Hoeveel werk je?

Hoeveel uren werk je? En ben je daar tevreden over?

Hoe is dit aantal tot stand gekomen?

Heeft het hebben van kinderen en dan ook het aantal kinderen invloed (gehad) op het aantal uren dat je werkt?

En heeft het ook je werk beinvloedt? Ben je bijv. ander werk gaan doen?

Ik werk zelf 20 uur en heb twee kinderen. Soms overweeg ik of ik minder zou willen werken, zeker nu de oudste naar school gaat en het planmatig allemaal iets ingewikkelder wordt. Daarbij vind ik het heerlijk als hier thuis alles lekker loopt en ik alles onder controle heb.

Maar als ik op mijn werk ben, vind ik die 20 uur eigenlijk al weer te weinig, omdat ik nu niet alles meer kan doen, zoals ik zou willen.

Pfff…Herkenbaar?

Ik werk op contractbasis 28 uur, werk vaak over en extra wat erop neer komt dat ik gemiddeld 34 uur per week werk.

Lianne gaat 4 dagen per week naar het kdv.

Ik ben alleenstaand en op basis daarvan heb ik een keus moeten maken hoeveel ik “moet” werken.

28u is een prima combi, 3 om 4 dagen.

34 uur is tijdelijk ook te doen maar niet structureel.

Zou ik duurder gaan wonen dan moet ik ook meer gaan werken.

Voordat Lianne geboren werd en ik dus nog een partner had werkte ik 24u, ik riep toen altijd dat ik graag 20u wilde werken als er kindjes zouden komen.

Daar denk ik nu anders over, mijn inkomen wil ik zo houden dat ik mezelf zelfstandig kan onderhouden dus houd in 28u.

Ik werkte voor I.S. 36 uur per week. Eerst 4x 9 uur daarna 4x 8 uur en 1x 4 uur.

Na I.S. ben ik 30 uur per week gaan werken. Van 8 tot 14.45 uur (6,15 uur) van maandag tot donderdag en de vrijdag werk ik 5 uur van half 8 tot half 1.

Ik heb het geluk dat mijn man thuis is en dat hij de kids naar school kan brengen en tussen de middag kan ophalen en brengen. Ik haal ze om half 4 uit school.

Ik vond het zo gewoon prettiger omdat ik mij dus nooit hoef te haasten doordeweeks. Ik heb de hele middag voor de kids en de avonden voor mij. Het is gewoon niets voor mij om lange werkdagen te maken, dan thuis komen, snel eten, kinderen in bad doen en dan gelijk naar bed. Heb ik voor mijn gevoel helemaal niets aan mijn dag en al helemaal niets aan mijn kinderen.

Ik werk gemiddeld 24 uur per week, maar het is per kwartaal berekend. Omdat het onregelmatig is werk ik soms 4 of 5 dagen, soms opeens maar 2 of zoals volgende week maar 1. Ik heb wel de afspraak dat ik onze zoon niet meer dan 3 dagen naar het kdv breng, dus ik werk sowieso niet meer dan 3 doordeweekse dagen.

en hoe dat tot stand is gekomen. Tja. Ik wilde eerst graag 16 uur proberen of 20, maar dan zou ik weer de invalpoule in moeten, en daar heb ik helemaal geen zin in. Maar voor het werken op de groep is 24 uur gewoon echt het minimum, met minder uur is de binding met de groep kwijt.

Nu twijfel ik wel eens of ik wat meer uur wil werken, omdat ik me soms rot moet werken om verslagen enzo af te krijgen. Maar dan zou ik willen dat mijn man minder werkt, en voorlopig zit dat er niet in.

Ik werk 24 uur in de week, minder is niet mogelijk bij mijn werkgever (al heb ik een hele periode 3 uur per week ouderschapsverlof opgenomen en dat kon wel). Nu heb ik verlof maar ga straks weer 24 uur werken omdat ik nu bso plek heb voor de meiden en dat goedkoper is als ouderschapsverlof opnemen.

Voor de kinderen werkte ik 36 uur (4x9 uur). Maar met de kinderen vind ik 24 uur maximaal met een partner die 36 uur werkt (én 3 uur reistijd per dag heeft). Maar ik realiseer me dat het moet kunnen zo financieel, er zijn natuurlijk ook gezinnen die hierin geen keuze hebben en meer moeten werken.

Ik werk 25 uur in de week, en eigenlijk voor mijn werk te weinig. Is zo moeilijk om van alles op de hoogte te blijven e.d.

Maar ja het is nu eenmaal zo haha!

Ik werk onregelmatig (zorg), dus ook slaapdiensten. Dat zijn behoorlijk wat uren al, dus als ik die heb werk ik in 1 week best weinig.

Ik vind het ook weer heerlijk om thuis te zijn namelijk, bij de kids!

Voor mijn dochter geboren was, werkte ik 40 uur per week. Na mijn verlof ben ik 32 uur gaan werken en mijn vriend ook en zat ze 3 dagen op het kdv. Mijn vriend is na een tijdje 36 uur (32 uur op kantoor en 4 uur thuis) gaan werken omdat hij op de dag dat hij thuis zat toch altijd wel wat deed en de hoeveelheid werk toch hetzelfde bleef. Na de geboorte van mijn zoon is er niets veranderd. Per 1 januar 2011 ga ik 28 uur werken omdat we voor de maandag geen bso voor onze dochter hebben. Jammer genoeg is de hoeveelheid werk sinds de geboorte van mijn oudste hetzelfde gebleven en doe ik mijn werk nu in 4 dagen ipv 5 dagen maar dat schijnt wel vaker voor te komen als je 4 dagen gaat werken. Ik zit er echter aan te denken om al eerder 28 uur te gaan werken en volgend jaar iets van 26 uur omdat ik dat gehaast een beetje zat ben en omdat de oudste niet meer slaapt waardoor ik nauwelijks meer wat me-time heb of tijd om het huis een goede beurt te geven. Het probleem is echter dat mijn werk hetzelfde blijft, mijn baas wil wel iemand erbij maar die is moeilijk te vinden.

voor lynn er was werkte ik 32 uur in de week

nu werk ik 27 uur over 3 dgn

p zich goed te doen maar mocht ik echt kiezen

dan zou ik nog wel een dagje minder willen

dit kan niet op mijn werk en financieel is dit ook fijner

Ik tel nooit in uren, maar in dagen :smiley:

Werk in het onderwijs (en heb dus lekker lang vakantie nu :dance: ).

Ik werk 2,5 dag. Dat wil zeggen; de ene week maandag en dinsdag, de andere week maandag, dinsdag, woensdag.

Op ma en di gaat ons ventje naar het kdv. Om de week de woensdag is of papa thuis (die werkt in wisselende diensten) en als hij moet werken dan past een van de oma’s op.

Ik heb altijd gezegd; als we kinderen hebben, dan wil ik nooit meer dagen werken dan dat ik thuis ben met de kinderen. Dus 3 was de max voor mij.

Mits alles financieel haalbaar was dan he. En dat is het gelukkig :wink:

Ik vind het een goede combi.

Als ik 2 dagen moet werken ben ik altijd blij dat ik lekker lang bij ons ventje ben.

En als ik 3 dagen moet werken, dan ben ik blij dat ik de woensdagmiddag een beetje bij kan werken in de klas.

Ik heb op mijn werk ook wel eens het gevoel van; als ik meer dagen zou werken, dan zou ik meer kunnen doen.

Maar ik zou echt niet meer willen gaan werken, dus leg ik me er maar bij neer dat ik niet alles kan doen wat ik zou willen en vertrouw op mijn duo-collega dat we er samen voor zorgen dat alles gedaan wordt wat gedaan moet worden (en nog een beetje extra ;))

Groetjes, Marieke

Voor dat ik mijn dochter had, werkte ik, afhankelijk van het seizoen, 40 uur in de week. Dat was in het winterseizoen. In de zomer waren weken van 60/70/80 uur eerder regel dan uitzondering. (Ik kom uit de horeca) Geen/weinig vrije dagen, hooguit 1x per 2weken, en dagen van 12-16 uur).

Nu werk ik 32 uur, verdeeld over 4 dagen. Niet meer in de horeca, maar op kantoor.

Het aantal uren, daar ben ik tevreden mee, al zou ik soms wel eens een dag of een halve dag minder willen werken. Het salaris daarintegen :silenced: Je begrijpt, dat ik behoorlijk heb moeten inleveren toen ik die kleine kreeg. Ik ben ook alleenstaand, dus heb echt alles rigoreus moeten veranderen toen ik zwanger bleek, en helemaal toen die kleine geboren was. Aan leefstijl, en aan salaris. Nog geen seconde spijt van gehad. Wel eens een kriebel om “bijtebeunen” bij mijn oude werkgever, voor een weekendje, om net even wat ruimer te komen zitten :wink: Maar wordt al moe als ik daar aan denk :mrgreen:

ik werk drie dagen in de week, waarvan ella er twee dagen van mee gaat naar het werk!

Ik 20 uur, ik zou best minder willen, maar besef ook dat dit voor veel werkgevers niet wenselijk is. Als ik ooit de mogelijkheid krijg zou ik 16 uur ook helemaal prima vinden.

HIer 24 uur. In het onderwijs.

Op maandag en dinsdag werk ik 2 hele dagen en dan heb ik nog 8 uur over voor bijv. stagebezoeken en andere klussen. Die plan ik zelf en dat kan op woensdag, donderdag of vrijdag. Wel prettig want op die manier kun je zelf de rest van de tijd wat indelen.

Ik zou graag meer uren werken.

Deze vakantie geniet ik echt van het niets doen, maar dat komt omdat het laatste zwangerschapsverlof niet fijn was, de tijd erna heel hectisch was met een zieke baby en na haar herstel moest ik weer werken, dus vanaf het zwanger worden tot vlak voor de zomervakantie heb ik weinig rust en energie gehad. Dus deze vakantie is inhaal-verlof :thumbup: en heb straks wel weer zin om gewoon lekker aan het werk te gaan :dance:

22 uur…omdat dat in mijn contract staat…

Mijn functie is in 2005 gecreeerd en de openstaande formatieruimte was toevallig 22 uur…ik mocht ook 24 aangeven,maar vond 22 eigenlijk wel prima (lange tijd 1 ochtend 2 uur later begonnen,maar nu ivm wegbrengen kids 2 ochtenden 1 uur later, is wel zo relaxed).

Daarvoor werkte ik bij dezelfde stichting 16 uur per week en de laatste weken voor mijn zwangerschapsverlof en einde contract (beeindigd ivm fusie) was dat 24 uur ivm zwangerschapsvervanging van iemand anders…

Direct na mijn zwangerschapsverlof ben ik op een andere afdeling in een andere functie weer in dienst gekomen…

Zit er in totaal dus al ruim 6 jaar…

Sinds begin 2008 neem ik ouderschapsverlof op…3 uur per week voor beide kids achter elkaar…

2 weken terug liep dat af…heb dus bijna 2,5 jaar lang 19 uur gewerkt…heeeeerlijk!

Nu sinds 2 weken dus weer 22 uur…bevalt prima.

Man werkt ook maar 32 uur (sinds de geboorte van Jo),dus minderen wil ik niet…dan moet hij weer aan de bak en papa heeft ook recht op meer tijd met de kids.

Ideale combi zo. Ook omdat 1 van ons altijd thuis is…werken om beurten en anders is oma er wel…

Voor we kinderen “hadden” werkte ik 32 uur per week onregelmatig (in de zorg) en mijn man 40 uur.

Na de zwangerschap van de oudste ben ik 24 uur per week gaan werken.

En mijn man 4 dagen van 9 uur en 1 dag van 4 uur.

Heb groot geluk dat ik vaste dagen heb gekregen en redelijk vaste dienste diensten.

Ik werk nu 2 dagen door de weeks waarvan 1 dagdienst en avonddienst.

Op de dag dat ik een avond dienst heb.

Is mijn man bij de kinderen. En de andere dag gaan ze naar het kdv/opvang.

Verder werk ik om het weekend.

Liefste zou ik 16 uur willen werken, finacieel zou dat best kunnen.

Maar mijn werkgever wil geen kleinere contracten dan 20 uur.

Voordat wij kinderen kregen werkten ik Fulltime, 5 dgn van 8 uur.

Adminstratie.

Nadat de oudste geboren was wilde ik 16 en mijn vriend vond 24 beter… dus toen 20 uur gaan werken ma en wo hele dag en dan do 8-12 uur

nadat de jongste geboren was is het bedrijf failliet gegaan…

ben nu op zoek naar ander werk voor max 16 uur verdeeld over 2 dgn dit omdat ik 24 uur teveel vind en 20 uur… tja die halve dag zorgt bij mij voor meer sores, stress en regelwerk dan dat het mij opbrengt.

vriendlief wel fulltime en meer en ook nog eens zeer onregelmatige diensten dus ik moet de stabiele factor zijn met vaste uren.

Voor Lars werkte ik 40 uur per week.

Na Lars zijn komst ben ik 16 uur gaan werken. Ideaal. Manlief is van 40 uur naar 32 uur gegaan. 1 dag is Lars bij opa en oma en 1 dag is manlief thuis.

Ik ben blij dat het qua werk kon. De werkzaamheden zijn iets aangepast. Maar ik vind het heerlijk.

Voor de komst van Jason werkte ik 36 uur per week. Na mijn verlof ben ik toen 32 uur per week gaan werken (wel verdeeld over 7 dagen. Werk in de zorg). Ik wilde wel minder, maar omdat ik nog met mijn opleiding bezig was kon ik niet minder.

Toen Jason 1 jaar was, was ik klaar met mijn opleiding en ben ik 28 uur per week gaan werken. Dat was prima te combineren met 1 kind.

Nu ga ik per 1 november (na mijn verlof) 24 uur per week werken. Dat lijkt me iets handiger met 2 kinderen. En ik hoef ook niet meer te werken.

ik werk 28-36 uur (zorg) maar wil graag 36 uur gaan werken…

Mijn vriend is sinds vorig jaar huisvader en dat bevalt ons prima… Bewuste keuze dus geen baan kwijtgeraakt of iets dergelijks…

We hebben geen oppas nodig… En dat vinden wij heel fijn…

grts patricia

ik werk 3 dagen maar op wonesdag korte dag (onderwijs). Onze kinderen gaan 2 dagen naar het kdv/nso.

volgens jaar henb ik een kaartje verlof dus ben ik thuis :mrgreen: