste kwam werkte ik 42 uur en ben toen terug gegaan

Ik heb nu nog verlof maar als ik straks weer moet beginnen ga ik dus gewoon dezelfde dagen werken

Ik werk 34 uur per week, waarvan de ene week 27 uur op de werkvloer en de andere 30. De andere uren werk ik thuis. Ik zou graag minder werken, want tegen alle verwachtingen in vind ik het nu ze groter worden juist moeilijker om te gaan werken. Manlief werkt ca. 40 uur per week, maar dit is niet op vast contractbasis (nog niet) dus minder werken durf ik niet aan. Stel dat zijn baan wel afloopt. Ik heb alle schoolvakanties vrij, ik compenseer hiervoor 4 uren per week. Contract is 30 uur.

Nu de jongens beiden groter worden, ga ik een studie volgen, in de hoop als beiden volledige dagen naar school gaan, ik meer overdag kan werken.

Ik werk 4 dagen (= 36 uur) in de week. Ik zou op zich wel een dag minder willen werken, maar financieel trekken we dat (op dit moment) niet.

Ik werk 3 dagen , maandag 7 uurtjes, woensdag 5 uurtjes en vrijdag 4 uurtjes, 16 uur per week

ik werk gemiddeld 60 uur in de week

ik werk als zelfstandig gastouder 6 dagen in de week

mijn man werkt 32 uur in de week en gaat vanaf 1 januari 24 uur werken hij neemt zijn ouderschapsverlof op

omdat ik thuis werk en mijn man niet zo veel werkt is het voor ons goed te doen in combinatie met de kids.

ik vind het erg leuk om te werken en geld binnen te brengen wat salaris betreft zitten we erg goed dus een van ons zou ook wel kunnen stoppen maar ik vind het te leuk en mijn man wil niet afhankelijk zijn van mij :lol:

voor ons prima zo

Ik werkte altijd 100%, ben stewardess, dus dat kwam neer op 4 nachten per week van huis.

Sinds Novi werk ik 50%, nu nog even op de grond met borstvoedingsrestrictie, dus 16 uur, straks met vliegen wordt dat 20 uur!

Voor Katie werkte ik door onregelmatig diensten 38-42 uren p/w…

Als ik ga werken… Dan partime. Nu momenteel thuisblijfmoeder!

28 uur per week, wat neer komt op 3,5 dag. Goed te doen zo lang het blijft lopen met 1 dag oma en opa. En als 1 vd kindjes ziek is, is het een heel geregel, maar het lukt altijd wel om vrij te krijgen.

Vriend werkt trouwens 40 uur.

Voor Kian werkte ik 40 uur. Daarna 32 uur, maar dat vond ik net wat veel. dus toen terug na 28 uur. Na de geboorte van Esmée ouderschapsverlof opgenomen en toen werkte ik 24 uur. Maar nu sinds 1 juli terug naar 28 uur. Het is echt wel druk op het werk en we kunnen het geld goed gebruiken.

Ik werk nu 24 uur behalve woe en vrij, alle andere dagen kan ik werken werk in de zorg dus onregelmatig.

Straks na nummer drie blijf ik 24u werken, kids gaan 3 volle dagen naar kdv, Merel naar tussenschoolse (2 dgn) en 3 middagen naschoolse.

Gaat prima zo, dus dat gaan we straks weer doen.

Gezien onze hypotheeklasten ook nog even weinig andere keus maar vind het ook erg lekker, mijn werk is mijn ding, mijn uitlaatklep, mijn oplader ondanks soms drukke diensten, mijn ochtendjes voor mij, bijslapen in mijn nachtdiensten en mijn man die in de weekenden eens mijn dagen doormaakt met de kinderen :wink:

Kortom zou niet zonder werk kunnen, voor mij zou dat niet werken, maar we zullen zien volgend jaar, eerst deze zwangerschap maar eens voldragen en genieten :inlove:

Ik heb tot vorig jaar december 36 uur per week gewerkt. Dus ook nog na de komst van de oudste.

In eerste instantie heb ik het een paar maanden geprobeerd om te zien hoe het zou zijn 36 uur werken en een kindje. Na een paar maanden was ik er wel achter dat het teveel was. Toen begon het “gevecht” met mijn werkgever. Het is dat ik mijn baan absoluut heel fijn vind en mijn collega’s dat ik mijn baan niet zomaar op wilde geven.

Uiteindelijk gelukkig overeen gekomen 32 uur te werken verspreid over 4 dagen. En dat bevalt me érg goed! Roel en zusje straks gaan 3 dagen naar het kdv (wo,do en vr). Ik ben op maandag thuis en mijn moeder past elke week op op dinsdag.

Vind het een fijne balans zo voor iedereen. De kids (oeef moet er nog aan wennen…om het in meervoud over kinderen te hebben) zijn meer dagen thuis dan dat ze op een kdv zijn. Ikzelf kan met een gerust hart gaan werken en daar mijn ding doen. Werkt goed! :slight_smile:

Niet :wink:

(nou ja bijna 24 uur per dag maar dat bedoel je vast niet :lol:

Ik werk wel maar niet betaald :wink: )

En daar ben ik heel blij om :dance: